جنرال دوستم بازهم مورد توجه قدرت ها
وزیر خارجه آمریکا، نماینده فوق العاده رییس جمهور ترکیه، وزیر امور داخله ازبکستان، معاون وزیر خارجه ترکمنستان و نماینده ای از چین قرار است طی چند روز آینده وارد جوزجان شده و با جنرال دوستم پیرامون حکومت آینده تبادل نظر نمایند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۸/۱۲/۲ کد خبر: 162276 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) جنرال دوستم معاون اول اشرف غنی در دوره ریاست جمهوری گذشته که هرگز نتوانست غنی را تحمل کند، اینبار نیز خودمختاری اعلام کرده و جورجان را مرکز فعالیت خود ساخته است.
او به ولایات شمالی کشور اعلام کرده که منتظر معرفی والی های جدید از جانب وی باشند.

این درحالی است که کمیسیون انتخابات پس از نزدیک به پنج ماه اشرف غنی را برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و عبدالله و همراهان وی نپذیرفته و اعلام حکومت موازی نموده اند.

اتحادیه اروپا، هندوستان و کویت تا کنون برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری را به اشرف غنی تبریک گفته اند. اما دیگر کشورها از جمله آمریکا، انگلستان و عربستان که از حامیان غنی بوده اند تا کنون سکوت کرده و از اظهار نظر در اینباره خودداری کرده اند.
اما مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا در اینباره گفته است: من هیچ چیزی برای گفتن درباره انتخابات افغانستان ندارم و ما نتایج انتخابات را از نزدیک دنبال می کنیم. میخواهیم مطمین شویم که همه چیز درست است.

از جانب دیگر گزارش می رسد که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه تلفنی برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری را به عبدالله و جنرال دوستم تبریک گفته است.
در همین حال، گزارش هایی از جوزجان و نزدیکان جنرال دوستم بگوش می رسد که وی با اعلام موضعگیری مقابل اشرف غنی و انتخابات تقلبی و جعلی در افغانستان، مورد حمایت برخی دیگر از کشورها قرار گرفته است.
کشورهایی که تا کنون از موضعگیری جنرال دوستم حمایت کرده اند، ترکیه، ازبکستان و ترکمنستان بصورت رسمی و کشورهایی چون روسیه، چین، کوریای شمالی، تاجیکستان و اندونیزی بصورت ضمنی هستند.

در همین حال، یک گزارش دیگری از جوزجان به دست ما رسیده است که حکایت از آمادگی ها برای میزبانی از سران برخی کشور ها در این ولایت شمالی دارد.
گفته می شود که وزیر خارجه آمریکا، نماینده فوق العاده رییس جمهور ترکیه، وزیر امور داخله ازبکستان، معاون وزیر خارجه ترکمنستان و نماینده ای از چین قرار است طی چند روز آینده وارد جوزجان شده و با جنرال دوستم پیرامون حکومت آینده تبادل نظر نمایند.

در این میان، خلیلزاد هم آرام ننشسته و شبانه روزی در تلاش است تا بنوعی دیگر یا عبدالله را فریب دهد و یا مانند انتخابات گذشته با وی معامله کند.
به همین منظور، برای آرام کردن جنرال دوستم، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان از جنرال دوستم درخواست ملاقات کرد اما وی نپذیرفت. خلیلزاد همراه با اسکات میلر فرمانده نظامیان امریکایی و ناتو در افغانستان به دیدار باتور دوستم فرزند ارشد جنرال دوستم در کابل رفتند و از وی خواستند که پدرش را راضی کند تا با دریافت امتیازاتی کنار اشرف غنی قرار بگیرد.

در هر صورت باید منتظر ماند و شاهد معامله دیگر کشور ها در امور داخلی افغانستان بود تا آنان برای ما و آینده این سرزمین برای غارت بیشتر برنامه ریزی کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
انتخابات
آمریکا
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   Jalaledin Arian
قابل توجه این است :
گذارشات بی بی سی و صدای آزادی امریکا ، بدون وقفه با طرف هایی مصاحبه می کنند که آنها صرفاً از عدم پذیرش و فرود آوردن عکس های اشرف غنی را در استان های پنجشیر ، کاپیسا ، بلخ و هرات حکایه می دارند ؛ اما از اعتراض ، خشمگین بودن عبدالرشید دوستم و پایین آوردن عکس های نکبت بار غنی کوچی در ولایت های زیر کنترول جنرالِ پر درخشش عصر یعنی عبدالرشید دوستم حرفی نمی زنند و زبان باز نمی کنند . می دانید دلیل این امر چه خواهد بود ؟ مضاف بر آن ، قوم هزاره مان ، به باور سیاسیون ، کفه ی ترازو را زیر نظر گرفته اند ، تا مطابق به وزنه ی آن ابراز نظر نمایند . چه مضحکی ؟

>>>   اگرازرده نشوید میخواهم عرض کنم که دوستم برابر طفل شش ساله هم ازنعمت تعقل برخودارنیست.
منشا گفتاروعمل اودستورات ترکیه وازبکستان است.
عاقل

>>>   من هم اگر جای ژنرال دوستم بودم نمی پزیردم امریکا با سیاست حود با کشور افغانستان بازی می کند چرا مردم پای صندوق رای می رود وقتی اشرف غنی با تقلب ریس جمهور افغانستان شود چرا کاندید دیگر اعتراض نکند کشور که با سیاست کشور دیگر پیش رواد این یک بیگانگی است که در کشور خودم هستیم ما اگر از افغانستان هستیم چرا حق خود را نحایم چرا فقت یک نفر که دست نشانده ای امریکا است تسلیم شویم ....

>>>   جناب رئیس جمهور این تحرکات دوستم رابا الفاظ خیلی شدید ، که ازین شدیدتر هیچ ممکن نیست محکوم کرد

>>>   یعقوب یسنا
کریم خلیلی: معیین وزارت معادن که یکی از نورچشمی‌های ارگ است به رییس منابع بشری وزارت که یک بچه‌ی هزاره بوده، می‌گوید یا استعفا بده یا تو را به لوی سارنوالی معرفی می‌کنم. بچه‌ی هزاره می‌گوید معیین صاحب گناه من چیست؟ معیین می‌گوید از چهره و قواره‌ات بدم می‌آید، زیاد گپ نزن. از این دو پیشنهاد یکی را قبول کن. بچه‌ی هزاره را وادار به استعفا می‌کند، منظوری استعفای او را از ارگ می‌آورد.

>>>   Nadjib Yussufi
اینجانب منحیث یک شهروند و شاهد روزهای کمپاین و انتخابات ریاست جمهوری اعلان نتیجه انتخابات را تقلب آشکار و خیانت به حق رای مردم و مردم سالاری میدانم. برنده ی انتخابات‌داکتر صاحب عبدالله عبدالله است و باید حق به حقدار آن برسد. خیانت کمیسیون انتخابات ثبت تاریخ میشود و روی سیاهی برای آنهایی که فکر و زبان و وجدان شانرا به کرایه داده اند....برای همیشه با آنها خواهد ماند ..

>>>   یعقوب یسنا
کمیسیون انتخابات بسیار نسنجیده، بدون این‌که تخلف‌ها و تقلب‌ها را حقیقت‌نماتر کند، نتیجه‌ی انتخابات را اعلام کرد. آنچه‌را که کمیسیون اعلام کرد، بی کم و کاست همان نتیجه‌ی ابتدایی بود. بیشتر از شانزده هزار شکایت بعد از اعلام ابتدایی درج شده بود. جالب این است‌که در اعلام نهایی، یک رای کم و زیاد نشد. این چگونه بررسی است؟ اعضای کمیسیون شکایات می‌گویند که کمیسیون انتخابات فیصله‌ی کمیسیون شکایات را درباره‌ی بررسی شکایات نادیده گرفته و تطبیق نکرده‌است. این‌گونه برخورد نسنجیده‌‌ی کمیسیون نسبت به یک پروسه‌ی ملی و نسبت به سرنوشت سیاسی و جمعی مردم کشور خطرناک است. در گذشته می‌گفتند دزدی نیز راه دارد!

>>>   Murtaza Jalali
تمامی (به‌اصطلاح) بانک‌های رای در کنار عبدالله بودند، ولی با آن‌هم او رای نیاورد و بازنده شد. علت آن هرچه که باشد، ولی یک موضوع کاملن روشن است، و آن این‌که؛ عبدالله به درد این کارها نمی‌خورد!

>>>   ﻣﻮﻣﻦ ﺣﻜﻴﻤﻲ شما؟ واری آدم های حقیقت گو باید سروری جامعه را کنید وملت افغانستان اگر درشان شما انتقاد کنند بدون شک که چشم پوشی ازحقیقت میکنند تنها شماید که دانش سیاسی تان منطقی و همه شمول است آکه جلالی ودیگر ملت مرتکب اشتباه شده اند به بزرگواری تان ملت سرفراز را معاف بفرمائید

>>>   اگر استقامت نشان دهند باور کنید که آرامم هم خواهد آمد. فقط فریب شک تردید بر یک دیگر جا ندهند.

>>>   اگر اشخاص فوق الذکر به جوزجان آمدند،برایتان خواهم گفت که در پشت پرده این مسافرت،کدام موضوع پولی قرار دارد.

>>>   دزدای شمالی امادگی چور را میگیرند

>>>   آروزمندم این بار رهبران محالف اشرف غنی احمدزی فریت امریگا ودیگر گشور های غربی و عربی را نخورن و در موضع خود ثابت باقی بمانند . به وعده های امریکا و اقای خلیلزاد را بهیچ صورت فریب نخورند . باید تابوی دوصد ساله شکستانده شود به تفکر شوونستی و تمامیت خواهی باید برای همیش پایا داده شود اگر رهبران از این چانش طلای استفاده نکنند بدون شگ این حکومتان قبیلوی دیگر به هیچ صورت پیایان نخواهد پذیرفت و برای همیش باقی خواهد ماند . واگر انها به دادن امتیازات شکلی تن در دهند باید فریت آنها را به هیچ صورت نحورند همه شاهدبودم که غنی به عبدالله وعده تشکیل لوی جرکه و تعدیل قانون اساسی راداد اما هیچگاه به وعده های خود ایفا نکرد بلکه به مرور زمان همه قدرت را بخود متمرکز کرد صلاحیت های تمام وزارت خانه را به ارک منتقل کرد نتیجه اش همین بینظمی و انارشی در ادارت دولتی و فساد میباشد . محصول بدبختی ها مردم افغانستان همین سه نفر گه عبارت از خلیلزاد غنی و کرزی است و همچنان خانم لیلا هلمز نواسه فیض محمد خان ذکریا و خانم موصوف لابیست برادرن طالب اشرف غنی و کرزی بود انها در امریکا زمینه بوجود آوردن طالبا ن را در پاکستان آماده ساختند دیگر یاید به این ها اعتماد نشود میگویند آزموده را آرمودن خطاست

>>>   آی قوم به خواب رفت کجایید کجایید،، مردم همین جا ست بایید بیابید، همسایه ها افغانستان مثل سیر و ترشی می جوشند ،اگه در افغانستان صلح بیاد کاسبی همه همسایه ها داغون میشه و ثروت باد آورده افغانستان مث بباد بدست یغما رفته می روند معامله‌ای دیگه در راه است خدا به داد مردم افغانستان برسه که مانند سال ۱۳۷۱ نشه که مردم رو به جان هم دیگه بندازند و حکومتی اعلام بشه که از کشته ها پشته بسازند ای خدا کجایی که ببینی ، آیا مردم افغانستان نمی تونین چند صباحی در امنیت کامل آرام بدون جنگ زندگی کنند ؟؟

>>>   دنیا اینجا یک بازی مضحک را راه انداخته تا سایر کشور های دور بر از تعقیب ودورنمای اهداف وسیاست خسته راه گم شوند.
چرااین سناریو را درراین ۲۰ سال تمثیل میکنند با این پول گزاف میشودکه صدا شفاخانه صد ها پل مکتب ساخت.
هر دور انتخابات که برنده ان هم از قبل طراحی میگردد .
نتنها که ضربات کوبنده بر پیکر اقتصادی کشور وارد میکند بلکه برگذاری هر دور ان تمام روح روان ملت این سرزمین را متضررساخته.از همه مهم تر که در هر دور رقابت این پروسه
آتش نفاق طعنه توحین تحقیر اقوام شعله دورتر وسعتر شده.که فقط بهره اش به عده یی که تمام فامیل هایشان در کشور های که برایشان وظیفه سپرده شده به اسایش بسر میبرند .

>>>   غنی، پایان جهاد و باج‌گیری
-
من به مسخرگی مردم‌سالاری و دیگر روند‌های «مردمی» در افغانستان کاری ندارم. و اینکه در تمام دوره‌های انتخاباتی از مجلس نمایندگان تا شوراهای ولایتی و ریاست جمهوری تقلب گسترده، به نفع تمام گروه‌ها، صورت گرفته است را هم کسی نمی‌تواند انکار کند.

مگر «انتخابات» گذشتهٔ ریاست جمهوری و مجلس نمایندگان، اگر تنها یک چیز را ثابت کرده باشد، آن این است که گلیم آنهایی که از آدرس «جهاد» و مقاومت از مردم باج می‌گرفتند، در حال جمع شدن است. در انتخابات گذشتهٔ مجلس نمایندگان فرزندان سران جهادی کم‌ترین رای را آوردند. خود سران جهادی، شش هفت حزب سیاسیی که همه دعوای نمایندگی از میلون‌ها شهروند افغانستان را دارند، نتوانستند با هم یک میلیون رای را ازآن خود کنند.

سخنان امروز آقای خلیلی، سخنان دیروز ژنرال دوستم، لاف‌های همیشگی آقای عبدالله و گردن فربه‌ کردن دیگران، تنها و تنها از برای آن است که در پنج سال آینده هیچ سهمی در قدرت سیاسی نخواهند داشت. همین دستپاچگی ایشان را مجبور به پیش کردن دوبارهٔ‌ کارت قومی کرده است. وگرنه هزاره و اوزبیک و تاجیک، از نخستین کنفرانس بُن تا امروز توهین و تحقیر می‌شوند، چرا آن زمان کسی از برای بی‌حرمتی به هزاره و تاجیک و اوزبیک صدا بلند نکرد؟ در پانزده سال گذشته هزاره قتل عام شد، چرا آنزمان آب از آب تکان نخورد؟

دل من برای جوانانی می‌سوزد که هنوز هم به آزمودگان چشم امید دارند و هنوز هم برای این شرف‌باختگان گلو پاره می‌کنند.
-
بدخشانی

>>>   اشرف غنی هم ازخود چیزی ندارد بزور خارجی ها خیز میزند.

>>>   هلیکوپتر فرار غنی کوچی همین حالا در بام ارگ جابجا شده است۰ ولی نگذارید این عوامفریب متقلب فرار کند، باید محکمه شود و چوب در ک۰۰ خودش و مخکش هایش زده شود۰

>>>   صلح عادلانه کلمه مقدس ودلپذیر برای تمامی مردم جهان وخصوصا برای ملت مومن وبیشتر ازچهل سال برای ملت جنگزده ومومن افغانستان هستند.درقران کریم هم به صلح وآشتی چندین بار تاکید گردیده است طوریکه درقرآن کریم خداوند فرموده: الصلح خیر.یعنی صلح یک عمل نیکو وخیر است.ملت مومن وزجر کشیده افغانستان درچهل سال حکومات مختلف را با ایدیولوژی های مختلف تجربه کرده اند ازحکومت چپگرای کمونیستی ،اسلامی وبنیاد گرای امارت تا بالاخره حکومت دیموکراسی ووسیع البنیادموجود که توسط جامعه جهانی برای حل بحران ویک حکومت همه شمول درافغانستان تجربه گردیده است.متاسفانه یک عده محدودی ازروشن فکران چپ گرا که تمایل به افکار کمونیستی بودند با کودتای خونین هفت ثور ١٣٥٧ شمسی تحت قومانده مستقیم منشی حزب کمونیست حکومت وقت شوروی برژنف ملعون وفاشیست قدرت سیاسی را بدست گرفتند اینها که فرهنگ وعقاید مردم وجامعه افغانستان را به صورت حقیقی درک نکرده بودند باشعارهای ظاهرا انقلابی وچپی شان بسیاری از سیاست مداران واقعی ووطن دوست ،روحانیون ومولوی صاحبان عالمان دینی ودانشمندان ورزبده ،استادان پوهنتون ودانشگاه ها،معلمین ومتلعمین مکاتب،تجاران،کسبه کاران ،دهاقین وزمینداران زحمت کش، اشخاص ملی وبانفوذ وطن،روشن فکران وطن پرست عم ازذکور واناث واقشارمختلف ملت مومن افغانستان را تحت نام ها وتهمت های کاذب به محابس انداختند وبالاخره درشب های تاریک درپولیگون ها زنده زیر خاک کردند وبامقاومت خاینانه وجنون آمیز شان چهار ده سال با ملت مومن وآزادیخواه افغانستان جنگیدند تابالاخره به مردم حقجو ومجاهد افغانستان تسلیم شدند.متاسفانه بعد ازسرنگونی حکومت کمونیستی ،حکومت مجاهدین بی تجربه نیز مرتکب اشتباهات جبران ناپذیر شدند وباجنگ های خونین شان شهرکابل به ویرانه تبدیل شدند وهزاران انسان بیگناه بی خانمان وکشته شدند.بعدابا رویکار امدن قشر بنیاد گرایی متعصب تحت رهبری مستقیم بعضی اعراب فاسد وجاهل نیز جنگ ادامه پیداکردند وهزاران انسان ازاقشار مختلف درکنج وکنار افغانستان درشهرها و مسافرین بیگناه درمسیر های عبور ومرور دستگیر وکشته شدند.جامعه جهانی وممالک دور ونزدیک با درک ازوضعیت آشفته وخطرناک درافغانستان تصمیم به حل بحران دراز مدت افغانستان گرفتند ویک حکومت وسیع البنیاد وهمه شمول را درافغانستان جنگزده بنیان گذاری نمودند. اردو وپولیس که برای تامین امنیت ودفاع ازسرحدات افغانستان ضروی ولازمی است بعد ازمتلاشی شدن دوباره بوجود آمدند.مکاتب وپوهنتون هاودانشگاه های دولتی وشخصی برای رشدوترقی افغانستان شروع به تعلیم وتربیه جوانان وفرزندان کشورشان عم ازذکور واناث شروع به تدریس نمودند،بازسازی ونو سازی ساختمان های دولتی با سرعت زیاد درنقاط مختلف افغانستان شروع به فعالیت وعملا پروژه های کوچک وکلان را به مرحله اجراگذشتند وتاحال هم باسازی ونوسازی پروژهای دولتی خوشبختانه باسرعت درتمامی نقاطافغانستان ادامه دارد.متاسفانه یکعده گروپ های مسلح تاحال هم به جنگ خانمان سوز دربعضی مناطق روستایی ودهات ادامه میدهند که باعث کشته شدن وتاخیر درروندبازسازی گردیده وهم باعث تشویش وپریشانی ملت مومن وجنگ زده افغانستان میگردند.هرجنگ چه داخلی وچه بین المللی باشد سرانجامش باصلح پایان یافته اند.اکنون که جامعه جهانی ،وحکومت مرکزی وملت مومن وجنگزده افغانستان برای تحقق پروسه صلح عادلانه پایدار وامنیت داییمی درتلاش هستند تاازهر طریقی صلح پایدار وامنیت را درافغانستان عملا مورد تطبیق قرار دهدتا انشالله روزی ملت مومن وجنگزده افغانستان دارای یک کشور مترقی،بدون جنگ ودارای امنیت دایمی درافغانستان باشد.اکنون وظیفه حب الوطنی تمامی سیاست مداران ازهرقشر ودارای هر ایدیولوژی سیاسی،اشخاص بانفوذ ملی،نظامی،روش فکران وطن دوست ووطن پرست ،روحانیون وعلمای محترم دینی درداخل وخارج عم ازذکور واناث وگروه های مسلح درجنگ همه باهم ازصمیم قلب وبدون درنظر داشت افکار خواست های شخصی شان تلاش همه جانبه نمایند تا درپروسه صلح عادلانه پایداروامنیت همیشگی افغانستان وظایف ایمانی وحب الوطنی خودهارا ادانمایند تا به یاری خداوند جل جلاله روزی ملت مومن وخسته از جنگ درافغانستان شاهد صلح عادلانه داییمی وامنیت پایدار باشند. همه باهموبه پیش به سوی پروسه صلح عادلانه پایدار ،ترقی ،رشد وانکشاف افغانستان جنگزده،زنده باد وحدت ملی وهمزیستی مسالمت آمیز تمامی اقوام برابر افغانستان ،نابود بادگروه های ماجراجو وجنگ طلب وآدم کشان فاسد وخاین درافغانستان جنگزده وویران شده .
ومن الله التوفیق عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   عاقل بچیم
باز بی عقلی کردی
دوستم نجیب را خاک بر سر کرد
غنی را همچو کشمش چوب در تن از ارگ بیرون میکند.
جوانک های صابونی مثل محب و چخانسوری و وحید عمر و مرتضوی و بد بخت های چون داودزی و کلکانی و قربان و سلطان زوی که اصلن به اینچی شدن هم نمی ارزند.
۱۸ سال ما منتظر ماندیم که شاید در این کشور اصل عدالت و برابری و برادری و دموکراسی نهادینه شود مگر دیدیم که به جایش طالبانیزم و پشتونیزم نهادینه شد و حال باید فکر فردا را کرد چون آمریکا هم در گریز است و غنی و بی بی گل که خانه اصلی شان در بیروت و آمریکا است نه در افغانستان.
پس ماییم و مقاومت در برابر فصل جدید طالبانیزم و تجاوز پاکستان

>>>   به عاقل
از نظرت به دوستم پاچا معلوم کردی که خودت یک اوغان و در ضمن گوش هایت درازتر از دراز گوش است
جوزجانی

>>>   جلو این قوم تقلب انتحار انفجار و خیانت باید گرفته شود.
امریکا باید بداند که بخاطر چند نوکر خودفروخته و اجیرش درین کشور نمیتواند با یک ملت دشمنی کند و با آن طرف واقع شود.

>>>   پیر کمناری شیخ غار نشین منافق عوام فریب زر اندوز شاگردان شیطان صفت خود را چون عمر داوودزی و کلکانی و امثال اینها را به غلامی و فرمانبرداری از دستور ارگ تسلیم کرد تا در پرکاری صندوق های رای تقلبی به همکاری قوماندانان زور گو دارای افراد مسلح غیر مسول اقبال صافی و الماس زاهد و مولانا نامولانا فرید بنفع غنی احمدزی کار و فعالیت کنند که کردند خاما خود پیر کمناری مانند کودی در غار اش نشسته و خاموش است هیچ صدا بلند نکرده که نشان دهد گویا در انتخابات مداخله نکرده و از هیچ جانب طرفداری ننموده است در حالیکه اظهرمنالشمس است که یکی از حامیان و تقلبکاران سرسخت غنی در این دور انتخابات بوده است پیر کمناری شیخ غار نشین که در هر سخنرانی هایش صفت از مجاهد و مجاهدت میکرد خداوند با این حمایت مخفیانه اش از ریس متقلبین غنی احمدزی قومگرا چنان شمنده و خجالت زده اش کرد و شیطانت پیر کمناری شیطان غار نشین قصر فرعونی منطقه پغمان دیگر نمیتواند که خود را ستر عورت کند این جزای این دنیایی منافقین پیر کمناری است مجازات سخت و شدید اخرت شیخ قلابی شیخ الحدیث هنوز بهجایش باقیست قتل و کشتار مردم بیگناه مردم افشار و ویرانی خانه های شان را هم بدوش دارد و جواب ده ان است .... خود خوانده شیخ الحدیث در اصل غلام و جاسوس بیگانه .

>>>   جنرال علومی فرمود:با حمایت ام از نماینده امریکادر انتخابات،هرگاه سربلند ندارم،اما درعقب وزارت داخله تعمیر بسیار بلند دارم!!

>>>   سر امریکا و خلیلزاد به گفته بچه های کابل اصلن جمپ را هم نگیرید.
امریکا اگر سوپر پاور می بود در ۱۸ سال گلم تروریسم را جمع میکرد نه اینکه با تروریسم و سالار تروریست ها یک سال چانه زنی کند تا برای یک هفته کمتر بکشد و فرصت فرار به امریکا بدهد.

حال باز شمال سیل بنیان کن طالبانیزم و پشتونیزم وزیدن گرفته و مردم مقاوم و ایثار گر جبهات ضد تروریسم و طالبانیزم و در نهایت پاکستان آمادگی های روز های سیاه را بگیرند که به وعده و وعید این صاحبان بمب های پوقانه یی هیچ اعتماد نباید کرد.
این ها اگر چشم می داشتند تقلب های آشکار و پنهان کمیسیون انتخابات را نا دیده نمی گرفتند.

یوناما از والی جوزجان تشویش دارد مگر مردم افغانستان از سکوت و چشم پوشی یوناما و دیگر غربی ها و شرقی ها نسبت به تقلب در انتخابات تشویش دارند.

این سرنوشت شما مردم است نه سرنوشت امریکا یا یوناما
پس خود سرنوشت خود را به دست بگیرید.

>>>   بدون شک تنها حکومتی که میتواند افغانستان رادر امنیت ورفاه اداره کند امارت اسلامی طالبان است.

>>>   بنام خدا و با سلام و صبح بخیر به همه :

ایالات متحده ، شرکای اروپایی و شخصیت های مصلح و خیر اندیش که به دور از دید گاه های تند قوم گرایانه اند ، فرصت بسیار کم و کوتاه دارند ، اگر بتوانند ارگ و غنی را قانع کنند که !

۱- نتایج انتخابات ملغی شود
۲- کمیسون ها منحل و برای تامین عدالت به نهاد های عدلی و قضایی معرفی شوند
۳- ادامه کار حکومت وحدت ملی برای شش ماه تا برگذاری انتخابات مجدد تمدید گردد
۴- صلاحیت های ریس ج با فرمان تقنینی با ریاست اجرایی ( دربخش های مالی ، اداری و کادری ) بگونه شفاف و زیر نظر یک کمیته با صلاحیت توزیع شود .
۵- جنرال دوستم بحیث معاون اول و بحیث مسول کمیته دفاعی و امنیتی دولت در کابل حضور یابد .
۶- زمان برگزاری انتخابات جدید ، کمیته گزینش و سایر تدابیری که اعتماد مردم را بر اورده سازد اجرا گردد ۰
در غیر ان فاتحه افغانستان را بخوانید و با این رفتار و انتخاب ارگ کشور به سراشیبی و جنگ های نیابتی سوق میگردد و شما فرصت ندارید و بجای تدابیر تحلیف برای سلامت خود و کشور لطفا استعفا کنید تا رقیب تان حکومت کند .

جاوید کوهستانی

>>>   Wahid Payman
هیچ رئیس‌جمهوری «بدون برگزاری مراسم تحلیف» والی معرفی نمی‌کند. به این معنا که اول خودش باید معرفی شود بعد کارمندانش
هر کدام از این دو عالی‌جناب که خود را برنده انتخابات می‌دانند در ابتدا باید مراسم تحلیف برگزار نمایند.

>>>   Mehran Muwahhid
بدون این‌که بخواهیم قابلیت‌ها و فضائل شخصی داکتر عبدالله را نادیده بگیریم، این نکته غیر قابل انکار است که داکتر عبدالله مثل همۀ رهبران تأثیر‌گذار دیگر آدمی بختیار و خوش‌اقبال است. قضا و قدر بارها فرصت‌هایی را فرا روی او گذاشته تا او میدان‌داری کند و نقش‌اش را در شکل‌گیری روندهای مهم تاریخی ایفا کند. اینک نیز فرصتی فراهم شده تا او با ایستادگی در برابر پاسبانان جعل و جور، نقطۀ عطف تاریخ کشور را رقم بزند و جریان عدالت‌خواهی را جان دوباره ببخشد و صدای اکثریت خاموش را منعکس کند. آیا او موفق خواهد شد از این فرصت به سود توده‌های محروم و اقشار مستضعف جامعه استفاده کند؟

>>>   Saboor Raheel
مسوول بردوباخت عبدالله کسانی اند که همین حالا از خورد و بزرگ او را حمایت می‌کنند- خوردها به اندازه خود و بزرگان به اندازه خود. اگر عبدالله خیانت کند- مسوولش همین بزرگان (صلاح الدین ربانی، جنرال عبدالرشید دوستم، عبدالکریم خلیلی، حاجی محمد محقق، انوارالحق احدی) و کلیه کسانی اند که در گروپ اویند.

اگر اینها اختیار را به دست عبدالله بگذارند و هیچگونه میکانیزمی برای کنترول امور ایجاد نکنند و به تصامیم یک فرد تن بدهند- خیانت می‌کنند. در گذشته نیز آنهایی مسوول بوده اند که عبدالله را بدون قید و شرط برگزیدند و هیچ راهکاری برای کنترول عبدالله نسنجیدند. عبدالله باید فقط سخنگوی جمع باشد، نه یک مقام تام‌الاختیار.

حالا نیز همین‌هایی که از عبدالله حمایت می‌کنند مسوولیت دارند که از درجا زدن،‌ فروختن، معامله کردن و کوتاه آمدن عبدالله جلوگیری کنند. کوته‌فکری و ناسنجیدگی ساده‌لوحانه گذشته باید این بار برطرف گردد.

به قول استاد باختری!
وای اگر قافله سالار به بی‌راهه رود
با چنین بار امانت که به دوش من و توست

>>>   محمد نسيم جعفری
غنی با عبدالله، فرهمند با صالح و دانش با سعادتی کشتی بگیرند، هر که برنده شد، قدرت را بگیرد.

>>>   شاید داکتر عبدالله نخستین جمهوری باشد که پیش از معرفی خودش(مراسم تحلیف) به معرفی والی پرداخته است.
چند نکته:
۱_ به قول یکی از دوستان در سرپل، آقای محمود نور رحمانی( اوزبیک‌تبار) بعنوان والی و یک تن از قوم هزاره بعنوان معاون، دستور داکتر و با پشتیبانی افراد مسلح غیر مسئول، وارد ساختمان ولایت سرپل شده‌اند و والی اصلی به اردوی ملی پناه برده است. سر پل و جوزجان بیشتر اوزبیک‌نشین و وفادار به جنرال دوستم هستند. تاجیک‌های این منطقه بیشتر پیرو عطا نور می‌باشند که داکتر عبدالله نفوذ چندانی در بین‌شان ندارد؛ هزاره‌های این منطقه طراحی دار آقای خلیلی و محقق هستند. گویا داکتر عبدالله توانسته از نیروی ازوبیک‌ها استفاده کند. تا دیده شود وضعیت پنجشیر و پروان( موقعیت اصلی داکتر عبدالله) به کجا می‌رسد.
۲_ تیم ثبات و هم‌گرایی در حالی با چنین عمل‌کردی می‌خواهند به آمریکا ضرب شصت( جهت جلب توجه و به رسمیت شناخته شدن) نشان می‌دهند که دیشب هفته‌ی کاهش خشونت به توافق طالبان آغاز شده است. برخی به این باورند که سران مجاهدین با این‌که مدت هژده سال زیر لوای قانون و حمایت خارجی در ساختار حکومت بودند، بازهم رفتارشان مانند دهه‌ی هفتاد سلیقه‌ای و قلدور‌مآبانه است. جالب این‌که طالبان( که بعنوان گروه غیر متمدن و یاغی شناخته می‌شوند) در یک خط سیر مشخص و اصولی به فکر ورود در عرصه قدرت هستند. سوال این است که با ورود طالبان،ذاین رفتار سران مجاهدین می‌تواند به سود ایشان تمام شود؟
۳_آقای غنی انتخابات و نتایج آن‌را تمام شده حساب می‌کند، مجوز مشروعیت خود را از کمسیون انتخابات دریافت نموده و در آخر این هفته مراسم تحلیف خود را برگذار خواهد کرد. شب گذشته بیانیه‌اش را در مورد کاهش خشونت صادر کرده و گویا( مطابق ادعایش مبنی بر طرف اصلی مذاکرات صلح با طالبان) یک تنه وارد برنامه‌ی صلح شده است.
۴_ آقای غنی تا اکنون در مورد رفتارهای تیم ثبات و همگرایی، واکنش جدی و رسمی نشان نداده است؛ گویا نمی‌خواهد عجولانه تصمیمی بگیرد که بر وخامت اوضاع بیفزاید. احتمالا حساب‌رسی در این مورد را به بعد از تحلیف و دیدگاه آمریکا در این مورد موکول کرده است. بسیاری بر این باورند که سران مجاهدین با ایجاد این کشمکش‌ها، بر علاوه‌ی ایجاد حس بی‌اعتمادی در بین حامیان خارجی، از برنامه‌ی صلح نیز عقب خواهند ماند. کردیت خود را در امتیاز‌گیری‌های حکومتی( در صورت قانع شدن‌شان) به مصرف می‌رسانند و سهم زیادی را در آینده( بین حکومت فعلی و طالبان) از دست خواهند داد.
رسول عبدی

>>>   Jalaledin Arian
حق ، عصیان و شورش !
نباید در گرفتن حق تأخیر صورت گیرد ، زیرا حق را نمی توان از پستو های سکوت بدست آورد . چنانچه دانشمندی گفته است : حق ، هنگامی که به جنبش در آید صدایش باز شناخته می شود .
بگذار تا عصیان به شورش مبدل شود ، زیرا به قول هوگو : شورش مجاورت به دماغ دارد و عصیان با معده !
شورش ، اشتغال آتش غضبی است که از حقیقت برون می آید . امروز پایه های تمامیت خواهان به لرزه در آمده است . آن ها به هراس افتیده اند و می ترسند ، چون می دانند که این مردم ها بوده اند که سال ها بالای شان استبداد شده است و از همه امتیاز های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی محروم بوده اند ؛ اما امروز آنها بیدار شده و به پا برخاسته اند . از همین جهت همچون کرم های که در فضله های حیوانات و سرگین های گندیده در تهیج می باشند ، این خاک فروشان و ستمکاران قرن ، به ارتعاش آمده اندو دیوانه وار به هر طرف تکان خورده و به حرکت افتاده اند .
هموطنان عزیز ! به قولی : یک شورش و قیام را زمانی می توان پسندیده گفت که به جلو رود . توقف و شکست این رستاخیز ، سبب می شود که دشمن با شمشیر بران و خشم آتشین خویش یک بار دیگر همچون نادر غدار بالای تان تاخته و به کشتار های دسته جمعی دست زده و از کشته ها پشته ها خواهند ساخت !

>>>   دوستم در بدل خون هزارها ازبك هردم شهيد توانست خود را به هر وسيله كه شود تا اينجا برساند.
او براي خود نام عزت وزنده گي ساخت ولي ازبك ها هنوز در مغاره ها زنده گي ميكنند.
مزدوركاران سرچوك كابل-كوته سنگي -خيرخان ورزان قيمت ٩٠ فيصد شان ازبك است كه درو از فاميل در سراي هاي كثيف به وضع خيلي خراب زنده گي ميكنند.
دوستم مي فهمد اگر ازبك باسواد شد او ديگر چانس كلان كاري راندارد.
فكر ميشود در قوم ازبك هـيچ كسي وجود ندارد كه جلو اين وحشي را بيگيرد.
دوستم تاريخ قوم ازبك را خراب ساخت از بچه بازي شروع كرد -لوطت كرد زناكرد با گلب الدين رفيق شد- با رباني دوست شد - چاكر حضرت شد وفعلا نوكر شوراي نظار .
باعث قتل نجيب و شهادت اضافه از پنجهزار طالب در دشت ليلي.
دوستم چه فكر ميكند كه اگر طالبا بيايند برايش شراب خواهد اورد؟
بزرگترين دشمن طالب- حذب دموكراتيك وصلح در كشور همين خاين است.
نوروز از پريان پنجشير

>>>   داکترعبدالله یکی ازموفق ترین سیاستمدان افغانستان درصحنه جهانی
پس ارشکست رژیم خلق و پرچم درافغانستان درمدت بیش از۲۷ سال گذشته مانند داکترعبدالله کسی درتاریخ سیاسی افغانستان چنان نقش فعالی نداشته است
داکترعبدالله قبل ازطالبان و پس از طالبان سال ها به عنوان وزیر خارجه افغانستان بوده و با اکثریت رهبران جهان آشنایی نزدیک داشته و به سیاست جهانی خصوصا درمنطقه ازآشنایی ویژه ای برخور دارمیباشد
داکترعبدالله به عنوان یک سیاست مدار معتدل و با سنجش توانسته توجه جامعه جهانی را به افغانستان جلب نماید و نشان دهد که افغانستان زبان دیپلوماسی را میشناسد.
این درحالیست ، که جهان یک تصور نسبتآ تنش آمیز درمورد سیاستمدان افغانستان داشته چنین تصورمی شود ، که اکثرسیاستمداران افغانستان ازطریق تنش به حل مشکلات سیاسی افغانستان می پرداختند ، درچنین شرایطی داکترعبدلله در زمان مامورت اش به عنوان وزیرخارجه افغانستان نشان داد ، که منطق، اعتدال و تنش زدایی می تواند در پروسه حال مشکلات بسیارموثر باشد . کنفرانس بن اول نوامبرسال 2001 میلادی زمانیکه جهان درباره افغانستان و آینده آن دربن مذاکره میکرد ، و درباره ختم جنگ وتشکیل یک دولت موقت راه های تفاهم را با مقامات وقت افغانستان شهید استاد ربانی و داکترعبدالله و دوستانس مورد بررسی قرارمی داد ، داکترعبدالله درکابل انتقال مسالمت آمیزرا تدارک دیده ، به عنوان یک سیاستمدارآگاه رسالت خود را به مردم افغانستان و جامعه جهانی نشان داد . درزمستان سال 2001 میلادی زمانیکه در ورزات خارجه افغانستان درباره ی پالیسی سیاست خارجی افغانستان بحث می شد ، بنده افتخار حضور درچند جلسه در وزارت خارجه را داشتم حضور ده ها دیپلوماتی ، که درزمان رژیم طالبان به خارج رفته بودند به افغانستان برگشته دراین بحث ها شرکت داشتند .
‏محمود منجم زاده

>>>   نورالله وليزاده
معرفی والی‌ها از سوی تیم ثبات و هم‌گرایی در تاریخ سیاسی افغانستان یک رویداد بی‌سابقه است. اکثریت تحلیل‌گران هنوز به دلیل تازگی این رویدادها، چارچوب تحلیلی دقیقی برای آن پیدا نکرده و به سیاق گذشته و با ذهنیت‌های گذشته اوضاع را تحلیل می‌کنند. همه یک نوع شوک دیده‌اند. جامعه جهانی نیز دست‌پاچه و تعجب‌زده به نظر می‌رسد. برای تحلیل و مدیریت اوضاعِ روبه انکشاف جدید، نیاز به فکر نو و راه‌کارهای مدیریتی نوین است. منطقه ما از نقطه نظر تحولات اجتماعی-سیاسی آبستن تحولات ژرفی است. ایران، پاکستان، عراق، سوریه و یمن موج جدیدی از حرکت‌های مردمی بیدارانه در برابر حکومت‌ها را شاهد بوده و در حال تجربه کردن این تحولات هستند. افغانستان به دلیل جنگ‌زده بودن و حاکم بودن خارجی‌ها به سرنوشت مردم تا حدودی از تحولات سیاسی-اجتماعی منطقه‌ای به دور نگهداشته شده است. بعید نیست که این تحولات به افغانستان نیز گسترش پیدا کند و ما در مسیری قرار بگیریم که مدیریت آن از توان چند دپلمات امریکاییِ خسته از مذاکره با طالبانِ لجوج بیرون باشد. بحران آفرینان اصلی باید متوجه عواقب رفتار شان باشند.

>>>   نیلوفر بدخش خراسانی
کسی از فرانسه با سخنگُه غنی تماس می گیرد با زبان انگلیسی و گویش فرانسوی حرف می زند و وانمود می کند که وزیر خارجه فرانسه است خواهان صحبت با آقای غنی می شود سخنگوی غنی هم که منتظر چنین فرصت بوده سریع و بدون اینکه بداند پشت تلفن کی است گوشی را به جناب غنی می دهد ...
طرف هم بعد از 15 دقیقه حرف زدن و تبریکی گفتن و وعده همکاری با حکومت جدید و اشرف غنی می گوید ببخشید من کمیدین هستم و فعلا صدای شما به طور زنده بخش می شود خواستیم کمی با شما شوخی کنیم ....

>>>   غم غنی ره بخوریم ؟ غم عبدالله ره بخوریم ؟ یا غم کرونا ره ؟؟؟
چی گناه کردیم خدا !!؟؟

>>>   آقای ناصری از استرالیا
امیدوارم که از شر آتش سوزی ها و سیلاب ها در امان باشی.
گپ صاف و ساده
کسی که در معامله خرید و فروش پیاز و کچالو با تو تقلب کند آیا در معاملات کلان طلا و الماس بالایش اعتماد میکنی؟

غنی در انتخابات حد اکثر تقلب و دغلی را انجام داد و کار به اینجا کشید.
آیا این حماقت نیست که پروسه صلح را هم بسپاریم که غنی مدیریت کند؟

ایران روز جمعه انتخابات انجام داد.
چیزی حدود ۴۰ ملیون واجدین شرایط اشتراک کردند.
امروز شنبه یک مقدار نتایج معلوم شد و باقی هم تا پایان یکشنبه معلوم میشود و در نهایت ظرف یک هفته به کلی تمام مراحل اش تکمیل میشود خیر و خلاص

رئیس جمهور ایران نه متفکر اول است و نه دوم و نه سوم
رهبر اش هم چنان
زیر تعزیرات و محاصره اقتصادی هم قرار دارد.
امریکا و اسراییل هم آشکارا دشمن فعال و پر قدرتش هستند.
مگر طی سه روز نتیجه حدود ۴۰ ملیون رای معلوم میشود خیر و خلاص

اما در افغانستان
رئیس جمهورش جامعالکمالات و الفضایل
متفکر دوم جهان
امریکا و اسراییل و اروپا و همه جهان هم دوستانش
نیرو های ۴۰ مملکت هم در خدمتش
مگر با این همه ۵ ماه است که دو کمیسیون شتنک میزنند و ۱ ملیون و ۸۰۰ هزار رای را تصفیه کرده نمیتوانند و در نهایت هم با عجله متقلب اعظم را برنده اعلان کردند که حتی ترامپ هم حیران مانده که حالا چه کند.
پس تو بگو عزیز دل افغانستان
آیا غنی و حکومت تقلبی اش پروسه صلح را مدیریت کرده میتواند؟

خوش و خرم و از آفات و بلیات به دور باشی
عمرت دراز باد و صحتت مدام

>>>   Homaira Omar
یک عده مردم به این عقیده اند که در بحران کنونی ،اشرف غنی در مقابل جنگسالاران ایستاده گی نموده .
عده دیگر فکر می کنند که عبدالله عبدالله از حقوق تاجیکان دفاع مینماید .
یک عده اوزبیک ها به این عقیده اند که دوستم ناجی و مدافع حقوق آن ها است .
طالب به این عقیده است که آنها در مقابل کفر می جنگند و مدافع اسلام هستند.
اما درحقیقت،اینها همه اجیران امریکا اند، که جهت منافع امریکا درمقابل همدیگر سنگر گرفته اند ،زیرا همه آنها توسط امریکا تغذیه وحمایت مالی میشوند . با تاسف باید گفت که یگانه قربانی سیاست های تفرقه بیانداز و حکومت کن امریکا ملت فقیر افغانستان است و بس !
لطف نموده به خاطر دفاع از چند عنصر فروخته شده و نوکر امریکا، به همدیگر دشنام نه دهید . زمستان میگذرد رو سیاهی به ذغال می ماند !

>>>   دوستم در بدل خون هزارها ازبك هردم شهيد توانست خود را به هر وسيله كه شود تا اينجا برساند.
او براي خود نام عزت وزنده گي ساخت ولي ازبك ها هنوز در مغاره ها زنده گي ميكنند.
مزدوركاران سرچوك كابل-كوته سنگي -خيرخان ورزان قيمت ٩٠ فيصد شان ازبك است كه درو از فاميل در سراي هاي كثيف به وضع خيلي خراب زنده گي ميكنند.
دوستم مي فهمد اگر ازبك باسواد شد او ديگر چانس كلان كاري راندارد.
فكر ميشود در قوم ازبك هـيچ كسي وجود ندارد كه جلو اين وحشي را بيگيرد.
دوستم تاريخ قوم ازبك را خراب ساخت از بچه بازي شروع كرد -لوطت كرد زناكرد با گلب الدين رفيق شد- با رباني دوست شد - چاكر حضرت شد وفعلا نوكر شوراي نظار .
باعث قتل نجيب و شهادت اضافه از پنجهزار طالب در دشت ليلي.
دوستم چه فكر ميكند كه اگر طالبا بيايند برايش شراب خواهد اورد؟
بزرگترين دشمن طالب- حذب دموكراتيك وصلح در كشور همين خاين است.
نوروز از پريان پنجشير

>>>   داماد خاله حوا علم نورستانی جوانک لشمک عوام فریب که به پول ارگ خود را کاندید ریاست جمهوری کرده بود و همچنان حفیظ سه چهار تای دیگری که در اخر مرحله به نفع غنی انصراف دادند و زیر پوستین پر کیک غنی احمدزی در امدند انشاءالله که به مقصد خاینانه شان نخواهند رسیدند و دست رسی به چوکی دلخواه شانرا در رویا برای شانباقی خواهند مانند و چیزی ک برایشان رسید روسیاهی و کسب نام عوام فریب معاملگرو دروغگوی روسیاه نزد مردم و تاریخ کشور خدا از چنین روز بد نامی نزد مردم و تاریخ ماو شما دوستانرا در امان بدارد.

>>>   به نو روز از پریان پنجشیر
نوروز نام ، نه تو از پنچشیر استی و نه یاد داری که پنجشیری نوشته کنی تو یک اوغان استی که میخواهی میان بقیه اقوام تخم نفاق بندازی
اگر تاابد از نفاق افگنی به جایی میرسید شیطان اولش بود
تهداب و بنیاد اوغان از دروغ و نفاق و شقاق است و این نفاق افگنی هم از خصلت های شماست

>>>   اقای جوزجانی ودوست دیگر که من را بیعقل خطاب کردید.مشکل تان برایم قابل درک است هراس دارید که دوستم ازشما ایشچی دوم وسوم نسازد.من درمورددوستم ازکسی نشنیدم٫ باسه تن دیگر به صفت نفر چارم برای مدت یک ساعت افتخار ملاقاتشان را داشتم.همونباشه مه دروغ گپته ایستاده نه ششتم کو.
شما حداقل همین درک را ندارید که ملیونها ترکتباروازجمله خودرابااین رابرتان توهین کردید.
عاقل

>>>   عاقل جان
خوب است اعتراف داری که تجربه ایشجی را گزراندی
بخاطری همو است که از دوستم پاچا ناله داری
دوستم پاچا به هر تهمت چی مثل تو بها نمیدهد و تو هم کسی نیستی که به نام دوستم دهن باز کنی،
اما در تاریخ خود تیمور ها داریم که دوستم سلسه جنبان همان نسل است نسل تیموری ها بی غیرت نیست و نخاد بود مثل بابا غنی تو که در شب بگرام مثل عسکر پشت سری خود ایستاد کرده بود
عکس شب بگرام یادگار تاریخی در دل تاریخ برای نسل های آینده اوغان می ماند تا ببینند که اوغان ها به چطور بابا داشتند و به کدام رقم نفر شان بابا میگویند
ما مثل شما هر کل و کور روانی را که از راه رسید بابا نه گفتیم و نه میگوییم اگر ترکتبار هم باشد
دوستم پاچا شیر میدان و مدافع اصیل ترکتباران است ....
جوزجانی

>>>   هلیکوپتر فرار غنی کوچی همین حالا در بام ارگ جابجا شده است۰ ولی نگذارید این عوامفریب متقلب فرار کند، باید محکمه شود و چوب در ک۰۰ خودش و مخکش هایش زده شود۰

>>>   دوستمی ها!
باوجوداجرای لواطت با یک مرد ازبک ٫تحصیلکرده بادانش وباسواد٫صاحب ابرو٫عزت وحیثیت توسط دوستم که ان سرسفیددرحقیقت حکم پدررا برای همه تان داشت هنوز هم در خ..های دوستم اویزان هستید.ایکاش بیعقلی وکله خامی سرحدمیداشت.
وحید

>>>   اقارب نزدیک حنیف اتمر شایعه انداخته اند که جنرال دوستم پس از ملاقات با زلمی خلیلزاد از جناح ثبات و همگرایی جدا شده و قرار است پس از دهم حوت رسماً به جناح دولت ساز بپیوندد. این که این خبر چقدر راست و چقدر تبلیغات شوم استخباراتی است زمان حقایق را پس از دهم حوت روشن می کند.

>>>   جوزجانی!
ازبکها درمعرض خطر سندروم ایشچی قراردارند٫من که ازبک نیستم.
عاقل

>>>   جوزجانی!
ایکاش دوستم مثل تیمور تنها لنگش لنگ میبود٫عقل ومغز وفکرش لنگ است.ازنظر من ترکباران مستحق یک رهبربا سوادبادانش وبااخلاق اند.اگرتو فکرمیکنی دوستم هم برای شمازیاد است پس مشکلی وجودندارد.
روف

>>>   پیشنهادمن اینست که همه ترکتباران ذکوراز۱۴ تا۸۴ ساله یکباربادوستم عملی راانجام دهند که اوبا ایشچی انجام داده.ازسایر ملیت ها ازهرکدام صرف ۳ نفر٫به شمول یک هندوی خرک...تااتحادوهمبستگی همه اقوام کشوردریک پروسه ملی به نمایش گذاشته شود.
بشیر جاغوری

>>>   به بشیر جاغوری
نه تو بشیر استی نه از جاغوری
بلکه یک متعصب اوغان فاشیست از قبیله های انتحاری استی
این یک انتحار است که در بین ترکتباران به نام جاغوری داخل شدی
به هر طرزی که خواهی جامه می پوش من از طرز خرامت می شناسم

>>>   برادر نازنین که درمورد اسم وتخلص من شک دارید.
اگرشفقت کنیدوادرس ایمیل تان ارسال کنید
٫حتما فوتوکاپی تذکره ام را خدمت میفرستم.
بشیرجاغوری

>>>   ترکتباران عالیقدر!
مگر گاهی اندیشیده اید که کجا شد انهمه کدرهای تحصیلکرده٫بااحساس وبادانش تان که همت والای انسانی شان برای شان اجازه نمیدادتادستان یک اوباش بیسوا٫جاهل ولوطی راببوسند؟
چه کسی همه شان راتارومار وفراروطن کرد؟
اگریک دیگ کلان کله پزی میداشتم٫کله های همه تانرامیپختم.
هارون نوروزی

>>>   ازهمه دوستان که به پیشنهاد بشیر جاغوری موافق هستند وارزو دارند سهم شایسته شان را دریک پروسه عظیم ملی به نمایش بگذارند صمیمانه تقاضا میشود تادرردیدف ها منظم ایستاده٫نوبت رامراعات وازبینظمی جلوگیری نمایند.
میرزا قاسم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است