سیگار: نظامیان افغانستان توانایی امنیت مردم را ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ کد خبر: 161996 منبع: پرینت

نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هنوز در بیشتر بخش‌های افغانستان توانایی تأمین امنیت مردم را ندارند.
در گزارش دفتر بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) آمده که از سال ۲۰۰۱ میلادی امریکا به افغانستان ۱۳۷ میلیارد دالر کمک کرده که ۸۶،۴ میلیارد آن تنها برای تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغان مصرف شده‌است.

در ادامه آمده است: نیروهای امنیتی و دفاعی افغان توانایی آن را ندارند که در بسیاری بخش‌های کشور امنیت مردم را تأمین کنند و این نیروها هنوز هم ظرفیت محدودی دارند.
این نیروها هنوز هم توانایی بازسازی و ترمیم طیاره‌های‌شان را ندارند، کاری‌که برای پیش‌برد و پایداری عملیات‌ها بسیار مهم پنداشته می‌شود.
در ادامۀ این گزارش آمده‌است که نیروهای ویژه امنیتی افغانستان در عملیات‌های استفاده می‌شوند که سربازان عادی هم آن را پیش برده می‌توانند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیگار
نظامیان
امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   سيگار !
ترا باييد گذاشت كه دود كني.
عوض مصرف ٨٤،٤ مليارد دالر بالاي افراد مشكوك و وابسته به طالبان تنها چهار ميليارد ان را بالاي نيروهاي جهاد و مقاومت كه مخالف واقعي و شكست دهنده اصلي طالبان بودند مصرف ميكردي و انها را از بدنه قدرت دور نميساختي تا امروز طالبان از غار هاي كويته و پشاور بيرون امده نميتوانستند سيگار !
فعلا هم دير نيست اگر ميخواهي طالب را شكست دهي يگانه راه ان جمع و جور كردن و اوردن نيروهاي جهاد و مقاومت بر اريكه قدرت است . انها ميدانند با طالب چگونه معامله كنند .
در غير ان افراد مشكوك را كه به قدرت رسانده اي خود شان در مورال دهي و كمك غير مستقيم به طالبان نقش عمده دارند و وضعيت توسط اينها بد تر و بد تر خواهد شد.
تنها راه حل و بيرون رفت از بحران فعلي امدن نيروهاي جهاد و مقاومت در راس قدرت سياسي و نظامي افغانستان است . ديگر هيچ راهي وجود ندارد.

>>>   نیروهای امنتی کاملا در دست غنی فاشیست و برای اهداف قبیلوی استفاده میشود

>>>   آفرین به سیگار!! صرف بخاطر همین نشسته تا بگوید کی چه میتواند و کی نه؟ مادر اندر شان یعنی یوناما صرف راپور میته که در سال ... چند هزار غیر نظامی کشته شده اند که در ربع اول سال ... و در دوم... ولی ربع سوم بسیار خطرناک بود و .....
این پلیدها از حماقت ما مردم استفاده میکنند.

>>>   سیگار مضر است ههههههههه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است