اعلامیه نیروهای امنیتی دفاعی، هشدار سرکوبگری
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۷    ۱۳۹۸/۱۲/۶ کد خبر: 162333 منبع: پرینت

اعلامیه نیروهای امنیتی دفاعی، به نحوی افاده ای سرکوبگری و خشونت را تداعی میکند. اگر نیت دولت غنی این باشد که در برابر اراده مردم ایستادگی کند، کشور را به سمت فروپاشی سوق میدهد، عزم سرکوبگری مردم در واقع اعلان جنگ با ملت است.

در این دو روز آخر حافظان اقتدار قبیله ای از خلیلزاد گرفته تا سیاف و کرزی تلاش کردند تا عبدالله را به کنار آمدن با غنی تشویق کند. بسته ها ی تشویقی زیادی هم برایش پیشنهاد شده است. تا این لحظه از تایید عبدالله خبری نیست. اما جنرال دوستم، استاد خلیلی، استاد محقق، صلاح الدین ربانی و اسماعیل خان قرص و محکم در موضع شان ایستاده اند. صلاح الدین ربانی حتی با خلیلزاد سخنان تلخی ردو بدل کرده است.

در میان این کشمکش ها، حافظان اقتار شوونیسم بازی شیطانی دیگری را بنام اعلامیه نیروهای امنیتی دفاعی راه اندازی کردند تا مردم را از سرکوبگری و اعمال خشونت بترسانند. درحالیکه نیروهای امنیتی دفاعی در آن حدی از آگاهی ملی رسیده اند، که علیه برادر، خواهر و پدر خود که برضد استبداد، تقلب و شونیزم برخاسته اند، تفنگ شان را نشانه نروند.

قیام مردم برای تعیین والی های شان بیانگر این حقیقت است که خونتای ارگ نمیتواند به قتل عام مردم بپردازد. نخستین شلیک به روی مردم، آغاز شلیک فروپاشی کشور خواهد بود و آنگاه کنترل این فاجعه از توان همه بازیگران داخلی و خارجی بیرون خواهد شد. برای نیروهای امنیتی حفظ بیطرفی در این کشمکش های سیاسی باید یک اصل باشد و مداخله آنها نه تنها سلامت کشور بلکه سلامت خودشان را نیز با خطر جدی مواجه میسازد.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیروهای امنیتی
سرکوبگری
نظرات بینندگان:

>>>   اگر این احماقت را غنی و یا دارو دسته ان در برابر خیزش مردمی از شفافیت انتخابات بجای تقلبکاری و توسط تفنگداران وابسته به ارگ صورت پذیرد واقعا که فرو پاشی نیم بند بیک تار اویزان غنی را در پی دارد و از جانب دیگر اردوی ملی و پولیس ملی و امنیت ملی دیگر مفهوم و معنی ندارد در انصورت عسکر اتلری به انها بجای ملی بودن شان داده خواهد شد و از سوی دیگر در هر سه ارگان امنیتی اکثرا پسرانو برادران و وابستگان همین مردم که در مقابل انتخابات تقلبی بحای انتخابات شفاف قابل قبول همه هستند هرگز هرگز در مقابل برادر و پدر و اقارب خود شان از هم مهمتر هموطن خود شان که خواهان شفافیت و قانونیت انتخابات هستند و بدون هیچ دست اندازی به امکان دولتی و یا شخصی کسی جسورانه و مردانه وار قد علم کرده و تا پای جان از خواست بر حق شان عقبگرد ندارند رهبران دست نشانده امنیتی از جانب غنی نباید کاری کنند که هم خود شان از بین بروند و هم دولت از هم بپاشند .

>>>   چند نفر محدود خود را مردم نگوئید
اگریک دزد وجنایتکاراز یک قوم را گرفتارمیکند باز میگوئید که بالای مردم قوم ما تعرض شده همیشه یک نفر شما مردم است ومردم دیگران یک نفر ههههههههه
مردم ههههههههههههه مردم ههههههه
بگذار که اشخاص یاغی وباغی سرکوب شوند

>>>   هی دل غافل حیف است بخدا تعصب لسانی تا کجا اینها همه مثل هم هستند از غنی گرفته تا عبدالله و دوستم معامله سر خاک دین ناموس میکندد فقط چوکی خودشان حفظ شود و ملت بیسواد ما که درک ندارند و به اسم تاجیک و پشتو ....

>>>   هشدار به نیرو های امنیتی هشیار
به خاطر بقای شوونیسم قبیله در مقابل خواهر و مادر و برادر و پدر خود دست به اسلحه نبرید.
شما تربیت شدید تا از دین و وطن و عزت و ناموس مردم در برابر دشمنان وطن دفاع کنید نه اینکه به خاطر رساندن متقلب اعظم به کاخ فاشیستی ارگ ریشه و خویش و تبار و فامیل و پدر و برادر خود را قربانی کنید.
در درگیری های سیاسی بیطرف بمانید در غیر آن شاید پدرت یا برادرت سلاح را از دستت بگیرد و با سیلی به رویت عقلت را سر جایش بیاورد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است