برداشت: ترامپ در حاشيه نشست داووس (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۰    ۱۳۹۸/۱۱/۳ کد خبر: 161914 منبع: پرینت


ترامپ در حاشيه نشست داووس

ترامپ در حاشيه نشست داووس

ترامپ در حاشيه نشست داووس

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ حاشيه
نشست داووس
نظرات بینندگان:

>>>   Hossain Aga Jawady
طرف رفقاوبرادران طرفدار ولسمشر ( قُلخ ديوال)
درحاشيه نشست داووس ترامپ باسران كشورهاى مختلف ديدار وملاقات كرد . در هر ديدار مطابق پروتوكول وعرف معمول ديپلماتيك پرچم كشورها كه نماد رسمى هويت ووقار ملى كشورهاست درعقب جايگاه نشست روساى دولتها قرار داشت ، اما در ملاقات با آقاى غنى اين مأمول رعايت نشده بود ، گويا ترامپ غنى را در اطاق خواب خود ملاقات كرده باشد .
چقدر آبرو ريزى ؟ ، من شرميدم به ذوالجلال !

>>>   Aziz Naser
چون آقای غنی در برزخ انتخابات قرار دارد، معلوم نیست که دوزخ میرود یا جنت. به همین خاطر رسمیت قانونی ندارد. این یک شرم جهانی برای غنی و دارو دسته اش است.

>>>   Hossain Aga Jawady
اين يك ملاقات دوستانه و غير رسمي است زيرا پرتوكول صرف زمان ملاقات رسمي از قبل تعيين شده داده ميشود و در اين ملاقات بيرق هردو كشور وجود ندارد پس اگر حرف شما را بپذيريم توهين به ترامپ نيز شده.! پس بهتر است مسائل ملي را با انديشه و در نظر گرفتن وقار و منافع ملي كنكاش و مورد بحث قرار دهيم در غير ان كشور بيشتر و بيشتر دچار بحران خواهد شد...

>>>   Mo Rahimi
غنی اصلآ فهم چنین چیزها را نداشته و نخواهد داشت تمام تلاش غنی بخاطر حفظ قدرت هست نه منافع کشور

>>>   Ali Askar Lali
درین دیدار حتمن رئیس جمهور آمریکا از عملکرد غنی در جهت منزوی ساختن پاکستان، ایجاد دهلیز های هوایی، شکست طالبان، تبدیل بدخشان به شاهراه تجارت جهان و هزاران شاهکار دیگر مغز متفکر تمجید کرده است.

>>>   Ajmal Joya
هر وقتیکه به سطح پاکستان رسیدیم که نمی رسیم و استقلال سیاسی و اقتصادی داشتیم ان وقت حق داریم انتقاد کنیم وقتیکه کشور اشغال باشد استقلال ما زیر سوال باشد و به کمک امریکا اداره کشور پیش برود فکر میکنم جای انتقاد باقی نمی ماند دیگر اینکه تهیه بیرق در همچو نشست ها مربوط سفارت میگردد نی ریس جمهور به سفیر افغا نستان باید جدن از طرف اشرف عنی جزاداده شود

>>>   قدوس خطیبی
من در این جا بی حرمتی نمی بینم اول این که این نشست در حاشیه یک کانفراس بود و احتمالن این ها بصورت غیر رسمی با هم دیداری داشته اند دوم این که در هیچ طرف هیج گونه تشریفات رسمی دیده نمی شود که حال نشان گر بی حرمتی به دیگری باشد و در عین حال اگر فرض بر این بگیریم که بی حرمتی به طرف افغانستان شده است این موضوع متوجه امریکا نیز می تواند شود که برای او هم بی حرمتی شده است .

>>>   فردوس
نخبه ولا همین‌های که به دنبال عظمت افغانستان هستند و می‌گویند که بی حرمتی شده است. نمی دانم چی خورده اند، امریکا جنرالان تان را کشت، مادر بمب‌ها را به فرق تان ۱۸ سال شد که می‌کوبد چیزی نگفتید حالا که با مزدورش صحبت نموده می‌گوید که بی حرمتی نموده.

>>>   Asadullah Nadim
دوستان عزیز السلام علیکم!
لطفا حرف دل و فهم خود را درباره این دو عکس بنویسید.
چی تفاوتی در این دو ملاقات است می بینید و چرا؟
عمران خان نهایتا یک ورزشکار نامدار و دوکتور غنی استاد پوهنتون های کابل ، آروس ( دنمارک ) ...و جان هاپکنز ( ایالات متحده امریکا ) بوده اند.
آیا یک ورزشکار در سیاست از یک استاد ورزیده پیشی گرفته است؟

>>>   Ashraf Ibrahim
اشرف غنی نوکر ومزدور امریکااست اماعمران خان پارتنرومتحد نزدیک واستراتیژیک امریکا است.

>>>   Generall Razaq Saighani
رفیق ندیم, رییس غنی وترامپ بشکل دو اندیوال قصه دارند, عمراخان از در دپلوماسی دو کشور مستقل , همطراز ومساوی الحقوق صحبت میکنند.

>>>   Mohammad Zarif Faizy
کشور مابعدازاحمدشاه باباوورودانگلیس به افغانستان تحمل شدن خط فخری،ریکجاویک وخط دیورند۱۰هامعاملات سیاسی،اجتماعی واقتصادی تا امروزیک بخش ودیگربخش قوم گرای های سنتی وغیره.....

>>>   Farid Bahman
برادر مجاهد پرور و عزيز ما صدراعظم كشور دوست و برادر مسلمان ما پاكستان، مهد اسلام و جهاد در حال كه بيرق اسلاميش در كنار بيرق استكبار جهاني در اهتزاز است با رهبر شيطان بزرگ با جبروت و غيرت اسلامي-جهادي ملاقات ميكند. در عكس ديگر غني فاشيست قبيله، بيسواد و نادان و ديكتاتور ، رئيس جمهور كشور زخمي و گدا و ناچيز يعني "اوغانستان" دارد در "پس خانه" با بادار خود عاجزاانه گپ ميزند.
فكر ميكنم همين را ميخواهيد كه بشنويد.

>>>   Mähdi Haidari
اینکه ترامپ دیدار با غنی را همچو دیدار با یکی از زیر دستهایش میداند و هیچگونه تشریفات دیپلماتیک را رعایت نمیکند، در واقع غنی با سبک کردن خود و ملت خود، مانند یک لوده به پایگاه بگرام رفت و ترامپ او را همچو یکی از زیردستان می پندارد

>>>   Wakil Ahmad Fahim Ghouriani
با تمام کاستی های که داکترصاحب اشرف غنی دارد، ولی درمورد باج ندادن به طالب، پاکستان و سخت گیری هایش در مورد یک پروسه صلح دایمی موافق هستم ووی را تقدیر میکنم
طالبان مردمی هستند مانند ماشینی که توسط پاکستان و به نفع پاکستان کار میکنند، لهذا باج دادن به طالب، باج دادن به پاکستان است.
سیاستش را در مورد داکترصاحب عبدالله و جناب کرزی هم میپسندم.
چون این دونفر قبلا آزموده شدند و آزمودن شان خطاست.

>>>   Sh Azizi
ادم ضایع خوش هم است که با ترامپ ملاقات کرده طرز حرکات دیپلماتیک اینگونه است؟ تا هنوز نشست و برخواست اش ره نمیفهمه🙁
کجاست بیرق کشور اگر نشست رسمی است؟

>>>   Rahmani Mirwais
دیدار با اشرف غنی خصوصی تر و خودمانی تر است. ما که بیگانه نیستیم هر موقع و هر جا بخواهیم رهبران افغانستان و آمریکا بدون تشریفات همدیگر رو ملاقات میکنند.

>>>   مشکل بزرگ غنی احمدزی در اعتماد بر اطرافیانش است. متاسفانه حلقه افراد معتمد او روز به روز کوچکتر می‌شود.
من در این تردید ندارم که غنی احمدزی با قواعد دپلوماتیک آشنا نیست. او خوب می‌داند که در نشست های این چنینی باید چگونه تشریفات دپلوماتیک در نظر گرفته شود. اما او می‌ترسد، حتی از نزدیکترین افرادی که با او کار می‌کنند ترس دارد و نمی‌تواند بر آنها اعتماد کند.
ترس غنی بجاست. هیچ نشستی با رهبران کشور های بزرگ و کمک کننده افغانستان تا کنون برگزار نشده است که غنی احمدزی به عنوان فرد اول مملکت سرزنش نشده باشد. با این وضع، هر کس جای غنی باشد تلاش می‌کند تا این بیابگی به بیرون درز نکند. از همین رو او در نشست های مهم بر خلاف عرف دپلوماتیک اینگونه تک و تنها و فقط با یکی دو نفر خیلی نزدیکش که از نظر او راز دار است اشتراک می‌کند. در یک کلام خلص او می‌خواهد حقایق این نشست ها از نظر مردم پنهان بماند.

>>>   توریالی خاوری
غنی ذلیل ترین رییس جمهور جهان
درحاشیه نشست داووس، دو تصویر در یک آیینه روایتگر هزاران سخن است.آنسو ملاقات صدر اعظم پاکستان با شوکت ودبدبه عالی .این ملاقات مطابق با پروتوکول، در برابر بیرق ملی پاکستان صورت گرفته است وصدر اعظم پاکستان یاد دارد که در ملاقات رسمی دیپلماتیک چگونه باید بنشیند!!
در سمت دیگر این آیینه نشست ذلتبار اشرف غنی احمدزی وایسرای کابل نمایان است.درین نمایشنامه اول رییس جمهور دست نشانده نمی‌داند که در جریان ملاقات رسمی چگونه بنشیند!!
او کوچ که برآن نشست نموده سخت محکم گر فته است تا دونالد ترامپ آنرا ازنزد اش نه چاپد. نگاه مزدورانه او به ترامپ نشان میدهد که این انسان روانی باچه عجز وگردن شکسته به ترامپ خیره شده است!!
این نشست چنان تحقیر آمیز است که حتی از بیرق افغانستان خبری نیست.فقدان بیرق ملی بیانگر خود بزرگ بینی ترامپ وحقیر پنداشتن افغانستان است!!
غنی رییس جمهوری است که مدام برای کشورش شرم وذلت خریداری مینماید؛!

>>>   Khalilillah Shoja
اينكه چون آفتاب روشن ومبرهن است كه غنى درنزدجهان حيثيت يك رييس جمهورنه بل مقام وارزش يك دست نشانده وخاين وطنفروش رادارد.
باخادم ونوكربايدهمين رفتار وبرخوردراداشت كه ترامپ بامزدور وغلامش يعنى غنى،داشته واين جاى تعجب ندارد.

>>>   Ahmad Khaled دقیقا برادر !
مزدور، مزدور است مجبور است که از اوامر بادار خود اطاعت کند، نشستن غنی دلقک جان کری نشانه ی از مریضی روانی وحالت پریشان اوست، اوج ذلت و فرومایگی اورا نزد جهانیان نشان می دهد...

>>>   Rashid Fallah
بنظرم مستعمره بودن شاخ ودم ندارد حتماً در تمام سویس بیرق افغانستان پیدا نمیشد ویا حتما برای یک دو دقیقه در ساعت تفریح ترامپ غنی را در دهلیز دیده مردم افغانستان به هوش بیاید از خواب غفلت بیدار شوید مزدور بالای شما حاکمروایی میکند

>>>   Farida Frogh
غنی در اطاق خواب ترامپ

>>>   دلیلش اینست که مکا تاریخ پنجهزار ساله داریم وهم غیرت ما خیلی زیاد است !!!×!

>>>   غنی به ترامپ نیاز دارد
عاجزانه دستورات بادارش را می شنود
فقط یک خواست دارد و آن اینکه:
لطفن اجازه بده که پنج سال دیگر من و بی بی گل در خدمت تان باشیم
هر چه تو گویی همان من میکنم
طارق و مریم گروگان نزد توست
بیش از این از من چه می خواهی بگو

>>>   در جای که ریس جمهور نشسته بیرق کشور ها درک ندارد
مگر در همان چوکی عمران خان نشسته بیرق کشورش با عزت تمام در عقب چوکی اش گذاشته شده .

>>>   ژوندی وسی اشرف غنی بابا ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   ما افتخار میکنیم که افغان هستیم !!!
رئیس صاحب جمهور چرا اینگونه نشسته ئی که گویا حیات وممات تو بدست او موی زرد است؟ مرد هستی حالا چیغ بزن! اینجا افغانستان نیست که همه روزه تعیینات میکنی وکد 91 را چرچه کنی ،
تاریخ مازیاد است از پاکستان کم است!!!

>>>   رئیس جمهور هشتمین کشور مفسد جهان چگونه باید پذیرائی شود ،

>>>   هههههههههههه اي اشرف خان ابروي افغانستان را بردي!
ايا در افغانستان ديگر نفر نبود كه همين موجود رييس جمهور شد؟

>>>   عنوان عکس اشرف بیشرف با ترامپ باید چنین باشد: مزدوری که بر ۳۰ میلیون انسان زخمی و ناتوان حکم می راند.
پیداست که چهل سال جنگ، شیران روباه ساخته است و موش را کفتار!
داود

>>>   چون ترام وغ خودی هستند نیازی به تشریفات نیست ، محبت اینهاباهم درقلب شان است نه در ظاهر ،

>>>   بیچاره اشرف غنی با وجودی که مزدور سر سپرده است اما پیش ترمپ به اندازه ملی هم ارزش ندارد.

>>>   همه كشورها پرچم دارن بجز افغانستان

>>>   Haroon Mutaref
کی کی را منزوی کرده؟
چرا اشرف‌غنی نمی‌تواند به نماینده‌گی از مردم افغانستان در برابر دونالد ترامپ، با صلابت و با اقتدار بنشیند؟
چرا اشرف‌غنی در کرسی مقابلِ ترامپ با ژستِ مظلومیت، گردن‌پتی و مثل یک گدا نشسته؟
چرا در این نشست هیچ نشان و پرچمی وجود ندارد؟
آیا همین‌طور نماینده‌گی، شایسته‌ی مردمی با ۵ هزار سال تاریخ است؟

>>>   دیدار ترامپ با اشرفغنی بدون کدام رسمیت و پرچم گزاری انجام شد چون ترامپ فکر میکند اشرفغنی را منحیث غلام و خود را ارباب می شناسد

>>>   ترامپ باز هم به دنیا نشان داد که اشرفو نوکر و چاکر گوش بفرمانش است و بصفت ریس جمهور یک کشور آزاد و مستقل به رسمیت نمیشناسد غنی گک دیوانه را.
کوه کن

>>>   اشرف غنی باچه ذلت نشسته است
در مقابل یک کفار

>>>   نوکر باید جلوی بادارش موادب بنیشیند

>>>   دراينجا بيرق آمريکا و بيرق افغانستان وجود ندارند!

>>>   اتحادیه اروپا یک از ابر قدرت های سیاسی و نظامی و اقتصادی جهان است.
پاکستان در جمله بکی از قدرت های اتمی جهان(هرچند بطور غیر رسمی) است.
عراق دارای ذخایر بزرگ نفت و گاز در جهان است.
افغانستان بزرگترین خیراخور جهان است که از نزده سال بدینسو کشور های دنیا در کجکول گدایی او اضافه از یک تریلیون دلار انداخته اند،اما مردم اش هنوز گرسنه هستند.
نمیدانم که این کجکول سوراخ است و یا کدام دلیل دیگر دارد؟
همین که رییس جمهور امریکا که رییس بزرگترین ابر قدرت جهانی است،در پهلوی رییس جمهور بزرگترین کشور خیرات خور جهان نشسته است،در حقیقت کسر شان رییس جمهور امریکا است،چه رسد که بیرق خویش را در پهلوی بیرق افغانستان قرار دهد.
آیا شما کدام وقت در پیش مسجد پل خشتی در پهلوی کدام گدایگر نشسته و با او از حال و روز و روزگارش پرسان کردید؟
فقط چند روپیه در روی قدیفه این گدایگر می اندازید و راه خود را گرفته.میروید.
شما نزد خودتان افغانستان قهرمان و شکست دهنده ابرقدرت ها و مردمان غیور هستید.
نزد دیگر کشور ها شما منحیث یک کشور فقیر و بی سواد قرون وسطی یی هستید،که به کمک جامعه جهانی.یک لقمه نان بخور و نمیر بدست می آورید و زندگی میکنید.
هر کدام ازین ابر قدرت های جهانی،از انگلیس گرفته تا روس ها و امریکا،اگر میخواستند،میتوانستند کشور شما را چنان بمباران کنند.که نه نشانی از شما و نه از کشور تان باقی میماند.
اما آنها بالای شما رحم کردند و چند صباحی در کشور شما بودند و دیدند که شما از حیوانات بد تر هستید و اهلی نمیشوید و به سوی تمدن روی نمی آورید،بنأ چند صبحی در کشور تان بودند و با شما جنگ کردند و چند هزار نفر از خود شان و چند میلیون نفر از شما کشته شدند،بعداً از کشور شما براًمدند و رفتند پس کارشان.
پس همانطوری که در طول حیات دامداری انسانها،بعضی حیوانات مانند خر و اسپ و شتر و سگ و غیره اهلی شدند،اما بعضی حیوانات دیگر اهلی نشدند،در طبیعت این حیوانات است که اهلی نشدند و یا ضرورت اهلی شدن آنها احساس نشده بود.بنأ گناه انسانها نیست.
این که شما نیز در طول دو صد سال گذشته اهلی نشدید و بطرف تمدن روی تیاوردید،گناه ابرقدرت ها نیست،بلکه در طبیعت شما است.
این برای شما یک افتخار است که اهلی نشدید،اما برای ابرقدرت ها یک آزمایش بود و ابر قدرت ها وظیفه خویش را انجام دادند که در آینده جامعه بشریت آنها را مورد ملامت قرار ندهند که چرا شما مردم افغانستان را اهلی نکردید؟

>>>   بدبختی کشورهای خاورمیانه را به روایت تصویر در دیدار غنی و برهم صالح با ترامپ می بینید روسای دو کشور تحت اشغال آمریکا با رئیسانی نوکر آمریکا در خدمت ترامپ و مصالح آمریکا برهم صالح که از کردهای تجزیه طلب عراق است و کردها متحد آمریکا هستند و خیانتش به عراق طبیعی است اگر خیانت نمیکرد غیرطبیعی بود اما غنی که تجزیه طلب نیست چرا اینطور ذلیلانه مقابل ترامپ نشسته و چرا سخنی از اشغالگری آمریکا و غارت معادن افغانستان توسط آمریکا و کشاندن داعش از سوریه به افغانستان نمیگوید؟ چرا نمیگوید شما قرار بود طالبان را نابود کنید به این بهانه به افغانستان حمله کردید اما بعد از ۱۸ سال نه تنها طالبان را نابود نکردید که داعش را هم به مشکلات افغانستان اضافه کردید

>>>   شما که اهلی شدید مبارک تان باد چون قبول کردید که هنوز هم حیوان تشریف دارید مگر اهلی شده.
مگر ما افغانستانی ها انسان هستیم و به فطرت انسانی حیات به سر میبریم.
اینکه از تمدن دوریم معنی اش این نیست که از انسانیت خارجیم.
شاید فردا و پس فردا که خورشید تمدن اینجا بتابد آنجا ها را شب ظلمت فرا گیرد و این است بازی روزگار

>>>   غنی در ملاقات ها و مراسم دیپلوماتیک بین المللی در نزد سایر ریُسان جمهور کشور ها مانند یک گدایی گر با گردن پت و لبخند های ساختگی و غیر موجه نه به صفت یک ریس جمهور با گردن بر افراشته و بلند ظاهر می شود. که این حالت وی خود نشان دهنده ضعف و ناتوانی وی را از نماینده مردم ما در جهان نشان میدهد. در همین عکس هم حالت و ژیست وی بیانگر آنست که چقدر در برابر ترامپ چاپلوسانه نشسته و خود را به بازوی کوچ چسپانده است و مقایسه شود با سایر عکس ها ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است