وزارت انرژی و آب به دو ادارۀ جداگانه تقسیم شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۰    ۱۳۹۸/۱۲/۲ کد خبر: 162271 منبع: پرینت

بر بنیاد فرمان ریاست جمهوری، وزارت انرژی و آب افغانستان به دو ادارۀ جداگانه تقسیم شد.

احمد سیر نیکزاد، سخنگوی وزارت انرژی و آب می‌گوید که محمداشرف غنی، با صدور فرمانی این وزارت را به دو ادارۀ جداگانۀ ملی تقسیم کرده است.

به گفتۀ آقای نیکزاد، این دو اداره پس از این زیر نام ادارۀ ملی تنظیم امور آب و ادارۀ ملی تنظیم خدمات انرژی فعالیت می‌کنند.

سخنگوی وزارت انرژی و آب افزود که اشرف غنی همچنان تحت یک فرمان جداگانه خان محمد تکل، سرپرست این وزارت را به‌عنوان رییس عمومی ادارۀ ملی تنظیم امور آب تعیین کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت انرژی و آب
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   حال غنی خان با توجه به قومگرایی که دارد زمینه جابجایی اشخاص و افراد از قوم و زبانش را بیشتر عملی میکند تا زمانیکه بزمین افتد یکی را بنام تکل و دیگری را بنام پتل و دیگر اش را بنام چتل در پست های کلان دولت تعین و مقرر میکند و وزارت انرژی و اب را که بدو بخش تقسیم کرده بخاطریکه دو تن را بحیث ریس عمومی بدور از دست رسی و ابراز نظر و تایید و یا رد شورای نماینده گان داشته باشد در هر عمل و رفتار غنی احمدزی در صدر قومگرای و جابجایی و نفع رسانی بقوم و زبان خودش است .

>>>   ریاست برق بود،به ریاست برشنا تبدیل شد،به وزارت آب و برق تبدیل شد،به وزارت انرژی و آب تبدیل شد،حالا به اداره تنظیم امور آب و انرژی تبدیل میشود.خدا داند که در آینده به چه نام های دیگر تبدیل میشود.
نا گفته نماند که وزارت رراعت و آبیاری نیز وجود داشت،که نمیدانم آبیاری ازین وزارت جدا شده و به اداره تنظیم امور آب میرود و یا با وزارت رراعت باقی میماند.
شما هرچقدر کوشش کنید،نمیتوانید ارتباطات کاری وزارت خانه ها را از یکدیگر جدا کنید و لو که بخش های مختلف کاری یک وزارت خانه را به وزارت جدید تبدیل کنید و با بخش های کاری یک وزارت خانه را به وزارت خانه دیگر واگرار کنید.
بگذارید وزارت خانه های بیچاره را به کار خود دوام بدهند.
همینطور بالای شورای صلح نیز چه مداری باری هایی نبود که انجام ندادند و حالا وزارت خانه امور صلح را نیز ایجاد کردند.
آیا تشکیل وزارت خانه صلح به معنی ادامه جنگ در افغانستان نیست؟
شما باید تنها یک شورای موقت صلح،غرض پیشبرد امور صلح داشته باشید که صرف برای یک سال کار این شورا از طرف پارلمان تصویب شود.
اگر در ظرف یک سال صلح نیامد،پارلمان باید کار این شورا را برای یکدسال دیگر تمدید کند،تا زمانی کهدصلح بیاید و این شورا ملغی شود و ازربین برود.
مثجودیت قوای خارجی در افغانستان نیز هر سال از طرف پارلمان کشور هایشان،صرف برای یک سال تمدید میشود و منتظر میشوند که چه وقت در افغانستان صلح می آید،تا موجودیت سربازان شان در افغانستان تمیدید نشود و سربازان خود را بیرون کنند.
خبر ندارند که دولت افغانستان وزارت صلح را ایجاد کرده است که جنگ ادامه داشته باشد و اشرف غنی در قدرت باشد.

>>>   بگذارید که یک دولت قانونی حاکم شود باز فرمان دهید

>>>   کیفیت کاری و بازدهی کار را بالا ببرید .
تغیر نام ها دردی را دوا نمیکند.
از زمان داود تا حال شاید حدود ده بار نام های وزارت برق و وزارت زراعت تغیر کرده مگر در نهایت نه برق داریم و نه هم زراعت علمی و مکانیزه و به درد بخور.

>>>   بدون یک ارزیابی دقیق و علمی هر روز یک وزارت را به چند وزارت و یا چند اداره را به یک اداره منحل کردن کار مفید نبوده هرج و مرج ایجاد کردن است. همین اکنون دو وزارت ترانسپورت ، فواید عامه و سه اداره را یک وزارت بنام ترانسپورت ساخته است ومردم می بینند که چگونه ترانسپورت در کشور وجود دارد؟ مغز متفکر هر کاریکه شب خواب بیبند و یا هر بیسواد و بی تجربه یی که برایش بگوید صاحب اینکار بسیبار خوب است همانرا می کند بدون آنکه تمام جوانب کاری و مفدیت آنرا بسنجد. ترافیک را مربوط وزارت ترانسپورت ساخته است . پولیس ترافیک باید بوت و دریشی و رتبه خود را ازوزارت داخله باید یگیرد، وظیفه را برای شاروالی انجام بدهد و امر و نهی را از وزارت ترانسپورت بگیرد. خلاصه حکومت شب عروسی است که در اطراف و قراه و قصبات در شب عروسی میان مردم برای سرگرمی تشکیل می شد.

>>>   وزارت بنام اقوام و قبایل که یک وزارت خیلی پر مصرف بدون منفعت است و یک وزارت قوم و زبان خاص بدون هیچ دستاورد و مفهوم ومعنایی وجود دارد وزارت اقوام و قبایل که در اصل زمان ظاهر شاه یک ریاست کوچک بنام اقوام و قبایل بود در زمان مردار شده تره کی بوزارت ارتقا داده شد از مصرف پول بیشماری که از جانب این وزارت از بودجه ملت صورت میگرد هیچ مرجع ای حق تفیش انرا ندارد چرا از وزارت بریاست تبدیل نمیگردد در حالیکه ریاست عمومی امنیت ملی عملا فعال است ضرورت به این وزارت پر مصرف انهم بدون دخالت از تفتیش و ارگانهای عدلی و قضایی ضروت دیده نمیشود خیانت در پول بیت المال است که ملیون ها افغانی از خزینه ملت بهجیب خان های دوسره همزبان غنی احمدزی بی هدر و بی فایده میرود جرم و گناه نا بخشودنی در حق ملت است که از فقر و نداری رنج میبرند باید درین مورد اگر وجدان وجود دارد تصمیم عادلانه گرفته شود و به بر بادی پول خزینه ملت از طریق وزارت اقوام و قبایل عاجل گرفته شود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است