اعتبارنامه ریاست‌جمهوری به اشرف غنی تحویل شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۸/۱۲/۱ کد خبر: 162261 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات طی مراسمی به محمد اشرف غنی اعتبارنامه داد.

در مراسم اهدای اعتبارنامه انتخاباتی، اشرف غنی با معاونانش، امرالله صالح و محمد سرور دانش در دفتر کمیسیون انتخابات حضور یافت و از اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان سپاسگزاری کرد و گفت او هیچ نوع مداخله‌ای در امور انتخابات نکرده است.

او همچنین اضافه کرد که تا دیروز هم خبر نداشته که کمیسیون انتخابات چه زمانی نتیجه نهایی را اعلام می‌کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
کمیسیون انتخابات
اعتبارنامه
نظرات بینندگان:

>>>   شرم است بر غنی.
گر چه شرم ندارد.
غنی سرباز امریکا است.
من به حیث یک مسلمان افغان نمی تواند همراه چنین کسی بیعت کنم.
کشوری که رئیس جمهور آن آگاهی از دین ندارد، زنش معلوم نیست چه است.
1. فحشا
2. بی حیایی
3. سود
4. قتل
5. دزدی
6. خون نا حق
7. رشوت
8. ظلم
9. ...
به اوج است.
خداوندا این ظالمان را خودت جزا بده

>>>   غنی میگوید هیچ مداخله یی در کار انتخابات نداشت.
راست میگوید
یک هزار و چند صد ملیون دالر از کود ۹۱ دزدی شده و در انتخابات مصرف شده کی مداخله کرده؟
....

>>>   غنی ریس جمهور افغانستان هست لیاقت داشت دوباره مردم انتخابش کرد اما تیم عبدلله که مشا آنهارا مجاهد میگین اینحا همان وطن فروشان که ناموس مردم افغانستان فروختن به کی آقلان خوراند؟؟؟؟؟
ضامن مبارز از ایران

>>>   ما پنجشیران گارته پروان از محمد اشرف غنی پشتیبانی میکنیم
آدم فهمیده و کارکن است.

>>>   اعتبار نامه نیست بلکه غم نامه است و دزدانه ایا با رای تقلبی و دادن سند از جانب تقلبکاران به تقلبکار کدام اعتبار قانونی و اخلاقی را دارا خواهد بود به هیچ وجه .

>>>   نظرات حزب پشتونیست بطور گتره نوشته میشود و هدف ایشان بابا نامیدن اشرفغنی فاشیست و مزدور و متقلب دزد است.

>>>   نورستانى رييس کميسون انتخابات که محمد اشرف غنی احمدزى وى را انتصاب و موظف نموده بود اشرف غنی احمدزى را با تعداد 923.592 رای معادل 50.64 فیصد کل آرای معتبر اعلام به عنوان رييس جمهور رسمى اعلان کرد
برنامه "تاگيس شاو در تيلويزون 1 يا ARD - دستگاه خدمات حقوق عامه به اين معنى که دستگاه ايست دولتى و حکومتى نيست . پول اش را مردم مى پردازد و نه حکومت و دولت
آغاز نقل قول
در حال حاضر ، هنگامی که مذاکرات صلح امريکا با طالبان جريان دارد ، امريکا ميخواهد که دولت اوغان نستان هم در آن شرکت کنند و نه به عنوان دولت بلکه به عنوان افراد.

افغانستان دوباره در یک بحران سیاسی قرار دارد. دلیل آن اختلاف در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری است.

پس از مشخص شدن نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان ، بحران سیاسی در این کشور عمیق تر شد. کمیسیون مستقل انتخابات گفت که تقریباً پنج ماه پس از انتخابات ، رئیس جمهور فعلی اشرف غنی به عنوان برنده اعلام شد - وی 50.64 درصد آرا را به دست آورد. اما رقیب وی ، مدیر دولت عبدالله عبدالله ، که طبق نتیجه نهایی تقریباً 40 درصد آرا را به دست آورد ، نتیجه را به رسمیت نشناخت. وی اعلام کرد که می خواهد دولت خود را تشکیل دهد. طالبان نیز پیروزی غنی را رد کردند.

در ماه دسامبر ، نتیجه انتخابات مقدماتی وجود داشته است ، که عبدالله شک کرده بود. تنها در حدود یک چهارم از رأی دهندگان ثبت شده در کشور در ماه سپتامبر ، کمتر از گذشته رای داده اند ، زیرا طالبان تهدید به حمله کرده اند. براساس نتایج اولیه ، بیش از 16 هزار و 500 شکایت توسط کمیسیون شکایات انتخابات دریافت شده است.
کمیسیون مستقل انتخابات ، اشرف غنی را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان اعلام کرد.
مذاکرات صلح با طالبان در آستانه
با جنجال موجود ، روند صلح احتمالی با طالبان زیر سوال می رود. ایالات متحده اخیراً با افراط گرایان برای کاهش خشونت موافقت کرده است. یک توافق نامه گسترده تر باید در 29 فوریه امضا شود و زمینه را برای خروج سربازان آمریکایی از این کشور و گفتگو با دولت افغانستان فراهم کند. به گفته ناظران ، برای زنده ماندن مذاکرات با اسلامگرایان ، وحدت دولت ضروری است.

مذاکرات بین ایالات متحده و طالبان در آستانه دستیابی به موفقیت بود - تا اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آنها را با توجه به حملات مداوم طالبان در افغانستان در سپتامبر گذشته "مرده" اعلام کرد . مذاکرات در ماه دسامبر از سر گرفته شد.
پس از انتخابات افغانستان
غنی به اکثریت مطلق دست یافت. نتایج اولیه حدود سه ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان وجود دارد.
جنجال انتخابات قبلاً در سال 2014
غنی که از انتخابات دور دوم به شدت جلوگیری می کند ، نتیجه انتخابات را در یک سخنرانی "پیروزی مردم و جمهوری" توصیف کرد. در عین حال، وی قول داد كه از حقوق شهروندان افغانستان دفاع كند و روند صلح را پیش ببرد. به طور غیر منتظره، وی همچنین از طالبان خواست تا در روند دموکراتیک شرکت کنند.
از طرف دیگر عبدالله جدی بود. وی گفت: نتیجه "کودتایی علیه دموکراسی ، خیانت به خواست شهروندان و مغایرت با قانون است." او و تیمش فکر کردند که نتایج غیرقانونی است.

انتخابات سال 2014 پیش از این با شکستهای گسترده و ادعای کلاهبرداری همراه بود. پس از آن ، غنی و عبدالله خود را برنده انتخابات اعلام كردند. از طریق میانجیگری ایالات متحده ، آنها سرانجام توافق کردند که قدرت را با غنی به عنوان رئیس جمهور و عبدالله به عنوان مجری دولت به اشتراک بگذارند.
پايان نقل قول

>>>   تلخ ترین حقیقت اینست که این متفکر فاشیست دوم جهان بعد از هیتلر نه تنها جعلی و تحمیلی است بلکه بزرگترین تهدید به امنیت ملی و منافع ملی افغانستان نیز می باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است