آیا عبدالله انتخاب بهتر از غنی است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۹    ۱۳۹۸/۱۲/۱ کد خبر: 162267 منبع: پرینت

آوازه های گوناگون در فضای مجازی پخش می گردد که در این یا آن منطقه مردم بحمایت عبدالله عبدالله بیرق بلند کردند و او را بجای غنی غلزی بریاست جمهوری افغانستان قبول دارند. واقعیت امر این است که پدیده انتخابات در افغانستان مثل اسلام جهادی و طالبانی و سوسیالیزم خلقی و پرچمی بدنام گشت و در افغانستان مردم از دموکراسی دلسرد گشتند. ساکنین افغانستان شاهد زنده این تحولات اند. غنی احمدزی را بخاطری برنده انتخابات افغانستان بشکل سرکاری اعلام کردند که وی از دو فیصد رای کل ساکنین افغانستان که نصف آن رای هم جعلی است برخوردار است. شرکت دو فیصد مردم در یک پروسه ملی مشروع شده نمی تواند.

عبدالله عبدالله بدیل غنی احمدزی بیشتر در فکر و ذکر بوخچه آرایش خویش است. این همه غوعا را که وی برپا می کند بخاطر مسایل شخصی است و هیچ ربطی به مسایل ملی ندارد. اگر امریکا یا غنی احمدزی یک اطمنان پخته برای عبدالله عبدالله بدهد که سامان آرایش وی را بوقت و زمانش می رساند و کرایه خانه زن و دختر او را در هند ماهانه بشکل منظم می رساند، عبدالله عبدالله از این همه هیاهوی دست بر می دارد. ثبوت این ادعا گذشته عبدالله عبدالله است. هر وقت غنی تنخواه وی را به وقت و زمانش نرسانده عبدالله عبدالله صدایش را بلند کرده است. تا بحال یک اعتراض از طرف این آدم بخاطر ناروایی های ملی غنی بلند نشده است.

أوازه دیگر هم است که بجای غنی غلزی و عبدالله عبدالله هایبرید امریکا شاید دست بدامن حامد کرزی مداری بزند. چون خوی و بوی این مداری هر لحظه و ساعت در تغییر است.
حامد کرزی نی به تاریخ و نی هم به تجربه انسانی در مورد سیاست باور دارد. حامد کرزی نواسه معین خیرو در دربار ظاهر خوش خدمتی می کرد و در دوران صدارت هاشم جلاد نقش معینیت وزارت داخله را بدوش داشت. وی مطلقا باورمند نظام قبیله سالاری است. حامد کرزی احمد ولی برادر را بحیث قبیله سالار قندهار تعیین کرد. روزانه حدود سیصد تن برای دادخواهی بخانه احمد ولی مراجعه می کردند ولی توریالی ویسا والی ولایت قندهار از قوم و قبیله محمدزایی پشه های دور و بر دهن خود را از بیکاری کیش می کرد. هر قدر برای حامد کرزی مشوره داده می شد که بخاطر ایجاد نظام و حکومت دست از حمایت برادر به تایید توریالی ویسا بردارد، حامد کرزی نمی پذیرفت. دلیل عمده و باطنی حامد کرزی نی صلح و آرامی بلکه این بود که توریالی ویسا محمدزایی و بارکزایی و حریف قبیلوی طایفه سدوزایی بود. جامد کرزی از قبیله سدوزایی و حریف تاریخی قبیله بارکزایی در تاریخ کثیف افغانستان است.

واقعیت امر این است که هیچ یک از این افراد شایستگی رهبری افغانستان بحیث یک مملکت را ندارد. من با غنی احمدزی بخاطر غلزی بودنش مخالف نیستم بلکه مخالفت من با این آدم بخاطر حرف ها و گپ های وی در تایید نظام قبیله سالاری بر اساس تعلقات قومی و مذهبی است. اگر غنی احمدزی براستی خواستار سعادت افغانستان بحیث یک مملکت و تسلیمی باراده مردم افغانستان برای تشکیل ملت می بود، وی باید بر اساس تعهدات خویش که حاضر شد قدرت را در افغانستان تقسیم کند و کرسی صدارت را در پهلوی کرسی ریاست جمهوری احیا کند وفادار می ماند. در تعهدنامه وی اعلام کرد که دو سال بعد از احراز کرسی، لویه جرگه را دایر و قدرت را بین ریاست جمهوری و صدارت تقسیم و استقلال قوای ثلاثه حکومت را رعایت می نماید اما با غداری این خاین ملی بالای وعده خویش پا گذاشت.

عبدالحمید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   هبدالله یک چیز را بلد است »
تقسیم چوکی ها ، از سال 1371 تاحال از زبان عبدالله حرفی دیگری نشنیدیم بجز تقسیم چوکی ها،
ر

>>>   مهم این نیست که کی انتخاب بهتر است و کی بد تر.
مهم این است که آیا قانونمداری حاکم شود یا تقلب؟
حتی کمیسیون شکایات هم این نتیجه را غیر قانونی میداند چه رسد به دیگر ها.
مگر این ملت شایسته این نیست که حد اقل یک بار به رای شفاف مردم احترام گذاشته شود؟

اگر موضوع شایستگی را در نظر بگیریم باید مثل مجلس خبرگان ایران یک مرجع پیش از انتخابات کاندیدا را از نظر شایستگی فیلتر کند و آنگاه در تعین معیار شایستگی هم اتفاق نظر وجود نخواهد داشت.

صاف گفته شد که اگر بارکود استیکر خوانده شد رای درست است در غیر آن باطل مگر حبیب بی ننگ دستور داد که دیده شود که استیکر دارد یا نه.

باز می آیید مطرح میکنید که کی شایسته است و کی نیست.
تمامی ۱۸ کاندید شایسته نبودند اصلن معیار برای شایسته بودن چیست و کی این معیار را تعین کرده؟

>>>   یک عیب کلان جناب اشرف غنی همین چیغ زدن های نا وقتش هست ، چی ضرورتی است که با این شیوه چیغ بزند ؟ هم خودرا وهم شنونده را اذیت کند؟
ر

>>>   مهم نیست که کی بهتر است و کی بد تر
مهم این است که جلو نهادینه شدن تقلب گرفته شود.

>>>   اقایی کولی خود را بیبنید عبدالله نیز ماند شما است انعده مردم که از بیکاری خسته شده و میخواهند که عبدالله ایزک را یک اندازه دل پوری بدهد از لب سرین و ارایش او صفت میکند ولی شما کولی که هیچ در مورد مردم افغانستان نمیدانید و از نبودن مشتری های خیمه های تان دا تنگ شده باز به لاولهب شروع میکنید ولی اینرا نمیدانید که حالا قرن ۲۱ کسی به خیمه های گندیده شما نمایید باید دیگر توبه کرده و رو به اسلام بیاورید چون در توبه به روی منافقین باز است و کوشش نماید که راه خداوند را گرفته و از کولی گری دست بردارید

>>>   عبدالله متخصص تقسیم چوکیها

>>>   شما قوم پشتون را به نام غلزی و سدوزی تقسیم نکنید این موضوع اصلا مورد بحث نیست در بین پشتون ها سطح دانش تان بسیار پاین است تا سیاست پشتون ها را درک کنید.

>>>   دوستان عزيز اگر ما بين بد و بدتر كسي را انتخاب كنيم بدون شك اشرف غني است چون اگر فرض بگيريم كه آقاي عبدالله رئيس جمهور شود فكر نكنم كه كسانيكه به نام جهاد از خون مردم خود را سير كردند حرف عبدالله را گوش بگيرند واز او أطاعت كنند مثلا استاد عطاء نور .اسماعيل خان جنرال دوستم ومحقق و........

>>>   اگر پشتون غلزی شد پس پنچرمین چی خواهد گشت؟
آقایون خلیلی و محکک را که به نام هزاره حتی به خون آنها نیز بسنده نکرد کیها اند؟
لعنت به این قضاوت قساوت مانند!!!!

>>>   مامریدان روبسوی کعبه چون اریم وچون روبسوی خانه خمارو دارد پیر ما چیست یاران زمانه بعد ازین تدبیرما......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است