هیچ قضیه‌ مثبت کرونا در افغانستان ثبت نشده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۸    ۱۳۹۸/۱۲/۵ کد خبر: 162308 منبع: پرینت

تاحال هیچ قضیه‌ای ویروس کرونا در افغانستان ثبت نشده است.
این موضوع را جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت‌ملی افغانستان در صفحه تویترش نوشته است.

قبل از این روز یکشنبه (۴ حوت) وزارت صحت‌عامه افغانستان گفت که سمپل خون سه فردی که گمان می‌رود مصاب به‌ویروس کرونا باشند به‌کابل منتقل شده و تحقیقات روی آن صورت می‌گیرد.

به گزارش رادیو آزادی، مقام‌‌های محلی هرات گفته‌اند که به هدف جلوگیری از سرایت احتمالی ویروس کرونا ۳۶ تن را که از شهر قم ایران برگشته‌اند، قرنطینه کرده‌اند.
شورای امنیت‌ملی افغانستان به‌هدف جلوگیری از ورود کرونا از ایران به افغانستان، رفت و آمد زمینی و هوایی میان دو کشور را متوقف کرده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   دو هفته پيش ٢٦نفر تو كمتر از يك هفته در بدخشان فوت كردند همه علايم كرونا داشتند از چين وارد شده بود خبرنگاري كه خبر رو پخش كرد تهديد شد من ايران بزرگ شدم اما فاميلم بدخشان هستند افغانستان هم مخفي كاري ميكنه مثل چين و ايران

>>>   همزبانان افغان مواظب خودتان باشید خیلی وقت است که در افغانستان این بیماری آمده منتها تشخیص ندارید وحتی کیت آزمایشگاهی ندارید که متوجه شوید مواظب باشید در امارات بحرین کویت عراق پاکستان آمده در امارات که خیلی کشته داده ولی برای حفظ توریست پنهان کاری می کنند به این کشورها نروید کره جنوبی 800 نفر مبتلا شدند هیچ جای دنیا در امان نیست مواظب خودتان باشید

>>>   علت ثبت نشدن نبودن نیست نداشتن امکانات لازم ومربوط است

>>>   اين يک واقعيت جغرافيه اى ايست که مرکز شیوع یا بیماری همه گیر (یک اصطلاح در پزشکی و اپیدمیولوژی یا مرکز انتقال عفونت کرونا فقط در چین است. مناطق قبايل و خيل هاى پشتونى شمال ايالت پاکستان پختون خواه و پشتوننشين همسایگان در به ديوار چین هستند. ارائه خدمات پزشکی ضد شيوع عفونى و هم گيرانه و گسترش چنين بيمارىها نياز اقدامات و تدارکات پیشگیرانه در برابر کنترل و جلوگيرى این غفونت در مناطق قبيله اى معيارى نيست و اصلا وجود ندارد. آمارگيرى جمعيت پشتونان هنوز معلوم نيست چه خاصا آمارگيرى تعداد افراد مبتلا شده قبايل آزاد به کرونا.ايران در همسايه گى "افغان نيستان" و پاکستان قراردارد.
امريکا اين پروپاگند را عليه ايران تبليغ مى کنند ومقامات ناله وفرياد ودولت دستنشانده امريکا طوطى وار ترويج مى کنند.
نکند که اين ويروس از کدام مرکز فناورى براى جنگهاى شميايى و بيولوژيکى از سوى به حريف عمده اقتصادى چين در آنجا انداخته شده باشد. چين داشت اولين قدرت اقتصادى جهان مى شد.
دولت افغان نيستان يک دولت تقلبى و جعلى است که در همه امور تقلب و کلابردارى و قلدرى مى کند ومردم سرزمين زيباى هندو کوهان را بازى مى دهد و گمراه کننده ترين دولت ستمگر ظالم و دهن هاى رهبران حاکمان پشتون در پستانهاى شير دار گاوان غربيان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است