انتخابات ما بیشتر از حد تصور مضک و مسخره بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ کد خبر: 161998 منبع: پرینت

اگر به قول قدیمی‌ها خود کلاه خود را قاضی کنیم، انتخابات ما بیش‌تر از حد تصور مضک و مسخره بود.
ما انتخابات الکترونیکی برگزار کردیم؛ اما از کم‌تر از مجموع سه میلیون رأی، بیش‌تر از یک میلیون آن تقلبی بود! این به نظر شما مضحک نیست؟!
ما انتخابات الکترونیکی برگزار کردیم؛ اما شمارش و بازشماری آراء سه ماه وقت گرفت؛ این، به نظر شما مسخره نیست؟!
ما انتخابات الکترونیکی برگزار کردیم؛ اما از سی‌وپنج میلیون نفوس کشور چیزی در حد دو میلیون اشتراک‌کننده داشت؛ این واقعاً خنده‌آور نیست؟!
ما انتخابات الکترونیکی برگزار کردیم؛ اما تا هنوز سیصدهزار رأی داریم که مورد منازعه‌ی تیم‌های انتخاباتی قرار دارد؛ این مضحکه نیست به نظر شما؟!
ما انتخابات الکترونیکی برگزار کردیم و از زبان رییس کمیسیون انتخابات شنیدیم که با کمال وقاحت گفت: یک میلیون رأی تقلبی را جدا کردیم دگه بیش‌تر ازی نمی‌تانیم! این سخن شرم‌آور نیست به نظر شما؟!
ما انتخابات الکترونیکی برگزار کردیم و به باور کارشناسان، میزان تقلب در آن 46 درصد بوده است! این خجالت‌آور نیست به نظر شما؟!
ما انتخابات الکترونیکی برگزار کردیم و میزان اشتراک مردم در آن کم‌تر از 10 درصد بوده است! این مصیبت نیست به نظر شما؟!
ما انتخابات الکترونیکی برگزار کردیم؛ اما رئیس جمهور آینده‌ی ما هر که باشد، آرای حتی یک میلیون نفر را هم با خود ندارد! این فاجعه نیست به نظر شما؟!

این‌ها چیزهایی نیست که به آسانی کسی از کنارش بگذرد! این‌ها از خنده‌دار بودن و مضکحه‌بودن تیر است! این‌ها مصیبت و فاجعه است! این‌ها را نمی‌شود نادیده گرفت! این‌ها را نمی‌شود کتمان کرد! این‌ها را با کمال تأسف باید پذیرفت! و قبل از هر کار دیگری باید به فکر چاره شد! اگر می‌خواهید دیگران شما را مضحکه قرار ندهند، باید با مشت محکم بکوبید به دهان کسانی که شما را در سطح جهان مضحکه قرار داده‌اند! از این بیش‌تر به این ناکسان فرصت ندهید که شما را و سرزمین شما را رسوای خاص و عام سازند! اینان بی‌حیاتر از آنند که با خنده‌ی تمسخرآمیز به خود آیند و از جفا بر حق این مردم دست بکشند! این‌ها جز مایه‌ی ننگ چیز دیگری برای این سرزمین نیستند! اگر دامن این جغرافیا را از لوث این لکه‌های ننگ پاک نکنید، به زودی روزی فرا خواهد رسید که بر حال خود و این سرزمین زار زار بگریید!

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
مسخره
نظرات بینندگان:

>>>   غنی بی حیا این وضیعت را بوجود اورده برای او این گوش زد ها اثر ندارد و اماسرور دانش،
امرالله ناصالح وچارترش روز گار ما مرتضوی باید بخوانند ونا حق خیزک نزنند واز یاوه سرایی دست بردارند به روزی فکر کنند که به دامن برمیگردند ،

>>>   این به اصطلاح انتخابات نه تنها یک لکه ننگ به صورت و دامان آرگ نشینان و سیاستمداران افغان است بلکه شرم آور و خجالت آور به هر افغان هم است. افغان‌ها به خصوص سیاستمداران به جای اعتراض به پسخند رئیس جمهور ایران روحانی، باید از شرم خود را زیر خاک پنهان میکردند.

>>>   سلام
این انتخابات و این مضحکه را دولت امریکا برای افغانستان به ارمغان آورده است .
این مضحکه فقط مربوط غنی و عبدالله تنها نیست ،پارلمان افغانستان رسواتر از همه اینهاست . اعضای کابینه و وزرا بدتر از آن.
ما را نه تنها همسایه ها به ریشخند میگرند بلکه راه و روش و سیر سیاست بازی و اعمال حکومت افغانستان تماشاچی های جهانی دارد .
غنی و عبدالله دو تن دست نشانده اند ، دو تن دلقک و دستبین امریکا اند ، آنچه مهم است مردم افغانستان است که به گفته شما و نتیجه شمارش آرا کمتر از دو ملیون نفر رای خود را به صندوق ها ریختند که آنها هم افرادی شناخته شده و اقوام و خویشان و دوستان و پول بگیران کاندید ها بودند .
اما 33 ملیون جمعیت افغانستان به همه این ها پشت پا زدند .
خوشبختانه دسترسی مردم به انترنت آنها را به آگاهی های نسبی رستنیده است . مردم عقل و هوش و فراست دارند و جهان بیرون و عملکرد دموکراسی را در دیگر کشور ها می بینند . آگاه اند که دو تن مزدور و متقلب نمی تواند آن ها را فریب دهند .

>>>   بلی
کرزی و احمد زی و شاطر های شان مثل مرتضوی
این وطن را فروختند و حال برای بیع قطع آن با آمریکا چانه زنی میکنند.
انشاالله که با مرگ میرویس و طارق و مریم بر گلیم غم بنشینند تا مزه از دست دادن فرزند را بچشند.
مرتضوی هم امروز یا فردا از شکم گنده اش یک دوگانگی غلجی تبار بیرون میکنند که یک سره به سوی پدرش خواهد دوید.
شرمتان باد ذلیل های قرن

>>>   واقعا درست گفتيد اما مردم ما هنوز از رفتار عوام فريب حكومت خوشش ميايد بخاطر همين مرتضوي تو دوربين نگاه كرد و گفت از ما ياد بگيريد با اين حرف مرتضوي اگه قبلا ايران به ما خنديد الان كل دنيا به ما مي خندد

>>>   اشرف غني يك پايدو هوتل و شخص بي ابرو بود ابروي افغانستان را هم برد. اين شخص خايين از هيچ نوع تقلب در انتخابات دريغ نميكند .
داكتر صاحب عبدالله باييد اينبار به هيچ وجه خيانت ملي اين شخص خايين را قبول نكند و وي را زنداني بسازد تا پند در اينده به همچو افراد خايين شود.

>>>   همه اینها صحیح ولی اگه انتخابات الکترونیک نمیبود میزان تقلب مشخص میشد؟
همین کشوری که شما از او حمایت میکنید هنوز نتوانسته انتخابات الکترونیک داشته باشد.
یک‌کار مثبتی در کشور انجام شده و مردم‌ حمایت کند.

>>>   نظر دهنده هفتم
ایران از تلفیق انتخابات سنتی و الکترونیکی استفاده میکند تا اگر تقلبی شد بازشماری ها دقیقا بخش تقلب شده را مشخص کند.
ایران هرگز انتخاباتش را تماما الکترونیکی نخواهد کرد و رئیس جمهور ما تلاش دارد تقلب کند که حرفی زده وگرنه ما نیازی به انتخاباتی که بتوان در ان به این اسانی تقلب کرد نداریم

>>>   نویسنده مطلب ! مسخره نیست بلکه افتخار هم است زیرا مغز متفکر در راس دولت است باید همین طور باشد. من نمیدانم که در کنفرانس داووس اگراز غنی رهبران جهان پرسان کرده باشد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان چه شد این آدم چه جواب داده باشد.
جهان میداند که نفوس افغانستان ۳۵ ملیون است ، در دو ونیم ملیون رای یک ملیون رای تقلبی برامده است خود نشان میدهد که این آدم عجب اداره را در افغانستان رهبری و مدیریت می کند.

>>>   غربی ها با رویکار آوردن این نامردان خواستند جهاد و مجاهدان و اسلام و مسلمانان را مسخره کنند اما مطابق ضرب المثل معروف: «چاه کن همیشه ته چاه است» این تیم یهودی غرب و غربیان و دموکراسی و انتخابات را نیز مسخره کرد و پرده از حقیقت دموکراسی برداشت که سر انجام دموکراسی رویکار آمدن حکومت ابلهان و احمقان است. احمق تر و ابله تر از این ها می توانید پیدا کنید؟؟

>>>   مشکل افغانستان جنگ و اشغالگری است نه انتخابات الکترونیک کشور اشغالگر عوامل خودش را به قدرت میرساند این در استرالیا و هند در اشغال انگلیس صادق بود ، و امروز هم در افغانستان در اشغال آمریکا صادق است
آمریکا تصمیم میگیرد غنی رییس جمهور باشد یا عبدالله خود این دو نفر فقط تا زمانیکه در خدمت آمریکا باشند در قدرت میمانند و این خاصیت کشورهای استعمارگر غربی است که کشور تحت اشغال را استثمار میکنند

>>>   روی زمین را با مکرسکوپ بی پالید مثل چنین احمقان مزدور کسی را نمی یابید. آدم های هرزه یی هستند که شب و روز در تلویزون ها برای حقانیت و شفافیت رای اینها که به قدرت برسد غو زده روان هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است