چرا سرپرست برای اصلاح امور مدیریتی وزارت خارجه؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۳    ۱۳۹۸/۱۱/۳ کد خبر: 161917 منبع: پرینت

چرا گماشتن سرپرست برای اصلاح امور مدیریتی وزارت خارجه؟
آیا اولویت کشور تعیین وزیر خارجه برای دفاع از منافع ملی کشور در عرصه سیاست خارجی است یا اوردن اصلاحات انقلابی در عرصه مدیرتی؟
در اوضاع و احوال پیچیده کنونی به وزیر خارجه یی نیاز داریم که بتواند در عرصه بین المللی از منافع ملی کشور دفاع کند.

از قدیم ها گفته اند که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
بی تردید، بافتار و ساختار درونی وزارت خارجه نیاز به اصلاحات دارد.
اما اولویت کنونی و تاخیر ناپذیر کشور، عرصه سیاست خارجی است. از یک سو چند ماه است که در بوق و کرنا و سرنا دمیده می شود که گویا برنامه صلح با طالبان مطرح است و از سوی دیگر شاهد کنار گذاشته شدن و به حاشیه رانده شدن دولت افغانستان از این روند هستیم.

در یک سخن، آشکارا شاهد ضعف دیپلماسی کشور در صحنه بین المللی هستیم.
در این اوضاع و احوال، وزیر خارجه نداریم و ارگ با گماشتن جوانان بی تجربه در عرصه سیاست خارجی عملا کار را به افتضاح کشانده است.
بی چون و چرا جوانگرایی پدیده مثبتی است. اما این کار باید با آهستگی و به تدریج صورت بگیرد. باید به جوانان فرصت تجربه اندوزی داده شود. نمی شود یک شبه راه صد ساله را پیمود.

دور انداختن دیپلمات های مجرب و کهنه کار ، لغزش بزرگ و جبران ناپذیر ارگ است.
ارگ باید هر چه سریعتر وزیر خارجه نو را به گرفتن رای اعتماد به پارلمان معرفی نماید.

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارتخارجه
سرپرست
نظرات بینندگان:

>>>   غنی و بی بی گل مطابق سلیقه خود قریه داری میکنند.
.....

>>>   دیپلمات های مجرب وکهنه کار !!!!!

>>>   دوست عزیز آریانفر!
آقای غین که بار اول با دزدی و تقلب بر مسند قدرت تکیه کرد و دارد بار دوم نیز با همین شیوه به دوام دهل و سرنای حاکمیت فاشیستی خود موفق می شود، هرگز به فکر اصلاحاتی که شما از آن صحبت می کنید نیست. او و جماعت خود فروختهٔ همکار او محض به یک چیز علاقمند اند: چپاول خزانهٔ دولت و با استفاده از آن، تحکیم قدرت تک قومی فاشیستی. او آرزوی احیای دور عبدالرحمن را در دل می پرورد. کودکان کودنی نظیر امرالله که با او همکار اند، جز وسایل و ملعبه هائی در این راه چیز دیگر یا کس دیگر نیستند. از این مرد سخیف و بی وجدان و جبون، انتظار کاری را در راه حل معضله های کشور نداشته باشید.
منبع اصلی درد کشور را تشخیص نمائيد، و در مورد آن روشنگری کنید، تا باشد این قوم بخواب رفته از خواب پریشانی که در آن غرق اند بیدار شوند و حق و عزت خود را چنگال دزدان حق و عزت مردم بیرون کنند.
والسلام
داود

>>>   دلش با یسکلش ! سر راسته سوار می شود یا سر چپه ! اما حالا سرچپه سوار است.
کار غنی از رسوایی گذشته ! افغانستان نه عزتی برایش مانده و نه آبرویی . هر روز یکی را سرپرست و یکی را ممنوعالخروج ..... میکند یک کشور غرق در بحران مدیر یتی و رهبری . انتخابات را ببین . غنی در داووس با سایر رهبران جهان چطور میبند و از کجای خود معلومات میدهد اگر شرم داشته باشد درین گونه مجالس باید اشتراک نکند بهتر است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است