حمله عسکر اردوی ملی بر سربازان امریکایی در ننگرهار
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۲    ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ کد خبر: 162124 منبع: پرینت

در تیراندازی روز شنبه (۱۹ دلو) در ننگرهار دو عسکر امریکایی کشته و شش تن دیگر مجروح شدند.
اردوی امریکا اعلام کرد، گزارش‌های ابتدایی نشان می‌دهند که یک حمله از سوی یک فردی که لباس اردوی ملی افغانستان را به تن داشت انجام شده است.

سونی لیگیت سخنگوی اردوی امریکا در افغانستان در اعلامیۀ اوایل روز یکشنبه گفت این واقعه هنگام برگشت نیروهای مشترک امریکایی و افغان از یک نشست با بزرگان و اشخاص پُر نفوذ مناطق رخ داد.
به گفته سونی لیگیت، یک فرد که لباس اردوی ملی افغان بر تن داشت به سوی نیروهای افغان و امریکایی توسط ماشیندار فیر کرده است.
دگروال لیگیت می‌گوید که ما هنوز در حال جمع آوری معلومات هستیم و سبب و انگیزۀ این حمله هنوز معلوم نیست.

شاه محمود میاخیل والی ننگرهار به رادیو آزادی گفت که در این حمله که از سوی یک فرد منسوب به اردوی ملی در ولسوالی شیرزاد صورت گرفته حداقل سه سرباز افغان و چندین عسکر حمایت قاطع زخمی شده اند.
او گفت: "نیروهای قطعات خاص اردو و سربازان حمایت قاطع به ولسوالی شیرزاد داخل شده بودند. یک کسی از اردوی ملی به سوی آن‌ها تیراندازی می‌کند. نیروهای افغان و امریکایی به تیراندازی متقابل می‌پردازند. فرد مهاجم کشته شده است. سه فرد کماندو و چند نفر از حمایت قاطع زخمی شده‌اند."
والی ننگرهار می‌افزاید که عملیات در منطقه جریان دارد و هنوز معلوم نیست که مهاجم فرد نفوذی شورشیان بود یا کدام اشتباه صورت گرفته است.
آقای میاخیل گفت، تحقیقات در زمینه جریان دارد.

از سوی دیگر اجمل عمر عضو شورای ولایتی ننگرهار هم به آژانس خبر رسانی اسوشیتد پرس گفت که مهاجم مسلح کشته شده است.
روزنامه نیویارک تایمز دیروز از قول یک افسر امریکایی که نخواست نامش ذکر شود گزارش داد که حداقل شش امریکایی زخمی شده‌اند و در میان آن‌ها کشته شده ها نیز می‌باشند ولی او در بارۀ شمار آن‌ها چیزی نگفت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرباز آمریکایی
عسکر افغان
نظرات بینندگان:

>>>   فیلمی در شبکه های اجتماعی دست به دست میشود که سربازی آمریکایی ماجرای یک جنایت در افغانستان را تعریف میکند
سرباز آمریکایی:
🔹قرار بود خانه ای را در افغانستان با پهباد هدف قرار دهم. اما دیدم کودکی در حال خروج از خانه است. به مافوقم گزارش دادم. گفت: فرقی با سگ ندارد،کارت را انجام بده.
این نگاه آمریکاییها به مردم خاورمیانه است از افغانستان و ایران تا لیبی و الجزایر

>>>   بعد از وفات مارشال فهيم رحمت الله عليه پاكستاني ها و طالبان در اردوي ملي افغانستان شامل شدند و فعلا هم وجود دارند. براي تصفيه اردو يك از عناصر دشمن يك مارشال فهيم جديد ضرورت است.

>>>   آفرین به غیرت مندی این شخص
خداوند رحمتش کند

>>>   وقتی در استخدام سهل انگاری شود نتیجه همین است.
حال دیده شود که شیوه استخدام چگونه بوده و دشمن چگونه نفوذ کرده.

>>>   صد آفرین به شهامت و غیرت این افغان این را میګویند غیرت شهامت و مردانګی لعنت خدا باشد بالایی آنانیکه دست به دست با امریکایی ها روان هستند و هم وطنان مان را در خواب شهید میسازند انشاالله روزی برسد که همه عساکر اردو همین قسم غیرت و شهامت کنند و این اشغالګران را همین قسم نابود و مردار کنند.
روح این قهرمان افغان شاد و یادش ګرامی باد.
فهیم ازکارته نو کابل

>>>   برای کسیکه نوشته است برای تصفیه اردو به یک مارشال فهیم ضرور است. اول که مارشال فهیم .... را صدقهء نام رحمة الله علیه میکند .دوم که به کسی افتخار میکنی که مزدور ونوکر خارجی شد وتمام ابرو وعزت ودار وندار قوم تاجیکت را هم فروخت،خوب تربیت به دلگی وکف مالی کفار متجاوز شده اید. ابروی تاجک را بردید تاجک اینقدر بیغیرت وذلیل نبود که شما قومای مارشال پارشال رسوا کردین.
امامالدین بغلانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است