خانم و آقا ولنتاین ۲۰۲۰ در کابل انتخاب شدند (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۰    ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ کد خبر: 162192 منبع: پرینت

فقر فرهنگی یک جامعه را به ابتذال سوق می‌دهد!
(خانم و آقا والنتاین ۲۰۲۰» در کابل انتخاب شدند)
خواه باور می کنید و یا نمی کنید در هیچ یکی از کشورهای آمریکایی و اروپایی ولنتاین را آنقدر جدی نگرفته اند که در کابل گرفته اند.
در آمریکا و اروپا امروز به مانند یک روز عادی بود، تمام خبرگزاری ها از مراسم ولنتاین کابل خبر می دادند، من در پست قبلی نوشتم که ولنتاین در کشور های غربی بیشتر به یک امر خصوصی بین دو نفر تبدیل شده است چه زن و شوهر باشند و یا دوست پسر و دختر، کمتر در فضای عمومی و حتی فضای مجازی خود را به نمایش می‌گذارند.
بی جهت نگفته اند (هرچه از حد بگذرد رسوا شود)
حسن علی عدالت


ولنتاین

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ولنتاین
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   ‏برای مدرن و مترقی شدن ظاهرا چیزهای زیادی داریم: دولتی دموکرات، قانون گرا، کشور با ثبات و سربلند، پیشرفت های عظیم و بی مانند فرهنگی و تمدنی در حد و اندازه های عصرفضا، و فقط همین خانم و آقای والنتاین را کم داشتیم که بحمدالله از راه رسید!
مردمان اسیر نادانی و نادارای به راحتی در دام ها و دانه های دیگران هرزه می شوند. اما خوب است بدانیم والنتاین شما را به هاروارد و کمبریچ و اکسفورد و اتم و هوش مصنوعی و فضا نمی رساند!
در چنین فضا و زمینه ای هرگز شاهد تولد استیوجابز، الین ماسک، جیف بیسزوز، بیل گیتس و ..‌.. نخواهید بود. آنچه اتفاق خواهد افتاد: ملتی وابسته به استعمار گران و اسیر در دام نادانی و اعتیاد و فقر و جنگ و دولت های ناکام و سیاست مداران فاسد!
عارف رحمانی

>>>   Raja Rafig
این افغانی جماعت در هر چیزی" غلو "می کند. در فهم از دموکراسی وکمونیستی گرفته تا فلسفه زندگی. درمسایل شخصی از ارایش وروزهای دوستی گرفته تا آرزوها و حتی دین داری. درغرب فقط یک نا م است از روز دوستی وتشویق عمومی برای محبت ودوستی است. البته در فرم هیچ چیزی خاص نیست. فقط ارسال کارت پستی ویاد کرد از دوستی،رفاقت ،هم پذیری وبه «یاد کسی بودن »است.

>>>   Zahra Rahimi
دختر‌عمویم در امریکاست و میگوید اینجا زیاد هم در روز ولنتاین خودشان را مثل افغانها به آب و آتش نمیزنند، باورتان نمیشود؟ اخبار بیست و چهار ساعت گذشته رسانه های بین المللی را رصد کنید چندتایش از ولنتاین است

>>>   Reza Hosseinzadeh
جملهٔ خلق را دیدم که چون گاو و خر از یکی آخور علف می خوردند. یکی گفت: «خواجه ، پس تو کجا بودی؟»گفت:«من نیز با ایشان بودم ، اما فرق آن بود که ایشان می خوردند و می خندیدند و برهم می جستند و می ندانستند ، و من می خوردم و می گریستم و سر بر زانو نهاده بودم ، و می دانستم».
#شیخ_فرید_الدین_عطار_نیشابوری
#تذکره_الاولیاء
#ذکر_احمد_خضرویه

>>>   Yaseen Afzali
این مفلس ها دیگر‌ جوهر‌ و دارایی ندارند که از خودشان بروز دهند تنها همین لباس پوشیدن و بنر ولنتاین بر گردن نمودن از توان شان بودند که نشان دادند، ادم های کم هرزه این بازی ها را بیشتر بلدند
و زندگی موفق هم ندارند.

>>>   درافغانستان همه چیز را جدی میگیرند ، هفته پیش روز پکول را تجلیل کردند ودران مخحفل جمال الدین بدر والی سابق نورستان به رئیس جمهور اخطار داد که باید سهمه حکومتی برای پکول پوشان واقعی داد ه شود همچنین او گفت که حکومت افغانستان باید پکول را در سازمان یونسکو بنام افغانستان ثبت کند ورنه ایران یا ترکیه اینرا هم بنام خودراجستر میکننذ ، بدرافزود منبعد باید بجای چپن ذسم هدیه دادن پکول مروج گردد چون هم ارزانتر است وهم پووشیدنش اسان ،
ر

>>>   از فامیل خراب هستند چی کنند

>>>   ااين هست يكى از ديگر نوع استعمار و اشغال كه مردم را به فرهنگ كه هيچ جا وربط به ما مردم ندارد بر سر ما مى قبولاند. بر اين دو نفر كه به شعور و نا فهم معلوم مى شوند اقا و خانم اين رواج مضخرف انتخاب كردند!! اين مثلى همين پوست رياست اجرايى هست كه هيچ جايگاهى در دولت ندارد مگر استعمار
.......... خداوند هدايت كند اگر نه وردارد اين چنين اله هاى دست استعمار را.

>>>   این همه اش از برکت شما است که دیمکراسی گفته هر فجایع میکنید

>>>   دشت بی فرهنگی ما هرزه تموم علفاش/خوب اگه خوب بد اگه بد مرده دلای ادماش/دست من وتو باید این پرده هارو پاره کنه/کی میتونه جز من وتو درد مارو چاره کنه.اینست فرهنگ فاسد و مردار آمریکایی که جوانان مارا به گودال بی فرهنگی وانحطاط می اندازد.جوانانی که باید برای رشد وپیشرفت کشور قدم بردارند غرق در ابتذال وفساد میشوند.والنتاین یک فرهنگ جعلی وساختگی غرب برای به فساد کشیدن جامعه وپوچ گرایی است .این فرهنگ امریکایی وساخته پرداخته لیبرلیزم ؛لودگی ومسخره بودن این فرهنگ جوانان ما را بجای اینکه به تلاش وکوشش وجویایی علم وا داردر این شرایط عقب ماندگی وبدبختی وتیره روزی کشور زیر ظلم وستم مابه ناکجا کشانده انوقت میگوییم چرا کشور ما پیشرفت نمیکند وعقبگرد کرده است.اینست فرهنگ کازینویی سوغات غرب//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   افغانستان به یک‌ کشور بی دین تبدیل شده است
یا این‌کی‌ مردم‌افغانستان دین را فراموش کرده آمد
شاه به این دختر کله زرد تقلبی ببینید
آیا این دختر پدر یا برادر ندارد
کجا شد غیرت دروغین افغانی

>>>   چون روز عاشقان در کشور های غرب یه روز عادی و طبق معمول در روز 14 فوریه هر سال با کلی محبت و عشق صورت می‌گیرد و این روز با کلی محبت و عشق در بین عاشقان با خواستگاری و با ابراز عشق شروع می شود و اما در جهان سوم این روز عشق ممنوع است و مخصوصا برای جوانان قرن 21 که آنون ها در لحظه زندگی می کنن و روز خاص به حساب می‌آید و برای بقیه مردم پیر و پاتل که سر ایشون در این مورد چیز ها حالی شون نمیشه و به نگاهی غریب به این جوانان نگاه می کنن، چون که مردم بیچاره افغانستان جز کشتن و خونریزی، غارت تجاوز به محبت و عشق فکر نمی کنن و چه میدونن عشق چیه محبت چیه و این افکار جوانان آنون کشور است، و این محبت رو به هم دیگه ابراز می کنن و این محبت و عشق به مذاق یه عهده خوش نمی آید و حرف های چرت و پرت می گوید.

>>>   فهم ناقص از دموکراسی نتیجه اش همین است.

>>>   کاسه داغ تر از آش
وقتی دموکراسی از مفهوم تهی میشود جایش را ابتذال میگیرد و این ابتذال از هر گونه اش میتواند باشد چه فرهنگی چه سیاسی و چه اجتماعی و امثالهم.

>>>   چمال الدین بدر گفته است:
حکومت باید یک روز درسال را بنام روز پکول تعطیل عمومی اعلان کند علامت پکول را دراسکناس های هزار افغانیگی نشر نماید

>>>   این است نمونه ای فقر فرهنگی و ذلت و زبونی ملتی که هنوز سده ها از ملت شدن فاصله دارد.

ما واقغآ در افراط و تفریط سر جهانیان را خاریده ایم و بر روی هرچه به نام فرهنگ انسانی نامیده میشود استفراغ نموده ایم. از یکطرف افراط علمای دینی چون مجیب الرحمان و از جانبی نیز تفریط این جفت هرزه ای که در جهان نظیرش سراغ نمیشود.

خداونگار بلخ مولانای بزرگ در مورد مقلدین چه نیکو فرموده اند:

خلق را تقلید شان برباد داد
که دوصد لعنت برآن تقلید باد

>>>   از آقا لبلبوی بوی داده و خانم شلغمِ پوسیده گلایه نکنید!

>>>   Abdul Hamid
مبارک مبارک مبارک

اینکه روز عشاق و والانتاین خوب یا خراب است یک بحث قضاوتی است. بهترین نوشته و اثر نوشته ایست که تحولات و جریانات طوری ارایه گردد که قضاوت ارایه کننده در آن دخیل نباشد. این باین معناست اگر هدف از ارایه مطلب باشد، گپ ها را طوری که است بیان می نماییم نی طوری که باید باشد. هر کس این هنر را فرا گرفت و نوشت، وی یک اثر ماندگار از خود بجا می گذارد. نوشته هایی که به شکل باید ارایه می گردد باندازه یک پشقل هم در ادبیات جهانی ارزش ندارد.

امروز خواندم که شاه و ملکه روز عشاق بسویه جهانی از افغانستان انتخاب گشت. باز هم دست خوش که افغانستان در راس قرار گرفت. در پهلوی این گپ افغانستان در راس فاسدترین کشورهای جهان جاه گرفت. افغانستان در تبدیل کردن ملک شان بحیث قبرستان خود شان در راس تمام دنیا قرار داشت. افغان ها در لجاجت و سرتنبگی در راس دنیا سجل گشت و هیچ ابر قدرتی نتوانست با لجاجت افغان ها در قرن ۱۹ و ۲۰ مقابله کند و آبرومندانه بستر خود را جمع کرد و افغانستان را غرق در لجنزار افغانی گذاشت و رفتند.

این را هم باید اضافه کرد که قبل از ظهور نحس انگلیس ها در شبه قاره هند و استفاده انگلیس ها از افغان ها بشکل رذیلانه آن افغان، ها غلام ترین و مطیع ترین مردم روی زمین بود. برای هفت قرن افغان ها رعیت صادق امپراطوی مغل ها بودند.

چرا افغانستان باین مقام و شان و شوکت جهانی نایل می گردد؟ زیرا افغان ها در لجاجت مقام اول در دنیا را دارد. نیوتن مغفور مرحوم بجا کشف کرد که هر عمل عکس العمل دارد. هر قدر در افغانستان لجاجت و سرتنبگی بیشتر گردد بهمان تناسب عکس العمل بیشتر می گردد. این کار عکس العمل به لجاجت و سرتنبگی مجاهدین و طالبان در راه کفن پوشی زیر نام حجاب اسلامی در افغانستان است.

برای جلوگیری از فضیحت باید جلو لجاجت افغانی را گرفت. فرق نمی کند که این لجاجت از طرف اوباشانی از قماش امان الله خان و محمد داود مشهور به داود دیوانه در بخش تننبان کشی زنان شان به بهانه نهضت نسوان باشد یا کفن پوشی مجاهدین و طالبان با زور شلاق و قمچین به بهانه اجرای احکام اسلامی بحیث عکس العمل در برابر ماجراجویی های اوباشان اول الذکر باشد.

>>>   چی عیبی دارد ؟ عدالت جناب حسن علی همین است ؟ نظر شما ونظر طالبان یکیست ؟
چرا شما درمقابل خوشی سرور شادمانی حساسیت دارید ؟

>>>   عیب ونابجا آنست که یک گروه جاهل بیست کیلومتر سرک قیر را با بولدوزر ویران وتخریب میکنند ، کار وعمل این دوجوان برای چی کسی ضرری وارد کرده ؟

>>>   ولا راست گفتی بچیش
توخوب به این بی سلیقه ها نگاه کن
پدران اینها هم ادعا دارند که ما روس هارا ازکشور اخراج کردیم وبلاخره میگن جهاد کردیم
حالا بیا دختر وبچه های این بزرگواران جهادی ها راببن
شاهین وطن

>>>   فرهنگ مردم افغان ستان انیهست

>>>   شرق را از خود برد تقلید غرب
باید این اقوام را تنقید غرب
قوت مغرب نه از چنگ و رباب
نی ز رقص دختران بی حجاب
نی ز سحر ساحران لاله روست
نی ز عریان ساق و نی از قطع موست
قوت افرنگ از علم و فن است
از همین آتش چراغش روشن است
علم و فن را ای جوان شوخ و شنگ
مغز میباید نه ملبوس فرنگ

>>>   نه به آن شوری شور و نه به آن بی نمکی۰
حتی در خود روم ایتالیا، جای شروع تجلیل والنتاین، چنین تجلیلی از والنتاین نشده۰
نه ملاگک ها و چلی جان های آنها درست میگویند و نه هم کار این تقلیدگران کورکورانه منطقی است۰

>>>   از برکت باز سازی و انسان سازی و دموکراسی امریکایی اینک این جفت جوان فضانورد ما روانه مریخ اند. دستاورد قرن به همه قشر جوان مبارک باشد.

>>>   خدا زده ، پيغمبر شرمانده !
والله بالله تالله ما كه در ناف اروپا زندگى ميكنيم اينطور كاسه ولنتاين را داغتر از آش نديده ايم.
امروزه همه ملت هاى دنيا از جهان اول گرفته تا بوميان برهنه و عريان جنگل هاى آمازون ، با تمام وجود از اصالت فرهنگى خود ، حفاظت و پاسدارى ميكنند چون اصالت فرهنگى ، هويت يك ملت را نشان ميدهد.
غيرت اسلامى بماند به كنار ، تعصبات دينى بماند به كنار يا به گفته خود ما، غيرت اسلامى ره بان او طرف اما تو را به خدا كجاى اين كار با رسم و رسوم و عنعنات افغانستانى ما ، ساز گارى و همخوانى دارد ؟
عجب مردمى هستيم ما !
جشن نوروز را كه رنگ و لعاب دينى و اسلامى دارد ، ملا هاى ما ، حرام اعلام ميكنند اما رهبران و برنامه ريزان شان ، رقاصه و فاحشه امريكايى را در سرزمين وحى و تنزيل ، مى رقصانند.
روشنفكران ما چنان شعار هاى آزادى و دموكراسى سر ميدهند كه حتى بندگان خدا ماركس و لنين را هم زهره ترك (زاره تَرَق) ميكنند.
چندى پيش يكى از دوستانم به دوبى رفته بود ميگفت : عربها خيمه ها و حتى پشكل شتران شان را زير نام جاذبه هاى گردشگرى و توريستى به نمايش گذاشته اند اما طالبان كرام ما ، تنديس غرور آفرين و افتخار آميز بودا را تخريب ميكنند.
امير المؤمنين على كرّم الله وجهه مى فرمايد: إنّكم مسؤولون حتى عن البقاع و البهائم يعنى شما مسؤوليت داريد حتى در برابر آثار و حيوانات.

هر چه فكر ميكنم هيچ دليلى براى اين همه هنجار شكنى و فرهنگ ستيزى نمى يابم جز اين كه بگويم :
خدا زده ، پيغمبر شرمانده !

>>>   هر عکس العملی از فقر ، رنج مداوم و محرومیت هائی که جامعه به دست به گریبان است . جوانان افغانستان از لحاظ روابط با جنس های مخالف شان در تنگاه قرار دارند . نمیتوانند بموقع صاحب زندگی دلخوا خانوادگی شوند ، به ایجاب و قبول که اصل نکاح اسلامی است و همچنان مهریه مختصر هیچ اهمیتی داده نمیشود . جوانان به هر بهانه ای میخواهند عقده گشائی کنند و این روز که در کشور های غربی با آب و تاب آتشین تجلیل نمیشود اما بصورت نورمال تمان مردم آنرا تجلیل مینمایند ، تأثیرش دران است که اینها ازین لحاظ هیچ مشکلی ندارند از طفولیت تا آخر عمر به چنین محرومیت آشنا نیستند و هر روز روز شان روز عشق و عاشقی است . جوانان نیز مستحق چنین عشق اند .

>>>   کار و عمل این دو جوان به خود شان ضرر وارد کرده.
کدام احمق حاضر است با این دختر و یا این پسر عروسی کند؟
آینده خود را به دست خود دادند به باد

>>>   سرور و شادمانی با بر جسته نمودن اندام و نمایش آن برای دیگران نیست - ها شاید از نظر شما باشد و طرفدار این باشید ولی روز والنتاین روز مرگ والنتاین است و اینها برای بدار آویختن والنتاین شادی میکنند هیچ فهویده نشد که درین روز شادی و نمایش بدن کدام جنبه را دارد خوب به هر صورت خداوند شادی واقعی را برای تمام مردم افغانستان نصیب بگرداند نه این شادی های لحظه ئی و تقلیدی.
غم نخورید تا بی بی گل باشد دختر و بچه افغانی از وی پیروی خواهد کرد

>>>   تجلیل از ولنتاین در اسلام حرام است

>>>   جالب است حود غربی ها که از عشق صحبت میکنند بنیان خانواده ندارند و میگویند میشود بیش از ۵سال با کسی زندگی کرد؟ فرهنگ افغانی ها خیلی بالاتر از اروپایی ها است

>>>   گفته میشود که ولنتانی روز زناکار ها است که با بیحیائی به زناکاری خود افتخار میکنند
این دور از فرهنگ اسلامی و انسانی است
این دو شخص که به زناکاری خود افتخار میکنندو به روابط نامشروع خود اعتراف میکنند درحقیقت از حیوان بدتر اند زیرا حیوان هم با پس از اجرای این عمل آنرا برملا و بیرقی نمی سازد

>>>   بدبختانه درکشورمابااین پدیده های غربی سردچارشدیم بجای که علم منطق کمال رابیاموزیم جوانان ازخودوازخدابی خبرالنتاین راتقلیدکرده اندبجای که فرهنگ وارزش های انسانی واسلامی راغنامندوتقویت کنیم دنباله فرهنگ بیگانگان شدیم با کمال تاسف

>>>   بزرگواران افغان، تلاش استکبار جهانی نابودی اسلام است، به هر طریقی،چه از طریق اختلاف افکنی و جنگ بین شیعه و سنی، چه از طریق ابتذال فرهنگی و نابودی فرهنگ غنی اسلامی و سرگرم کردن جوانان به امور مبتذل، از جمله همین ولنتاین که می گوید باید عشقی باشد که این روز گرامی داشته شود حالا اگر همسر داری به همسرت تبریک بگو و با وی جشن بگیر اگر همسر نداری می توانی با دوست دختر و یا دوست پسرت این روز را گرامی بداری در نتیجه حرمت ارتباط با نامحرم این گونه از بین برود و از سویی انجام این امور را از طریق عوامل خود در کشورهای اسلامی و رسانه های بسیار قوی مثل شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نوعی کلاس و شخصیت و مدرنیته بودن جلوه می‌دهند و فرهنگ بی بند و باری را تبلیغ می‌کنند و سعی دارند بنیان خانواده را در کشورهای اسلامی نابود کنند تا جوانان ما بجای اعتلای فرهنگ ملی و مذهبی خودشان سرگرم امور مبتذل غرب بشوند تا همیشه اسلام و ممالک اسلامی ضعیف ،بی غیرت، خود باخته، خود حقیر پندار بمانند تا منابع این ممالک را غارت کنند... مسلمانان نگذارید با این امور ارتباط نامشروع دختر و پسر ، بی حیایی وحقارت در کشورتان عادی شود و حجاب زنانتان و غیرت مردان تان را با واژه های روشنفکری و شیک پوشی و کلاس و شخصیت بدزدند و شما را ملتی پوچ و تهی از آرمان بار بیاورند،بلایی که بر سر خیلی از جوانان کشور من، ایران آوردند...فریب افراد روشنفکر نما را هم نخوربد این کار سراسر اشکال است تقلید است از فرهنگ غرب ، چرا این دو جوان با ظاهری اسلامی به عنوان مخترع برتر کشور افغان انتخاب نشوند؟چرا به عنوان کارآفرین نمونه یا صنعت گر نمونه انتخاب نشوند؟چرا بعنوان کسی که موجب شد کشور افغانستان در زمینه ای به خودکفایی برسند و از واردات از کشور بیگانه بی نیاز باشد،انتخاب نشوند؟

>>>   اگه این مسایل و اتفاقات اینچنینی رگ غیرت تان را بلند کرده باید به فکر علاج و درمان باشیم و فقط نظاره‌گر نباشیم که بد و بیراه بگیم دلسوزی کنیم برای مریض های این مدلی و پاد زهر بسازیم با زیرکی و هوشیاری و توکل به خداوند بزرگ

>>>   این مسائل و اتفاقات اینچنینی نشان از بیخبری مردم است از دستورات و آموزه های دینی و باید بفکر اصلاح ریشه ای بود ساخت پادزهر هایی از کانال های فضای مجازی و خنثی کردن تهاجم های فرهنگی دشمنان

>>>   فرهنگ ما نست بردار عزیز هم وطن انی عسکی

>>>   آقای عدالت خوب نوشته ایید . واقعاٌ این جامعه با فقر فرهنگی مبتلا است. اگر نظر نیک باشد از هرکسی باشد نیک است چه طالب و چه اقای عدالت.
اگر طالب سفید را سفید بگوید پس هر که رد می کند خود .... است.

>>>   بلی در تلویزیون نشان داد که یک زن هزاره کتی یک مرد هزاره در بین قلب ها و گل ها و کاغذهای رنگارنگ میرفتند و بمردم نشان میدادند که چه رقم یک مرد با یک زن رابطه پیدا کند افسوس که هزاره ها بسیار بدکار شدند .
حماس

>>>   خلق راتقلیدبدبربادداد
ای دوصدلعنت به این تقلیدباد

>>>   یک شیطان نر ویک شیطان ماده ولنتاین شدند خیلی متاثر کننده است
HA.AF

>>>   بهترین شخص آنست کاری ویا فضولی دیگران را نکنند چه کاری دارید چه میکنند چه نمی‌کنند بروید به سر وضع کشور خودتان برسید شماها کجا سر وضع تون صددرصد خوب چه ازنظر فرهنگی ویا عقیدتی سیاسی وغیره در کل ته اش موندین مثلا میگین اینو میخرم این جنس خارجی است یعنی خودتون خارجی پرست هستین اول خودتان اصلاح کنید بعد حرف بزنید

>>>   در امریکا زنگی دارم و از رسانه های افغانستان فهمیدم که به لثاصطلا ولنتاین است. چون در اینجا مردم آنقدر درگیر مترو زندگی اند که بعضأ روز تولد خود را هم فراموش می‌کنند. نه که افغانستان خیلی آباد و مردمش در راحتی زندگی دارند و به ما اخبار غلط از فقر و بدبختی را مخابره می‌کنند؟

>>>   خانم بسیارزیبا وخوش اندام است. ماشاالله

>>>   عموم کشورهای اروپایی و کشورهای غربی بنیان خانواده از هم پاشیده شده تبلیغات همجنسگرایی بیشتر و حتی تا جایی که اغلب کشورهای غربی، اروپا نام مقدس مادر و پدر را حذف کردند تا توهین به والدین همجنسگرا که فرزند خوانده نگهداری می‌کنند نباشد بجای نام پدر و مادر والدین یک، والدین دو نامگذاری کردند چیزی بنام ولنتاین بیشتر از اروپا در کشورهای منطقه ما در حال رواج پیدا کردن می باشد! و این بسیار اتفاق خطرناک خواهد بود برای جوانان و آینده منطقه ما...
درود بر همتباران گرامی اقوام هزاره، تاجیک، بلوچ، پشتون، ترکمن، اوزبک، از سرزمین ایران درودهای ایرانیان بر همه شما فرهیختگان

>>>   کاری خوبی کردن به شما ها چه فقط که خود تان این کار ها را نکردید از کادوی چند ملیونی گرفته .....شما به فکر مشکلات خود باشید نمی خواهد درکشور های دیگر مداخله کنید اول خودتون را اصلاح کنید بعد کشور های دیگر

>>>   نمی فهمم که در دنیا وجائی به نام افغانستان کدام کار خوب است. اگرهر کاری کنیم از دست سخنهای مردم در امان نیستیم.اگر ازروز ولنتاین غربی تجلیل کنیم با انتقاد های سختی مواجه می شویم. اگر کمی از شریعت واسلام صحبت کنیم افراطی می شویم. به نظر من برزخ یعنی افغانستان که نمی توانی هیچ چیز را مطابق میلت انجام دهی. این دو محترم که کار خود را کرده اند شما اگر می توانید نظرشان را با استدلال منطقی تغیردهید.

>>>   در افغانستان هرچيز گنديده ميشود . انتخابات هم گنديده شد. مردم سالاري هم گنديده شد. ولنتاين هم كه در كشور هاي خارجي كه بنيانگذار ان اند يك روز معمولي است و اصلا كسي از ان ياد هم نميكند در افغانستان به رسوايي و فحشا تبديل شد.
از بد بدترش توبه.

>>>   شما افغانها همیشه از تاریخ پنچهزار ساله واز فرهنگ نیک این مرزبوم حرف میزنید وهزاران فسق وفسادمیکنید وبه تربیه واخلاق اولادهایتان رسیدگی کرده نمیتوانیدو درجن درجن اولاد را تقدیم جامعه انسانی میکنید طبعآ انها دست به همه کار های خراب میزنند والانتاتین را جشن میگیرند و از حد خود میگزرند آنطور جشن میگیرند که حتی در اتالیا که والانتین از هم هما ن جا نشت کرده تجلیل بعمل نمیاورند که در افغانستان تجلیل میشود و اگر در این قسمت یک برادر مسلمان تبلیغ کندهمه میگیند که ملا ها همه کار را خراب کرده د حالیکه همین آدمهای ناپاک است که دست به هر عمل خراب میزنند
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است