نه خود را فريب دهيد و نه مردم خود را
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۰    ۱۳۹۸/۱۱/۱ کد خبر: 161885 منبع: پرینت

تكنوكرات ها، دمكرات ها و سيكولار ها، كه شب و روز از دموكراسى و قانون مدنى و جامعه شهروندى حرف مى زنيد!
در كار حكومت دارى كشور سنتى و عقب مانده اى مانند افغانستان نمى شود هم در يك دست شريعت طالبانى را داشت و در دست ديگر قانون اساسى غربى را، چون هر دو از ريشه باهم در تناقض اند، نه خود را فريب دهيد و نه مردم خود را.

يا دست تكه داران دين را كاملأ از كار هاى حكومت و حكومت دارى قطع كنيد، معاش هاى دالرى شان را قطع كنيد، منبر هاى مساجد را از پيش شان بگيريد و يا كه قانون را كاملأ شرعى بسازيد تا مردم از شّر فتوا هاى شريعت من درآوردى وهابيسم در امان باشند.
آخر نمى شود هم خدا را بدست آورد و هم خُرما را!

یادداشت:
ما چهار دهه پيش هم در سراسر افغانستان مولوى و ملأ و عالم دين داشتيم، همه از احترام و عزت بر خوردار بودند؛ چون به سر و وضع مردم و لباس مردم و به شادى و سرور مردم و به كار حكومت و خسروان حكومت غرضى و مرضى نداشتند، گرچه نسبت به امروز که در هر قریه ده مولوی مکتب زده از مدارس دیوبندی در منبر مساجد دست به یخن هم اند در آن وقت ها تعداد مولوی صاحب ها كم بود، اما با همان کمیت خود با مردم با اندازه فهم خود و صلاحيت خود صحبت مى كردند، صحبت های شان روشنگرانه بود، مردم را به راه راست هدایت می کردند نه به کجراه، از وهابیسم سلفی ایسم و داعش ایسم خبری نبود، چون آنها از آدرس شيخ ها و آخند ها و مفتى هاى رياض و قُم و اسلام آباد و واشنگتن و لندن الهام نمى گرفتند، گرچه یک دو جزمی اینجا و آنجا دیده می شد، چون دولت بود نظام بود حکومت به سر وقت شان می رسید.

با درود
ض، بهارى


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
علما
نظرات بینندگان:

>>>   مجیب الرحمن انگلیسی و یهودالاصل مزدور سعودی فاسد است رابطه نامشروع و .... او با زنان خویشاوندش برای هراتیها واضح است. اول خودش بجرم زنا باید محاکمه شود تا زنان از دست و زبانش در امان باشند. از سعودی معاش میگرد و برای وهابیها کار و خدمت میکند. با سی ای ای و داعش ارتباط دارد یکی از رهبران خطرناک داعش است که بصورت مخفی با اسخبارات همکار است. باید شر این خبیث از هرات دور شود بزور خدا.

>>>   حال که دولت نیست
نظام نیست
و
حکومت نیست
یک دیوانه قریه دار مملکت است
و
چند ملا
تیکه دار دین

همت بدار و در این منجلاب
هم این ات را نگه دار و هم دنیاست را


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است