لیست هیات مذاکره کننده ریاست اجرایی نهایی شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۵    ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ کد خبر: 162443 منبع: پرینت

حامد کرزی و عبدالرب رسول سیاف، با عبدالله دیدار و گفتگو کردند.
ریاست اجرایی اعلام کرد که در این دیدار در باره توافق نامه صلح با طالبان و راه‌های عملی‌ شدن آن و نیز در باره «بحران برخاسته» از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری بحث و گفتگو شد.

امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجرایی در این مورد گفت: «ریاست اجرایی و تیم ثبات و همگرایی در مشوره با شماری از بزرگان و رهبران سیاسی افغانستان فهرستی را نهایی کردند و ما امیدوار هستیم که جناح ارگ به عنوان یک بخشی از حکومت وحدت ملی آنها هم مشارکت داشته باشند.»

ریاست اجرایی اضافه کرده است که عبدالله عبدالله و چهره های نزدیک به او، کسانی را که قرار است در گفتگوهای میان افغانان شرکت کنند، مشخص کرده اند.
در این میان شماری از احزاب با انتقاد از ریاست جمهوری می‌گویند که برای ایجاد یک هیات همه شمول تاکنون با آنان مشورت نشده است.

به گزارش طلوع، عبدالله قرلق، معاون جنبش ملی اسلامی در اینباره گفت:« تا هنوز کدام مشورت خاصی صورت نگرفته اما انتظار میرود که بحث و مشوره صورت بگیرد.»
فضل‌الهادی وزین، معاون نخست دسته انتخاباتی گلبدین حکمتیار گفت: «متأسفانه حکومت تا به حال در ایجاد یک اجماع سیاسی ناکام بوده و تنها تلاش می‌کند که بعضی مامورین خود را به حیث مذاکره کننده به مذاکرات بفرستد.»

در حالی که برخی از منابع حکومت پیش از این بر حکومتی بودن هیات گفتگو کننده با طالبان تاکید کرده اند اما ریاست جمهوری اکنون می‌‎گوید که هیات گفتگو کننده میان افغانان کاملآ حکومتی نخواهد بود.

وحید عمر، مشاور بلند پاییه رییس جمهور در امور روابط عامه و راهبردی در اینباره گفت:«ما این تاکید را نداریم که هیات باید کاملا حکومتی باشد تاکید ما صرف این است که هیات باید محدود باشد دو موثر باشد سه متعهد به ارزش‎های که ما در جمهوری اسلامی افغانستان داریم باشد.»
از سوی دیگر شماری از سیاستگران هشدار می‌دهند اگر رهبران حکومت برای ایجاد هیات گفتگو کننده میان افغانان به زودی تصمیم واحدی نگیرند، فرصت پیش آمده از دست خواهد رفت.

محمد اسماعیل خان، رهبر پیشین جهادی در اینباره گفت: «اگر این جنجال‌ها را به زودی کنار نگذارند یک فرصت طلای بسیار خوب را از دست می‌دهند که فردا به پیشگاه ملت اینها واقعآ طرف سوال قرار می‌گیرند.»

حدود یک هفته دیگر به آغاز گفتگوهای سیاستگران افغانستان با طالبان مانده است، ریاست جمهور از ایجاد هیات گفتگوکننده تا یک هفته دیگر اطمینان میدهد و می‌گوید که این هیات محدود اما اثر گذار خواهد بود و همچنان تصمیم نهایی را شورای که در کابل قرار است ایجاد شود، خواهد گرفت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ریاست اجرایی
مذاکره
نظرات بینندگان:

>>>   جناب وحید عمر گفتند:هیات باید محدود باشد دو موثر باشد سه متعهد به ارزش‎های که ما در جمهوری اسلامی افغانستان داریم باشد.
بلی محدود به باسدین داخل ارگ؟
موثر به تفرقه بین ملیت ها ساکن در کشور!
متعهد به انواع و اقسام فساد(رشوت، فساد اخلاقی، دوری از دین، متعهد به ظلم).
جناب عمر صاحب انتخابات و حضور کمرنگ مردم نشان داد که شما و تیم غنی صاحب را دیگر ملت نمی خواهد، چون شما بر عکس عمر به معروف و نهی از منکر عمی میکنید. یعنی اعمالی که خداوند نهی شده انجام می دهید و اعمالی که امر شده را ترک و عمل کننده ها را محاکمه می کنید.

>>>   غنی تا ماه حمل میمیرد.

>>>   غنی یهودی را هچ چیزی نمی شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است