علاقمندی ناروی و آلمان برای میزبانی گفتگوهای صلح
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۶    ۱۳۹۸/۱۱/۲۳ کد خبر: 162162 منبع: پرینت

همزمان با گفته‌های وزیرخارجۀ امریکا مبنی‌بر پیشرفت چشم‌گیر در گفتگوها میان امریکا و طالبان، دبیرکل ناتو می‌گوید که ناروی و آلمان برای میزبانی از گفتگوهای میان افغانان پیشنهاد داده‌اند؛ گفتگوهایی که قرار است پس از امضای توافق میان امریکا و طالبان آغاز شوند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که در آغاز نشست دو روزۀ وزیران دفاع ناتو، در بروکسل سخن می‎زد، گفت که این دو کشور برای میزبانی و تسهیل گفتگوهای میان افغانان پیشنهاد داده‌اند.
به گزارش طلوع، دبیرکل ناتو در اینباره گفت: «ناروی و آلمان زمینه‌سازی گفتگوهای میان افغانان را پیشنهاد کرده‌اند. بنابر این، اکنون هرگاه ما پیشرفت را ببینیم و اگر بتوانیم گفتگوهای میان افغانان را راه اندازی کنیم در آن صورت دو عضو ناتو وعده تسهیل این گفتگوها را داده‌اند.»
این مقام ناتو از طالبان میخواهد تا برای کاهش خشونت ها اراده راستین شان را نشان دهند تا این که زمینه این گفتگوها را فراهم بسازد.

دبیرکل ناتو، در بخش دیگر از سخنانش در این نشست خبری، گفت که پیمان ناتو از هرگام برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان استقبال می‌کند: «ما هرگامی را که منجر به کاهش خشونت‌ها شود استقبال می‌کنیم. ما قویأ باورداریم که بهترین شیوه‌یی که ناتو می‌تواند از آن پشتیبانی کند، متعهد ماندن به مأموریت آموزش، مشوره دهی و کمک به افغانستان است؛ زیرا با آموزش و کمک نظامی نیروهای افغانستان ما این نیروها را توانمند می‌سازیم که این پیام را به طالبان بفرستند که هرگز در میدان جنگ پیروز نخواهند شد.»

این مقام ناتو، از طالبان خواست تا ارادۀ راستین شان را برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان نشان دهند: «طالبان باید ارادۀ راستین شان را برای کاهش خشونت‌ها نشان دهند تا پیشرفت به‌سوی صلح پایدار در افغانستان ممکن شود. هم پیمانان ناتو در افغانستان حضور دارند. ایالات متحده با طالبان گفتگو می‌کند و سفیر خلیلزاد چندین بار در اینباره با هم پیمانان ناتو رأی‌زنی کرده‌است.»

این در حالی است که شب گذشته، مایک پومپیو، وزیرخارجۀ امریکا در خصوص صلح با رییس‌جمهور و رییس اجرایی افغانستان بگونۀ جداگانه از راه تلفن گفتگو کرد.
ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که «در این مکالمۀ تلفنی، مایک پمپئو... از پیشرفت‌های قابل ملاحظه در خصوص کاهش پایدار خشونت که منتج به آتش‌بس شود.» خبر داد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناروی
آلمان
گفتگوهای صلح
نظرات بینندگان:

>>>   چرا این ها علاقمند میزبانی از تروریستان جهانی هستند؟
به چه دلیل
راه آسان اش این بود که ریشه طالب را میخشکاندند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است