شبکه خبر ایران: کرونا از افغانستان و پاکستان آمده
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۸    ۱۳۹۸/۱۲/۶ کد خبر: 162326 منبع: پرینت

شبکه خبر ایران با حضور سخنگوی بهداشت مجلس در باره انتشار بیماری کرونا و وضعیت این بیماری در ایران، برنامه داشت. این سخنگو باکمال بی‌اخلاقی، انتشار بیماری کرونا در قم را به گردن چینی‌ها، پاکستانی و افغانستانی‌ها انداخت. از آن پس، چند بار شبکه خبر این سخن را زیرنویس کرده‌است.

به گزارش شفقنا، گفتنی است حدود یک هفته پیش که خبر ورود کرونا در قم منتشر شده‌است تا کنون هیچ بیمار تبعه خارجی در قم بستری و فوت نشده‌است، ورنه تا کنون رسانه‌های ایران، کلاه شان را به آسمان پرتاپ کرده و سوژه خوبی ساخته بودند. بسیار طبیعی است کسی که مبتلا به بیماری کروناست، ابتدا خود بستری شده و یا می‌میرد. آن‌چه عیان است تاکنون فوت شدگان بیماری کرونا، تبعه ایران بوده‌اند.

از سویی، تاکنون در پاکستان از وجود چنین بیماری گزارش داده نشده و در افغانستان تنها دیروز یک مورد در هرات، تٱیید شده‌است که آن هم از ایران رفته‌است.

این در حالی است که نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ایران امروز پس از نطق خود درباره کرونا به بیمارستان منتقل شد و مسئولین مجلس هم محل سخنرانی او را ویروس زدایی کردند. نماینده قم امروز گفت که کرونا از سه هفته قبل وارد قم شده بوده و تا کنون بیش از ۵۰ کشته داده است.
با این وجود سخنگوی بهداشت مجلس تلاش میکند دنبال یک مقصر خارجی بگردد و چه دیواری کوتاهتر از افغانستان؟

کد (9)


کرونا از افغانستان و پاکستان آمده است

کرونا از افغانستان و پاکستان آمده است

کرونا از افغانستان و پاکستان آمده است

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   چرا ناراحت می شوید شما اگر هم مبتلا شده باشید تشخیص نمی دهند چه بسا تعداد زیادتان داشته باشید چون پاکستان از همان ابتدا که ویروس امد نمونش در پاکستان مشاهده شد ولی چون دو کشور پاکستان و افغانستات سیستم بهداشتی ضعیفی دارند مشخص نکرده مواظب خودتان باشید کارگران چینی در قم کار می کنند به همین علت منشا قم شد در هر صورت کشور شما هم سیاستمداران درستکار و راستگویی ندارد بدتر از ما

>>>   این راآقایان از کجا تشخیص دادند که این ویروس از افغانستان یا پاکستان و یا چین توسط تبعه این کشورها وارد قم شده است؟ پیش از می گفتند که دو ایرانی که فوت هم کرده مبتلا به این ویروس شده و سپس باز گفتند یکی از آنها تاجر بوده و به صورت غیر مستقیم به چین سفر داشته است و حالا می گویند که افغانستانیها یا پاکستانی ها ویروس را به ایران متقل نموده اند. اگر اینگونه هست آن افغانی و یا پاکستانی یا چینی کجا هستند و کیها بوده اند؟ چرا این ها حرفی می زنند که نمی توانند آن را ثابت کنند؟ فقط برای ایجاد تنفر بین عوام نسبت به این مردم چنین گزافه گویی می کنند.

>>>   افغانستان هم مانند ايران پنهان كاري ميكنه الان دوماه هست كه پزشكان بدخشان ميگن بيشتر از سي افغان در بدخشان با علايم كرونا فوت كرده اند اما بعنوان بيماري سينه بغل دفن شده اند

>>>   مهم نیست که از کجا آمد.
مهم این است که چه باید کرد تا با کمترین تلفات تحت کنترل بیاید.

>>>   بیجاره که در عکس اولی نشان داده شده واقعا خودش به این بیماری مبتلا گردیده و شاید چند روز معدود نزد ما باشد.

>>>   Shoja Mohseni
كرونا را جدي بگيريم!
- امامان مساجد مي توانند نقش خوبي در آگاهي دهي به مردم داشته باشند.
- رسانه ها از حجم برنامه هاي پرشمار و سوژه هاي تكراري سياسي كم كنند و در ساعات طلايي نشر، همه رسانه ها برنامه آگاهي دهي و راهكارهاي وقايه از كرونا داشته باشند.
- وزارت صحت و نهادهاي صحي كمك كننده، مي توانند ايستگاه هاي موقت و سيار تست و آزمايش كرونا ايجاد كنند.
- وزارت صحت مي تواند شفاخانه هاي ويژه را براي رسيدگي به بيماران اين ويروس، در كلان شهرها اختصاص دهد.
- بهتر است فعاليت شركت هاي سياحتي و زيارتي و سفرهاي به مقصد كشورهاي ميزبان ويروس، مخصوصا كشور چين براي مدتي معلق شود.
- وزارت ارشاد، حج و اوقاف مي تواند بسيج بهتر علما را در اين مورد ايجاد كند.
- شهرداري ها مي توانند وكلاي گذر را فعال كنند.
- شهرداري ها، پوليس و امنيت ملي مي توانند از ورود اجناس جديد چيني به بازار نظارت كنند و بازار هاي بزرگ ( مندوي ها )، مجتمع هاي تجارتي و نيز تجمعات مردمي را كنترل كنند.
- ترانسپورت عمومي بايستي از جانب اتحاديه هاي مرتبط شان زير مراقبت و نظارت قرار گيرد.
- لازم است در شبكه هاي اجتماعي در مورد ويروس كرونا توليد محتوي شود و اطلاعات كوتاه و مفيد در مورد اين ويروس نشر شود.
- از خروج غير ضروري از منزل يا شركت در اجتماعات غير ضروري خودداري كنيم.
- ماسك داشته باشيم و استفاده از آن را عمومي بسازيم.

>>>   محمود منجم زاده
لطفا کار را به اهل اس بسپارید درغیرآن منتظر فاجعه باشید
تصمیم باز و بسته نمودن مرزهای کشوربه علت گسترش ویروس کورنا در افغانستان به عهده امنیت ملی نیست
درحالی که مقامات ارشد وزارت بهداشت افغانستان به خصوص غرب کشور از باز نمودن مرز ایران هشدار می دهند ، ریاست امنیت ملی بدون هیج آگاهی به کار پزشکان مداخله می نماید . دراین شکی نیست که احتمالا صد ها هموطن در بین مرز ایران و هرات مشکلاتی دارند ولی نمیتوان زندگی چندین میلیون نفر را در هرات به خطر احتمالی مواجع ساخت. مسافران باید درهمان جا مراحل ابتدایی معاینات را اجرا کنند . این درحالیست ، که مسوولان بهداشتی درهرات:به خصوص جناب داکتر تمنا ریست بهداشت هرات باز شدن مرز با ایران می‌تواند «فاجعه‌بار» باشد . لطفا ریاست ملی افغانستان مبارزه با ویروس را با کارشنان به سپارد و خود برای مبارزه با سرفت های مسلحانه درکابل که راحتی را از مردم سلب ساخته است توجه نماید . درخاتمه اگر مرز اسلام قلعه به امر امنیت ملی باز شود ، خطرات ناشی از ویروس کارونا به عهده این نهاد امنیتی خواهد بود . نگرانی باشندگان هرات از شیوع ویروس کرونا؛ قیمت ماسک چند برابر شده است

>>>   Wahid Payman
پزشکان هرات سنگر گرفته‌اند.
ما به‌خوبی وضعیت کشورها را در ارتباط به کرونا زیر نظر داریم. با جرئت می‌توانم بگویم که پروسونل صحی هرات با کمبود امکاناتی که دارند مردانه به یک جنگ نابرابر رفته‌اند و تا اکنون پیروز میدان بوده‌اند. من با جزئیات از زحمات آن‌ها مطلعم. مانند سربازی که در سنگر، مستحکم و قوی ایستاده تا جلو نفوذ دشمن را بگیرد.
هر چند آن‌ها یک چالش جدی دارند، این‌که ایران واقعیت‌های این بیماری را کتمان کرد و گرنه با این تلاش‌ها جلو نفوذ هر موردی گرفته می‌شد.
حالا کارشان اندکی دشوار است اما آن‌ها تلاش می‌کنند و تلاش‌شان قابل قدر است.
طی یک هفته گذشته، آن‌ها کوچه به کوچه دنبال آثار و علایم دشمن می‌گردند. در این میان به ویژه زحمات آقای داکتر تمنا را هراتی‌ها فراموش نخواهند کرد.

>>>   Faisal Karimi
یک پیشنهاد مهم
به ریاست صحت عامه هرات پیشنهاد می‌کنم که برنامه جامع مدیریت بحران #کروناویروس را روی دست گیرد. در این برنامه، نیاز به ایجاد اتاق فکرتخصصی و اجرایی است. این اتاق فکر می‌تواند متشکل از پزشکان متخصص و با تجربه، استادان و فعالان ارتباطی و رسانه‌ای، نمایندگان سازمان‌های همکاری ملی و بین المللی با تجربه در زمینه‌ی مدیریت بحران، برای خلق ایده‌های موثر و استفاده از تجربه‌های کشورهای درگیر با #کرونا و تلاش برای بومی کردن این تجربه‌ها به فعالیت آغاز کند. این اتاق فکر می‌تواند ایده‌های موثر را عملیاتی کند و رهنمودهای لازم را در زمینه اجرایی شدن آن صادر کند.
نقش حکومت به ویژه وزارت صحت عامه، رسانه‌ها و مردم در این جریان فوق العاده مهم و اثر بخش است تا با هماهنگی و تعامل، روند درست اطلاع رسانی و آگاهی‌دهی را روی دست گیرند تا افکار عمومی از این بیشتر نگران و پریشان نشود و از سوی دیگر برای امیدآفرینی، افزایش روحیه و تقویت سواد سلامت مردم تلاش کنند.
گروه رسانه‌ای ما، شامل انستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای افغانستان، خبرگزاری بانوان افغانستان و رسانه‌ی دیجیتال کاشی، گرچه از دو هفته به این‌سو تلاش کرده تا آگاهی‌دهی لازم را با تولید و انتشار گرافیک‌های اطلاعاتی و ویدیوهای آموزشی، رسالت اجتماعی اش را انجام دهد؛ با آن هم احساس مسوولیت حرفه‌ای بیشتری می‌کنیم تا درهماهنگی با نهادهای مربوط، سهمی داوطلبانه در مدیریت ارتباطات بحران این اتاق فکر داشته باشیم.
همه‌ی ما برای مهار و مدیریت بحران کرونا مسوولیت داریم!

>>>   یک آزمایشِ ساده برای کورونا :
ویروس کرونای جدید ممکن است در ابتدا علائم عفونت نشان ندهد، ‏پس چگونه می توان از ابتلا به این بیماری مطلع شد؟
ممكن است تا زمانی که فرد دچار تب و یا سرفه نشود ‏به بیمارستان نرود، معمولاً ریه ها٪ 50 فیبروزه شده اند که دیگر خیلی دیر شده است!‏
پزشکان یک آزمایش ساده را ارائه می دهند که می توانیم هر روز صبح انجام دهیم. نفس عمیق ‏بکشید و نفس خود را بیش از 10 ثانیه نگه دارید. اگر نفستان را با موفقیت و بدون سرفه، بدون ناراحتی، خستگی و ‏سفتی و غیره بیرون دادید، ثابت می کند که هیچ فیبروزی در ریه ها وجود ندارد، در واقع نشان می دهد که ‏عفونت وجود ندارد.‏
توصیه جدی پزشکان ، حداقل هر 15 دقیقه یکبار یه قلوپ آب بخورید.‏
چرا ؟
چون حتی اگر ویروس وارد دهان شما شود ؛ آب آشامیدنی یا مایعاتی که مرتبا می خورید، باعث انتقال آنها به ‏معده می شود و اسید معده ی شما، ویروس ها را از بین می برد.
اگر به طور منظم آب کافی نخورید، ‏ویروس می تواند به مویرگهای تنفسی شما وارد و از آنجا به شُشها منتقل شود که این حالت بسیار خطرناک ‏است.‏
لطفاً برای سلامتی دیگران به اشتراک بگذارید!‏

>>>   حال یک دسته گل برای عفداله جان هدیه دهید .

>>>   ابتدا باید بگویم گمان میرود virus covid 19 بیشتر در ترشحات بینی وریه جای میگیرد.شکل این ویروس به این شکل است که یک کپسول چربی انرا پوشش میدهد؛حال باید بگویه راه ترانسمیشن یا انتقال ان از طریق همین ترشحات است وسریعا از طریق مخاط دهان چشم وبینی نفوذمی کند.دوره کمون بیماری از دوهفته تا 21 روزاست وعموما بعد این مدت شروع علائم با سردرد تب بالا وسرفه های خشک وضعف وبی اشتهایی وconstipation(یبوست یا خشکی مزاج )همراه است علت مرگ ومیر از خاطر مشکلات شدید تنفسی است.شیوع بیماری ازچین شروع شده وبه کشورهای هم مرز ومسافران ایرلاین ودریای به دیگر کشورها سرایت کرده.پروپاگاند وتبلیغات دروغین شبکه های اپوزسیون وضد انقلاب اسلامی ایران این موضوع را در مورد ایران بزرگ کرده اند.
میزان مرگ ومیر با این بیماری 3 فیصد است که کمتر از 13 فیصد سایر انفولانزاهایی نظیر تایپ یک وتایپ2 وانفولانزای خوکیH1H2است بنا" اگر پیشگیری درست شود ابتلا کمنر ودرنتجه مرگ ومیر کمتر است. گفته شد که دور ویروس را کپسول چربی گرفته که باعت میشود با الل اتیلیک یا اتانول سطوح ودستهای خود را ضد عفونی کنیم وشستشوی مرتب دستها باصابون راه انتقال را می بندد.تا این وقت شواهدی از اینکه ممکن باشد این ویروس با دستکاری وتغیر جنتیکی برای هرچه بیماریزا کردن ان از سوی امریکا یا کشورهای متحد او برای ایجاد جنگ اقتصادی در چین ویا ضربه زدن به ایران ایجاد شده باشد؛در دست نیست وباید مطالعه بیشتری کرد.اینکه فرد یا افرادی بیماری کرونا و ویروس انرا وسیله عقده گشایی کنند و بخواهند هم صدا با اپوزیسیون ایران؛ ایران رابکوبند کار احمقانه ای است.علت اصلی اینکه تا این لحظه 31 تا 32 کشور باشدت وضعف کمتر وبیشتر کیس هایی را در کشور خود دیده ویا مرگ ومیر داشته اند بعلت بیماریزایی بالای این بیماری است.وممکن است فردی کاملا بدون علایم باشد وبیماری را انتقال بدهد.پس دولتها وملتها مقصر نیستند.ممکن است یک فرد به ظاهر سالم از ایران به افغانستان بیاید ویا برعکس وبیماری و ویروس انرا انتقال دهد.خصوصا اینک ما درمرز مشترک باچین هستیم هرچند طول مرز مشترک کم است.//
داکتر عبدالرب اچک زی داکتر طب داخلی.

>>>   همیشه درچشم مردم خود ودیگران خاک می پاشند، اما حقیقت را همه مردم ایران وجهان میدانند ،اینکه موادمخدر تریاک از افغانستان است درست، اما کرونا را همه میدانند که از ایران به بحرین وافغانستان انتقال گردیده است
ر

>>>   ملیون ها ملخ از پاکستان به ولایات شرقی هجوم ومزرعه مردم را تاراج کردند ،
ر

>>>   اين يک واقعيت جغرافيه اى ايست که مرکز شیوع یا بیماری همه گیر (یک اصطلاح در پزشکی و اپیدمیولوژی یا مرکز انتقال عفونت کرونا فقط در چین است. مناطق قبايل و خيل هاى پشتونى شمال ايالت پاکستان پختون خواه و پشتوننشين همسایگان در به ديوار چین هستند. ارائه خدمات پزشکی ضد شيوع عفونى و هم گيرانه و گسترش چنين بيمارىها نياز اقدامات و تدارکات پیشگیرانه در برابر کنترل و جلوگيرى این غفونت در مناطق قبيله اى معيارى نيست و اصلا وجود ندارد. آمارگيرى جمعيت پشتونان هنوز معلوم نيست چه خاصا آمارگيرى تعداد افراد مبتلا شده قبايل آزاد به کرونا.ايران در همسايه گى "افغان نيستان" و پاکستان قراردارد.
امريکا اين پروپاگند را عليه ايران تبليغ مى کنند ومقامات ناله وفرياد ودولت دستنشانده امريکا طوطى وار ترويج مى کنند.
نکند که اين ويروس از کدام مرکز فناورى براى جنگهاى شميايى و بيولوژيکى از سوى به حريف عمده اقتصادى چين در آنجا انداخته شده باشد. چين داشت اولين قدرت اقتصادى جهان مى شد.
دولت افغان نيستان يک دولت تقلبى و جعلى است که در همه امور تقلب و کلابردارى و قلدرى مى کند ومردم سرزمين زيباى هندو کوهان را بازى مى دهد و گمراه کننده ترين دولت ستمگر ظالم و دهن هاى رهبران حاکمان پشتون در پستانهاى شير دار گاوان غربيان است.

>>>   سلام به نظر دهنده اول شما از کجا میدانید که پاکستان شبکه بهداشتی خوبی ندارند یاد تان رفته است که چند سال پیش تقریبا تمام پزشکان بیمارستان ایران پاکستانی هابودند اگرنمی دانی از بزگان خودتان سئوال کنید عزیزم شما فقط در خیابان های تهران قدم زدی و اصلا پاکستان را ندیدی یک دفعه بیا در پاکستان شبکه بهداشتی پاکستان را از نزدیک ببین بعد قضاوت کن ..
پاکستانی

>>>   اگر اطلاع ندارید و یا سواد تا مطالعه کنید و از زبان انگلیسی سر در نمی اورید بیخود و بیجهت به کشور های همسایه از نظر فقر لوازم بهداشتی وامکانات ازمایشگاهی تهمت نزنید و گناه کم کاری و فقر بهداشتی خودتان را به گردن مردم دیگر کشور ها نیندازید اتفاقا سازمان بهداشت جهانی کیت های ازمایشگاهی کرونا را به کشور های هم مرز با چین به صورت رایگان داده از جمله افغانستان و ناظرین بهداشت جهانی هم در افغانستان نظارت دارن و همه ی مردم افغانستان و بل اخص مهاجرین حریرچی را نفرین کردن و به همان چیزی دچار شد که به گردن مظلومین انداخت...ان شاللله خدا اون جهان بد تر از این رو نضیبتون کنه

>>>   در زمان جهادگذرم به سانچارک شددرانجا قوماندان بیسواد اما خیلی زیرکی بود به اسم احمد خان جبه ای بزرگی را اداره میکرد ومربوط به اهل سنت بود وقوماندان دیگری از ما تشیع بود به اسم غلام حسین یک مرتبه گروپ های شولگر همه از اثر حملات کمونیست ها وروسیه به گوسفندی مهاجر شدند احمد خان مهاجرین را طوری تقسیم نمود که سنی ها در جبهات اهل سنت باشند وگروپ های شیعی در اسماعیل وشهمرد که مربوط قوماندان غلام حسین بود بروند البته این تصمیم در یک جلسه ای مشترک گرفته شددرینجا قوماندان غلام حسین گفت گروپ های حرکت وسپاه ونصر در جبه ای ما گنجایش ندارند احمد خان رو بطرفش کرد وگفت خمس وسهمش گنجایش دارداما خودش گنجایش ندارد؟

حال ازبرادران ایران می پرسیم لشکر فاطمیونش ودیگر جانبازی های افغانی وپاکستانی خوب است بر فرض اگر مرض را انتقال داده باشند وملیونها زایر که ملیارد ها پول می اورند وسهم وخمس خودرا به مراجع قم انتقال میدهند و... این همه منظور ومقبول است باید کرونایش را هم کمی تحمل نماید تا هنوز کم از کم ده ها هزار افغانی وپاکستانی در جبهات جنگی به نفع ایران جانهای خودرا از دست داده اند چه میشود چند نفر از قم که ملیارد ها تومان ودالر را حیف ومیل مینمایند از اثر یک وبا ویا مرض خدای قربانی گردند بدون انهم شیخ های قم دیگران را به رفتن در جبه های جنگ تشویق میکنند وخودشان در کنج مدرسه به عیش ونوش مصروف اند این هم از عدالت الهی است که کمی انها را هم تکان میدهد تا به خود بیایند وبدانند که یکی از عدالت الهی مرگ است که به همه یکسان میرسد حال چه به مرگ طبیعی ویا امراض واگیر ومزمن با کرونا ویا بدون ان مرگ امدنی است باید بخداوند رجوع کنیم <وما اصابکم من مصیبة فما کسبت ایدیکم ویفو عن کثیر>یعنی هر انچه بشما از مصایب میرسد محصول کسب دست های خودتان میباشد هنوز بسیار تقصیر ها وگناه هایتان را خداوند می بخشد

حاجی مصعب از شولگر مزار شریف

>>>   این روزهای سخت برای ما ایرانیان می گذرد ما ایرانی ها قرن هاست که به این سختی هاعادت کره ایم نماد کشور ما ققنوس است پرنده ای که اگر بارها آتش بگیرد از زیر خاکستر سر بیرون می آورد و متولد می شود ما در طول تاریخ حمله اعراب ومغول ها و یونانیان و اسکندر و رومیان و افغانها را داشته ایم ولی باز روی پای خود ایستادیم و هزاران سال است که پابر جا مانده ایم همه اینها می گذرد ولی ما ایرانیان یک چیز را خوب فهمیدیم که بزرگترین دشمنان ما آمریکا واسراییل و افغانستان و اعراب هستند ما شما را فراموش نخواهیم کرد فتنه انگیزی رییس جمهور شما را فراموش نخواهیم کرد حکومت ها و دولتها می آیند و می روند این ملتها هستند که می مانند ما ملت ایران هرگز دشمنی همزبانانمان را فراموش نخواهیم کرد
یک ایرانی

>>>   قبل از گذاشتن خبر اول درست تحقیق کنید
تمام کشته ها تجار ایرانی بودند که به چین پاکستان و افغانستان مسافرت کاری داشته اند
بجای اینکه هر چیزی را توهین تلقی کنید قبلش کمی فکر کنید

>>>   آفرین به شما(یک ایرانی)حرف دل ما را زدی زنده باشی

>>>   سلام به ایرانی عزیزی که خیلی خیلی از افغانستان گیله مند است عزیزم (یک) شما بگویید که رئس جمهوری ما چه فتنه انگیزی کرده است (دو) افغانستان کی به ایران حمله کرده است که ما نمی دانیم درست است زمانی که افغان ها به ایران حمله کرده است آن زمان افغانستان جزء ایران بوده است آقای محترم برادر خوبم شما بروید تاریخ را خوب ورق بزنید از زمان که افغانستان به لایلی از ایران جدا شده است هر گز حمله ی از جانب افغان هاصورت نگرفته است آری عزیزم .
یک افغان

>>>   شبکه خبرایران ممکن است یک غلطی انجام داده ماچراعصبیته قومی وجاهلی رادامن میزنیم
1-بیاید همه بخداپناه بریم
2-چینی هاکه کافربود به مسجد مسلمانهاآمد والتماس دعاکرد مارچه شده عوض دعابه جان هم می افتیم
3-همه مسلمانیم مددکارهم باشیم تکند که تلفات ماباداشتن خداودین ازبی خداهابیشتر شود
4-آن که گفته مافهمدیم فلان ملت دشمن ایران است کاری درست وفکر درست نکرده ملتهای مسلمان باهم برادر هسنتد عقده های شخصی راماکارنداریم وحق دخالت آن رادرمسائل عامه دخیل نمی دانیم
5-بیائد عوض تفرقه واختلاف ازوحدت گپ بزنیم وبه عنعات ملی خود احترام داشته باشیم مرض های خاکی رازیاد اهمیت ندهیم مرزهای اخلاقی وافلاکی رابیشتر اهمیت بدهیم
بااحترام به برادران ایرانی وافغانی خودم سید امان الله مهدوی ازبلخاب

>>>   علت این همه سیل و زلزله و بلایای طبیعی چیست؟
کی ها از ترس مردم سوءاستفاده کرده و ماسک را احتکار کرده اند؟
اگر مسلمان هستید از روح سلمان فارسی ، خجالت بکشید و گر نه. ‌..
اگر ناسیونالیست هستید ، احترام به اصطلاح تمدن پنجهزار ساله را نگهدارید وگر نه...

>>>   چرا کودکان خیلی کم به ویروس جدید کرونا مبتلا شدند؟
چرا آلوده گى کودکان به ویروس کورونا (virus covid 19) منتشر نشده است?
در اين رابطه يک طبيب پارسى زبان ايران زمين مانند طبيبان بزرگ همدان و اصفهان دوست دارو ساز بزرگ غزنه ابو ريحان بيروى خدمت بزرگ به بشريت کرد.
نظام امنيت پيکر انسان خود مقاومت وجود را بالا مى برد.
مبارزه امنيت بدنى شيرخواران و کودکان و نوجوانان بر خلاف سازمان امنيت ملى اوغان از مبارزين استقلال بدنى حمايت وحفاظت وآنها را تقويت مى کند و مقاومت واستقامت عليه لشکر مانند طالبان که زيادتر انسان کشتند از مرض کورونا.
امروز از مرغ تا همه سبزيجات وحيوانات را با پنسليل و يا انتى بيوتيک و صدها مواد تقويتى شميايى و بيلوژيکى و ژينيتکى غله و حبوبات در مزارع و توليه ها پاش داده مى شود.
"نظام ایمنی کودکان و نوجوانان قدرت بالاتر مبارزه پدافندى با عفونت‌های ویروسی دارد. بويژه که حد اقل يک سال شير مادر خورده باشند.
آنها ممکن است به ویروس آلوده شوند همين مقاومت بیماری را بسیار خفیف‌تر مبتلا می‌مى کند که علائم عفونت نشان خفيف و مانند سرما خوردگى نمايان مى شود.
غرب بويژه امريکا و قمرک هايش مانند عربستان و امارات و حاکمان پشتون از مريضى کورانا استفاده سؤ غير اخلاقى و غير علمى وغير سوگند طبابت مى کند و هر مشکل را به گردن ايران و موارد غير سياسى را سياسى مى سازد تا حريف مقاومت و استقامت
باوجود "مجازات" دولت سرکش و تروريستى دولتى ایالات متحده آمریکا باوجود چهل سال محاصره اقتصادی و مالی و باوجود چهل سال تحریم ایران از سوى چهل کشور اروپایی اتحادیه اروپا و ناتو تحت رهبری ایالات متحده آمریکا ايران بزرگ استادگى و استقامت و حفظ استقلاليت نظام بهداشتى مدرن دارد کشورهاى و هم اتحاديه اروپا لباس ها ى ضد عفونيت و بينى و دهان بند ضد عفونيت را از ايران بزرگ مى خرد.
ولى هر چيز را بهانه نموده تا آن مورد را از ديدگاه استراتيزى و عقیدتی خود سوء استفاده سياسى عليه ايران مى کنند تا ايران گهواره هنر و علم ودانش و طبابت را بدنام کنند
طالبان و داعش بیش از بیماریهایی مانند کرونا ، ابولا و سارس موجب کشته شدن هزاران و و قتل عام و فرار ميليونان نفر شدند.
و امريکا بدبخت و تبهکار قرار داد با طالبان قاتل عا م عقد مى کنند مانند که نکاح شان باشد و مسخره ترامپ رييس ایالات متحده آمریکا بخاطر داماد صهونيستى خود از قرار داد برجام (توافق های هسته ای 5+ 1) به طور یک جانبه خارج شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است