لطفاً گوسفند نباشيد، به اينها اعتماد نكنيد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۶    ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ کد خبر: 162001 منبع: پرینت

تاريخ نظام آپارتايد آفريقاي جنوبي در سرزمين ما به نحو پيچيده در حال تكرار است و در اين برهه زماني با وجود گسترش رسانه ها و اطلاع رساني يكي از عجایب تاريخ است مردماني كه در اكثريت هستند و در امنيت، شكوفايي، پيشرفت و دفاع از كشور نقش برجسته دارند اما هيچ نقشي در اداره امور كشور ندارند!

حد اقل هفتاد درصد جمعيت كشور غير پشتون است اما هيچ نقشي در تصميم گيري ها در سر نوشت حساسي كشور ندارند؛
ریيس جمهور اشرف غني از قوم پشتون
رهبر اپوزيسون حامد كرزي از قوم پشتون
(يعني در صورت فشار و يا بركناري اشرف غني حامد كرزي جايگزين مي گردد!)
اكثريت وزرا، والي ها، فرماندهان امنيتي، سفيران و غيره از قوم پشتون...

هر جلسه اي مهم برگزار مي گردد ریيس آن از قوم پشتون مقرر مي گردد!
هر كنفرانس بين المللي در مورد كشورمان داير مي گردد نماينده آن از قوم پشتون تعين مي شود!
گذشته از اينها حتي حكومت در مورد سهميه بندي كنكور، بورسيه تحصيلي، گزينش مأموران اداري قومي مي انديشد!

در اين روزها رهبران اقوام پيرامون كرزي جمع شده اند و حتي حرف و حديث در صورت عدم پذيرش نتيجه تقلب انتخابات و بحران در كشور از يك دولت انتقالي است كه كرزي مديريت كننده جلسات و رياست دولت را به عهده بگيرد!
همين دولت فاشيستي و سياست هاي نژادپرستانه غني ميراث كرزي است. به اينها اعتماد نكنيم، ما به افرادي نيازمند هستيم از مكتب تربيت شدگان شوونيسم-پشتونيسم نباشد.
لطفاً گوسفند نباشيد!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
گوسفند
نظرات بینندگان:

>>>   طالب پشتون، داعش پشتون، دولت پشتون، اپوزیسیون پشتون، گروه های تروریستی پشتون، آمریکاه هم از همین پشتونها حمایت می کند. و انگهی همه تقصیرها را بر گردن غیر پشتونها می اندازند. تمام درگیریها و جنگها و نا امنیها و اختلاس ها و پول خوریها و تخریب ها زیر پای همین قوم است.

>>>   گل امیری خان سلام.

همین اقوام ما (تاجیک، اوزبیک، هزاره، بلوچ، عرب، ایماق، ترکمن، پشه یی، جمشیدی، یونانی-باختری (صافی ها، وردک ها، پنجشسیری ها، کوهستانی ها، شنواری ها)، هندو، سیک، مغول، نورستانی، چترالی، کلش، اویغوراک، کشمیری، بیات، جت، سکزی، و غیره) چرا متحد نیستند یا چرا علیه هم دیگر تبلیغ می کنند و سران این اقوام چرا در غلما بچگی و نوکری و بقچه برداری پشتون ها با هم رقابت می کنند؟

پشتون ها از حماقت سران این اقوام ما استفاده ابزاری می کنند و تا این خیانت سران این اقوام ما پایان نیابد، پشتون ها در راس قدرت با پشتوانه بیگانه و نوکری سران اقوام ما باقی می مانند.

زمانی که تبر را به جنگل بردند، درختان فریاد زدند و گفتند: "ای وای، دسته اش از جنس خود ما است!"
آری خیانت و جنایت های رفته بر مردم و کشور ما حاصل کوته نظری و منفعت جویی سران اقوام خود ما است.
مبارز - مدافع خط منافع ملی افغانستان

>>>   مه میترسم که مخالفین دولت یعنی طالبان نیز پشتون نباشند.
بیا و این مسخره گی را پوره کن!

>>>   آگاهی آگاهی آگاهی به تمام مردم غیور حب وطن افغانستان
اتباع اصیل و آگاه و قلم بدست افغانستان حق مداخله در امور سیاست داخلی پاکستان ندارد
شروع از 1325 حاکمان بی دانش قدرت طلب تکه قومی در امور سیاست داخلی پاکستان مداخله بنام پشتونستان همین دلیل است که 40 سال کشور به میدان جنگ قدرت های جهانی تبدل شده وپاکستان هم سهم خود را بر میدارد که راکت های گور خود را بر افغانستان هدف میگرد و مردم بیچاره و بی دفاع ما قربانی پشتونستان خواه شده اند. سلانه میلیون ها دالر برای رهبران پشتونستان خواه ازطرف حاکمان قبیله و رهبری وزارت اقوام قبایل بخاطر شعار لر او بر یو افغان دی پول هنگفتی داده می شود اما مرد م بعضی ولایت کشور ما در فقر و را ه های بدون اسفالت در رنج زندگی دارند.
دیگاه اکثریت مردم آگاه وطن دوست افغانستان پیستون پاکستان پاکستانی است تاجیک تاجیکستان تاجیکستانی است ازبک ازبکستان ازبکستانی است وترکمن ترکمنستان ترکمنستانی است . هیچ افغانستانی حق مداخله درامور سیاست داخلی کشورهای همسایه ندارد.
اگر کدام حمق و کودن بی دانش دست به مداخله درامور سیاست داخلی کشورهای همسایه میزند اتباع اصیل افغانستان عزیز ما نیست.

>>>   خرابی کار این جا است که امریکا و بریتانیا از اوغان یا پشتون حمایت می کند در غیر آن می دانند که اگر حمایت بیگانه نه باشد نیستند که نیستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است