هیچکس پاسخ نمی دهد که آمر ستار را چرا کشتند؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۴    ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ کد خبر: 162100 منبع: پرینت

فارین پالیسی نگاشته است که محمدمعصوم استانکزی وابسته به رژیم کمونیستی افغانستان بود که در دهۀ هشتاد میلادی با مجاهدین می جنگید. بسیاری بدین باورند که امنیت ملی افغانستان به کمک سی آی ای اکنون به دومین نسخه خاد (سرویس اطلاعاتی وحشی کمونیست های افغانستان) مبدل شده است.

فارین پالیسی نگاشته است که بعد از ترور وحید مژده، فاجعه دیگری در کابل به مشاهده رسید.
حوالی ساعت 7 و نیم بعد از ظهر مورخ پنج جنوری، نفرات واحد ویژه نیروهای امنیت ملی به یک خانه مسکونی دریکی از مزدحم ترین محله کابل وارد شدند. در نتیجه، تا اوایل بامداد، پنج نفر را درکمال خونسردی کشتند. یکی شاهد عینی گفت:
آن ها به بسیار بی رحمی بر خانه ما حمله ور شدند. این یک قتل عام بود. یکی از قربانیان آمرستار فرمانده سابق ضد شوروی و از شخصیت های سیاسی ساکن ولایت پروان و دوست امرالله صالح و متحد حکومت بود. فارین پالیسی می گوید که تا کنون روشن نشده است که امنیت ملی چرا این حمله را انجام داد و آمرستار را کشت؟

یکی از بازمانده ها گفته است که آمرستار و پسرش درخانه ما مهمان بودند. آن ها همراه با پدر و برادرم کشته شدند.
فارین پالیسی می نویسد که سی آی ای و اداره امنیت ملی افغانستان هردو، به خاطر شکار و کشتن آدم ها بدنام شده اند. واحد های سی آی ای مانند نیروی حفاظتی خوست به آدم ربایی و شکنجه مردم مشغول اند و غیرنظامیان را نابود می کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمر ستار
کشتن
نظرات بینندگان:

>>>   آمر ستار بخاطری کشته شد که در پی تحقیق در باره دلایل کشته شدن احمد شاه مسعود و ربانی و کاظمی و جنرال داود و دیگران بود.
او میگفت تا زمانی که مه قاتلین آنها را پیدا نکنم،ماندن والا نیستم.

>>>   این به معصوم استانکزی چی ربطی دارد ؟ فران پالیسی شاید نمیداند که استانکزی برحالف نیست ،
ر

>>>   این سوال را بهتر است بعد از مطالعه تمام تکالیف که آمر صاحب مرحوم حین قید حیات خویش کشیده و برای دریافت پول حلال از هزاران راه خلاف سعی و تلاش نموده است، باید پرسید. آمر صاحب بیچاره یک افغانی حلال را نخورده و نه هم به اندازه یک سر سوزن به کس دل سوختانده و از هیچ نوع جنایت در حیطه صلاحیت خویش دریغ نورزیده است.
حالا خدش، اعمالش و خداوند اش.

>>>   اگر یک اوباش٫قلدر ووحشی کم شد٫مگر قیامت شد؟
به امید روزی که همه ستارها از هرقوم وملیت که باشندبه سزای اعمال شوم شان برسند.
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است