اشرف غنی و کودتای دایمی!
پیشنهاد و تعیین وزیر خارجه متعلق به عبدالله است. هر نوع عدول از سند "حکومت وحدت ملی" را بی اعتبار میسازد. چون اشرف غنی مطابق قانون اساسی رییس جمهور منتخب و قانونی نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۸/۱۱/۲ کد خبر: 161894 منبع: پرینت

"کودتای دایمی" نام یکی از کتاب های فرانسوا میتران، رییس جمهور سوسیالیست فرانسه (از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۵) است که در آن میتران در سال ۱۹۶۴ زمانی که با جنرال دوگل مخالفت میکرد تصامیم او را شخصی، گذر از قانون دانسته و کودتای پرماننت (دایمی) مینامید.

یکی از عوامل مخالفت من با حکومت داری اشرف غنی همین شیوه حکومت شخصی است. تعیین هارون چخانسوری، سخنگوی قبلی خود را به حیث سرپرست وزارت خارجه اگر با موافقت عبدالله نباشد، یک تصمیم شخصی و در حقیق همان "کودتای دایمی" است که ما طی ۵ سال شاهد آن بوده ایم، که دکتر عبدالله شاهد آن بوده. به نظر من عدم واکنش عبدالله و جلوگیری از قدرت شخصی غنی و بگفته خودش "کوشش کرده که ثبات سیاسی حفظ شود" در حقیقت در برقراری یک حکومت شخصی و اتوریتر غنی سهم دارد.

بر اساس تقسیم قدرت میان غنی و عبدالله پیشنهاد و تعیین وزیر خارجه متعلق به عبدالله است. هر نوع عدول از مواد این سند "حکومت وحدت ملی" را بی اعتبار میسازد. چون اشرف غنی مطابق قانون اساسی رییس جمهور منتخب و قانونی نیست، هرتصمیم و عمل وی که مطابق سند "حکومت وحدت ملی" نباشد، مشروعیت ندارد.

اصولآ "حکومت وحدت ملی" با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دیگر وجود خارجی ندارد. این حکومت با وجود غیر قانونی بودنش فقط مآمور اداره امورعادی تا روشن شدن نتایج انتخابات و انتخاب یک رییس جمهور و یک حکومت جدید، میباشد. نه قانون، نه اخلاق و تعامل سیاسی به وی اجازه تصامیم مهم مانند تغییر و تبدیل وزرا (بویژه وزرای که طبق سند ی که بنیانگزار این حکومت است و به عبدالله میرسد) و یا سهمگیری در روند صلح را ندارد.

در مورد مذاکرات صلح من همچنان عقیده دارم، حتی اگر نتیجه انتخابات اعلان انتخاب یک رییس جمهور باشد، که یک حکومتی که از یک اقلیت مردم نمایندگی میکند نمیتواند بنام مردم در مورد یک پروسه حیاتی مذاکره کند. انتخاب یک هیات فراگیر از تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی و قومی کشوربرای پیشبرد مذاکرات ضروری است.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحدت ملی
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   بی عقلی از خود داکتر عبدالله است.
زمانی که مبارزات انتخاباتی رسماً آغاز شد،داکتر عبدالله برای این که از مبارزات انتخاباتی عقب نماند،عاجل اعلان کرد که امروز آخرین جلسه کابینه در ریاست اجرایی دایر شد و منبعد دایر نمیشود.
من از طریق همین سایت برایش گفتم که نتیجه انتخابات به زودی اعلان نخواهد شد و شاید ماه ها را در بر بگیرد.
بنأ عدم دوام مار ریاست اجراییه،سبب صلب صلاحیت وی خواهد شد.
همینطور نیز شد و اشرف غنی با پلان های اصلاحی خویش در وزارت خانه ها،بشمول وزارت خارجه.تمام کادر ها را تبدیل کرد و افراد و اشخاص خود را نصب کرد.
حالا که داکتر عبدالله متوجه شده است که نتیجه انتخابات معلوم نیست چه وقت اعلان خواهد شد،دیروز دوباره جلسه شورای وزیران را دایر کرد و در آن جلسه نیم وزرا حضور نداشتند و در عوض مأمورین و کارمندان خویش را به جلسه روان کردند.
این را میگویند بعد از ....زدن ،چهار زانو نشستن.

>>>   نخته اشرف غنی در دست بی بی گل است و افسار بی بی گل در دست شیطان

>>>   ریس ارگ اقای غنی احمدزی بفکر حکومت شاهی است تا جمهوریت انهم حکومت وحدت ملی که باساس توافق داکتر عبدالله و پا در میانی وزیر سابق خارجه امریکا جانکیر در چوکی ریاست جمهوری و داکتر عبدالله بحیث ریس اجرایی تعین گردیدند و هر دو عالی جنابان صلاحیت پنجاه پنجاه را مطابق سند امضا شده در تمام موارد دارا میباشند اما غنی از اخلاق و شرافت داکتر عبدالله سوء استفاده کرده خارج از صلاحیت خودش در موضوعاتی که صلاحیت داکتر عبدالله است دست اندازی کرده است و روز قبل چخانسوری سخنگوی سابقش که باجه فضلی مشاور خاص ریس غنی است بحیث معین سیاسی وزارت خارجه بجای یک شخص با تجربه و کار کن مقرر کرده و ضمننا انرا سرپرست وزارت خارجه هم گماشته است حکومت غنی حکومت چهار باجه ها است
۱- نادری ریس اصلاحات اداری یازنه سلام رحیمی و سلام رحیمی یازنه چخانسوری و چخانسوری یازنه فضلی و فضلی یازنه حمدالله محب است که اشرف غنی با همین اشخاص روابط شخصی تنگنا تنگ دارد و تصمیم گیرنده همین چهار کلاه هستند و تطبیق کننده غنی است .

>>>   اگر به همین آرای کم خلاف توقع عبدالله عبدالله نتایج انتخابات ریاست جمهوری را از خود کند باز هم حکومت و دولت با مشکلاتی که حال مواجی است آن همه رفع میشود یا باز هم یک دولت اقلیت ها خواهد بود چون از یک میلیون مردم کمتر رای داده است.

>>>   تعین کابینه صلاحیت رئیس جمهور است از افراد واشخاص نیست

>>>   اگر صندوق های رای های ساختگی و تقلبی و جعلی که بنفع تیم دولت ساز کار گرفته شده و کمیسون انتخابات بریاست خاله شلیته حوا نورستانی معامله گر وابسته به تیم ارگ بدور انداخته شود و رای های پاک از نا پاک جدا گردد داکتر عبدالله برنده انتخابات است و حکومت اکثریت ها و فرا گیر بر خلاف حکومت یک قوم اقلیت خاص که با پا در میانی جانگیر وزیر خارجهسابقه امریکا به چوکی ریاست جمهوری دست پیدا کرده و حال با رای های جعلی و تقلبی و ساخته شده میخواهد برای پینجسال دیگر با لجاجت و استفاده از گذشت و اخلاق انسانی و سیاسی داکتر عبدالله در قدرت تکیه زند و فقر را از ۶۵٪ به ۹۹٪ رساند و تمام چوکی های کلان دولت بدست یک قوم خاص اقلیت قرار داه باشد چنانی که امروز ما خود شاهد هستیم اما اینرا بدانند و اگاه باشند که انبار مانند سال ۱۳۹۳ یا ۲۰۱۴ نیست و یک ملی متر عقب نخواهیم نشست و هیچ حکومت تقلبی را کسی بالای اکثریت ملت تحمیل کرده نمیتواند ولو امریکا هم باشد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است