مودلینگ غربی در مقابل دین و عنعنات؟
نظام قانونی افغانستان مبتنی بر دستورات و احکام اسلامی است و هر حرکتی که با فرهنگ و باورها و اعتقادات دینی، در تنافر و تضاد باشد، محکوم است و باید مورد پیگرد قرار بگیرد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۸/۱۱/۵ کد خبر: 161924 منبع: پرینت

نمایش خیابانی لباس، در شهر کابل برگزار شد.
در حدود ۳۰ جوان دختر و پسر با پوشیدن لباس‌های سنتی افغانستان برای در حدود یک ساعت این نمایش را اجرا کردند.
برگزارکنندگان این نمایش، می‌گویند که تلاش دارند با عوض کردن مکان‌های نمایش از تالارها و رستورانت‌های سرپوشیده به جاده‌ها و خیابان‌ها، زیبایی‌های لباس‌های سنتی افغانستان را بیشتر به مردم معرفی کنند.

از میان این ۳۰ جوان، پنج تن آنان بانوان هستند، بانوانی که می‌گویند با دشواری‌های زیاد به این کار می‌پردازند تا تابو شکنی کنند.
به گزارش طلوع، یلدا جمال‌زاده، یکی از این بانوان است. یلدا، مدتی است که در یک گروۀ مودلینگ در کابل هم‌چون مادل کار می‌کند.
او پرداختن به این کار را نه تنها دشوار که پر خطر نیز می‌داند: «ترس در دل ما است، اما ما از دولت خواهش می‌کنیم که ما را کمک کند تا کارهای خود را آزادانه پیش ببریم.»

پیش از این، گروه‌های مودلینگ نمایش‌هایی را در مکان‌های سربسته در کابل برگزار کرده‌اند؛ اما این برای بار نخست است که دختران و پسران روی جاده‌ در غرب کابل به این کار می‌پردازند.
اجمل حقیقی، برگزارکنندۀ این نمایش گفت: «کار ما یک کار فرهنگی است. کار ما پیام صلح دارد، پیام صمیمیت دارد.»
پیش از این، گروه‌های مادلینگ افغانستان در بیرون از کشور نیز در مراسم‌هایی شرکت کرده‌اند.

همزمان گفته می شود برنامه مشابهی برای هرات نیز تدارک دیده شده است؛ اما سید محمد شیرزادی رییس حج و اوقاف هرات گفته است که ولنتاین جزء دین، فرهنگ و بافت های اجتماعی ما نبوده، نیست و نخواهد بود.
به گفته او نمایش مدلینگ جاده ای در ولایت کابل و تجمع ۱۰ الی ۱۵ نفری آن چیزی جز کوفتن بر طبل تنش و زیر سؤال بردن حاکمیت قانون در افغانستان نیست.
آقای شیرزادی تصریح کرد که در هرات به خاطر خوشی و تجارت چهار پنج نفر به هیچ صورت اجازه چنین کاری را نمی دهم؛ زیرا قانون کشور با تأسی از فرمان قرآن این اجازه را نمی دهد.
به گفته او این تابوشکنی نیست؛ بلکه این یعنی به سخره گرفتن خواست ۹۸ درصد زنان و مردان جامعه و کشاندن جامعه به طرف بی ثباتی و ناامنی.

افراد و سازمان هایی که دست به این گونه اقدامات دون شأن و کرامت انسان و در منافات صریح با نص دستورات دینی مردم افغانستان می زنند، از آحاد ملت نمایندگی نمی کنند و هیچ جایگاهی در فرهنگ، سنت ها و باورهای مردم ندارند.
به گزارش آوا، آنها نماینده همان جریانی هستند که با ارایه چنین نمایش های مضحک و مهوع در خیابان های پایتخت، سعی می کنند از حرکت های بزرگتر و پروژه های ریشه ای تر در این زمینه، حساسیت زدایی کنند و ذهنیت مردم را برای پذیرش برنامه های شنیع تری آماده سازند.

این نوعی کودتای فرهنگی است که مبنایی ترین ارزش ها و باورهای برین دینی مردم افغانستان را نشانه رفته است. این جریان اقلیت سعی می کند تا افکار و ذهنیت های اکثریت را مهیای پذیرش تغییراتی کند که از رهگذر زیر سؤال بردن بنیان های ایمان دینی و ارزش های اعتقادی و معیارهای ارجمند سنت ها و آداب اجتماعی و ملی آنان ایجاد خواهد شد.

در این میان، این بسیار امیدوارکننده است که یک مقام رسمی نظیر رییس اداره حج و اوقاف هرات در برابر این نوع حرکت های ویرانگر و استعماری با صراحت و شجاعت موضع می گیرد و اعلام می دارد که با تمام توان، جلو آن را خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد که کودتای فرهنگی عناصر مزدور و ضد فرهنگ به بار و بر بنشیند و تروریست های فرهنگی که پیشگامان استعمار فرهنگی هستند، به امیال و آمال ضد دینی شان در افغانستان دست پیدا کنند.

با این وجود، نباید از یاد برد که صرف واکنش یک مقام محلی در برابر نمایش شنیع و هتاکانه چند عنصر خودفروخته در خیابان های کابل، کافی نیست. این حرکت باید در ابعاد گسترده از سوی دولت و نهادهای ذیربط مورد پیگرد قرار می گرفت و از وزارت حج و اوقاف و شورای علما تا وزارت اطلاعات و فرهنگ و... در برابر این کودتای خطرناک، اعلام موضع می کردند.

سکوت دستگاه های مورد اشاره در برابر این رویداد اما نشان می دهد که دست های قدرتمند استعماری از این حرکت ها حمایت می کنند و مدل های لجام گسیخته ای که در خیابان های کابل، پا روی خون دو میلیون شهید گذاشتند و ارزش های هزاران ساله دینی مردم افغانستان را مورد اهانت قرار دادند و به سنت ها و فرهنگ ملی کشور، پشت پا زدند، از پشتیبانی مستقیم نهادها و نیروهای استعماری برخوردار اند و آنها اجازه نمی دهند که دولت در این باره، وارد عمل شود.

با این حال، همانطور که رییس حج و اوقاف هرات نیز تصریح کرده است، قوانین افغانستان هرگز چنین اجازه ای را نمی دهد و از قانون اساسی تا قوانین عادی، به گونه صریح و مستقیم، بر این نکته تأکید شده که نظام قانونی افغانستان مبتنی بر دستورات و احکام اسلامی است و بر این اساس، هر حرکتی که با فرهنگ و باورها و اعتقادات دینی مردم افغانستان، در تنافر و تضاد قرار داشته باشد، محکوم است و باید مورد پیگرد قرار بگیرد.

با این حساب، در صورتی که دولت و شورای علما و دیگر نهادهای مسؤول درباره ادامه این هتاکی های اهانت بار و هنجارشکن، سکوت کنند، مردم حق دارند که با تأسی از قانون در برابر آن بایستند و اجازه ندهند که مزدوران استعمار خارجی، ارزش های دینی و سنت های دینی شان را زیر پا بگذارند و به خون پاک میلیون ها شهید این سرزمین، هتاکانه اهانت کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مودلینگ
نمایش لباس
نظرات بینندگان:

>>>   شما فقط پشت سر و پای زن ها را گرفته که در سرتان چادر ندارید و درپای تان جوراب،این مملکت را میخواهید در قرون وسطی یی نگهدارید.
در دیگر کشور ها نمایش لباس جنبه اقتصادی دارد.
آنها با نشان دادن مود لباس ها،زمینه پیدا کردن بازار فروش برای لباس هایشان را پیدا میکنند.
در حقیقت یک نوع اعلان تجارتی است.
نمایش مود لباس در خیابان ها نیز میتواند زمینه اعلان و تجارت و فروش لباس های عنعنوی افغانستان را در بازار جهانی فراهم کند.
این خودش در حقیقت یک قدم مثبت در جهت رشد اقتصاد کشور است.
تا چه وقت شما در مسجد ها مصروف پوشاندن سر و پای ًزن ها هستید و کجکول گدایی در گردن تان در جهان مصروف گدایی هستید؟
آیا در دیگر کشور ها که خانم ها حتی با لباس شنا در روی ستیژ می آیند و مودلینگ میکنند،مردم بالای شان حمله میکنند؟
مردم بالای شان تجاوز میکنند؟
نخیر!
آنها مثل شما نیستند که مصروف تماشای برجستگی های بدن آنها باشند و به نگاه شهوت به آنها سیل کنند.
بلکه به نظر زیبایی و هنر و مرد های لباس و رنگ و دیزاین لباس ها سیل میکنند.
اکثر این مدل ها را در پشت پرده ستیژ،مرد هایی که لباس های آنها را درست میکنند،لباس شان را میپوشانند.
آیا فکر میکنید که این مرد ها مثل شما چشم شهوانی دارند و چیز هایشان خیسته منتظر آن اند که این مدل ها بر پشت صحنه بیایند و هنگام لباس پوشاندن آنها،بالای آنها تجاوز کنند؟
نخیر چنین چیزی نیست.
آنها به اندازه یی استرس دارند که در ظرف یک دقیقه باید عاجل یک لباس را از بدن مودل ها بکشند و لباس دیگر را برایشان بپوشانند ،تا در جریان نمایش وقفه ایجاد نشود....

>>>   افرین خیرببیند مولوی صاحب شیرزادی اینها اولاد مردم را به مسخره میگیرند وهمچنان دین را.
هراتی

>>>   ملا خانها از دین بخاطر قدر عزت خود استفاده منفی میکنند ، مردم را کور و دور از مدنیت در قرن حجر نگهمیدارند تا خود شان از ملت ابزاری استفاده کنند ِ
در دو دهه اخیر تمام قدرت بدست ملا بود ، شما یک دست آورد شان را به مردم نشان بدهید بجز از فقر بدبختی دست دراز به گدایی از کفار به گفته ملا خانها .بنده کلمه ملاخانها را قصدی استفاده میکنم چون ملا در زمان گذشته یک خر ، یک خادم داشت امروز خر شده پجرو و خادم بادیگارد و همچنان جیبها پر از دالرهای دزدی.

>>>   وظیفه دفاع وحمایت از دین به مردم افغانستان سپرده شده

>>>   Abdul Ghaffar Majidy
خلق را تقلید شان بر باد داد
ای دو صد لعنت بر این تقلید باد
ده ها جوان و نو جوان مبتکر و دانشمند در کشور اختراعات درخشان داشته و دارند که باعث رشد و شکوفایی در هر بخش فرهنگی ، اقتصادی و صنعتی وطن و مردم می شود اما هیچ کس گوشه ی چشمی به آنها ندارند اما پول های بی شماری خرچ این فرهنگ که در شان مردم و کشور می شود .

>>>   واقعآ جای تعجب است که یک تعداد از جوانان ما از انسانیت بدور آمده اند وفکر میکنند نمایش لباس و مود وفیشن های بیجا که هیچ ارتباطی به فرهنگ واسلام عزیز ما ندارد بلکه در تقابل با همه رسوم وعنعنات این مرز و بوم قرار دارد و فرهنگ بی عزتی وبی حرمتی را میخواهند به نمایش بگزارند و انها اظهارات نابخشودنی رااریه میدارند مگر نمیدانند به عوض این مدلینک که هیچ به کلتور وعنعنات افغانستان سازگاری ندارد عقب درس های خود. بروند و چیزی ضروری بیاموزند ودر مشکلات مردم خود ، خود را شریک کنند تا باشد این مملکت که سالها است در ان جنگ خانمانسوز است و. همه باید بدانند. که این جنگ از عقب ماندگی ما و شما است ورنه این چنین وبه این حال فلاکت و. دست به گدایی نمیبودیم ،نمایش لباس های که به تن وگردن ما نمی ارزد و. در حال نمایش هزاران بیچاره و غریب که بخاطر پیدا کردن یک لقمه نان در بازار ها در رفت و آمد اند بدانید که بسیار تاثیر منفی دارد در روحیه این وطنداران ما
عبدالله ریحان

>>>   داوود عرفان
کاریکاتور دموکراسی
برخی با علم کردن این برنامه‌ی مضحک درصدد واکنش به کنش ملای گازرگاه هستند. راه‌اندازی مدلینگ در کشوری که فقر و فلاکت از در و دیوارش می‌بارد، نمایش مضحک ناآگاهی از دموکراسی است. تبلیغ مصرف‌گرایی این‌چنینی در کشور فقیر ما، پوزخند به فقر مردم ماست.
این‌جا دموکراسی را تمرین نمی‌کنند، کاریکاتور مضحک دموکراسی را نمایش می‌دهند.

>>>   صبغت سائد با هزینه یک محفل خوشی کوچک در سالون باغسرا میتوان پنجاه مرتبه تجمع مدلینگ برگزار کرد وهزارمثال دیگر ...
هروقت وارد کردن گوشی آیفون, محافل پرهزینه عروسی, تجلیل کردن از استقلال و روز هرات‌‌و...
واردکردن موتر های مدل بالا, لباس های گران‌قیمت وغیره را منع کردید حق دارید این کار را هم منع کنید.

>>>   Rasoul Abdi
خب مشکل شما اینه دموکراسی را به این چیزها تقلیل می‌دهید و به دار میزنید
حالا می گفته این اصل دموکراسیه
دموکراسی یعنی اینکه تا کسی مزاحمتی به ما نکنه اجازه داره کارش رو بکنه، پس بگذارید کارش را بکنه

>>>   آقاى دموكرات !
بلى دموكراسى خوب هست اما در مغرب زمين ، پا را از گليم خويش درازتر كرده است. فاحشگى را به عنوان يك شغل به رسميت شناخته اند هر چند كه به ملت خوش نيايد.
همجنس بازى را قانونى كرده اند هر چند كه مردم از آن متنفر باشند اما مردم از ترس آنكه مبادا دشمن آزادى و دموكراسى شناخته شوند ، صداى خود را نمى كشند. خوب به ما چه دلش بايسكلش.
اما دموكرات عزيز افغانستانى ، اگر خداى نكرده خاك به دهانم ، دختر جنابعالى آن شغل را قبول كند باز هم ميگوييد بگذاريد كارش را بكنه ؟؟؟
اگر خداى نكرده خاك سياه به دهانم ، پسر جنابعالى ، شريك جنسى مردى شود باز هم ميگوييد بگذاريد كارش را بكنه ؟؟؟

>>>   ملای مزدور داعشی که از طرف آل سعود، استخبارات موساد و سی آی ای و ارگ مولوی غنی احمدزی دستور گرفته تا افراطیت را در هرات پخش کند و بین شیعه و سنی اختلاف اندازد و اقوام فارسی زبان را بنام دین از هم جدا کند و زمینه را برای داعش و طالب در بین فارسی زبانان آماده کند، یک شخص فاسد و منحرف و جاسوس است. روح خواجه عبدالله انصاری و جامی و علی شیرنوایی و گوهرشاد بیگم و بهزاد و هزاران شاعر و نویسنده هرات به این شیطان مفسد و مزدور استعمار و اشغالگران و افراط داعش و طالب لعنت میفرستند و او را از فرهنگ و جامعه هرات باستان ترد میکنند. ملای دین فروش و تفرقه انداز و جاسوس در بین مردم شریف و فرهنگ پرور هرات جا ندارد. مدلنگ نیز توسط همین استخبارات خارجی که ملای ضد انصاری را دستور تخریب فرهنگ و آزادیهای هرات را داده اند اجرا شده است. هدف اصلی اسقرار افراطیت است مدلنگ برای شعله ور کرده خشم دینی مردم است کاری ملای داعشی در گازرکاه هرات انجام میدهد.

>>>   دموکراسی یعنی احترام به رای مردم
غنی با تقلب سازمان یافته انتخابات و صلح را به گروگان گرفته
اما
اما بی بی گل با راه اندازی نمایشات مًضحک کاریکاتور دموکراسی را در سرک ها تمثیل میکند.

>>>   این حرکت های غیر اسلامی وغیر قانی یک تعداددون مایگان وپست فترتان درجامعه باعث تشدید جنگ وناامنی در وطن میشوددرحقیت قاتلین وتروریستان اصلی این مرزوبوم همین های هستندکه به ضد فرهنگ وباورهای اسلامی وافغانی ما برنامه های مضحک ونگین خویش را راه اندازی میکندد.

>>>   راست گفتی ریحان تنهاموضوع که با دین شما مطابقت دارد انفجار است . و زیر سلطه رفتن عرب های قبل از اسلام . شما در وطن تان فاقد هر نوع ابتکار هستید نان خوردن تان را به کدام کشور ارتباط میدهید. مرگ فرخنده را با رواج کدام کشور ارتباط میدهید ....

>>>   متاسفانه در افغانستان مردم عمومااصول را رها کرده به فروعات چسپیده اند، کشتن و سربریدن انسانهای بی گناه دوزدی و تخریب زیر بناهای کشور یک امر عادی و معمول به چشم می آید از سوی کسی محکوم نمی شود غیر اسلامی و ضد فرهنگ ناب اسلام به سمار نمی آید ولی نمایش لباس وطنی را ضد اسلام و انسانی میدانند، لطفا به انسانیت اهمیت و ارزش دهید اسلامیت خودش درست میشه اسلامیت بدون انسانیت بی ارزش است اول انسان بعد اسلام چون اسلام برای رفاه انسان امده است.
عظیمی

>>>   الحق كه غربيها مصداق حقيقى و تجسم عينى همين ضرب المثل خودشان هستند.
صد سال پيش دولت مردان انگليسى تبار و بريتانيا نشان استراليا ، اول تا آنجا كه توانستند بوميان يا باشندگان اصلى آن سرزمين را نسل كشى يا به گفته خودشان جنوسايد كردند. دوم كودكان مردمان أصيل آن سرزمين را به زور از خانواده هاى شان گرفتند و به خانواده هاى مهاجر انگليسى دادند تا نسل جديد فراموش كنند كه ماهيتى داشتند و هويتى و رسم و رسومى داشتند و عنعناتى. اين بود استعمار كهن ؛ البته استعمار نو از بوميان براى دزديدن كودكان شان معذرت خواهى كرد.
خواهرم ساكن استراليا است ، ميگويد : امروز دولت استراليا با دادن تن خواه و معاش هاى فوق العاده زياد به باقى ماندگان نسل قديم ، چنان آنها را به عياشى و ميگسارى مشغول و مصروف كرده اند كه تا حتى به ذهن شان هم خطور تند كه ( كى ) بودند و ( كى ) هستند. به اين ميگويند : استعمار فرا نو.
يكى از نويسندگان معاصر مصرى ميگويد : استعمار هميشه موفق خواهد بود اگر دو چيز در كنار هم ايفاى نقش كنند ، فكر آنها كه استعمارگر اند و بى فكرى ما كه در معرض استعماريم.
با احترام :
خاله چادرى دار

>>>   ملا انصاری داعشی انگلیسی جاسوس جند جانبه است و با پول عربستان و دستور سی آی ای قصد تخریب فرهنگ هرات را دارد و میخواهد تفرقه در بین فارسی زبانان اندازد. این دستور عربستان و سی آی ای است.

>>>   وقتي اخبار راميبينم. فكر ميكنم كه ما مردم را زندگي در كار نبوده.
قانون أساسي به نمايش لباس چيكار دارد؟
اين لباس ها خو بي حجاب نبودند.
تندرو هاي تنگ نظر براي هر چيز يك بهانه ميآورند. تشكر و احسنت به شجاعت و ابتكار بر گذاركنندهگان همچون نمايش ها.

>>>   برای من هم همچو نمایشی جالب نیست.
اماجالب انجاست که وقت ملادرداخل مسجد بالای اطفال تجاوز میکند٫همه کوروکراند.اما درمقابل وقتی دوجوان که لباس افغانی پوشیده وانرا به نمایش میگذارند٫اینقدر حساسیت موجود است.
عاقل

>>>   مگر واقعا اعتقادات دینی ماهمینقدرضعیف اندکه وقت پسر ودختری بالباس محل قدم بردارند٫تخریب میشود.
بیایید خودرازیادترازین احمق نسازیم وبه همه اجازه بدهیم مطابق میل وسلیقه خودلباس بپوشدوسروریشش را اصلاح کند.
مگر دین یعنی کنترول ریش وموی سرولباس ودیگر هیچ؟
محرم علی

>>>   سگشوی های از غرب امده مردار کردید،ریسجمهور بی دین ومتعصب از غرب میاید رقاصه از غرب میاید همجنسگرا از غرب میاید پول هارا جمع کرده میبرید،خدمتتان را نشان دهید که به این وطن چه کردید.
بدخشانی از بدخشان

>>>   اقای بدخشانی!
-وقت من وتو را با سگشوی ها مقایسه میکنند٫ترجیح میدهند که سگشوی هارا انتخاب واستخدام کنند.
-نفرت درمقابل حیوانات وانها رانجس خواندن دلیل بیدانشی است.درسرزمین غرب حیوانات را مثل دیگر اعضای فامیل خوددوست دارن واز شستن ان نمیشرمند.
-شاید سگشویها انقدر تعقل دارند که با فیرراکت مکتب٫شفاخانه وکودکستان خودرا تخریب نکنند٫اما من وتو...
صفر

>>>   خوب است با یک بدخشانی اشنا شدیم که از بدخشان است.
تا حال فکر میکردم همه بدخشانی هاازولایت غوراند.
راز

>>>   وضعیت فعلی افغانستان از هر لحاظ باید تغییر کند ولی اینگونه که نمیشود. هرچیز از خود راهی دارد و بدون شک همه چیز قابل تغییر است اما کنش اخیر این گروه جز برانگیختن احساسات یک طبقه از مردم که از لحاظ طرز دید و افکار نسبت به زندگی و اجتماع در سطوح پایین تر قرار دارند تغیری آنچنانی و چشم گیرِ در پی نخواهد داشت.
به گونه مثال: پدری که بعد از مدت ها تصمیم تغییر اندک میگیرد و حداقل میخواهد دخترش را اجازه ورود به مکتب و یا دانشگاه را بدهد، ممکن است با دیدن این چنین حرکات از تصمیم اش منصرف شود و یا حتی دوباره تجدید نظر کرده و به همان دوره ی جاهلیت برگردد.
من مخالف آزادی و نهادینه شدن دموکراسی در افغانستان به هیچ عنوان نیستم اما اول باید از نکات مهم شروع کنیم، به تقلید که نمیشود.
افغانستان در وضعیت بدی مخصوصن برای زنان قرار دارد، ما باید تلاش برای راه حل آن داشته باشیم. پس راه حل چه است؟ راه حل همین حرکات نمادین و نمایشی که از طرف اکثر مردم مورد نقد قرار میگیرد است؟
البته که نخیر!
از نظر من اگر ما واقعن میخواهیم نقشی اندکی در تغییر جامعه و خصوصن در وضعیت زنان و آگاهی دهی از حقوقشان داشته باشیم و اگر کارهایمان تنها پروژه ای نباشد، باید عاقلانه فکر کرده و از بنیاد شروع کنیم. تلاش کنیم، نخست زنان را از حقوق انسانی و اولیه شان آگاه بسازیم. در قدم دوم تلاش برای تغییر دید مردان نسبت به زنان، جایگاه آنان در جامعه و در نهایت برابری جنسیتی صورت گیرد.
در یک کشوری که عملن جنگ جریان داشته و اکثریت مطلق مردم آن بیسواد اند چنین نمایشاتِ مضحک که گویا نمایانگر یک جامعه متمدن و پیشرفته باشد مسخره بازی بیش نیست.

>>>   میترا مسیحا
من خودم، تو خودت!!!
و اما اینکه...
در این اواخر مسله حجاب در صفحات مجازی زیاد به چشمم خورد خواستم کمی درین باب بنویسم،
از احساسات کور کورانه بیایم بیرون، مسله را از عینک واقیت بیبینیم و کمی هم از زیر بار رفتن افکار عموم بیایم بیرون، شمایکه میخواهید مردم پوشیده باشد یا برهنه که شما به مقصد خود برسید این را بیدانید هیچ مانعی رسیدن به هدف معنوی یا دنیایی شما وجود ندارد، فردی بگوید بی حجابی زن مانع رفتن من به بهشت میشود از نظر بنده چنین نیست، کسی قرار نیست جرم دیگری را حامل شود، دیموکرات خواه که فریاد راه میندازد و هی آزادی ( جسمی ) سر میدهد باید بیگویم حجاب کسی مانع رسیدن تو به آزادی ات نمیشود، که ادای منجی در میاری و میخواهی با چهار تا کلام بی بنیادت دنیا را نجات دهی همیکه تو بدون دخالت به دیگران راهت را ادامه بیدی چه رسیدن به آزادی و چه رسیدن به دین بزرگترین خدمت را به خود کرده ای، اولا از تشویش و خود نمایی رها یافتی دوما وقتت را هدر نداده ای سوما چند تا سست افکار مصروف داد وفریاد تو نشده اند، و الی اخر...... خداوند برای هر بشر یک توته مغز داد بنام عقل و مساویانه به همه مردم به گونه یکسان توزیع کرد که همه افراد کره زمین از این مغز بی نصیب نیست. بنا وقتی همه عقل دارد فهم دارد لازم نیست ما در جای دیگران وکلیل مدافع باشیم. ما حق توهین به هیچ بشری را در رابطه به مسایل شخصی خودش نداریم. این را باید بیدانیم ما به جای همه تصمیم نمیگیریم ما وکیل عموم نیستیم در هر جایی حق سخن گفتن، حق کار، حق مشارکت و حق هر چیز دیگری را نداریم. سر گروپ همیشه ما نیستیم هر وقتی ما تصمیم به جای دیگران گرفتیم بی فهمیم ما در جمع نفهمان حضور داریم که مانع دیگران میشویم. و این را هم بدانیم روشن فکری و یا کور فکری رابطه با جسم و یا نوع پوشش ندارد هر زمانیکه فکر ما از جسم فرد ارتقا یافت به رویداد های جهان و ایده، بیفهمیم ذهن ما بزرگ شده است، تا زمانیکه درگیر چنین قضایا بودیم با بزرگ شدن خیلی فاصله داریم. من خودم.......تو خودت....
و از نظر من!
بانوی با حجاب بدون تقلید و فهمیده، قشنگ ترین موجود کره زمین است.
میترا

>>>   لباس سنتی خودرا نمایش دادند این چی عیبی دارد ؟؟ این به غربی ها چی ربطی دارد ؟
نابود باد تحجر جاهلانه وجهالت !
ر

>>>   خوبست که با نيکر و مينی ژوپ ظاهر نشدند .
وقتيکه رئيس جمهور(غلام درجه يک) زن کافر و اولاد کافر داشته باشد و خودش هم از دين بيخبر باشد(قرار گفتهٔ رولا : غنی از اسلام به نصرانيت نزديکتر است و با من به کليسا ميرود) و بارها دينرا به مسخره بگيرد ٬ از چنين گديگک های غربی توقع اسلامی و انسانی بدور از عقل است .
معاون رئيس احمقان سرور بيدانش خواست حجاب مولوی هرات را جاهلانه خواند .
کسی هست درين نظام کفری در مقامهای بالا کسی را نشان دهد که مفسد نباشد و يا کسی را نشان دهد که بنفع دين کاری کرده و يا حرفی زده باشد ؟

>>>   اینکه لباس سنتی ووطنی را پوشیده دین ما تباه میشود !!!

>>>   اينكه لباس سنتى و وطنى را پوشيده دين ما تباه ميشود !!!
نه نميشود. چون ارباب ما امريكا است مى ترسيم شر نرساند چون از خيرش اميد نداريم. كجاى دنيا ديده اى يا شنيده اى كه ارباب خير خواه رعيت باشد ؟
امريكا علاوه بر اربابى ، دهل زنى را هم خوب ياد دارد اول دهل افغانى مى زند و من و تو هم رقص افغانى ميكنيم هى مى رقصيم و مى رقصاند تا خوب مست شويم آنگاه ...
مگر نمى بينى كه از رئيس جمهور گرفته تا وزيران و وكيلان ما به ساز و دهل امريكا مى رقصند ؟
به خدا اگر دهل زن ما از خود ما و خود مختار مى بود من چنان با لباس وطنى مى رقصيديم كه آشفته مى گرديد طره دستار حقيقى
ملا نصر الدين

>>>   با همه نظریات میترا جان موافقم.جزاینکه عقل مساویانه تقسیم شده.اگر عینک تاریک وسیاه تعصب را ازچشم خوددور کنیم٫به وضاحت میبینیم که هیچکدام ما برابریک دهقان بیسوادغرب ازنعمت تعقل برخودارنیستیم.دخترمعصوم ۱۲ ساله را درمقابل دالر بنام نکاح زیر پای یک مرد۵۰ ساله میاندازیم وبه این عقیده هستیم که ماباناموس وغربی ها بیناموس اند.
فطرت

>>>   اگر طالب واقعا از دین و مذهب دفاع می کند باید این مودب ها را در گورستان ابد روان کند در غیر این همه زنان و دختران به فحشا خواهند رسید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است