ما چرا بازیچه دست فاشیست ها شویم؟!
از نظر فاشیست ها هرکی فاشیست نیست از هفتاد پشت خاین، دزد، جنایتکار، لنده غر و ماچه خر است، اما احمدخان ابدالی دزد و خاین، بابا و قهرمان است و عبدالرحمان خونخوار و غلام باره، ملت ساز و خدمتگار... 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۴    ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ کد خبر: 162051 منبع: پرینت

مثل آفتاب روشن است که از نظر فاشیست های اوغان هرکی فاشیست نیست از هفتاد پشت خاین، دزد، جنایتکار، لنده غر و ماچه خر است، اما احمدخان ابدالی دزد و خاین و جنایتکار بابا و قهرمان است و عبدالرحمان خونخوار و غلام باره و وطن فروش وخاین، بابا و قهرمان و ملت ساز و خدمتگار است؛ طالبان وحشی شپشی، حزب اسلامی پشتکی همه وطن پرستان و قهرمانان اند...

خوب، فاشیست ها هر بدی می کنند ما چرا خود را بازیچه دست آنها بسازیم؟! فکر می کنید غنی گگ قاق روده، حیله گر مکار، متقلب جعلکار از سر دوستی و دلسوزی از جنگیز خان آدم خوار و تیمور لنگ نابکار و جهانسوز سوار کار، نام گرفت و تمام بدبختی های تاریخی را به گردن آن زوال شده ها انداخت؟!

میدانم که سنگ و چوب سرزمین های ما از بیداد گری ها و جنایات بی شمار جنگیز و جنگیزیان، تیمور لنگ و علاوالدین جانسوز تا ابد می نالند و فریاد می کشند؛ سرزمین های مقدس ما و تاریخ غم انگیز ما از جنایات و نامردی و نامردمی های خیلی های دیگری هم که ما امروز سنگ و چوب آنان را می پرستیم و تا... نشویم نام شان را بزبان نمی آوریم، ناله و فریاد دارند و فغان اش از دست فاشیست ها هم به آسمان بلند است...

جلالتماب قاق روده نام آن جنایتکاران را خیلی زیرکانه بکار برده تا ما مردم لوده و ساده دل را به جان هم به اندازد و دشمنی های قدیمی را به جای دوستی های امروزی بنشاند و افکار و توجه ما را از جنایات و تقلبات و پلانهای شوم فاشیستی خودش منحرف سازد...

وقتی برای ملیت های تحت ستم افغانستان خیلی حساس و حیاتی است؛ غصب سرزمین ها ی ما در دست اجرا است؛ ما باید خیلی مواظب و متوجه باشیم، فاشیست ها با جدا سازی و پارچه پارچه ساختن ما می توانند زیر پای همه ما را خالی کنند و همه را به نابودی کامل سوق دهند، اتحاد و همسویی و همبستگی مردمان تحت ستم همانقدر که برای فاشیست های اوغان خطرناک است و مانع پلان های شوم شان است، همانقدر برای ما حیاتی است؛ گور پدر جنگیز و تیمور لنگ و جانسوز هم گور پدر احمدخان ابدالی و عبدالرحمان جانی هم، ما باید در فکر حال و آینده خودمان باشیم؛ اگر هوشیاریم...

انور راوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاشیست
اوغان
نظرات بینندگان:

>>>   Noor M Khurrami
از گذشته هامی گذریم ؛ پشتونیست های فاشیست چرا اعتراف نمی کنید ؟
از زمان آل یحیی تاکنون نه تنها فرصت های مساعد ملی وبین المللی را برای ایجاد یک کشور ـ ملت همسطح با حتی یکی از عقبمانده ترین کشورهای همسایه و منطقه ازدست دادید.
با جنون انحصار قدرت ، شوونیزم منحط قومی و "لر وبر" خواهی لجوجانهٔ تان این سرزمین را تباه نموده و مردم آنرا درین قرن بیست ویک در گودال جهل ، مرض وخرافات نگهداشته و افسانهٔ روزگار ساختید !
یک کمی بشرمید و حیا کنید ! از رئیس جمهور تان گرفته تا روشنفکران پر مدعای تان تفدانی بردار ملا برادر ، ملا هیبت الله و ملا ووو ... شده اند !

>>>   Anwar Rawi
باید در فکر راه چاره بود ؛ اگر کله فاشیست ها اینقدر کار می کرد و آنها کمی عقل میداشتند کشور را گرفتار این همه مصیبت و بدبختی نمی کردند ؛از نظر آنها آنچه کرده اند درست است ؛ حق هم دارند چنین فکرکنند ؛ مردمی که خرنداشتند که خردوانی کنند ؛ حالا صاحبت موترهای آخرین مدل و صاحب هوا پیما و کاخهای سربه فلک و صاحب شهرک ها در داخل و خارج شده اند ؛ مصیبت برای ما معنی دارد نه برای آنها ...

>>>   مردم
هشیار باشید و ناقلان فاشیست را در محلات خود جای ندهید.
اگر امروز رحم کردید فردا شما را می کشند.
نگاه کنید به قلعه گلی بگرام که در زمان طالب همین مردم قلعه گلی بود که پیش پیش طالبان مردم بگردم را قتل عام کرد.

>>>   دو هموطن ما، جنابان نور خرمی و انور رامی !
همه میدانیم که مشکل در کجاست اما جرات گفتن آنرا نداریم. مشکل، اطاعت ما از عده ای ملا و مولوی و رهبران مزدور است که نمیخواهند ما مردم هوشیار شویم و با تاسف در مقابل اراجیف آنان نه تنها ساکت می باشیم بلکه بعضی های مآ رفتار و گفتار ضد دینی و ضد مردمی شان را تایید هم میکنیم اگر میگوئید که نخیر اینطور نیست پس ببینید:
- هزاره ها وقتیکه از تلویزیون دیدند و شنیدند که چگونه آغای محقق ، اشرف غنی را از مخمصه بد نامی قتل زن و مرد و دختر بیگناه هزاره در زابل و از تنگنا قرار گرفتن وی توسط نمایندگان جنبش تبسم نجاتش داد ، چرا سکوت کردند؟ چرا از رهبری مردم خلعش نکردند یا چرا حد اقل در برابرش اعتراضی نکردند؟ و ایشان هنوز که هنوز است بالای گرده هزاره ها سوار است.
- آغای خلیلی را میگویند که نزد فرمانده علپور رفته بوده و متعهد شده بود که شما گروگانهای را که از طالبان گرفته اید آزاد سازید من اسیران زابل را آزاد میسازم یعنی تبادله میکنیم و آنها هم گروگانهای شانرا رها ساختند اما دیده شد که جنازه های سر از تن جدا شده آنان را تحویل هزاره ها دادند و متاسفانه هنوز هم سنگ خلیلی را به سینه میزنند.
- خانم ثریا بها علنا گفت که آغای دکتر عبدالله عبدالله جاسوس است و حتی بعضی ها مستدل میگویند که وی با جمعی دیگر از اطرافیانش در قتل شهید احمد شاه مسعود نقش دارند که اگر راست باشد خیلی موضوع پیچیده است ، حالا از داشتن نقش اساسی وی در رئیس جمهور شدن آغای کرزی و یا کوتاه آمدن مشکوک وی در مقابل کارکرد های آغای اشرف غنی و دها موارد دیگر می گذریم. اما سوال اینست که چرا تاجیک ها مخصوصا پنجشیری ها رد وی را رها نمیکنند
- بعد از این همه یاوه سرایی ها و زد و بند های که آغای عطا محمد نور با آغای اشرف غنی انجام داد ، چرا تاجیک ها هوشیار نمیشوند و اطرافش را خالی نمیکنند؟
-از امرالله صالح و آغای قانونی که هیچی نمیگویم شما ها خود بهتر از ما میدانید
- مثل روز روشن است که آغای دوستم یگانه مدافع واقعی ازبیکها و ترکمنها است اما چرا کسی در بین شان پیدا میشود که با بدنام ساختن خود ، خانواده و حتی نسل های بعدی خود میخواهد دوستم را از صحنه بر دارد ؟ و چرا یکتعداد از ازبیک ها به اطراف این نا مرد جمع میشوند؟
چرا اکثریت مردم اراجیف و خرابکاری ملا ها و مولوی ها را می بینند و میشنوند اما به اندازه یک نخود فکر نمیکنند که این بد بختها چه میگویند چه میکنند؟ مردم اعتراض که نمیکنند هیچ بدبختانه در نماز جماعت به وی اقتدا نیز مینماید.شما اگر به اراجیف گویی ها و رفتار های غیر دینی و غیر انسانی جمعی از آنان باور ندارید پس ببینید که این داعیان دین چه میکنند و چه میگویند :1. تجاوز شان به اطفال معصوم در داخل مساجد ، اما باز میبینیم که انسانهای نادان فرزندان معصوم شانرا نزد همین آخوندهای ظاهرا مسلمان روان میکنند.2. گفتار مولوی حیات الدین در مورد نوشیدن ادرار پیغمبر توسط یک خانم 3. گفتار مولوی انصاری در مورد نعوذ بالله بول کردن پیغمبر در حالت ایستاده یا بد نام ساختن زنان و دختران هرات و یا راه اندازی جنگ مذهبی در هرات. 4. سکس چتینگ مبلغ تلویزیون وهابی وصال ، آغای عبدالرحمان فاتح با یک دختر. به همین صورت رفتار و گفتار سایر این آخوند ها را زیاد دیده و شنیده اید. اما چرا نمی فهمیم و عیب و ایراد در کجاست؟ 1. ملاه های خوب و نیک نام در مقابل این رفتار و گفتار هم مسلکانشان سکوت میکنند چرا؟ احتمالا باور راسخ به لطف الله ج ندارند و میترسند که به رزق و روزی شان لطمه وارد نشود.2. ما از تعصبات دست بردار نیستیم چون چشم تعصب کور است. پس به این نتیجه می رسیم که نه آغای اشرف غنی و نه همکاران و هم فکرانش به هیچگونه ملامت نیستند چون هر کس دنبال منافع خود است . این ما هستیم که ملامت هستیم این ما هستیم که با حماقت و نادانی خود شراط را برای آغای غنی یا هرکسی دیگر فراهم میسازیم.
ببینیم که راه حل در چیست؟ به باور من راه حل برای تغیر این سرنوشت فلاکت بار به آینده درخشان مردم و مملکت این است که نه تنها اقوام ازبیک ، تاجیک ، هزاره و سایر اقوام کشور بلکه قوم افغان نیز باید ایستادگی در مقابل هرچه رهبر خود فروخته است بنماید ، دوم اعتراض شدید به اعمال زشت و یاوه سرایی های آخوند ها و طرد شان از جامعه، سوم احترام به عقیده ، نژاد و فرهنگ دیگران . چهارم دوری از هر نوع تعصب و حق تلفی و خیلی موارد دیگر . آنوقت است که کشور عزیز ما افغانستان از این وضعیت مو جود نجات خواهد یافت. زنده و پیروز باد دلسوزان واقعی به این کشور از هر قوم و نژادی که هستند نابود داد هر آن کسی که به خاطر منافع شخصی ، فامیلی و قومی خویش کشور عزیز ما را به این روز رسانیده اند از هر قوم و نژادی که باشد .
انشاءالله از خواندن این مطلب دور و دراز خسته نشده باشید و امیدوارم که خداوند عالم هرچه جاهل و فابل اصلاح است برایش عقل و توان تفکر عنایت فرماید. کوچک شما احمد عثمان

>>>   مردم ما باید از حوادث تاریخی و جنایاتی که علیه ما انجام گرفته عبرت بگیرند. نمی دان غیر پشتونها از کجای پشتونها می ترسند که مدام به آنان آویزان شده و در پناه آنان زندگی خود را سرو و سامان می دهند. از زمانی که پشتونها وارد افغانستان شده و قدرت سیاسی را به حمایت بیگانگان قبضه کردند افغانستان روز خوش به خودندیده و پیوسته به سوی خرابی و افول در حرکت است. غیر پشتونهای متمدن و با فرهنگ را چه شده که تسلیم دشمنان تمدن و فرهنگ ریشه دار کشور ما شده اند؟ البته یک فاکتور را در رابطه می توان مورد اشاره قرار داد که قدرتهای استعماری و بیگانگان به مزدوری پشتونها پی برده و از آنان حمایت می کنند اما غیر پشتونها به علت اینکه نمی خواهند مزدور بیگانگان باشند چنین پشتوانه ای ندارند. غیر پشتونها باید به این صفت جوانمردانه خود افتخار کنند و با انسجام و اتحاد می توانند علیه قدرت های استعماری قد علم نموده و آنان را همراه با مزدوران شان از کشور بیرون کنند و سرفرازانه کشور را خود اداره کنند.

>>>   برادر ما نوشته که خر نداشتند که خر دوانی کنند امروزصاحب قصر ها و شهرک ها و حتی طیاره های شخصی شدند درست کیگوید نمونه و مثال ان ملا تره خیل ملا عزت قیوم کوچی وامثلهم است .

>>>   انور راوی کلمات را که در مقاله ات بکار بردی مانند مانند اشخاص و افراد کوچه وبازار است و اما کوشش میکنی یک اختلاف را دامن بزنی و. اقوام افغانستان را به هم بیاندازی تو هم از غنی یاد گرفتی ،و همانند بسیاری از قومگرایان برادران پشتون ما قومگرایی کردی و. از زبان وقوم فارسی زبانان سخن گفتی ،حالا اشخاص و افراد که قومگرای میکنند از نظر عقلی کامل اند پس میگویم نه ؟
پس خودت هم به این مرض گرفتار شدیی وسخنان سخیف و همانند قوم ستیزان سخن به زبان میاوری کوشش کنید به عوض توهین وتحقیر دیگران راه نیک و. عاقلان را در پیش گیری .
اقوام افغانستان به هر زبان وهر قوم و. قبیله که باشد بازهم مسلمان اند و الله متعال را به یگانگی اش میشناسد و. چه برادر پشتون باشدو. یا دری زبان حق ندارند برادران مسلمان خود را توهین وتحقیر نماید وهمه گل یک باغ اند به رنگ وبوی مختلف و. همه اولاد انسان اند و کوشش نمایند به انسانیت خویش احترام بگزارند
عبدالله ریحان

>>>   برادران عزیز سلام . برای من توضح دهید که چرا و به چه دلیل به قوم فاشیست « پشتون » آل یحیی می گویند ؟ اگر اطلاعات علمی و تاریخی در این حوزه در اختیار دارید ؟ لطف فرمایید و منبع آن را نیز ذکر کنید. متشکرم .

>>>   وطنداران گرامی ما باید بدانند که انسان‌ها بر حسب وابستگی نژادی، قومی مذهبی و یا سمتی به خوب و بد، ظالم و مظلوم، حاکم و محکوم تقسيم نمی شوند. این الفبای تعقل انسانی است. چرا ما از عقل سلیم استفاده نمی کنیم تا علل واقعی بدبختی های امروز وطن و مردم هردم شهید خودرا پیدا نمائیم.
اگر ما علل بدبختی های امروز را که دخالت های خارجی( استعمار )و عقب ماندگی اجتماعی تحت حاکمیت ارتجاعی ترین نیروهای تاریخ کشور با اشتراک جنایت کاران جنگی در قدرت حاکمه می‌باشد - ندانیم، یا نادان خواهیم بود یا شریک مجرمین در ساختارهای قدرت. باید وطنداران نویسندگانی را که اختلافات قومی را دامن می‌زنند، صرف نظر از تعلق قومی شان به دقت زیر نظر داشته و اهداف پنهان شانرا افشاء نمایند.

>>>   آقای ریحان
وقتی پشتون فاشیست مثل قطره می آید و هرچه غیر اوغان است حرامی می نامد به جرم اینکه خود را اوغان نمیدانند خودت چه عکسالعمل نشان دادی؟
اینجا حرف از فاشیسم پشتون است حرف از آنهایی است که به اصطلاح خودشان ترمینولوژی ملی را مقدس میدانند و اگر من گفتم قره تپه یا سبزوار یا دانشگاه یا زایشگاه یا امثالهم متهم به تخریب وحدت ملی میشوم
تو را نمیدانم که چه راه و روشی داری اما مردم افغانستان آزادی و برابری میخواهند وقتی این دو تامین شد برادری خودش از راه میرسد.
حقوق شهروندی باید تامین شود و هر فرد باید خودش حق حیات و انتخاب و به دست آوردن فرصت های مساوی را داشته باشد نه اینکه در گله های قومی سهمیه بندی شود و با خرد و بی خرد همه در یک صف قرار گیرد.
از نظر اسلامی هم آنکه میداند با آنکه نمیداند برابر نیست هرچند هردو انسان هستند.
وقتی شمولیت در دانشگاه مطرح میشود یا دست یابی به فرصت شغلی پای سهمیه بندی قومی به میان می آید اما وقتی کابینه و حواریون غنی و ارگ مطرح میشود تناسب قومی ده پشتون در مقابل یک تا جک و هیچ هزاره است.
بگذارید که گپ یک طرفه شود .
یا همه از حقوق مساوی برخوردارشویم یا بپذریم که غلام غلامان هستیم و از ادعا های کاذب چشم بپوشیم و برویم دنبال پیشه ها و شغل هایی که حضرات پشتون یا علاقه به انجامش ندارند یا استعداد و توان انجامش را.
به گفته خود شان یا لاندی شود یا باندی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است