اینبار، غضنفر و دانش را رسماً خبر کنید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۹    ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ کد خبر: 162020 منبع: پرینت

بعد از حذف وزاری هزاره، نوبت حذف معاونان وزیر هزاره رسید. اگر یاد تان باشد، چندین بار نوشتم که در دوره‌ی دوم حکومت اشرف‌غنی، ازبیک‌ها و هزاره‌ها بدترین تبعیض را تحمل خواهند کرد؛ زیرا صالح آدم جسور، دارای مطالبات و خواهان امتیاز برای طرفداران خود است، او مانند استاد دانش و غضنفر، قانع و عاجز نمی‌باشد.

درست است که صالح نمی‌تواند از سهم غنی امتیاز بگیرد، اما به راحتی از سهم دانش و غضنفر امتیاز گرفته و طرفداران خود را به جای طرفداران این دو نفر عاجز، جابه‌جا خواهد کرد. صالح با اینکه هنوز سمت رسمی در حکومت ندارد، اما در انتصابات نقش فعال دارد، او چندی قبل در بامیان نیز اطرافیان خود را جابه‌جا نموده بود.

ما هزاره‌ها اکنون در کابینه‌ی حکومت حتی یک وزیر هم نداریم، بعد از حذف وزرای ما، حالا نوبت به حذف معاونان وزیر هزاره رسیده است، معاونت نشراتی وزرات اطلاعات و فرهنگ، معمولا در اختیار هزاره‌ها بود و اکنون این معاونت نیز از چنگ هزاره‌ها خارج و به یکی از طرفدران صالح ‌سپرده شد.

چندی قبل، مقدسه یورش نیز از معاونت وزارت تجارت استعفا کرد و احتمالا به جای او هم یک غیرهزاره معرفی شده باشد، انشالله اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند تا چند ماه دیگر، دو سه نفر معاون وزیر هم که داریم، مانند خود وزرای ما سبکدوش خواهند شد و آنگاه، بخیر نوبت به حذف هزاره‌ها از ریاست‌ها و آمریت‌ها خواهد رسید.

نوت: مگر استاد دانش عضو تیم دولت‌ساز غنی نیست؟ او نه تنها افراد جدید را برای انتصاب معرفی نمی‌تواند، بلکه از حفظ همان چند چوکی معدود که در اختیار هزاره‌ها می‌باشد، نیز عاجز بوده و فقط نظاره‌گر حذف هزاره‌ها از بدنه حکومت است.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غضنفر
دانش
نظرات بینندگان:

>>>   آقای جعفری
مگر استاد دانش هزاره است؟
من ندیدم که جایی گفته باشد من هزاره این کنم یا آن کنم
و این به معنی صلب اختیار است زیم صنم

دانش را غنی به مثابه دستیار حقوقی و مرزا بنویس و مرزا بیانیه بخوان در پهلوی خود دارد و مرکوب هم مرتضوی است.
من یک وقت از یک دوست هزاره شنیده بودم که نقل قول میکرد از کسی و میگفت:

قوم مغول چو فر مغول آرزو کند
باید اول که یاسا یی خود جستجو کند
خوب اگر از مغول و یاسا اش بگذریم حد اقل یک پلان و برنامه عمل در همه حال ضرورت است که جناب دانش نه این را دارد و نه آن را

>>>   هر چیز در کشور اگر از زاویه قوم ببینیم ولو از هر قومی که باشیم هیزم در آتشی که دشمنهای کشور برای ما افروختن خواهیم انداخت.

>>>   یعنی هر قوم وزیر مربوط به قوم خوده انحصاری فکر میکنه !!!! ای چی ریشخندی است کمی هوشیار شویم او ملت !

>>>   آفرین بر شما آدم خوب حققت این هست

>>>   طبق قانون اساسی آقای دانش در صورت که آقای اشرف غنی رییس جمهور شود معاون دوم خواهد بود اما آقای غضنفر چه ؟ ؟ ؟ زیرا در قانون معاون
سوم وجود ندارد .
زمین بوس

>>>   اگر یک بار هم شده از این خاندان جعفری کسی را ندیدم و نشدیم یک حرف ملی بزنند و آن یک دیپلومات بود در مجالس خارجی موضوعات قومی را حتی در بین خارجی ها علیه کشور تبلیغ میکرد، نان از ما میخوری و جف جف به نفع دیگران میکنی؟

>>>   بلی ما هوشیار شدیم که این گپ ها را مطرح میکنیم
چگونه است که پشتون ها 30 فیصد نفوس را تشکیل میدهند مگر در کابینه و ادارات دولتی 80 فیصل سهم دارند .

>>>   این زشت ترین کاراست که هزاره هارا ازوزارت حذف کنند این مقدمه یک ظلم بزرگ درحق آبادانی افغانستان است کل مردم افغانستان باید به بی عدالتی اعتراض بکنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است