والی هرات: مرز اسلام قلعه موقتا مسدود است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۳۹۸/۱۲/۵ کد خبر: 162310 منبع: پرینت

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات اعلام کرده که براساس تصمیم شورای امنیت ملی مرز اسلام قلعه میان افغانستان و ایران موقتا مسدود است.
به گزارش بی بی سی، او در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که این کار به هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از ایران به افغانستان گرفته شده و از بامداد روز دوشنبه (پنجم حوت) مرز زمینی اسلام قلعه بر روی مسافران تا اطلاع بعدی بسته است.
والی هرات از شهروندان افغانستان خواسته که برای رفتن به ایران به مرز اسلام قلعه سفر نکنند.

بعضی از رسانه‌های محلی گزارش داده که صدها نفر در آن طرف مرز افغانستان در خاک ایران در منطقه مرزی دوغارون برای ورود به افغانستان صف بسته‌اند. براساس این گزارش پولیس مرزی ایران نیز به مسافران به دلیل بسته بودن مرز افغانستان اجازه خروج را نمی‌دهند.
بعضی کاربران گفته که زمان اقامت شان در ایران به اتمام رسیده و اگر نتواند به افغانستان برگردد دچار مشکل می‌شوند و شمار دیگر نیز گفته که عازم ایران بودند اما این تصمیم مانع سفر آنان شده است.
صاحب نظران اقتصادی می‌گویند که تصمیم اخیر دولت می‌تواند تبعات ناگواری بر اقتصاد افغانستان داشته باشد و بازرگانان دو کشور از این تصمیم متضرر خواهند شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرز
اسلام قلعه
والی هرات
نظرات بینندگان:

>>>   والی هرات لطف کند و در این قرن ۲۱ امکان تشخیص لابراتواری کرونا را در هرات آماده کند در غیر آن تا بوسه به پیغام بفرستند هرات را کرونا در بدر میکند و خود والی هم نصاب میشود و میمیرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است