حکمتیار: انتخابات مجدد برگزار شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۳    ۱۳۹۸/۱۲/۵ کد خبر: 162312 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.
در خبرها آمده است که حکمتیار در این دیدار که راس ویلسن کاردار سفارت امریکا در کابل نیز حضور داشت، خواهان الغای نتیجه نهایی و برگزاری انتخابات مجدد شده است.

گلبدین حکمتیار در دیدار با مقام‌های امریکایی گفته است که اعلام نتیجه نهایی انتخابات «خلاف، قوانین، اصول و طرزالعمل‌ها» بود و برای مردم پذیرفتنی نیست.
او پیشنهاد کرده است که نتیجه این انتخابات ملغا شود و تحت اشراف یک حکومت «بی‌طرف و قابل قبول برای همه»، کمیسیون «واقعاً» بی‌‎طرف انتخابات مجدد را برگزار کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
انتخابات
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   تمام ملت ميفهمد كه تقلب گسترده صورت گرفته و نتيجه اعلان شده از طرف كمبيسيون فروخته شده ، بي إيمان و بي وجدان درست نيست. اما ع و غ اين دو جاهل مركب بايد وطن را به برباعي سوق ندهند. بايد يك اجماع سياسي از سياسيون ، نخبه گان و جامعه بين المللي صورت بگيرد، ع را با دارو دسته اش به هندوستان و غ را با بي بي گل ، سلطانزوي و همه يازنه هاي سر قدرت به امريكا پرتاب كنند. در وجود اينها هزار بار انتخابات به چالش كشانده ميشود. دست غني بايد كوتاه شود و حاتم طايي بودنش از خزانه بيت المال ختم شود. مردم ميخواهد چهار روز در صلح و امنيت زندگي كند. هر روز كه قواره منحوس كلمرغ در پرده هاي تلويزيون ظاهر ميشود، تمام روز به جگرخوني ميگذرد. خداوند اين ملت را هرچه زودتر از شر اين قاق روده و اطرافيان بي وجدانش نجات بدهد.

>>>   انتخابات که باز برګزار شود باز ازین کده رای کم میګیری تمام حزبی ها ازتو رفت چیزی نمانده مانند ګاو کتواز یک شاخ و دو خایه ماندی هرقدر که دهانت و لبانت باهم فشار دهی و ګپ جورکنی به جای نمیرسد همه ترا میشناسد که یک چهره منهوس و منفور هستی قاتل مسلمانان هستی و ریا کار و فریب کار هستی ازیکده زیاد خوده نشرمان بس است.
کمال

>>>   اگر راکتیاررا غول بنامم که دروغ هم نیست٫طرفدارانش عاجل مرا بیعقل خطاب میکنند.
مگرانتخابات بعدی را فرشته هاازاسمان نازل شده مدیریت میکنندیا همین افغانها؟وقتی همه انتخابات که تاکنون دایرشده پرازتقلب است انتخابات بعدی نیزپرازتقلب خواهدبود.
عاقل

>>>   همه دسيسه ها بخاطر حق تلفي قوم تاجك و ازبك و هزاره است . گاهي حكمتيار گاهي كرزي و سياف و گاهي خليلزاد از وارخطايي به هر در و ديوار ميكردند تا جلو پيروزي داكتر عبدالله را كه به اساس راي بايومتريك و پاك رييس جمهور شده را بگيرند. ولي اينبار نميتوانند داكتر عبدالله را فريب دهند چون داكتر عبدالله خوب ميداند كه پيامبر ص فرموده اند كه ادم عاقل را از يك غار دوبار مار نميگزد.
اگر اينبار عبدالله فريب بخورد گلم قوم تاجك و ازبك و هزاره را اشرف غني ضرف پنج سال اينده جمع ميكند و تمام رهبران باقيمانده شان را نابود و مردم شان را پايمال كوچي هاي پاكستان خواهد نمود.
فعلا همه دنيا ميداند كه داكتر عبدالله برنده است و سيصد هزار راي تقلبي بدون بايومتريك توسط هوا علم نورستاني و همكارانش به نفع غني حساب شده . همه دنيا ميدانند كه صداي ملت در مقابل صداي يك فرد كه رشوت گرفته و قوم بازي نموده اشرف غني را پيروز اعلان كرده قرار دارد . همه ميدانند كه صداي ملت بر صداي يك فرد پيروز است و حق بر باطل پيروز است. صداي ملت همين است كه داكتر عبدالله برنده انتخابات است .
تمام خائنين به راي ملت كه امانت ملت است باييد به جرم خيانت ملي محاكمه و اعدام گردند تا پند باشد براي كساني كه در انتخابات تقلب ميكنند. و عليه مردم سالاري نو پاي افغانستان خيانت ميكنند .
به عبدالله و دوستم و محقق و خليلي و رباني و احمد مسعود ننگ تاريخي خواهد بود اگر كوتاه بياييند . غيرت و شهامت وجدان و إيمان شان را فراموش نكنند. اينها همان قهرمانان اند كه اتحاد جماهير شوروي را شكست داده اند. با جانبازي هاي مردم شان و خود شان به اينجا رسيده اند .
صداي ملت به شما رهبران ثبات و همگرايي همين است كه يك قدم كوتاه نياييد ورنه هم خود تان نابود ميشويد و هم قوم تان .

>>>   فرض کنید انتخابات کاملا ازاد وبیطرف برگذار شودوهیچگونه تقلبی هم صورت نگیردو... رای حاجی اغا حکمتیار همان سه در صد است وبس درست است که در همه انتخابات تقلب صورت گرفت وبه نفع یک یا چند نامزدارای بسیاری ریخته شدودرین تقلب ها نفرموردنظرخویش را به پیروزی رسانیدند اما از رای واقعی کسی تا هنوز چیزی راکم نکرده اند خصوصا رای کسانی را که احتمال بردش صفر باشد زیرا کم کردن واضافه نمودن هردو مشکل است وتا هنوز تقلب کار ها همیشه به جاده ای یک طرفه روان اند به این حساب اگر هرنوع انتخابات برگذار گردد رای جناب حکمتیار همان سه در صد خواهد بود واین همه داد وواویلا ها برای خود بزرگ بینی بیش نیست
ولایت خان

>>>   کمال براستی با کمال است !

>>>   عاقل!
آیا این عاقلانه است که نتیجه پر تقلب انتخابات را بپذیریم.
دور قبلی هم غنی با تقلب در راس امور قرار گرفت.
این به این میماند که هر بار یک نفر را با سیلی به رویش بزن و بعد بگو خیر است مرا ببخش و عاقل و دیوانه هم جمع میشوند که خیر است و خیر است و بعد این عمل باز و باز و باز تکرار میشود .
راه حل این است که یک سیلی را با دو سیلی جواب بده تا طرف بفهمد که زدن خوردن هم دارد.
آنوقت مثل بچه آدم می نشیند و هر مشکلی دارد با عقل و منطق حل و فصل میکند.

>>>   گلو!
۸۰ مرتبه هم اگر انتخابات شود٫جز چنداحمق بیشعورادم نورمال برای تورای نخواهدداد.
مامون

>>>   اګر دور دوم اجرا شود باز هم بین دو برنده اول و دوم است.
به حکمت یار چې مفاد اش میرسد ؟

>>>   من هیچگاه نگفتم نتیجه تقلب راباید پزیرفت.درحلیکه دستان مبارک همه تان را میبوسم میخواهم عرض کنم که دروضع موجودانتخاب باماوشما نیست.این قدرتهای بزرگ اندکه تصمیم میگیرند کدام نوکر شان نفراول وکدام چاکرشان نفردوم باشد.
عاقل

>>>   هزاران انتخابات ديگر برگزار شود
تقلبات حاکمان پشتو برملا شود
کمى سون متقلب افغان مجبور شود
حاکم پشتون هر بار رييس جمبور شود
اعلام دوامدار شود
آراى شفاف مردم هميشه ناپاک شود
حاکمان پشتون با تقلب و قلدرى وجعل پرکار شود
راه نوين و يگانه گزينه بايد انتخاب شود
سرزمين هندوکش به هفت شهر عشق تبديل شود
رييس جمهوران و مرکزيت پرستان به کشورشان بازگذشت شود
حق به حقدار هر هفت قوم و تبار داده شود
همبستگى ميان شهروندان شهرهاى هفتگانه بسته شود
قدرت سياسى و منابع و ثروت مردمى برابر ويکسان به صاحبان اش داده شود
بادار منشى و برده منشى زدوده شود
شعارهاى فاسد تعبيض حاکمان پشتون از ريشه کنده شود
تفکر اصلى و فرعى تبارى و جنسى و زبانى و دينى از بنياد برداشته شود.

خواستها نيستند از سوى حاکمان پشتون و يا افغان بر آوردنى
پس تجزيه شود به هفت مهر هفتگانه
و آن هفت خوشه پروين
نام صورت فلکی مشهور به «هفت خواهران»
از هفت برادران چيزى خوب بيرون نشد
زنده باد مادران
زنده باد زنان
زنده باد دختران
زنده بادخ واهران
همه شان اصل اند بعضى پسران شان فرعى اند.
چطور يار حکومت?


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است