شتر را تعریف کنید...!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۸/۱۱/۱۵ کد خبر: 162065 منبع: پرینت

سخنرانی اخیر اشرف غنی برای محصلین دیدنی است. گرچند این سخنرانی به خاطر ادعای او در مورد تیمور گورکانی جنجالی شد، اما او در این سخنرانی، سخنان عجیب و غریب بسیار می گوید. از تخریب سیستم آبیاری (با استناد به مجید زابلی که معلوم نیست چه صلاحیتی در تاریخ نگاری داشته است) به دست مغول ها در شمال و شمالشرق، غوری ها در مناطق مرکزی، و تیمور در جنوب و غرب سخن می گوید، اما حتی اشاره ای به نابودی یک بخش کلان از انسان های کشور به دست عبدالرحمن نمی کند، و یا چیزی از تخریب خانه و زندگی و تاکستان های مردم به دست طالبان به زبان نمی آورد.

یک وقتی نیورک تایمز در یک نوشته، اشرف غنی را به کنایه "فرمانده کل تیورها" ی افغانستان خوانده بود، به جای فرمانده کل قوا. او در این سخنرانی، واقعا در جایگاه فرمانده کل تیورهای کشور استاده است. از جیولوژی گرفته تا بند برق سازی، تا ادبیات تا تاریخ تا اقتصاد و ... ادعا، پیشکش می کند. حتی محصلین را تشویق به فراگیری رشته های متفاوت می کند تا مثل او همه فن حریف شوند !

در جایی از سخنرانی اش به محصلین دستور می دهد که چگونه در بخش های متفاوت به افغانستان و آینده ای آن خدمت کنند. مثلا، یکی از دستوراتش این است که آنها باید اسب و شتر را تعریف کنند. بعد توضیح می دهد که یک شتر چند سیر بار می برد و ...

طالبان در دروازه های کابل از مردم مالیات و پول می گیرند، روزانه در سراسر کشور، نیروهای امنیتی قربانی می شوند، خارجی ها از آسیای مرکزی گرفته تا قطر بر سر سرنوشت ما در عدم حضور نمایندگان ما چانه زنی می کنند، ساکنین یک ولایت کلان فریاد می زنند که یک متر سرک به درد بخور نداریم، مردم گروه گروه آواره می شوند، اما آقای رییس جمهور به فکر این است که نسل تحصیل کرده ای ما چگونه باید شتر را تعریف کنند. گاهی آدم فکر می کند که اشرف غنی در حال بازی کردن نقشی در یک کمدی تلخ اما خنده آور است !

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شتر
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   بلی
جناب متفکر دوم از آوان طفولیت چون از پدر و پدر کلان شتر چران تشریف دارند با شتر و شتر چرانی بلدیت کامل دارند پس چه کسی بهتر از شتر چران قرن میتواند که شتر را تعریف کند.
و آری
گله های شتر که پدر کلان های غنی به استرالیا برای بار کشی برده بودند چون زمان شتر و شتر چرانی به سر آمد و نواسه هایشان متفکرین عالم شدند و دنبال دزدی میلیاردی از کود های ۹۱ و ۹۲ بر آمدند بیچاره شتر ها سر گردان وادی بی سر و پا در استرالیا ماندند و تا امروز که امروز است به دنبال شتر چران های خود شان سرگردان هستند پس بهتر است که این دانشجویان از پول کود ۹۱ به استرالیا بروند و در مورد شتر شناسی مثل متفکر دوم دکترا بگیرند.

>>>   قصه شتر مطرح شد یک خبر جالب دیگر یادم آمد.
آیا تا حال شنیده اید که خر ها خر ها را تیر باران کرده باشند؟
در این کشور عجایب الاخبار این خبر هم حقیقت دارد.
طالبان چهار خر مظلوم را در غور تیر به رگبار گلوله بستند .
و به این میگویند تیر باران خر ها به وسیله خر ها

>>>   همین گفته کلان ها واقعیت دارد که میگفتند خداوند نادیده را روز و پاشنه ترقیده را موزه ندهد و یا میگفتند کار دولت را بدست خود خواه نادان سپردن مایه بربادی ساکنین کشور است حال غنی احمدزی نادیه را روز داده انهم جانکیری وزیر اسبق خارجه امریکا غنی فکر کرده که با نشستن بر چوکی قدرت مه صاحب الکمالات شده ایم و بتام عمل برتری دارم اما اینرا هم درک نکرده که تا حال فرق نماز فرضی را با نماز جنازه کرده نمیتواند چه رسد به علم ادبات فارسی و یا تاریخ جهان و تاریخ اسلام .

>>>   🔸ارتش ملی لیبی:
ترکیه ۱۵۰۰ داعشی را از سوریه به فرودگاه معیتیقه لیبی منتقل کرده است.
رییس جمهوری ترکیه می خواست ۱۸ هزار تروریست را به لیبی اعزام کند و اکنون ۲۰۰۰ تن از عناصر جبهه النصره را اعزام کرده است.

>>>   شُتُر یا اُشتر را که در زبان پهلوی (ushtar)[نیازمند منبع] می‌گفتند حیوانی است نیرومند و تنومند با توش و توان بالا از خانواده شتران؛ شبه نشخوارکننده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است