زنی که با اشاره پدرم سنگسار نشد‌!
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۰    ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ کد خبر: 162054 منبع: پرینت

ساعت یازده شب بود که مردی از قریه های دور درحالیکه بالای تپه ای برای آنتن دهی رفته بود پشت تلفن زار می زد که بالاخره زنم را با پسرحاجی فلانی خودم گرفتم، و شیخ ناظر را زنگ زدم، گفت بایدسنگسار شوند. من گفتم هرچه پیرم سیدحیدری گفت.
مرد گریه میکرد؛ عین گرگ زوزه می‌کشید. پدرم گفت به چه کسی غیراز من گفتی؟ حالی زنت کجاست؟.مرد گفت: فقط بشما وشیخ گفتم، زنم را آنقدر لتش کردم که بیهوش افتاده.‌) صدا قطع ووصل میشد، پدرم گفت: برو دو رکعت نماز بخوان، فردا اذان صبح خودم زنگت میزنم.
...مؤذن اذان میداد و پدرم تلفن میزد. مرد بیدار بود. پدرم گفت: زنت چه میگه؟. مرد گفت: بسیار پشیمان است، می‌گوید فریب خوردم. پدرم گفت:گوشکی را بده به زنت.
بعد از مدتی صدای زن آمد. انگار از قعر چاه بود، انگار آنقدر لت شده بود که جانش بالا نمی آمد. پدرم فقط به زن گفت: استغفار کن، توبه کن دخترم.
باز مرد پشت خط آمد، پدر گفت: هفت اولاد داری.خودت یک مزدورکار، می‌دانی زن گرفتن چه قدر گران است، خودت مرد صحرا، سنگسار شود کی در آن کوه کمر که تو خانه داری، اولادهایت را جمع می کند؟ زن جوان داری نیاز به محبت دارد. توجه دارد. تو برایش هیچ محبت می کنی؟ خودش پشیمان است لتش هم که کردی. مرد گفت: بلی بسیار پشیمان است... مرد باعجله حرف خودش را بُرید، گفت گل صبح شیخ ناظر آمده، چه کار کنم؟ دو نفر دیگر را هم باخودش آورده...؟!
ونگ ونگ طفل خردی می آمد. پدرم زیر لب گفت: (شیخ احمق!) ...بلندتر گفت: در را باز نکن! از پشت دروازه بگو با من گپ زده ای. مرد نفس عمیق کشید گفت: دیگه چکار کنم؟ پدرم گفت: به هیچ کسی حرفی نزن. زندگی ات را بکن تا خودم بیایم.
مرد با ناله گفت هرچه تو بگی میکنم.
و تلفن قطع شد.
بعد از آن پدرم به افغانستان رفت و من ماجرا را فراموش کرده بودم تا بخاطر جنجال های اخیر سنگسار زنان، یاد آن زن افتادم، دیشب خودم برایش زنگ زدم. گفتم راستی پدر؛ ماجرای آن زن که قرار بود سنگسار شود چه شد..؟
کمی فکر کرد تا یادش بیاید، گفت: هیچ؛ مدتهاست دارد زندگی اشان را می کنند. برای آرامش شوهرش، از دهان زن خط گرفتم زن بیچاره بار بار توبه کرد.
پرسیدم شیخ ناظر چه شد؟ گفت: شیخ احمق آمده بود سراغم....به سینه اش زدم، گفتم این رقم تو حکم می کنی؟ بدون اینکه شرایط و احکام مسائل را صحیح بدانی؟ بار دیگر جایی حکمی را شنیدم که تو داده ای با یک اشاره ام کاری کنم همین مردم خودت را سنگسار کنند.
......
مطلب فوق را با کسب اجازه از پدرم برای این نوشتم که دوستانی برایم هم در مسنجر و هم در زیر پست آخری ام کامنت داده بودند که احکام خدا تعطیل بردار نیست!...
آری یا شیخ! احکام خدا تعطیل بردار نیست بشرط انکه قضاوت کننده شماها نباشید والا با قرائتی که برخی ملاها ازاحکام دارند؛ آن زن به یک اشاره باید سنگسار میشد!

بتول سیدحیدری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زن
سنگسار
نظرات بینندگان:

>>>   فريدون نوروززاده اي كاش مرداني مثل پدر بزرگوار شما بيشتر مي داشتيم در اين قحطي مردان با تدبير و جگردار

>>>   محمدحسین فیاض بارها شنیده‌ام، اما خود یادم رفته سند آن را بیابم.
گویند به پیامبر خبر رساندند در خانه‌ زنی مردهای اجنبی رفت و آمد دارند. اکنون نیز مردی وارد خانه شده. پیامبر امام علی را برای بررسی فرستاد. امام در را کوبید و با اجازه وارد خانه شد. چشمش را بست و بعد برگشت.
پیامبر فرمود چه دیدی؟ گفت: هیچ چیزی ندیدم.
امام می‌تانست آبروی زن را ببرد و وی را محاکمه کند. اما چنین کار را انجام نداد.
از سویی آن قدر که اسلام برای تحکیم خانواده و حفظ آبروی افراد تٱکید داشته، برای دیگر موضوعات کمرنگ‌تر است. از جمله برای اثبات زنا، چهار شاهد خواسته که یک شکل بر دیدن عمل جنسی شهادت دهند. این، یعنی که شاید در طول تاریخ اسلام یک مورد هم اتفاق نیفتاده باشد. چه کسی در جایی مرتکب عمل نامشروع زنا می‌شود که چهار شاهد بتواند آن را ببینند؟ هرگز. از این حکم استفاده می‌شود که حفظ آبروی افراد بسیار بسیار مهم است و حتی کسی که نسبت زنا به کسی بدهد، باید ۸۰ شلاق بخورد.
نمی‌دانم این ملاها با چه جرٱتی به سادگی حکم صادر می‌کنند؟!
خدا به پدر بزرگوار شما خیر دهاد که باعث شده کانون گرم خانواده‌ای از هم نپاشد.

>>>   Mohammad Ali Jooyan
خانم دکتر گرامی بازم حکم مطلق صادر کردین هه
قضاوت کننده نه ماها نه شماها هه
ملاک قانون خدا و اصل وجود سنگسار بود نه شرایط آن. شما اصل وجودش را کلا نفی میکردین نه نقدی بر اجرایش.

>>>   راضیه احسانی سعادت
چه بسیار زنانی که تاوان بی مهری شوهر را اینگونه باید بدهند. همانگونه که زنان از تقصیر خیانت شوهر میگذرند چرا مردان از سر تقصیر زن نگذرند! افرین به شعور پدرتان

>>>   Hasan Ali Adalat
مطلب بسیار عبرت آموز و با ارزش را نوشته اید که از هرنگاه در خور ستایش است ،

>>>   در هردو طرف مشکل وجود دارد.
مرد بودن وظیفه است و زن بودن هنر
زن اگر هنر زن بودن را بلد نباشد و فقط خودش را جسمی بداند که باید در اختیار شوهرش قرار بگیرد و دیگر هیچ این خود یکنواختی و بی میلی را به وجود می آورد و مرد را در صورت سست اراده بودن به طرف گناه سوق میدهد.
و بر عکس اگر مرد وظیفه اش را انجام داده نتواند و در ایجاد تفاهم و ابراز محبت به خانمش ناکام باشد احتمال زیاد است که خانم را وسوسه گناه دچار تردید بسازد و اگر هم خانمی با آزاده و ایمان باشد حد اقل کانون خانواده را سرد و بی رمق میسازد و زن فقط تحمل میکند و هیچ نوع لذتی از زندگی نمیبره.
پس چه بهتر که ارزان ترین و آسان ترین راه در پیش گیریم که همانا ابراز محبت واقعی و بی دریغ و ایجاد فضای عاشقانه و صمیمانه و دوست داشتن همدیگر و از همه مهمتر رسیدن به یک تفاهم در رابطه زن و شوهری است تا نیاز همدیگر را درک کنیم و در رفع آن با هم همکاری کنیم.
همه زن ها مثل همدیگر هستند و همه مرد ها مثل همدیگر فقط شیوه ارتباط و ابراز علایق درونی است که بعضی را خواستنخواه میکند و بعضی را سبب نفرت و دوری.

به خانم هایتان ابراز محبت کنید و دیوانه وار دوستشان بدارید و در ابراز عشق و علاقه به آنها غلو کنید که در این امر هیچ اسرافی در کار نیست.
زن هدیه خدا است به مردان و قدر این هدیه و تحفه الهی را بدانید تا همسر خوبی به شما و مادر خوبی به فرزندان تان باشد.
به شوهر هایتان خود را بیارایید و کانون خانواده را گرم نگاه کنید و مرد تان را خلع سلاح کرده بیرون بفرستید تا باعث آزار هیچ موجودی نشود.

>>>   جالب اینجاست که انهایی که برسری خانمی باسنگ میکوبند خودبارها همین عمل راحتی با حیوانات مرتکب شده اند.
فرهادی

>>>   یا ساتر العیوب! خداوند ساتر العیوب است. بنده اش باید از خداوند بیاموزد. خداوند مهربان و غفور است اما بنده هایش کاسه از آش داغتر است. وقتی انسان کسی را می بیند که مرتکب گناه میشود نباید آن را افشاکند. این وظیفه شرعی و عقلی هر انسانی است. حتی اگر گناه به حدی برملا و آشکار باشد که قابل پوشش نباشد باز هم انسان وظیفه ندارد آن را به گوش مردم برساند.

>>>   بجواب آقای محمد علی جویان .امر سنگسار شدن کسی در متن قرآن نیامده و در دین اسلام چیزیکه بر خاسته از قرآن نیست جایی ندارد رسومات وکلتور ادیان دیگر را با اسلام عزیز یکجا و مخلوط نکنید زیرا معجون ایکه ازین کار بوجود آمده امروز اسلام در نظر ها ترسناک وعجیب جلوه داده عمل ایکه در ادیان دیگر وجود داشته و اما در اسلام و قرآن نیست عمل غیر اسلامی بوده واست .
اگر قرآن کریم بجای اینکه در بالاترین نقطه ای خانه های ما در بین هفت پارچه محکوم نمی بود و در عروسی ها بالای سر عروس و داماد بشکل یک سمبول و در نامگذاری های کودکان ما بحیث یک دفتر که در آن نام های انتخاب شده کودک میگذارند استفاده نمی شد وبجای این همه خرافات بازی با کتاب خدا به مطالعه اش میپرداختند و با آن انس می گرفتند ودر آن تجسس میکردند امروز کشور های بنام اسلامی واقعا اسلامی میبود .
به امید پیروزی نور بر سیاهی و تاریکی.

>>>   بیچاره زن یک آدم غریب همراه هفت اولاد،آتهم در قریه جات بدون برق و آب.از صبح تا شام باید نان پخته کند و کالاشویی کند و به کار خانه رسیدگی کند.
خدا داند که وقت شام چقدر خسته و مانده است که میخواهد یک ساعت اًرام استراحت کند.کجا در فکر سکس و محبت است.
از طرف دیگر اگر شوهرش به او محبت نمیداد،این هفت طفل از کجا میشد؟
آیا تمام آنها از همسایه است؟
خدا داند که زن بیچاره بخاطر فقر و غریبی دست به این کار زده است،تا مقداری پول ازین راه بدست بیاورد و یا کدام وعده دیگر برایش داده شده است.
نا گفته نباید گذاشت که یگان وقت فقر کادر تمام امراض است که هم سلامت جسمی و هک سلامت روانی انسانها را صدمه میزند.

>>>   وقتی احکام خداوند تعطیل ناپذیرند پس پدر مهربان شما چرا آنرا تعطیل کرد؟ این در حالیست که باید خود زن یا اقرار مینمود که درینصورت سنگسار حتمیست و اگر منکر میشد که سنگسار نمیشد.
پس تعدیلات را شما از کجا وارد میسازید؟

>>>   حکم سنگسار بر زنی شوهر دار که مرتکب زنا ردیده باشد از دید اسلام قرار ذیل عرض میدارم
۱-در حالیکه زن زناکار خودش برضا و رغبت خودش بدون هیچ گونه فشار روحی و جسمی و یا تحدید اقرار به زنان با مرد نا محرم کند و همچنان اولاد شیر ده و یا خورد سن نداشته باشد و اگر چنین اولاد را دارا باشد الی زمان ختم شیر دهی طغل حکم سنگسار معطل قرار داده میشود و حکم سنگسار را قاضی عادل ذیحل حکم شرعی که ازاد و مستقل و عادل باشد حکم سنگسار را صادر میکند
۲- سنگی که بطرف زن قابل سنگسار انداخته میشود از اندازه یک چهار مغز کرده کلانتر نباشد مردانی سنگ را پرتابکرده میتوانند که خود شان به فسق و فجور دست نزده باشند نه اینکه سنگ های کلان یکسیره و پینجچارکه
۳- اگر زن از عمل زنا نادم و پشیمان گردد و اطفال خورد هم داشته باشد خداوند عفو و بخشش گناهان بنده گانش را در صورت توبه به صدق دل میپذیرد بندگان اش چرا بالاتر از پروردگار اش سختگیری کند
۴- اگر زنی که بالایش اتهام زنا وارد شده از عمل زنان با شخص نامحرم انکار باشد هیچکس حق حکم سنگسار انرا کرده نمیتوان
۵- در شهادت بفعل زنا بر طبق شریعت غرای محمدی چهار شاهد بکار است چهار شاهدی که دروغگو و فاسق و فاجر نبده باشد وان شاهدان طوری شهادت دهند که بچشم خود دیدند که به اصطلاح تنخ بداخل سوراخ سوز داخل شد البته که چشم دید خود شانرا شهادت دهند نه اینکه از کسی دیگری شنیده باشند
اما در حال حاضر مفتی های بی نماز فاسق و فاجر و قاتل ده ها انسانبدون هیچ مجوزی شرعی و قانونی و داشتن علم دین اشخاص لچک راه گیر دزد و جنایتکار حکم سنگسار زنان مظلوم بیچاره را با زور تفنگ شان زنان را بر ناحق سنگسار میکنند انهم خلاف شریعت و خلاف قانون در حال عدم صلاحیت چنین کار فتواح جاهلانه شانرا بر زنان بیچاره صادر میکنند و زنان را با پرتاب سنگ های یکسیر و جندین سیره میکشند حالانکه همین قاضی و مفتی تفنگدار خشتک خودش از بد بویی و بی نمازی گندیده و در ماه ها و سال ها وضو و غسل نکرده خودش به فعل لواط سر تا پا غرق است .

>>>   رحمت خدا بر پدرت

>>>   رحمت خدا بر آن زن که نادم شد و توبه کرد و به خانه برگشت.
دیگر اینکه آمیزش بدون محبت ممکن است و باعث تولید مثل هم میشود حتی اگر این آمیزش به گونه جبری و تجاوز جنسی باشد باز هم باعث بارداری و تولید مثل میشود.
غیرت و مردانگی در دوری از گناه و بخشش به خاطر رضای خدا است ورنه انتقام و سزا دادن کاری نیست که دشوار باشد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است