هارون چخانسوری سرپرست وزارت خارجه شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۸    ۱۳۹۸/۱۱/۱ کد خبر: 161887 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی، محمد هارون چخانسوری را در بست مافوق رتبه به حیث معین سیاسی و تا زمان تعیین وزیر جدید به حیث سرپرست وزارت امور خارجه، منصوب کرد.

در حکم غنی آمده است: معین سیاسی وزارت امور خارجه علاوه بر وظایف اساسی خویش مسوولیت رهبری روند اصلاحات را به عهده دارد.
معین سیاسی وزارت خارجه مکلف است به منظور تأمین اصلاحات همه جانبه، بهبود کیفیت کاری و به وجود آمدن اداره مؤثر و مسلکی موارد ذیل را تطبیق نماید:
• تحلیل وضعیت کنونی، تعیین معیارهای کفایت و ارزیابی تمام کارمندان به اساس معیارات تعیین شده؛
• بازنگری مقررات، طرزالعمل‌ها و لوایح وزارت به منظور بلند بردن موثریت اداره و نمایندگی‌های سیاسی و قونسلی و توسعه و ایجاد سیستم‌های الکترونیکی؛
• راه اندازی امتحان لسان‌های بین المللی و امتحانات اختصاصی (افغانستان شناسی؛ دانش سیاسی و اقتصادی منطقه و جهان) برای کارمندان آن وزارت؛
• بازنگری تشکیل وزارت به اساس نیازمندی‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرن ۲۱؛
• شناسایی ظرفیت‌ها به اساس تخصص، مهارت و تجربه به منظور تطبیق اهداف مشخص پنج حلقه سیاست خارجی افغانستان؛
• معینان وزرات مکلف اند غرض تطبیق مواد مندرج این حکم با معین سیاسی همکاری همه جانبه نمایند.

پیش از این و پس از استعفای صلاح‌الدین ربانی در اکتبر ۲۰۱۹، ادریس زمان، سرپرستی این وزارت‌خانه را به عهده داشت.
محمد هارون چخانسوری سند ماستری را از دانشگاه سیدنی آسترالیا در بخش اداره عامه به دست آورده است.
وی، طی شانزده سال کار در ادارات مختلف دولتی و غیر دولتی از جمله، ریاست دفتر رییس جمهور، سخنگوی رییس جمهور، ادارۀ امور ریاست جمهوری، وزارت احیأ و انکشاف دهات، وزرات زراعت، مالداری و آبیاری، وزارت صحت عامه و بانک جهانی؛ کار کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هارون چخانسوری
وزارتخارجه
نظرات بینندگان:

>>>   Salem Wahdat
محترم ادریس زمان معین سیاسی ‌و سرپرست اسبق وزارت امور خارجه جوان با دانش و سنگین بود. در دوره کوتاه کاری شان در وزارت امور خارجه سنگینی و وقار خود را حفظ نموده و امروز با آن وزارت خدا حافظی نمودند. تازه جناب آقای چخانسوری از جوانان با سواد و با دانش افغانستان مسولیت معینیت سیاسی و وارسی از امور وزارت امور خارجه را عهده دار شدند. من با دیگر موارد و تصامیم کلان سیاسی کشوری کار ندارم. اما نفس همین کار که جوانان گمنام به اساس دانش و سواد شان بدون اینکه از طریق کدام قومندان معرفی شوند ویا بچه ارباب قوم باشند ویا به مافیای فامیلی غصب قدرت ربط داشته باشند تا این سرحد رشد میکنند و از سوی رییس صاحب جمهور به آنها اعتماد می گردد و بدون ملاحظه به پستهای بلند معرفی می‌شوند را به فال نیک می گیرم، داکتر صاحب محمد اشرف غنی با این رویکرد جدید و عالی ارباب زاده سالاری، قومندان سالاری و مفت خوری را که تبدیل به یک سنت غلط و تحمیلی در افغانستان شده بود،ضربه فنی کرده است.
متاسفانه هنوز هم یک جمع کلان گزینه ای جز پسر، برادر زاده، خواهر زاده و بچه فلان قومندان و جنرال ندارند.
برای محترم ادریس زمان سلامتی و سربلندی در ماموریت های بعدی شان می خواهم و به آقای چخانسوری آرزوی موفقیت می نمایم.
وسلام

>>>   افغانستان در شرایط قرن ۱۹ قراردارد غنی حکم نموده تا بازنگری تشکیل وزارت خارجه به اساس نیازمندی‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرن ۲۱ صورت گیرد همان قصه امام حسین نواسه خدا. !

>>>   وزارت امور خارجه به باغ وحش مبدل گردیده است.
به شعار اصلاحات اما هیچ گونه اصلاحاتی وجود ندارد. استخدام های قبیله یی از سوی ارگ صورت میگیرد. کارمندان سابقه به بهانه های مختلف از کوچی ها و بست هایشان حذف میشوند. بنا شاروالی بالای وزارت خارجه شرف دارد.
هارون
افغان

>>>   بچه بی ریش های غنی لوگری یکی پی دیگر به مقام می رسند.
اگر پدر چنان نباشد فرزند چرا مشاور فلان شود و هارون بچه هم وزیر
گور و گردن افضلی

>>>   اشرف غنی در مدت این شش سال وزارت خانه ها را با سرپرستانی اداره کرد که هیچکدام اختیار کاری از خود ندارد فقط حقوق بگیر هستند و همه کارها را خود اشرف غنی به میل خود مدیرت نموده و عزل و نصبها را خودش انجام می دهد. آیا این دموکراسی است یا دیکتاتوری مطلق؟ حتی شاهان و امپراطوران چنین عمل نمی کنند.

>>>   اقای سلیم وحدت توجیح کردن تعین و مقرری های خود پسند قوم پرستی و خویشخوری اشرف غنی را به فال نیک گرفتن جفا و خیانت است بمردم کشور ما ایا از نظر خودت این تعینات و مقرری های غنی جز وساطت معامله گری و خیانت چیزی دیگر خواهد بود شما خود قضاوت کنید این تقرر های یازنه بازی را .
۱- نادر نادری ریس اصلاحات اداری کهبا تقرری ان به فساد اداری تبدیل گردیده یازنه سلام رحیمی سابق ریس دفتر غنی فعلا وزیر صلح
۲ سلام رحیمی وزیر صلح یازنه چخانسوری سابق سخنگوی غنی جدید مقرر شده معین و سر پرست وزارت خارجه
۳- چخانسوری معین و سرپرست وزارت خارجه یازنه فضلی مشاور خاص غنی
۴- فضلیمشاور خاص غنی یازنه حمدالله محب مشاور خاص شورای امنیت ارگ .
از سابق بدتر حال در تقرری های ریس ارگ وساطت و معامله گری ها و شناخت های و رفاقت های شخصی رول دارد تا حق و عدالت و سپردن کار به اهل کار ان .

>>>   همه تغیرو تبدیلی را توسط ادریس زمان اجرا کردند حالا نفر اصلی خود را آوردند

>>>   تنها یازنه غنی معلوم نیست که چه کاره است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است