مذاکرات آمریکا و طالبان از آغاز تاکنون
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۸/۱۱/۱ کد خبر: 161880 منبع: پرینت

تاکنون ۱۰ نشست میان دیپلمات‌های آمریکا و نمایندگان طالبان صورت گرفته است؛ نه نشست در دوحه پایتخت قطر و یک نشست در شهر ابوظبی امارات متحده عربی.

اولین نشست ۱۲ اکتبر سال ۲۰۱۸ در شهر دوحه قطر برگزار شد.

نشست دوم ۱۶ نوامبر سال ۲۰۱۸ بار دیگر به میزبانی قطر در شهر دوحه قطر برگزار شد.

۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۸ نشست سوم در شهر ابوظبی امارات متحده عربی بود. این نشست برای سه روز ادامه داشت و طالبان به هیأت افغانی اجازه شرکت در نشست را نداد.

۱۹ ژانویه سال ۲۰۱۹ دور چهارم گفتگوها بار دیگر در شهر دوحه قطر برگزار شد.

۲۵ فوریه سال ۲۰۱۹ دور پنجم در دوحه قطر برگزار شد و در این نشست، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان برای نخستین بار با ملا عبدالغنی برادر معاون رهبر طالبان در دوحه قطر دیدار کرد. این دور گفتگو برای ۱۶ روز ادامه یافت.

دور ششم گفتگوهای آمریکا و طالبان پس از ۹ روز، پنجشنبه ۱۹ ثور/اردیبهشت پایان یافت. دو طرف اعلام کرد که این نشست با پیشرفت‌های همراه بوده است.

دور هفتم ۲۹ ژوئن آغاز در دوحه، پایتخت قطر آغاز و برای چند روز طول کشید. در این دور، دو طرف گفته بودند پیشرفت‌هایی حاصل شده و روی بسیاری مسایل توافق به دست آمده است.

دور هشتم مذاکرات میان نمایندگان آمریکا و گروه طالبان (۱۲ اسد) در دوحه، پایتخت قطر آغاز و تا ۹ روز با گفت‌وگو میان دو طرف جریان داشت. زلمی خلیلزاد با پایان این نشست ابراز امیدواری کرد که این عید (قربان) آخرین عیدی باشد که افغانستان در جنگ به سر می‌برد.

دور نهم مذاکرات آمریکا و طالبان ۳۱ اسد در دوحه آغاز شد و مدت ده روز ادامه داشت. این یکی از مهمترین نشست‌ها بود. بعد از پایان این نشست آقای خلیلزاد در رشته توییت‌هایی نوشت "ما در آستانه یک توافقی هستیم که خشونت را کاهش داده و راه را برای افغان‌ها خواهد گشود تا برای مذاکرات در مورد یک صلح باعزت و پایدار و یک افغانستان متحد و با اقتدار که ایالات متحده، متحدانش و هیچ کشور دیگر را تهدید نکند، با هم بنشینند."

دور دهم مذاکرات آمریکا و طالبان نیز ۱۶ قوس آغاز و تا تاریخ ۲۲ ادامه یافت. موضوع اصلی این دور کاهش خشونت و آتش بس اعلام شده بود.

در دور دهم مذاکرات آمریکا و طالبان که ۱۶ قوس آغاز شد و تا تاریخ ۲۲ ادامه یافت، موضوع اصلی کاهش خشونت و آتش بس اعلام شده بود. بعدا این نشست متوقف و به طالبان اجازه مشورت با رهبرانشان در این باره داده شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مذاکرات آمریکا
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   نخود سیا نخود سیا فکر کنم یا پروژه بدیل تکمیل نشده در غیر ان۲۰ سال این توطعه جنگ فرسایشی دوام کرد و۲۰ سال دیگر هم این صلح کاذب دوام خواهد کرد.
بدون آنهم سر داره های تمام گروه های نیابتی و گروه های فروخته شده فرمانبردار عمر موجوده اکثر ایشان از۶۰ سال بیشتراست بعد از ۲۰ سال دیگه اینها یا تاریخ تیر میشوند یا وجود نخواهند داشت کدام وطن دوست که هم پیدا شود از این ها چطورحساب بگیرد.فرزندانشان هم در خوب ترین کشور ها معیشیت میکنند.و شاید هم کشور میزبان سرمایه های اینها مجددااز فرزندانشان استفاده بعمل آرند‌سایر ملت انتظار بکشد روزی خدا مهربان است صلح بیاید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است