جنرال امریکایی: نیاز است امریکا در افغانستان بماند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۸/۱۱/۱۷ کد خبر: 162078 منبع: پرینت

جک کِن، معاون پیشین ستاد مشترک ارتش امریکا، می‌گوید که با وجود ادامه خشونت‌ها و کاهش علاقمندی امریکایی‌ها، نیاز است تا امریکا در افغانستان بماند.
این جنرال بازنشسته امریکایی بدین باور است که خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان، پیش ازیک توافق اصلی صلح میان طالبان و کابل، به تحرک بیشتر فعالیت های این گروه و درنهایت مشروعیت امارت اسلامی طالبان، خواهد انجامید.

جک کِن، معاون پیشین ستاد مشترک ارتش ایالات متحده امریکا، در سخنرانی‌یی درهیرتیج فوندیشن در آن کشور، می‌گوید که بعید به نظر می‌رسد گفتگوها با طالبان به نتیجه برسند.
به گزارش طلوع، این مقام پیشین امریکایی بدین باور است که این همه، به شرایط محکمی چون پذیرش آتش‌بس از سوی طالبان و برجاماندن کم‌ازکم هشت‌هزار و شش‌صد سرباز امریکایی در افغانستان، نیاز دارد.

او گفت: «آنان یا رهبری طالبان معتقدند که اگر ایالات متحده، توافقنامه خروج را امضا کند، این می‌تواند به معنای توازن سیاسی و نظامی به سود طالبان باشد و این‌همه، سرانجام به سرنگونی دولت افغانستان بانجامد.»
این جنرال بازنشسته می‌افزاید که ممکن است آتش‌بسی میان امریکا وطالبان اعلام شود؛ اما به گفته او، این به معنای صلح نیست؛ بل برداشتن یک گام در مسیری درست، برای انجام گفت‌وگوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان است.

او افزود: «واقعیت این است که افغانستان هنوزهم درمنافع ملی امریکا جا دارد و ما نمی‌توانیم این کشور را به طالبان واگذار کنیم تا از تهدید نشدن امنیت مردم امریکا از آن کشور در آینده تضمین بدهند. دوم این که طالبان با القاعده قطع رابطه نخواهند کرد. آنان این کار را حتا در بدل سرنگونی رژیم شان ازسوی امریکا نپذیرفتند؛ چه رسد به این که این رابطه را با اعلام یک بیانیه رسمی قطع کنند.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال امریکایی
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   تهاجم آمریکا به افغانستان در زمان جرج واکر بوش یک حیله ودروغ بود درحقیقت آمریکا با تهاجم ولشکر کشی به کشور بیدفاع ما نه از خاطر طالبان والقاعده که خودامریکابا دست خود انها را ایجاد کردند.البته بسیاری از طالبانی که تفکرات وهابی وسلفی داشتند درطول ان سالها از بین رفتندومردار شدند .طالبانی که امروز میبینیم ومیشناسیم با ان طالبان بسیار فرق دارد.روی سخنم امروز با طالبان افغانستانی وهموطن ماهستند بیایید راهتان را از طالبان پاکستانی آله دست وهابیت سعودیوسروبسهای استخباراتی جدا کنید؛بیایید غمخوار هموطن خود باشید وبا درس گرفتن از اسلام ناب محمدی (ص)برای رسیدن به استقلال وطن خود آمریکای متجاوز را از کشور بیرون کنید.
در اعمار وانکشاف وطن خود با تمامی احزاب وگروههای وطنپرست ووحدت ویکپارچگی همه مذاهب(سنی؛شیعه؛اسماعیلی)و همه قومیتها یکصدا ندای استقلال خواهی وازادی ملت سربلند افغانستان کوشا باشید.باید بدانیم که آمریکا بادار کلان عربستان وامارات است وخیر کشور مارا نمی خواهد.مجاهدین دیروز باید از خواب غفلت برخیزند ؛روشنفکران ومحصلین دانشگاهها واساتید وروحانیت ما چه سنی وچه شیعه باید با وحدت وهمدلی وشناخت دشمن اصلی ریشه استعمار را در این کشور بخشکانند.امروز کشور ما درگیر فقر واعتیاد وبیکاری وظلم وستم فراوان است وسالها عقب افتاده است که برای جبران ان تمام مهاجرین وتحصیل کرده ها به وطن بازگردند ووطن خود را بسازند.من اعتقاد دارم حیله های امریکا زیاد است ودر اینده نزدیک داعش را باتمام نفرتی که دربین مسلمانان دارد بعنوان یک برگ برنده در افغانستان رو میکند وبجان مردم می اندازد .دلایل بسیاری وجود دارد که امریکا هرگز از افغانستان بیرون نمی رود مگر بازور ومقاومت حد اکثری.کشت کوکنار وتریاک بدست امده از ان درامد وسود کلانی است که نصیب باندهای مافیایی مورد حمایه امریکا و سرمایه داران وهابی عربستان وامارات میشود وامریکا بخاطر اهداف جیوپولیتیک وافزایش پایگاههای خود در اسیای میانه ورقابت با روسیه وچین وایران هرگز ازان دست بر نمیدار وبخاطر همین موضوعات وغارت منابع زیر زمینی کشور با حیله ومکر وایجاد تفرقه بهر قیمتی در کشور ما جا خوش کرده که باید بافشار مردم وازادیخواهان کشور خود را نجات دهیم.طالب واقعی افغانستانی هرگز بروی وطندار خود سلاح بیرون نمیکشد هرگز مکتب ولیسه را با بامب خراب نمیکند.//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   آیا مسؤل فروریختاندن تعمیر های نیویارک داعش بود؟
نی!
تعمیر های نیویارک را القاعده زده بود که از طرف طالبان پشتیبانی شده بودند و رهبر آنها اسامه بن لادن را طالبان به امریکا تسلیم نداد و در نتیجه طالبان پشتیبان یک گروپ تروریستی شدند و امریکا به افغانستان حمله کرد.
گروپ داعش که بعد از حمله به عراق تشکیل شده بود،توسط همکاری بین المللی از بین برده شد.با وجودی که آنها هیچ حمله تروریستی در امریکا انجام نداده بودند.
حالا چرا گروپ طالبان از بین برده نشدند که در همکاری مستقیم با القاعده قرار داشتند و تعمیر های نیویارک را چپه کردند؟
آیا زور امریکا و ناتو و جامعه جهانی به آنها نرسید و یا کدام دلیل دیگر است؟
اگر موضوع جلوگیری از تلفات آنها و صد ها هزار کشته ودرخمی باشد که اخیراً در بیانیه دونالد ترامپ در کنگره امریکا ذکر شد.آیا درین بیست سال گذشته در افغانستان،صد ها هزار طالب و عسکر و افراد ملکی درجنگ افغانستان کشته نشدند؟
جواب این همه کشتار را کی میدهد؟
آیا شورای امنیت و ملل متحد درین باره تا بحال فکر کرده اند؟
اگر طالب ها جنایتکار و تروریست هستند.چرا شما با جنایتکاران و تروریستان مذاکره میکنید؟
اگر جنایتکار و تروریست نیستند،پس این بیست سال جنگ و صد ها هزار کشته و زخمی بخاطر چی؟
کی جوابگو است؟
جورج بوش؟
بارک اوباما؟
ملل متحد؟
شما در یک کشور افریقایی که جنگ صورت گرفته است و یا در یوگوسلاویای سابق که جنگ صورت گرفته است،رهبران و مسؤلین این جنگ ها را به دادگاه بین المللی لاحه در هالند کشیدید،کجاست مسؤلین جنگ های افغانستان که به دادگاه لاحه بکشبد؟
از چهل سال بدینسو درین کشور جنگ است.از تجاوز شوروی گرفته ،تا جنگ های داخلی و تا دولت طالبان و تا حادثه یازدهم سپتامبر که هنوز واقعیت پشت پرده آن معلوم نیست که آیا واقعاً در عقب آن القاعده و طالبان بودند و یا مثل اسناد داشتن سلاح اتمی صدام حسین که همه دروغ بود.این حادثه یازدهم سپتامبر نیز دروغ بود.آیا درین مورد از طرف یک اداره بیطرف تحقیقات صورت گرفته است؟
آیا مسؤلین آن محکوم شدند؟
ما دور نمیرویم.
جنرال پاول که وزیر خارجه جورج بوش بود و اسناد دروغ داشتن صلاح اتمی صدام حسین را در شورای امنیت ملل متحد پیش کرد و در نتیجه جنگ عراق صورت گرفت و پیدایش داعش و صد ها هزار کشته و زخمی.
آیا کدام محکمه امریکا او را به دادگاه کشاند؟
آیا دادگاه لاحه او را به دادگاه کشاند؟
دلیل می آورند که صدام حسین بالای کویت حمله کرد.
آیا این وظیفه ملل متحد و سربازان ملل متحد بود که جلو چنین کار را میگرفتند و یا وظیفه امریکا و ناتو؟
آیا سربازان امریکا و سربازان ناتو تشکیلات دفاعی مربوط به ملل متحد هستند و یا پیمان دفاعی کشور های عضو ناتو؟
چرا ملل متحد خودش تشکیلات دفاعی جداگانه ندارد که در صورت ضرورت ودبه اجازه شورای امنیت از اًن استفاده کند؟
چرا کشور های پیشرفته نظامی درین راه به ملل متحد کمک نمیکنند؟
چرا موضوع امنیت کشور ها در پارلمان کشور ها مورد رای گیری قرار میگیرد و در مورد لشکر کشی و یا عدم لشکر کشی،در پارلمان کشور ها به اکثریت آرا رای گیری صورت میگیرد،اما در ملل متحد این صلاحیت به شورای امنیت داده شده است؟
چرا نباید تمام کشور های شامل ملل متحد،حق رای گیری روی موضوعات امنیت جهانی را داشته باشند؟
آیا دموکراسی یک جانبه است؟
پارلمان کشور ها حق دموکراسی را دارند،اما کشور های عضو ملل متحد،حق دموکراسی را ندارند؟
آیا بعد ازین همه جنگ ها و خونریزی ها در جهان ،بعد جنگ دوم جهانی و تشکیل سازمان ملل متحد،وقت آن فرا نرسیده است که در مورد موجودیت شورای امنیت ملل متحد باید بازنگری صورت بگیرد؟
من فکر میکنم که این وظیفه منشی عمومی ملل متحد است تا ضرورت موجودیت شورای امنیت را،بعد ازین همه جنگ ها مورد بررسی قرار بدهد و در مجمع عمومی ملل متحد امسال مورد رای گیری قرار دهد تا همه کشور ها در مورد بازسازی و یا موجودیت و عدم موجودیت آن تصمیم بگیرند.

>>>   برای غارت منابع ملی وکشتن مردم افغانستان هههههههههههه

>>>   در موجودیت قوای امریکایی که درطول 20 سال امنیت نشد وحتابدترازسال های گذشته شد.ودرصورت ماندن شان باوجودامضای صلح باطالبان وضع بهبودنیابد .باید قوای خارجی بوطن شان برگردند .حالا خوردوبزرگ کشور می فهمند که گروه های جنگی درموجودیت قوای تمام مسلح باوسایل مدرن جطوراکمال میشوند .تشکرزیاد ازهمکاری شان .تشویش نکنید طالبان نمیتوانند بالای امریکا حمله نمایند .اگرمیخواهید بمانید بایدتمام گروه های مسلح ترورریستی وافراد غیرمسول رامحو نمایید .مطابق پلان استراتیژی انکشافی افغانستان کار وعمل نمایید این به نفع کشور منطقه وجهان است .جهاداقغانستان وجان فشانی ملت افغانستان یک فرصت طلایی بود دیگرتکرارشدنی نیست .پروژه داعش دیگرکارآ نیست .کشورهای اسیای میانه که ازهمکاری همه جانبه روسیه برخوردار است نمی خواهند درکشورهایشان جنگ باشد.انها غیرقابل نفوذ شدند.

>>>   تا در این کشور تریاک است
تا این کشور در چهار راه حماقت سرگردان است
تا این مردم پشت یک لقمه نان سرگردان است
نه حالش تغیر میخورد و نه احوالش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است