رهبران طالبان پاکستانی در کابل چه می کردند؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۲    ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ کد خبر: 162113 منبع: پرینت

چند روز قبل، پاکستانی ها خبر کشته شدن دو تن از رهبران طالبان پاکستانی را فاش کردند که بعدا از سوی طالبان هم تایید شد. یکی از این دو تن، شیخ خالد حقانی بود که در چندین حمله خونین بر اهداف پاکستانی دست داشت، و مدتی زیادی را فرد دوم در رهبری طالبان پاکستانی بود. این شخص، خودش را پیرو ملاعمر می دانست، در مدرسه حقانی درس خوانده بود، و در میان طالبان پاکستانی به عنوان یک ایدیولوگ اعتبار داشت.

کشته شدن این شخص و همکارش در کابل، بسیار رازآلود و گیج کننده است. تا کنون کسی نمی داند که این دو از سوی کی به قتل رسیده است. طالبان ادعا می کنند که آنها برای شرکت در جلسه ای مهمی به کابل رفته بوده اند، و در درگیری با نیروهای امریکایی کشته شده اند، اما چرا قبل از همه، پاکستانی ها خبر مرگ آنها را فاش کردند ؟ آیا ای اس ای به زندگی این دو پایان داده است؟

برای ما، مهم تر از همه، حضور این دو در کابل است. ( اجساد شان در اطراف هوتل انترکانتننتال یافت شده است ). آنها در کابل چه می کردند ؟ چگونه وارد کابل شده بودند، و به کمک چه کسانی در کابل فعالیت می کردند ؟ آیا دولت افغانستان و یا کسانی در دولت، آنگونه که پاکستانی ها ادعا می کنند از طالبان پاکستانی و فعالیت شان در قلمرو افغانستان حمایت می کنند؟ اگر چنین است، پیامدهای این طالب پروری برای ما چه خواهد بود؟

طالبان افغانی و پاکستانی در نهایت، ایدیولوژی، نگاه و تا حدود زیادی عقبه ای اجتماعی مشترک دارند. تقویت یکی، بخواهی نخواهی به تقویت دیگری می انجامد. این دو گروه در گذشته در کنار هم، تحت رهبری واحد و برای اهداف مشترک، جنگیده اند. هند و یا دولت افغانستان، نمی تواند با توسل به یکی از این دو گروه با دیگری مبارزه کند. این کار در نهایت به تقویت هر دو گروه می انجامد، و ضررش بیشتر و پیشتر از همه، متوجه ما و کشور ما خواهد شد. چرا ؟ چون پاکستان توانایی مبارزه با طالبان پاکستانی را دارد، اما ما نداریم. این گروه همین حالا از پاکستان رانده شده است، اما در شرق افغانسان برایش قلمرو دارد، و خدا داند که مشغول چه کارها و فعالیت هایی است.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان پاکستانی
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   Mujahid Haidary
با كشته شدن فرد يا افراد يك ايده لوژي از بين نميرود
ايجاد ذهنيت زنده است اگر حكومت افغانستان از طالبان پاكستاني حمايه مِي كند كاري خوبي است
چون مداخله يك طرفه پاين پذير نيست
به نظر ما امريكاي كشته است
چون امريكا شرايط پاكستان مو به مو عملي مِي كند كشته شدن جنرال رازق نيز يكي از شرايط صلح بود كه ايشان را به شهادت رساند

>>>   محسن نیازی
این حکومت با این همه پول و عسکر اگر نتواند رهبران طالبان را در پاکستان ترور کند باید آن را بسیار ضعیف خواند اسرائیل همیشه از حربه ترور افراد تاثیر گزار و مهم استفاده کرده پس چرا حکومت از همیت شیوه بهره نمیبرد؟

>>>   مهمان بی بی گل بودند
غنی خبر شد و گپ خراب شد

>>>   حسابش اینگونه است که آی اس آی ریاست امنیت ناملی یا کمپنی خصوصی پنشیر وردک مارا بازیچه خویش قرارداده وبه حیله های گوناگون وفریب کاری های مختلف ازین افراد ناکام دالر میگیرند مثلا آی اسآی پلان تخریبی میسازد وآنرا گویا از طریق جواسیبس یا همکاران امنیت ناملی مابه اطلاع ااینها میرساند اما طوریکه هیچ سودی نداشته باشد امنیت هم خوشحال که مغا کشف کردیم !!! بوجی های دالر رابه آن همکاران جعلی میدهد وآنان آن پول رابه جنرالان آی اس ای میرسیانند بعد آی اس آی همان پلانشرا عملی میکند ، درین حالت آن جواسیس تقلبی وانتهخاب شده توسط آی اس آی هم میگویند ما گفته بودیم ، وکمپنی خصوصی پنشیر ورذک هم میگوید: ما از پیش اطلاع داشتیم!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است