کمک ۲۱ میلیون یورویی اروپا به ایران و پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۳    ۱۳۹۸/۱۲/۶ کد خبر: 162323 منبع: پرینت

اتحادیه اروپا اعلام کرد برای حمایت از مهاجران افغانستانی ساکن ایران و پاکستان، ۲۱ میلیون یورو به این دو کشور کمک می‌کند.
به گزارش یورونیوز، کمیسیون اروپا اعلام کرد که برای حمایت از مهاجران و پناهجویان افغانستانی ساکن ایران و پاکستان در مجموع ۲۱ میلیون یورو به این دو کشور کمک می‌کند. این خبر در گردهمایی بین‌المللی ۴۰ سال میزبانی از مهاجران افغانستانی در پاکستان اعلام شد.

یانِز لِنارچیچ، کمیسر ویژه مدیریت بحران در کمیسیون اروپا، با اعلام این خبر گفت: «اتحادیهٔ اروپا با مردم افغانستان همراه است، از جمله آن‌هایی که به کشور‌های همسایه گریخته‌اند. من از ایران و پاکستان برای پذیرش میلیون‌ها پناهجو قدردانی می‌کنم.»
او افزود که این کمک‌ها می‌تواند برای تأمین نیاز‌های اوّلیهٔ مهاجران «از جمله آب، بهداشت و آموزش» صرف شود. این عضو کمیسیون اروپا نگفت دقیقا چه میزانی از این کمک‌ها به کدام کشور تعلق خواهد گرفت.

کمک‌های ضروری اتحادیه اروپا همچنین بناست خانواده‌های مهاجری را یاری کند که در جریان تغییرات آب و هوایی ولایت های بلوچستان و کشمیر پاکستان و نیز در جریان سیل سال گذشته جنوب ایران آسیب دیده‌اند.
با درنظر گرفتن مبلغ اخیر، کمک مالی اتحادیهٔ اروپا در این زمینه به افغانستان، ایران و پاکستان از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به ۳۰۰ میلیون یورو می‌رسد.

چندین دهه جنگ و کشمکش داخلی در افغانستان جان ده‌ها هزار تن را گرفته و میلیون‌ها تن را آواره کرده است. ایران و پاکستان بزرگترین میزبان پناهندگان افغانستانی در سراسر جهان به شمار می‌روند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
ایران
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   ما كمك نمي خواهيم اگه راست ميگن مهاجران رو تو كشور خودشون بپذيرند اين مبلغ ناچيز درمقابل بيشتر از سه ميليون مهاجر هيچ دردي از ايران دوا نميكنه

>>>   جنگ را در وطنم شما ها شعله ور کردید و باعث همه بدبختی شماها و اهداف کلان ستراتیژیک شما است.
در غیر آن کدام منطق میپذیرد که ابر قدرت دنیا در پای یک گروپ تروریستی زانو بزند و بعد یک سال مذاکره ذلیلانه به یک هفته کم کشتن و کمتر انفجار دادن قناعت کند و مشتاقانه منتظر روز موعود برای گذاشتن نام خود در پای موافقتنامه با یک گروپ تروریستی باشد.
همه ترفند است و همه بهانه برای بار بار شعله ور کردن وطن بد بخت من.

>>>   اگ. منطق داشتي ميفهميدي ابرقدرت دنيا در برابر طالبان زانو نزده بلكه خود طالبان رو بوجود آورده وگرنه كشور بزرگ ابرقدرت و اتمي مثل آمريكا رو كه حتي كل اروپا توانايي مقابله با او را ندارد كشورهايي مثل پاكستان ايران درمقابلش بچه سوسكه اگه آمربما مي خواست طالبان نباشد و صلح درافغانستان باشه اين كار رو در كمتر از يك روز انجام ميداد نه اينكه بيست ساله افغانستان رو كرده محل آزمايش سلاح

>>>   غربی های جنایتکار تزویر گر از کشور عزیزما افغانستان بیرون بروند، آن وقت دیگر نیازی به کمک آنها برای مهاجرین افغانی نیست

>>>   این پولها رابه افغانستان بدهند که خرج مردمش بکند که به ایران سرازیرنشوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است