چرا کمیسیون شکایات فیصله قانع کننده نکرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۵    ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ کد خبر: 162104 منبع: پرینت

کمیسیون شکایات انتخاباتی باید تصمیم‌های روشن‌ و قاطع می‌گرفت که منجر به حل مشکلات و جنجال‌ها می‌شد.
تصمیم‌های کمیسیون شکایات، محافظه‌کارانه، مبهم و دوپهلو است. به همین دلیل اکنون هر دو دسته‌ی انتخاباتی پیشتاز، تیم دولت‌ساز و ثبات و همگرایی وضعیت را به نفع خود تعریف می‌کند.

یکی می‌گوید رفتن انتخابات به دور دوم حتمی است. طرف دیگر ادعا دارد که پیروز نتیجه‌ی نهایی انتخابات نیز است. تجربه‌ی تلخ گذشته هم این ‌را می‌گوید که انتخابات افغانستان وارد فاز جدیدی شده و احتمال جنجال‌های بیش‌تر و طولانی‌شدن انتخابات وجود دارد. واکنش‌ها به تصمیم کمیسیون شکایات عمدتا منفی و همراه با نگرانی بوده است.

نهادهای ناظر انتخاباتی هر کدام از نحوه‌ی تصمیم‌گیری ابراز نگرانی کرده‌اند. فیفا گفته که معلومات ارائه‌شده حکایت از طولانی‌شدن روند انتخابات دارد. تیفا نیز گفته است که کمیسیون شکایات قانون، لوایح و طرزالعمل‌ها را شکسته است.

عمادالدین احساس


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شکایات
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   به نظر من غرض شفافیت در پروسه انتخابات باید تمام پروسه کاری کمیسیون شکایات انتخاباتی،توسط یک هیأت مختلط از کمیسیون برگزاری انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی،مورد باز رسی قرار بگیرند و نحوه تفکیک شکایات موجه و غیر موجه،بطور جداگانه بررسی شوند و شکایاتی که موجه نیستند،باید دوباره به تیم های انتخاباتی فرستاده شوند.
اگر احیانأ تیم های انتخاباتی دلایل موجه در مورد دقیق بودن اسناد شان دارند،باید این اسناد را به کمیسیون شکایات انتخاباتی با دلایل موجه بفرستند تا این شکایات غیر موجه از سر مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت موجه بودن این شکایات،در مورد این شکایات مشترکأ از طرف کمیسیون مختلط انتخابات و شکایات انتخاباتی تصمیم های همه جانبه اتخاذ شود.
به نظر من این یگانه راه حل بررسی شکایات غیر موجه ستاد های انتخاباتی است.
اگر کمیسیون های محترم انتخاباتی و یا تماشاچیان تیاتر انتخاباتی در زمینه کدام نظر دیگر ی دارند.میتوانند نظریات خود را ارایه دارند.

>>>   این کمیسون را نیز محاکمه کنید همانند کمیسیون های قبلی

>>>   دوستان قابل تشویش نیست دفعه قبل جان کری دست های کثیف هر دو را بالا نمود و این بار پمپو جان ای کار را می کند .تا پنچ سال آینده یا الله یا نصیب خداوند به داد این مردم برسد بخاطریکه با آمدن کرزی که سر شیطان را خاریده وجدان تمام رهبران احزاب و جناح ها را چرک پوشانده دیگ امید به بهبود وضع در کوتاه مدت نیست.

>>>   کمیسیون شکایات انتخاباتی ناکام شد؟
کمیسیون شکایات انتخاباتی - با لاف و گزاف و وعده های پرطمراقی مبنی بر قضاوت وعملکرد مستقلانه و اصلاح خلاف رفتاری ها و غلطی های کمسیون انتخابات , مردم را یک مقدار امیدوار ساخته بود.
اما سرانجام , کمسیون شکایات انتخاباتی به همان چاهی افتاد که پیش از ان , کمیسیون انتخابات افتیده بود.
فیصله های اخیر این نهاد در مورد نقض های اساسی و بزرگ روند شکسته و ریخته انتخابات , نمایانگر ان است که این کمیسیون ( خانم زهره بیان ) مانند کمیسیون انتخابات (خانم هوا نورستانی ) نهاد های جیبی ای بیش نبوده.

>>>   مشکل در نبود اراده سیاسی حاکمیت غضب شده ارگ است و در نبود ظرفیت و فقدان انسانیت و غیابت دیانت در کمیسیون های مزدور
لعنت خدا بر غنی و تمام دست اندر کاران تصمیم گیر انتخابات

>>>   این کمیسون ها باید ملغا قرار داده شود چون. آنها به سرنوشت اکثریت مردم افغانستان بازی مسخره آمیز را به کار انداخته و. میخواهند مردم افغانستان را از هم دور و تفرقه ایجاد کنند .
عبدالله ریحان

>>>   براي مردم افغانستان مثل افتاب واضح است كه سيصد هزار راي تقلبي بدون بايومتريك به نفع أسرف غني در صندوق انداخته شده و به هيچ وجه در يك انتخابات بايومتريك قابل قبول نيست . اين سيصد هزار راي باطل است و با خارج ساختن ان از راي مجموعي فيصدي اراي مجموعي و اراي اشرف غني را پايين مياورد و برعكس داكتر عبدالله با ٧٣ فيصد اراي پاك و صاف مردم شريف افغانستان رييس جمهور منتخب افغانستان ميشود.
تيم داكتر عبدالله و مردم شريف افغانستان باييد تا دم مرگ در مقابل اين تقلب استادگي كنند و داكتر عبدالله را رسما رييس جمهور خود معرفي كنند . منتظر كميسيون هاي بنام مستقل انتخابات نباشند چون كميسيونهاي انتخاباتي افغانستان در شرايط فعلي استقلال ندارند . دولت غني به سه شكل در كميسيونهاي انتخاباتي مداخله كرده و تقلب را بنيان گذاشته. كه ذيلا ذكر ميشود.
١- تعيين افراد و اشخاص مشكوك و كم سواد و متعلق به اشرف غني در راس كميسيونهاي انتخاباتي از طرف خود اشرف غني.
٢- دادن رشوه و پيشنهاد مقام و چوكي به خود و خانواده و بستگان اعضاي ارشد كميسيون هاي انتخاباتي . ( قبلا هم اينكار شده مثال ان امرخيل مشاور غني) .
٣- تهديد و زور گويي دولت به ان عده از اعضاي كميسيونهاي انتخاباتي كه زير بار رشوه نميروند.
بنابر علل فوق كميسيونهاي انتخاباتي براي فعلا استقلال ندارند و در تقلب سهم دارند.
مردم باييد خود دست بكار شوند و نگذاريد مردم سالاري قرباني اهداف شوم يك شخص شود.
سلطان سنجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است