چرا افغانستان بحیث یک مملکت بقا ندارد؟
غنی احمدزی مذبوحانه تلاش دارد پنج انگشت را یکجایی در دهن تخته کند و حتی حاضر نیست از طریق غداری و قرآن خوری با عبدالله خاکستر صفت ابن الوقت بخاطر بقای افغانستان وحدت کند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۰    ۱۳۹۸/۱۱/۲۱ کد خبر: 162139 منبع: پرینت

استدلال جوبایدن مبنی بر اینکه در افغانستان ملت ساخته نمی شود، چیست؟
جوبایدن، معاون ریاست جمهوری امریکا، طی یک سفر رسمی بعد از پیروزی دموکرات ها در امریکا در سال ۲۰۰۹ وارد کابل گردیده و می خواهد راهی را در مقاهمه با حامد کرزی و اعضای باند وی بخاطر پیروزی افغانستان و امریکا بیابد. ترتیبات جلسه طوری تعیین می گردد که حامد کرزی و جو بایدن در پس خانه سالون جلسه ارگ رفته و خصوصی با هم مفاهمه می نماید تا در صحبت های رسمی در حضور حضار و خبرنگاران مشکل غیر مترقبه رخ ندهد.

بعد از نیم ساعت پوزپوزکانی، بایدن و حامدکرزی با چهره خندان وارد سالون گردیده و حامد کرزی برای هر یک از اعضای کابینه خویش دستور می دهد که گزارشات کاری خویش را با طمطراق تشریفاتی حضور بایدن و هیات وی تقدیم بدارد. جنرالان امریکایی از وزارت دفاع امریکا، کارمندان سیای امریکا و پلیس اف بی آی امریکا عملا در افغانستان مشغول اند و حقایق را روزمره با چشم سر دیده و می فهمند. ولی حامد کرزی شله که واقعیت ها را باید از زبان یک افغان شنید.

عبدالرحیم وردک در مورد وزارت دفاع و حنیف اتمر در مورد فعالیت های وزارت داخله و مهمتر از همه امر الله صالح بحیث رییس امنیت ملی بیشتر از همه بشکل بی معنی و خسته کن تف پرانی می کنند. جو بایدن بعد از شنیدن گزارشات سر اصل گپ آمده و از حامد کرزی خواهش می کند که جلو فساد را در حکومت خود بگیرد. از نگاه جوبایدن فساد در حکومت حامد کرزی علت اصلی ظهور و حضور طالبان در صحنه نظامی و سیاسی افغانستان است. تا وقتی جلو فساد در افغانستان از طرف حکومت کابل گرفته نشود نی تنها طالبان بلکه هیچ یک از سکنه افغانستان از حکومت کابل و نقش امریکا در حمایت از این رژیم حمایت نخواهد کرد.

حامد کرزی با چهره حق بجانب از فساد در حکومت خویش انکار نموده و مدعی می گردد که این تبلیغات پاکستان و دشمنان مردم افغانستان است که حکومت مرا به فساد متهم می سازد. جو بایدن از احمد ولی کرزی بحیث قبیله سالار قندهار نام برده و از حامد کرزی تمنا می کند که بر اساس شکایت های متعدد از طرف اقشار مختلف در قندهار دست برادر را از مداخله در امور قندهار کوتاه سازد و برای توریالی ویسا والی قندهار بخاطر تشکیل حکومت و اداره در قندهار اجازه فعالیت دهد. همچنان در این جلسه برای حامد کرزی گوشزد می گردد که قرار اطلاعات جمع آوری شده ولی احمد کرزی در قاچاق مواد مخدر با قاچاقبران مشهور دست دارد.

گزارشات گردآوری شده توسط سیای امریکا و سایر ارکان های امریکایی از جمله خبرنگاران امریکایی مستقر در قندهار ثابت می ساخت که ولی احمد کرزی رهبری اکثر عملیات تروریستی را در قندهار بعهده داشت. ولی احمد کرزی از کوماندوهای امریکایی برای سرکوبی دشمنان قبیلوی قوم و قبیله خویش زیر نام طالب و تروریست استفاده می کرد. عملیات شبانه و روزانه کوماندوهای امریکایی به مشوره و رهنمایی احمدولی کرزی صورت می گرفت.

در اینجا است که حامد کرزی در دفاع از احمد ولی کرزی، برادر نازدانه، از افغانستان می گذرد و با عصبانیت جو بایدن را مخاطب قرار داده می گوید که از بدنام سازی خانواده وی که نقش فرشته آسمانی را در تاریخ افغانستان از معین خیرو، پدر کلان حامد کرزی، گرفته تا نقش پدرش عبدالاحد کرزی و شخص خودش دست بردارد و از تهمت و افترا منصرف گردد. معین خیرو در دوران صدارت هاشم سنده که به هاشم جلاد مشهور بود بحیث معین وزارت داخله کار می کرد. شاه محمود برادر هاشم سنده وزیر داخله بود. عبدالاحد کرزی در زمان محمد ظاهر بحیث رییس ولسی جرگه مشغول کار بود.

این پیش آمد سر جو بایدن بد خورده و نان ناخورده میز طعام خوری را ترک می کند و می گوید مهمانی پایان یافت. قرار استدلال و نتیجه گیری جو بایدن و هیات معیتی وی از اوضاع وقتی حامد کرزی بخاطر افغانستان و سی ملیون نفوس افغانستان از برادر و منافع قبیلوی خویش تیر نیست، پس ایده حکومت سازی در افغانستان خیال و خواب است.

این بود مشت نمونه خروار از مرداری های افغانستان بسویه عالیترین سطح حکومت داری در افغانستان. در حالی که احمد ولی کرزی روزانه از سیصد عارض در حویلی و خانه خود پذیرایی می کرد، یک نفر به مقام ولایت قندهار که توریالی ویسا محمد زی بحیث والی مقرر بود مراجعه نمی کرد. حامد کرزی شیوه حکومت داری قبیله سالاری سنتی در افغانستان را یگانه راه نجات افغانستان می دانست و از ایجاد یک حکومت بشکل عصری که در آن توریالی ویسا بحیث والی نقش ایفا کند جدا مخالف بود.

امروز غنی احمدزی مذبوحانه تلاش دارد پنج انگشت را یکجایی در دهن تخته کند و حتی حاضر نیست از طریق غداری و قرآن خوری با عبدالله عبدالله خاکستر صفت ابن الوقت بخاطر بقای افغانستان وحدت کند. غنی غلزی تعهد سپرد بخاطر تشکیل حکومت ملی قانون اساسی را تعدیل کند و پست صدارت ایجاد کند و قدرت را شریک سازد.

غنی غلزی فکر می کند با این یکه تازی ها وی با حمایت امریکا از خود عبدالرحمن ثانی ساخته و افغانستان را با مشت آهنین اداره می تواند بی خبر از آنکه امروز قرن ۲۱ است و انگلیس ها از رسالت شرم آور شان در قرن ۱۹ و ۲۰ از حمایت بارکزایی ها خجالت می کشد و امریکا هر گز نمی تواند این رسالت ننگین را بدوش گرفته و اشتباه قرن ۱۹ و ۲۰ انگلستان را نسبت به افغانستان تکرار کند زیرا امریکا از قضاوت تاریخ می ترسد.

عبدالحمید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی غلزی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   اقایی کولی اگر کسی دیگری در باره این وان سخن بگوید کدام مشکلی نیست ولی اولاد نامشروع چطور این سخنان را به زبان میاورید اولتر پدر نان را در یابید که کی است چون از صیغه به دنیا آمده اید بهتر همین است که به همان وظیفه کولی گری خود ادامه دهید در قرن ۱۹ و۲۰ در خیمه ها کولی گری میکردید حالا قرن ۲۱ است در هوتل های ده طبقه یی به صورت عصری کولی گری نماید

>>>   نظردهنده اول جوابت را خوب بشنو
هیچ کس به دیگران توهین نمیکند و کلمه فحش و ناسزا و ناحق از دهانش خارج نمیشود جز از ایکه به خودش بر میگردد و آثار و نتیجه حرف زشت خود را در دنیا و آخرت خواهد دید شما پشتونها درجه قوم پرسیتان به حدی رسیده که دایم بالای اقوام دیگر توهین میکنید خداوند جای حق است و خود انتقام مظلومین خراسان زمین را از شما قبیله نابخرد وحشت دوست خواهد گرفت

>>>   ضربالمثل است که میگویند دیوانه را گفتند در کون ات درخت سبز کرد گفت در سایه اش می نشینم حالا این اقایی خر اسان در سایه اش می نشند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است