صحبت تلفنی پامپیو با غنی و عبدالله
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۸/۱۱/۲۳ کد خبر: 162155 منبع: پرینت

اشرف غنی با وزیر امور خارجه آمریکا صحبت تلفنی کرد.
اشرف غنی در یک توییت نوشت که مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا در یک تماس تلفنی با وی از پیشرفت قابل ملاحظه در گفتگوها با طالبان و پیشنهاد طالبان برای کاهش چشمگیر و دوامدار خشونت خبر داده است.

به گزارش طلوع، صدیقی سخنگوی اشرف غنی در اینباره گفت که در این صحبت مایک پمپئو در رابطه به گفتگوهای جاری میان امریکا و طالبان معلومات ارایه کرد و از پیشرفت‌های قابل ملاحظه در خصوص کاهش پایدار خشونت که منتج به آتش بس شود، به رییس جمهور معلومات داد.

از سوی دیگر آقای غنی از این پیشرفت‌ها ابراز خرسندی کرد و افزود که موقف اصولی حکومت افغانستان در خصوص صلح در حال ثمره دادن است.
آقای غنی اضافه کرد که هدف اصلی ما قطع خونریزی و افغان کشی است و اکثریت مطلق افغان‌ها اجماع به صلح دارند و بخاطر بدست آوردن این هدف ما تدبیر، جرئت، رهبریت و مدیریت در داخل افغانستان داریم و گام‌های بعدی این روند توسط دولت افغانستان به وجه احسن مدیریت خواهد شد.

در همین آقای پامپیو با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی نیز صحبت تلفنی داشته و از همکاری و حمایت همیشگی رییس اجرایی از تلاش‌های صلح از پیشرفت‌ در مذاکرات صلح میان ایالات متحده و طالبان در بحث کاهش خشونت خبرداد.
وزیر خارجه امریکا در ادامه صحبت‌های خود ابراز امیدواری نمود که این پیش‌رفت زمینه را برای امضای توافق‌نامه دوجانبه، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و دست‌يافتن به صلح دایمی فراهم سازد.

رییس اجرایی گفته است که صلح از اولویت‌های حکومت و مردم افغانستان است و از پیشرفت در امر کاهش خشونت در مذاکرات میان امریکا و طالبان استقبال می‌کند.
او در ادامه صحبت‌های خود علاوه کرد که از کاهش خشونت به عنوان گامی مهم جهت زمینه‌سازی برای امضای توافق‌نامه میان امریکا و طالبان و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی حمایت کرده است، و اکنون نیز از این تحول استقبال و پشتیبانی می‌کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پامپیو
غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   عجب
دو تا احمق به خاطر هیچ خوش هستند.
مذاکرات بین طالبان به نیابت پاکستان و خلیلزاد به نیابت آمریکا شاید در نزدیک ها به یک موافقتنامه بینجامد که هیچ ربطی به جنگ افغانستان ندارد بلکه موضوع جنگ بین وحشیان طالب و آمریکا است و نحوه مدیریت و کشاندن این جنگ از جنوب به شمال و در عمق آسیای میانه

>>>   عبدالله از خوشی درپیراهن نمی گنجد که پمپئو با او هم صحبت تلفونی کرده وبه همین خوشی کومه هایش دیگر هم گندیده وسرخی سربینی اش بیشتر شده ،

>>>   از مصروفیت های امنیت ناملی یا کمپنی خصوصی پنشیر وردک آگاه شوید:
مریم کوفی از دلالان نام آور کابل است
او علیه گزارشنامه افغانستان شکایت نامه ای درج کرده است ودرازاء نشر گزارش کوتاه « مریم کوفی چند مرکزفساد را درکابل اداره می کند» خواستار سند شده است! زنده ترین سند، اپارتمان مریم در شهرک آریا است.
او خیلی با قدرت وچشم سفید است؛ ورنه هرکس دیگری به جای او بود، پس ازنشر گزارش، بردهان خود مُهر خموشی می زد.

علاوه برین؛ من از مریم سوالی دارم:
چرا معاون واکنش امنیت ملی سال گذشته با تفنگچه به پایت شلیک کرد
و مدتی دربستر بیماری افتاده بودی؟
از خواننده گان دعوت می کنم درصورتی که با دنبالۀ ماجرا علاقه ای داشته باشند، یک بار گفت وگو مریم کوفی با مختار لشکری را دربرنامه «کاکتوس» تماشا کنند. مریم کوفی از آن گفت وگو برای مارکیتنگ بسترگستری های درخلوت خانه های خویش استفاده کرد.
این برنامه را یک بار ببینید؛ همه چیز دست تان می آید!
من نام قوماندان قطعه واکنش سریع را به پاس احترامی که به آمر سابقۀ ایشان دارم؛ فاش نمی کنم؛ اما این را می گویم که مریم کوفی دخترخود را به معاون قطعه واکنش سرقفلی داده بود؛ اما یک روز، سرقفل دار مطلع می شود که مریم درعین زمان، دخترش را به یک مرد دیگری سرقفلی داده است. بنا برین، معاون قطعه واکنش، با مرمی به پای مریم زده بود. امنیت ملی، قضیه شلیک گلوله را « اشتباه بادیگار» اعلام کرد و قضیه مختومه گردید.
مثل این، ده ها مورد دیگر وجود دارد که نگفتنش بهتر از گفتنش است.

از گذارش نامه

>>>   دزدان کابل با دزدیدن ۲۰۰۰ افغانی و ریموت بمب از جیب انتحاری او را در انجام انتحار ناکام کردند.
پلیس، انتحاری را دستگیر کرده است.

>>>   نوکر از بادار شنیده حرف خوش
بر سر بازار کنون رقصان شده
لیک غافل زینکه این ، چون ممکن است؟
طالب حیوان صفت، انسان شده؟
مثل زن های امباق دار وقتی شوهر شب را با او سپری کرد و سخن های رنگارنگ و شیرین زیر لحافی برایش گفت فردایش از خوشی در لباس نمی گنجد بی خبر از اینکه شب پیشتر را آقا با خانم دیگرش بوده و اینکه با او چه گفته الغیب و عندالله

>>>   موقعیت ژئواکانومیک و ژئوپلتیک افغانستان عامل اصلی تفرقه اندازی بین افغانهاست که حتی اگر مشکل بیسوادی و آگاهی سیاسی افغانها هم مرفوع گردد باز هم تحریک بلوک شرق و غرب میتواند انسجام افغانها را از هم بپاشد.
عامل دوم بیسوادی و خصوصاً تندروی های مذهبی است که کاتالیزور نفاق افکنی کشورهای بیرونی در افغانستان شده و ثبات کشور را برهم میزند.
عامل سوم تنوع قومی بوده که روحیه همکاری و گذشت را کاهش میدهد و زمینه تبعیض و تخریب را فراهم میسازد.
عامل چهارم منابع طبیعی بوده که حسادت و تقابل همسایه ها را بوجود میاورد و باروری رشد و انکشاف افغانستان را مانع میشوند.
افغانستان به تنهایی نمی تواند ثبات و شرایط استفاده از مزیت ها و استعدادهای خود را فراهم سازد و باید با قدرتهای توانمند (کشورهای پیشرفته و صنعتی) شریک شود و اقوام مختلف گذشت و همکاری را پیشه کنند تا به ثبات و پیشرفت برسند و از شر نفاق اندازی سودجویانه همسایه ها و تیکه داران بگذرند.
در کشورهای پیشرفته مدت ۵ سال یک حزب حکومت میکنند و ۵ سال دیگر کدام حزبی که سابقه کاری بهتری داشته باشد رآی مردم را میگیرد و افغانها نیز باید همین گذشت را داشته باشند و یک حزب یا حتی یک قوم را مدتی فرصت خدمت بدهند و اگر تبعیض کرد دوره و دوره های بعد به آنها رآی ندهد. خصوصاً که امروز آمریکا و سایر همپیمانان ما ناظر و موسس دموکراسی در این کشور هستند و کمتر امکان انحصار دوامدار حکومت را خواهند داد.
متآسفانه بعضی افغانها کمتر روحیه گذشت و رقابت سالم را دارند که چهره تاریخی خود و قوم خود را بدتر از این خواهند کرد و بس. و چاره ای جز تآدیب و سانسور به مقابل خود نخواهند گذاشت که امریکا هم حوصله دموکراسی سودجویی را ندارد و فقط یک دولت همکار می‌طلبد و بس.
محبوب الله دروازی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است