مساجد آلمان در معرض خطر حمله تروریستی
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۷    ۱۳۹۸/۱۱/۲۸ کد خبر: 162216 منبع: پرینت

گروه های تروریستی در ده ایالت المان می خواهند به مساجد حمله کنند.
تحقیقات علیه افراط گرایان راست گرا، افراط گرایان راست گرایی که اکنون دستگیر شده اند ظاهراً قصد داشتند حملات هدفمندی را به نمازخانه ها در مساجد انجام دهند.

طبق اطلاعات اشپیگل آنلاین مورخ دوشنه ۱۷ فبروری، در یک گفتگو ذکر شده بود که باید در ده ایالت المان این اهداف مورد ضرب و شتم قرار بگیرند. جلسات توطئه گرانه در ده استان المان در روز شنبه هفته گذشته ده ها افراطگرایی راست گرایانه از اکثر نقاط المان در شمال راین - وستفالن دورهم جمع شده بودند. مقامات امنیتی المان این افراد را تحت تعقیب داشتند آنها مشکوک بودند که یک گروه تروریستی در اینجا در حال ایجاد است و به همین ترتیب مقامات امینی جلسات مخفی را نیز تحت نظر داشتند و ظاهرآ شنیدند که افراد این گروه در پشت درهای بسته درباره موضوعاتی مهمی صحبت می کنند.

بر اساس اطلاعات اشپیگل، رهبر راست افراطی، ورنر، 53 ساله، برنامه های خود را برای آخر هفته در شهر میندن تشریح کرد: که باید در هنگام نماز خواندن در مساجد، به مسلمانان در جوامع کوچکتر حمله کرد.

به گفته بازپرسان، دو نفر از این مردها برای تهیه اسلحه انتخاب شدند. همه باید پول لازم را جمع کنند: 50،000 یورو. در همان زمان، باید اهداف حمله بالقوه مورد بررسی قرار گیرد. هدف یک جنگ داخلی بود. اگر ظن دادستان فدرال صحیح باشد، باید قتل عام های در مساجدی در آلمان اتفاق بیفتد، مشابه بهار سال 2019 در Christchurch مانند نیوزیلند، جایی که یک مهاجم 51 نفر را در دو نمازخانه شلیک کرد.

در گفتگویی که چند روز پس از جلسه در شهر میندن شنیده شد، چندین "دستور" وجود داشت: "ده مرد" باید در "ده ایالت فدرال" حمله کنند. این حملات، افراطیون راست گرایانه ظاهراً امیدوار بودند، ضد حمله هایی را تحریک کنند که به نوعی جنگ داخلی را در پی داشته باشد. مقامات امنیتی در خانه دو همدست تروریستان نارنجک های در مقیاس وسیع در شمال ( راین وستفالن ) کشف کردند. درشهر میندن، نزد یکی از اعضای مشکوک گروه تروریستی، پولیس، از جمله موارد دیگر، یک کمان پولادی و همچنین تبرها و چاقوهای بیشمار را پیدا کردند. اکثر روزنامه های المان به این موضوع پرداخته اند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مساجد
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است