جنرال آمریکایی به عبدالله: نتایج انتخابات را بپذیر
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۹    ۱۳۹۸/۱۲/۶ کد خبر: 162321 منبع: پرینت

جنرال بازنشسته امریکایی به عبدالله عبدالله رهبر دسته انتخاباتی "ثبات و همگرایی" گفته که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرد.
جنرال جک کین نظامی بازنشسته آمریکایی به عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری توصیه نموده که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرد و کسب 39 درصد آرا چیزی قابل حمایت نیست.

آقای کین در توییتر خود خطاب به عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی گفته که کسب 39 درصد آرا برای اخذ مقام ریاست جمهوری کافی نیست و بهتر است نتیجه انتخابات را بپذیری.
او گفته: "عبدالله در انتخابات افغانستان مدعی برنده انتخابات است، در حالی به صورت قطعی بازنده نتیجه انتخابات است؛ 39.50 درصد در برابر 50.64 درصد هیچ کمکی نمی‌کند. کنار بکش، رییس جمهور غنی برای انجام گفتگوهای صلح با طالبان به حمایت سیاسی نیاز دارد، نه تفرقه."

این جنرال امریکایی که سابقه اجرایی ماموریت در افغانستان را نیز دارد، در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده که تیم ثبات و همگرایی نتیجه انتخابات را نپذیرفته و حکومت همه شمول اعلام کرده است.
این تیم در چند روز اخیر، چندین والی را در ولایت های مختلف معرفی کرده که نگرانی‌های زیادی مبنی بر تشکیل حکومت موازی در کشور را ایجاد کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
جنرال آمریکایی
نظرات بینندگان:

>>>   داكتر عبدالله شاگرد مسعود كبير است.
او در گرفتن تصميم جددى و قاطع است و نه ترس دارد و نه اين و ان فريب اش داده ميتوانند.
ح ع

>>>   این جنرال که در افغانستان وظیفه انجام داده ممکن به دستورش مسلمانان هموطن ما را نیز شهید کرده باشد. و ارباب کسانی است که از آنان حمایت می کند.

>>>   مخالفان اشرف غنی فقط در موارد منفی ها و یا عیب های وی سخن می گویند. اما در مورد هنر وی چیزی نمی گویند: او یک مرد دانشگاهی و عمیقا آگاه از اوضاع کشور و جهان است. باید گفت که او یک مدیر سرسخت و با پشت کار است. اگر حریف هایش او را جدی نمی گیرند در حقیقت اشتباه می کنند و در آخر روز بازی را به نفع وی می بازند. در سیاست و در همه موارد شناخت دقیق از حریف یک اصل و تامین کننده برد است

>>>   دربدبختی افغانستان همین بس که سرباز امریکایی باید برای افغانستان تکلیف روشن کند.

>>>   جناب عبدالله ، آینو می‌دونه که غیر ممکنه در افغانستان غیر از فوم پشتون محاله قوم دیگه در قدرت باشند و الکی مردم رو به جان هم دیگه نیندازد جناب عبدالله تو رو خدا بسه آینو خودت هم میدونین که انتخاب والی های جدید در سمت شمال و پنجشیر و پشت پرده اسرار چه خبر است و تو در تصمیم گیری پشت پرده با خبری،چرا مردم رو و کشور رو دو تیکه می کنی اینجا بوی تجزیه‌ی می آید و باحث جنگ داخلی و خارجی ها مداخله و طالبان و داعشی ها کشور رو مانند سال ۱۳۷۱ داغون کند تو رو خدا بسه دیگه و تو پول خودته می گیری به قیمت جان هم وطنانت،

>>>   والله تویت این چنرال دل هر انسان را از بینیش ودانش جنرال های امریکای سرد میسازداگر عبدالله وطرفدارانش راستی بپذیرند که ۳۹ در صد رای اورده اند انها بدون امر ودستور جنرال امریکای هم باید ان نتیجه را بپذیرند اینها میگویند نتیجه ای را که دستگاه های استخباراتی شما مهندیسی نموده اند قابل پذیریش ما نیست عبدالله وطرفدارانش میگویند که ما بیش تر از ۵۵ در صد رای داریم فکر نمیکنم یک جنرال امریکای به این اندازه به سفاهت بنویسد شاید در حق ان جنرال تهمت بسته اند اگر واقعا ان جنرال چنین چیزی گفته باشد انا لله وانا الیه راجعون واحتمالا او چیزی غیر ازین گفته که محللین منظور اوراندانسته اند زیرا همه میدانندکه اگر عبدالله حتی یک رای هم کمتر از غنی باشد نتیجه ای انتخابات راباید بپذیرد چه رسد به سه درصد محترم جنرال صاحب ما میگویم اصلا غنی ده در صد رای ندارد ارای اورا با تقلب بالا برده اید موفق باشید
گل نبی عیدی زاده

>>>   به گزارش خبرگزاری جمهور؛ آقای پمپیو روز سه‌شنبه (ششم حوت) در یک کنفرانس خبری در مقر وزارت خارجۀ امریکا گفت: "در آستانۀ یک فرصت بزرگ سیاسی قرار داریم و به هیچ گروه کوچکی که باور دارند این روند را تضعیف کرده می‌توانند، اجازه نخواهیم داد. شمار زیاد چنین گروه‌ها وجود دارد که تلاش دارند آنچه را به دست آورده‌ایم، آسیب برسانند. اجازه نخواهیم داد که چنین شود.
بله در بدبختی افغانستان همین بس که آمریکا خود را در این کشور همه کاره می داند.

>>>   جنرال امریکایی درست فرموده ولی نیشه قدرت گوش شنوای عبدالله و طرفدارانش را کر ساخته.

>>>   اين جنرال را هم شاييد تيم اشرف غني خريده باشد و مثل خليلزاد يگان گپ هاي بيجا و بي مورد به زبان بياورد به قول بد ماش ها بچه ترسانك كند تا عبدالله بترسد ورنه همه دنيا ميدانند كه جنرالان نظامي خارجي حق مداخله در سياست را ندارند و اين به وزارت خارجه شان مربوط ميشود كه درين مورد گپ بزند نه به جنرال نظامي و يا ترجمان شان . فعلا خليلزاد ترجمان در بخش صلح و مذاكره با طالبان است ولي امده پشتي اشرف غني را كرده در سياست افغانستان مداخله ميكند. اگر عبدالله و تيمش هوشيار باشد همه حركات خليلزاد را به وزارت خارجه امريكا گذارش دهند جلو خليلزاد گرفته ميشود چون وظيفه خليلزاد ترجمه مذاكرات صلح با طالب است او نه كدام سفير است نه كدام وظيفه و صلاحيت دارد كه در مورد انتخابات افغانستان نظر دهد و همچنان حق تحديد كسي را ندارد . امريكا از خود سفير دارد كه نماينده رسمي امريكا در افغانستان است.
خليلزاد كرزي سياف سه مهره اشرف غني اند كه در بين تيم عبدالله فعاليت هاي تخريب كارانه دارند. تيم عبدالله باييد هوشيارانه و قاطعانه اين سه شخص را از هود دور كنند و در مورد هرسه شان خصوصا در مورد مداخلات خليلزاد باييد عبدالله يك مصاحبه يا پرس كنفرانس به زبان انگليسي صادر كند جلو مداخلات خليلزاد در امور انتخابات گرفته ميشود و رهبران تيم ثبات و همگرايي خصوصا اقايان محترم دوستم محقق خليلي و احمد مسعود باييد با او ديد و بازديد نكنند چون او هيچ كاره نيست او يك كمپاين گر تيم غني ميباشد.
وسلام
سلطان سنجر

>>>   خليلزاد و كرزي و سياف كمپاينران و لابي هاي اشرف غني اند كه يكي شان به خارجي ها گذارش سرچپه به نفع اشرف غني ميدهد و رهبران ساير اقوام افغانستان را تهديد ميكند و ديگران شان دربين تيم ثبات و همگرايي وظيفه تفرقه افگني به نفع اشرف غني را دارند.
تيم ثبات و همگرايي كه برنده اصلي انتخابات بايومتريك است باييد جلو رخنه سياف و كرزي را در داخل تيم شان گرفته و مداخلات و تهديدات خليلزاد را مستقيما به وزارت خارجه امريكا گذارش دهند و مصاحبه هاي شان را در مورد مداخلات و اخطار هاي خليلزاد به زبان انگليسي گفتاري و نوشتاري به گوش جهان و امريكا برسانند بدين ترتيب جلو مداخلات خليلزاد به زود ترين فرست گرفته ميشود. چون خليلزاد نماينده وزارت خارجه امريكا در امور صلح با طالبان است و صلاحيت مداخله در امور انتخابات افغانستان و مبارزات سياسي افغانستان را ندارد.
داكتر عبدالله براي مهار مداخلات خليلزاد در انتخابات ضرورت به يك تيم رسانه اي مسلط به زبان انگليسي دارد. چون سياسيون امريكا اخبار افغانستان را به زبان فارسي و پشتو نميفهمند و ترجمه ان را از طريق ترجمان ها و لابي هاي مثل خليلزاد و غيره بدست مياورند كه همه شان وابسته به اشرف غني اند و به نفع اشرف غني اطلاع رساني ميكنند و ذهنيت سياست امريكا در قبال نتايج تقلبي انتخابات را به نفع اشرف غني تعغير ميدهند.
وسلام
سلطان سنجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است