مردم به انتخابات و دموکراسی بی باور شده اند
باید هر دو کمیسیون بصورت رسمی تعطیل و تمامی سران و اعضای متخلف آنان به دادگاه معرفی شوند و از همین حالا منتظر آن روز باشید که سران این کمیسیون ها مانند گذشته به زندان بروند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۸/۱۱/۱۷ کد خبر: 162075 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) کمیسیون شکایات انتخاباتی بدون اعلام یک نتیجه مشخص، بار مسوولیت را دوباره بر گردن کمیسیون انتخابات انداخت تا این کمیسیون یکبار دیگر قسمتی از آرا بازشماری کند و نتیجه را اعلام نماید.

این واقعیت قضیه نیست، این فقط در حد یک خبر معمولی و درجه سه که در رسانه های نشر گردید. اما واقعیت قضیه همان موردی است که بارها اعلام کردیم و هشدار دادیم اما گوش شنوایی نبود و بیشتر از اینکه به واقیت های حال و آینده نگریسته شود، به القائات آمریکایی توجه صورت گرفت و نتیجه این شد که باور به دموکراسی و انتخابات در اذهان مردم ما مغشوش گردید.

این مردم دیگر به هیچ انتخاباتی در افغانستان با دیده یقین نخواهند نگریست و همواره انتخابات را با تقلب و جعل و دروغ مساوی خواهند دید زیرا کاربرد سیستماتیک تقلب در انتخابات افغانستان باعث گردیده است تا باور مردم به این پدیده دموکراسی و مردم سالاری به کمرنگی بگراید و از اعتماد به دموکراسی و انتخابات در آینده خودداری ورزند.

مردم ما در چهار دهه اخیر، انواع انتخابات ها را در کشور به تجربه نشسته اند و بعینه دیدند که نه انتخابات کاغذی و سنتی در این کشور جواب میدهد و نه انتخابات پیشرفته و الکترونیکی و...
مردم عملا به رد انتخابات در کشور رای داده اند! اگر از این منظر به موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم که در هر انتخابات میزان مشارکت مردم کمتر شده تا جایی که در انتخابات اخیر حدود شانزده درصد افراد واجر شرایط رای دهی در انتخابات شرکت کردند. یعنی از حدود سیزده میلیون واجد شرایط رای دهی فقط یک میلیون و هشتصد هزار تن شرکت کرده اند که آنهم با اختلاف در رای غیر واقعی و تقلبی زیر سوال می رود.

براساس برآوردهای ابتدایی، هرکدام از دو نامزد پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری، کمتر از هفت درصد آرا را بخود اختصاص داده اند که با این وجود اگر هم کمیسیون انتخابات برنده انتخابات را اعلام کند، رییس جمهوری خواهیم داشت که با پول و زور و واسطه گری و تبلیغات فراوان فقط توانسته هفت درصد رضایت مردم را برای تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری به دست آورد.

در کشورهای دیگر انتخابات در همان روز برگزاری به نتیجه می رسد اما همین کشورها که بانی برگزاری انتخابات و ناظر بر انتخابات افغانستان نیز هستند، تلاش می کنند تا برگزاری و اعلام نتیجه انتخابات در افغانستان همواره با چالش تقلب و جعل مواجه باشد و هرگز مردم به این اصل دموکراسی به باور نرسند.

انتخاب افراد در کمیسیون انتخابات نیز بر اساس اهداف خارجی در راستای ناامن سازی کشور و مشغولیت ذهنی مردم بیچاره بوده است. افرادی کم ظرفیت، بی ادب، خریداری شده، نادان و ناآگاه که هر روز یکی مانند بچه ها در بازی های طفلانه قهر می کند و دیگری تهدید می کند و آخرش هم از روی احساسات نتیجه انتخابات را اعلام می کنند.
البته این بیچاره ها تقصیری ندارند! مامور شده اند و معذور! هرآنچه بادار امر کند اینها عملی می کنند بدون اینکه از خود رای و نظری داشته و یا اجازه دخالت و اعمال نفوذ داشته باشند. پس از این بیچاره ها انتظار نداشته باشید که بدانند شفافیت چیست و انتخابات چگونه است و رای چه اهمیتی دارد!

واقعیت قضیه این است که هر دو رییس و اعضای کمیسیون های انتخاباتی بدرد کار انتخابات نمی خورند و باید هر دو کمیسیون بصورت رسمی تعطیل و تمامی سران و اعضای متخلف آنان به دادگاه معرفی شوند و از همین حالا منتظر آن روز باشید که سران این کمیسیون ها مانند گذشته به زندان بروند.
بقول یکی از دوستان؛ "اینها را ببرید و سر بازار پیشاور بفروشید تا به بردگی بروند"...!

در هر صورت، همانگونه که از قبل مشخص بود و ما در این سایت بارها تذکر دادیم، در افغانستان زمینه دموکراسی و انتخابات فراهم نیامده و خارجی ها فقط از دموکراسی و انتخابات، عوارض و معضلات و نکات منفی آن را به ما هدیه داده اند و ما را در منجلابی فروبرده اند که دیگر نه راه برگشتی در آن متصور است و نه راه پیشرفتی!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
تقلب
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالعزیز ساجد هروی
دولت امریکا بنابر سه دلیل به بقای دولت یهود دلچسپی دارد:
۱. دولت یهود باید منحیث سرطان سرخ عمل نماید تا مانع وحدت سیاسی و جغرافیایی مسلمانان شود.
۲. امریکا و قلدران غربی با حمایت از دولت یهود می‌خواهند مسلمانان به دشمنان بزرگ شان که همانا انگلیس و امریکا است متوجه نگردیده و در ستیز با یهود مصروف شوند.
۳. غربی‌ها نیز از فساد، تبهکاری، مکر و نفا

>>>   Mohammad Aref Mansori
انتظار بيهوده !
بعد از تقلب كميسيون انتخابات مبنى بر اعلان نتايج ابتدايى به نفع غنى و تيمش، اميد ها به كميسيون شكايات معطوف شد.
اما كنفرانس ابهام آميز و سخنان غير شفاف ديروز كميسيون شكايات نيز نشان داد كه دست همه در يك كاسه است. فقط بخاطر آماده ساختن افكار عمومى براى اعلان نتايج دلخواه ارگ، وقت كشى ميكنند.
سئوال اينست كه اگر فردا، هفته بعد، ماه ديگر يا سال بعد همچنان پيروزى مملو از تقلب غنى اعلان شود. واكنش و اقدامات تيم ثبات و همگرايى چه خواهد بود؟

>>>   Eqbal Sadeqi
تمام توجه به دست رسی در سمت دولتی نابودی قطعی را درپی دارد! به سخنان درد اور نادر نادری توجه جدی نموده وخودرا طبق گفتار وی عیار نماییم!
----------------------------------------------------------------------
1 - کل حقوق بگیر ملکی 427000 نفر هست
2 - از مجموع ان 264000 نفر ان مربوط معارف می باشند
3 - حقوق بست 8و9 برابر به زیر خط فقر هست واکثریت کارمندان دولتی روی خط فقر زندگی می نمایند.
4 - درمدت 2 سال 17000 نفر از مجموع 300000 داو طلب در سمت دولتی قبول شده اند بقیق بیکار هستند
5 - در سال 60 الی 70 هزار دانشجو فارغ می شوند اگر برای 10 هزار نفر شعل دولتی بوجود اید بقیه بی کار هستند.
6 - کل بودجه ای دولتی عادی 289 ملیارد افغانی هست وبودجه ای عمرانی 139 ملیارد افغانی می باشد که اکثریت ان توسط کمک های بیرونی بدست می اید ودولت توان گسترش پرسنل را به هیچ عنوان ندارد!
سخنان نادری واقعیت کشور ما هست حال چه قبول کنیم ویا رد ولی این واقعیت عینی ظرفیت کشور افغانستان می باشد لذا چشم دوختن به سمت وچوکی دولتی برابر هست به نابودی وفقرونا امیدی درزندگی!
اگر از مجموع جمعیت 31 ملیونی افغانستان 427000 نفر در دولت استخدام شوند ولو اینکه همه از یک قوم هم باشند دردی را دوا نمی کند باید چاره دیگر جست وابتکار عمل دراموزش شغلی وتولید شغل بدست اورد ورنه روز گار مردم سیاهتر گشته وافغانستان جهنم سوزان خواهد شد.

>>>   ماباید افتخارکنیم که انتخابات ما الکترونیکی شده است ، اگرالکتروتنیکی نمیشد خدامیداند چی زمانی نتیجه اش معلوم میشد !!!

>>>   یک زن در ارگ و دو زن در کمیسیون های انتخابات جلو مرد ها را در دست گرفته و معلوم نیست که به کجا می کشانند شاید در نهایت به اتاق خواب بینجامد.
کاش این زن ها اهل فهم و فن و خرد میبندند و توانایی ریاست کردن را می داشتند مگر نه اهل فیشن و درشن و پول اندوختن هستند و نه اهل به پایان رساندن کاری به این بزرگی
جلو دار گر شود یک بی خرد زن
به گمراهه کشاند کاروان را
اگر فهم و خرد باشد نصیبش
چو آفتاب روشنی بخشد جهان را
و حال بد بختی ما در این است که نه با خرد زن بلکه سه بی خرد ترین جلو دار هستند و از همین حالا معلوم است که قافله را به ترکستان خواهند برد.

>>>   میان احمد احمدی رهبر قا چاق چیان در وزارت داخله که دستگیر شذده بود شاید بعد از دیدن ونشستن از نزدیک با مقامات به چوکی وصلاحیت بالاتر دست یاید تابتواند منبعد د ست آوردهای کلانتر برای خود وبزرگان داشته باشد

>>>   نشود روزی روزگار محافظان شهر ما چنين شود
صبر ایوب هم حد و اندازه ای دارد
مردم محل شخصی را به جرم لواط المفعول نزد قاضی شهر آوردند قاضی دستور داد تا مجرم را به حکم قضا زیر ديوار کنند
اما شخص از این فيصله قاضی راضی نبود و سرکشی همی کرد و همواره به قاضی ميگفت اگر قرار باشد جزای لواط المفعول زير دیوار شدن باشد ، درينصورت قاضی شهر هم بايد زیر دیوار شود
قاضی وقتی ادعا و پافشاری متهم را شنيد صدا زد صبر کنيد ، درديکه جناب ايشان حس کرده همو جزا برايش کافيست چون من نيز زمانی اين درد را حس کرديم ، نشايد که سنگينی ديوار در آن حد باشد که زير ديوارش کنيد
و حکم بر آزادی وی داد
اين قصه را به این دليل ياد آور شدم که پوليس و نيروهای رده های پایین امنيتی روزمره به ده ها فرد را به جرم قتل ، دزدی ، چپاولگری ، ولگردی و ده ها جرم غير اخلاقی ديگر دستگير نموده و به حوزه های امنیتی نزد همين دزدان و قاچاقبران بزرگ جهت بايومتريک مياورند و اما بعد از بايومتريک شدن که شايد نوعی از عقد قرارداد بين مجرمین و همين اوليای امور باشد دوباره رها ميشوند
حالا درد اينهمه ( دزدان )و (قاچاقبران دولتی ) واقعا مشترک بوده که امروز به زندان ميروند و فردا آزاد ميشوند
وای از آنروز که حالت محافظ شهر ما به مانند محافظ گله ای گوسپندان باشد و سزاوار چنين حالتی
کریم ناظمی

>>>   یک پیشنهاد عالی و کم خرج به امریکا و سایرکشورهای که دست نشاندگان شانرا بر مردم افغانستان تحمیل می کنند و نامش را می گذارند “ دموکراسی و انتخابات”.
۱. پس از این دست نشانده شانرا مادام العمر بر چوکی سلطنت افغانستان سرش کنند تا نه دموکراسی بدنام شود و نه مردم بخاطر انتخابات دروغین سرگردان شوند و یا دست و یا انگشتان شان توسط مزدوران دیگر شان بریده شود.
۲.شخصی باید به مقام سلطنت سرش شود که بیشتر از همه داماد، خسربُره، بچه های کاکا، ماما، خاله و عمه داشته باشد تا در تعین کادرهای سرسپرده به مرام مزدوری دچار کمبود پرسونل نشود.
۳. شخصی باید به مقام سلطنت سرش مادام العمر شود که دارای چند صفت ساختگی و تخیلی باشد، اما دودقیقه بدون کاغذ گپ زده نتواند، هنگام خواندن خط دچار لغزش های فراوان گویشی شود تا چاشنی طنز نویسان هرگز خالی نباشد و حداقل خنده های نمکین روی دسترخوان هر افغان حضور داشته باشد.
علیزاده

>>>   انتخابات روی دور باطل؛ نتیجه‌ای که نهایی نشد
مبنای کار کمیسیون‌های انتخاباتی، قانون نیست؛ بلکه این فشارهای خارجی، حب و بغض‌های قومی و جناحی کمیشنران، دخالت پیوسته سفارتخانه‌های خارجی، تحولات مرتبط با صلح و… است که تصمیم آن‌ها درباره مسایل انتخاباتی را توجیه می‌کند.
داستان بی‌پایان انتخابات استثنایی افغانستان همچنان ادامه دارد؛ انتخاباتی که چهار و نیم ماه پیش برگزار شده، کمتر از دو میلیون نفر در آن، شرکت کرده‌اند؛ اما همچنان نتیجه آن نهایی نشده و هر روز بر ابعاد ابهامات و پیچیدگی‌‌های آن افزوده می‌شود.
دو روز پیش، کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، «تصمیم» خود درباره بیش از ۱۶ هزار شکایت را اعلام کرد؛ تصمیمی که برخلاف خوش‌بینی‌های اولیه، نه تنها به انتظارهای طولانی مردم برای اعلام نتایج نهایی انتخابات، پایان نداد؛ بلکه عملا آن را در یک مدار باطل قرار داد که شاید برای رسیدن به سرانجام، هنوز به ماه‌ها زمان نیاز داشته‌باشد.
علی موسوی

>>>   پاکستان خواهان توافق۶ شرط خود توسط طالبان در مذاکرات صلح اند!
۱_افغانستان دیورند را برسمیت بشناسد.
۲_۳۸۰ زندانی ما را که در جنگ ۱۸ ساله دستگیر شدند رها کنند
۳_حزب جمعیت شمال، حزب اسلامی حکمتیار و حزب وحدت کاملا خلع سلاح و منحل شود.
۴_اردوی ملی کاملا منحل شود.
۵_اجازه ایجاد پایگاه نظامی پاکستان در شرق افغانستان داده شود.
۶_حکومت موقت با یک‌ریاست انتخابی از طرف مقابل و دو معاون از طالبان ایجاد شود.
خلیل زاد هیچ یک از اینها را نپذیرفته و گفته است این صلاحیت او نیست وخود افغانها باید تصمیم بگیرند که آیا اجازه میدهند پاکستان همسایه همه کاره افعانستان باشد یا نه.
این پیش نویس ها به ۵ زبان(اردو،پشتو،فارسی،انگلیسی،عربی) چاپ ودر اختیار خلیل زاد قرار گرفت.
منبع : یک‌مقام ارشد در قطر

>>>   نیلوفر بدخش خراسانی
ویروس غنینا که از امریکا وارد افغانستان شد و جان نیم میلیون انسان را گرفت, صدها هزار را آواره, میلیون ها را بی خانمان , و میلیونهای دیگر را گدا و بدبخت ساخت خطرناکترین ویروس تا حالا شناخته شده است ...

>>>   Zia Khurasani
دور دوم انتخابات تحت مدیریت این زن جنگره بی کفایت معنی ندارد.
اگر داکتر عبدالله هم قبول کند ، ملت افغانستان دیگر به این لعنتی بی سرو پا بحیث داور انتخابات اعتماد ندارد.
به اساس مدیریت همین مهره بدنام تقلبکار با اعتبار دادن 300000 رای غیرقانونی و بدون ثبت دستگاه بایومتریک به نفع یک تیم مشخص انتخابات به دور دوم برده شده است.
در حالیکه اگر عدالت میبود برنده واقیعی در دور اول معلوم بود ، اصل معلوم شدن حدود 1000000 یک ملیون رای تقلبی از دو نیم ملیون را خود سند کافی برای رد صلاحیت کاندید مشخص بود.
در دور دوم هم هیچ امکان ندارد، انتخابات تحت مدیریت این دزد آرای ملت نتیجهء جز جعل و تزویر و تقلب داشته باشد.

>>>   طرح جدید معاشات برای کارمندان و معلمین دولتى !
️بر اساس جدول جديد معاشات كارمندان دولتي از "٨٠٠٠" الى "٥٨٠٠٠" افغاني افزايش ميابد.
جدول ذيل از طرف كميسيون اصلاحات اداري به وزارت ماليه افغانستان سپرده شده وتحت تحليل كارشناسان اين وزارت قرار دارد. که بعد از تأييدي كارشناسان به شوراي وزيران پيشنهاد مي‌گردد و غرض تائيد به پارلمان فرستاده خواهد شد.
️اين جدول معاشات قرار ذيل است:
١- رتبه ٨ مبلغ "٨٠٠٠" افغاني
٢- رتبه ٧ مبلغ "١٠٠٠٠ " افغاني
٣- رتبه ٦ مبلغ "١٢٠٠٠ " افغاني
٤- رتبه ٥ مبلغ "١٧٠٠٠" افغاني
٥- رتبه ٤ مبلغ "٢٢٠٠٠ " افغاني
٦- رتبه ٣ مبلغ "٢٧٠٠٠ " افغاني
٧- رتبه ٢ مبلغ "٣٢٠٠٠ " افغاني
٨- رتبه ١ مبلغ "٣٨٠٠٠ " افغاني
٩- فوق رتبه مبلغ "٤٨٠٠٠" افغاني
١٠- مافوق رتبه مبلغ "٥٨٠٠٠ " افغاني

>>>   دانشنامهٔ بریتانیکا در یک کار بی‌سابقه‌ معلومات مهمی را در بارهٔ افغانستان نشر کرده است:‌
۱. نفوس: نامعلوم
۲. شاعر: بیست‌وشش ملیون
۳. مبارز راه آزادی و عدالت اجتماعی: سی‌وچهار میلیون
۴. مسلمان تندرو: سی‌وچهار میلیون
۵. مسلمان میانه‌رو: سی‌وچهار میلیون
۶. روشنفکر: سی‌و‌چهارِ پا در سی‌وپنج میلیون
۷. قبیله‌یی‌اندیش: سی‌وپنج میلوین
۸. …
شیخ بدخشانی

>>>   Anwar Rawi
چیزی نمانده
انتظار تان به زودی به پایان می رسه , بخیرجور میشم , افغانستان میروم , روده, قاق غنی ره بور می کنم و خودم ریس جمهور میشم ؛ فاشست ها ره از دم تیغ می کشم ؛ زمین های غصب شده را از ناقلین پس می گیرم و هرکس را به خانه و جایداد اصلی اش برمی گردانم , و به همه زمین مفت می دهم ؛ زندانی های بیگناه را آزاد می سازم , ملا ها ومفتی ها ومشاورین را در دشت های بکوا روان می کنم تا بجای قلبه گاو مورد استفاده قرار گیرند , به همه باشندگان کشور حق می دهم مثل آدم لباس بپوشند و مثل آدم خانه داشته باشند ؛ برای پیرمردان و پیرزنان شفاخانه ها و خانه های رهایشی و پرستداری و دوا و داکتر مفت و مجانی فراهم می کنم و معادن و ثروتهای کشور را بین مردم برابر تقسیم می کنم و محتادان را درمان می کنم و قاچاقبران و فروشندگان مرگ را زنده بگور می کنم ؛ غیر کابلی را از کابل بیرون می کنم و کابل را دیگرگون می سازم و از این کثافات پاک می سازم ؛ از روسیه و آمریکا و اروپا و پاکستان و هندوستان و ایران و عربستان غرامت می گیرم و یک کابل جدید می سازم ؛ آب وبرق را راستی راستی مفت می سازم ؛ حقوق زنان را دو برابرمردها می سازم ؛ دخترفروشها را در سرچوک از لنگ آویزان می کنم ؛ خلاصه تمام آرزوهای مردم را برآورده می سازم و عدل وعدالت می کنم و نامم را انوشیروان عادل میگذارم ؛ دیگر چه میخواهید ؟!

>>>   من یک پیشنهاد داشتم : دوره (میعاد) ریاست جمهوری به هفت سال ارتقا یابد.
پنج سال اصل دوره خدمت رییس جمهور و دوسال دگر میعاد شمارش آرا
راوند

>>>   الس ولس معاون وزارت خارجه امریکا:
رهبران حکومت وحدت ملی باید مشترکا برای تشکیل حکومت آینده و رفع دشواری های کنونی کار کنند.

>>>   Mohammad Sarwar Sakha
یک سوال اقتصادی از دوران پول ؟؟
100$دالر
یکی از روز ها شخص ثروتمندی وارد هوتل شد و به پیشخوان گفت:
میخواهم اطاقی بسیار خوبی برایم بدهید برای مدت ۲-۳ ساعتی آنجا می مانم اگر از فضایی اطاق راضی بودم بعدآ برای یکی دو شبی مهمان تان خواهم بود
پیشخوان برایش بهترین اطاق را داد و شخص ثروتمند یک نوت ۱۰۰ دلاری برایش داد و گفت این پول نزد تان باشد اگر از اطاق خوشم نیامد پولم را دوباره می گیرم
-- در این اثناء قصاب وارد هوتل شد تا پول گوشت را از هوتل اخذ کند و هوتلی هم همان صد دلاری را برایش داد
-- قصاب هم آن صد دلاری را برای فارم که حیوانات را از آنجا تهیه می کرد داد
-- صاحب فارم هم آن صد دلاری را برای محل که مواد غذایی برای حیواناتش خریداری کرده بود داد
-- صاحب آن دکان هم یادش آمد که از همان هوتل یاد شده
یک صد دالر که برای چند شب و روز بودنش قرضدار است
او هم پول را به هوتل برد و قرضش تمام شد

خلاصه این که برای مدت سه ساعت با این پول همه معاملات معامله گران تصفیه شد و شخص ثروتمند هم بعد سه ساعت پول خود را به نسبت نا راضی بودنش از اطاق دوباره بدست آورد

حالا سوال اینجاست که در طی این سه ساعت
کی ها فایده کردند و کی ها نقص کردند ؟؟؟؟

آیا کمک های میلیارد دالری جامعه جهانی را می توان با این معامله مقایسه کرد ؟
آیا گرداننده گان ادارات مالی و اقتصادی ما از درایت و فهم کافی استفاده بردن از سیر پولی این کمک ها را دارند ؟

>>>   سفیر چاپان در مقایسه با وزیر تجارت، شیرین تر و روانتر به فارسی صحبت میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است