اسامی هیات ریاست اجرایی برای مذاکره با طالبان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۹    ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ کد خبر: 162444 منبع: پرینت

«حفیظ منصور» به نمایندگی از حزب جمعیت اسلامی به رهبری صلاح‌الدین ربانی،
«زهرا نادری» از حزب پیوند ملی به رهبری سید منصور نادری،
«محمد ناطقی» به نمایندگی از حزب وحدت اسلامی مردم به رهبری محمد محقق،
«اسدالله سعادتی» از حزب وحدت اسلامی به رهبری کریم خلیلی،
«محمدایوب عرفانی» از حزب جنبش ملی اسلامی،
«انوارالحق احدی» رهبر جبهه ملی نوین،
این شش تن به عنوان نمایندگان ریاست اجرایی در هیات مذاکره کننده با طالبان تعیین شده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات
طالبان
ریاست اجرایی
نظرات بینندگان:

>>>   این وزارت ازتو ، آن وزارت ازمن
وزیر ازتو ، معین ازمن
شش نفر ازتو ، شش نفر ازمن
این قوم از تو ، آن قوم ازمن
این سمت از تو ، آن سمت از من
50%ازتو ، 50% ازمن
35 میلیون هیچ صرف ما
این مذهب از تو ، آن مذهب ازمن
این یک پاره گی ودرز بسیار کلان است قسم بخدا اگر هیچ کاراین درز کلان نتیجه بدهد اینجا کسی به کاراست که اول این درز را بدوزد وایجاد این درز از زمان ( قروت وکورت ) شروع شده الی اکنون ادامه دارد تحت نام اسلام نتیجه هم زر اندوزی ، زندگی مجلل وما لق لق سیل میکنیم

>>>   اینه با خوب شد چنی یاد گرفت دگه یک طیاره پلوخور روان نمیکند.

>>>   این مذاکرات مرا به باد مذاکرات دولت ربانی با طالبان که خود احمد شاه مسعود برای مذاکره به پیش واز آنها رفته بود،نشان میدهد.
مگر شما کر هستید؟
نمی شنوید؟
ملا هیبت الله اعلان کرده است که عفو عمومی کرده است.
این به چه معنی است؟
یعنی این که شما همه در پهلوی نظامیان خارجی قرار داشتید و در پهلوی دولت دست نشانده خارجی قرار داشتید و از نگاه شریعت اسلامی مستوجب مجارات هستید،اما بنا بر ترحمی که او به شما میکند،شما را مورد عفو قرار میدهد.
این بدان معنی نیست که آنها یعنی طالبان بیایند و به دولت شما تسلیم شوند و یا با شما دولت اعتلافی تشکیل کنند و یا شما را کدام مقام و منصبی در امارت آینده خویش بدهند.
آنها شهر کابل را از شما خواهند گرفت و قوای امریکا و ناتو از شما دفاع نخواهند کرد و شما مجبور به فرار خواهید شد.
از همه شما کرده به گلبدین مشکل است که دوسال دیگر در پاکستان منتظر نماند و مثلی که دفعه قبل با دولت ربانی یکجا شد و دوماه بعد آواره شد،حالا نیز فریب اشرف غنی را خورد و به کابل آمد و باز آواره میشود.

>>>   اگر مردم ما یک مشت در برابر شبکه تروریستی طالب قرار نگیرد، طالب ( پاکستان) کمر همه را تک تک میشکنند.
گلا جان از لغمان شریف

>>>   مصطفی مستور به نمایندگی از عبدالله عبدالله

>>>   باز شما طالب را با طالب در مذاکره مقابل هم قرارمیدهید ، احدی تیوریسن طالب است و این احدی روی یک تکتیک در بین جامعه ضدطالب شامل ساخته شده تا از درون بتواند به نفع طالب فعالیت کند و نگذارد چیزی به ضد طالب خیل و غنی خیل تصمیم گرفته شود، ما که برباد شدیم از خوش باوری های بوده که زود فریب میخوریم ، بس کنید به لحاظ خدا این خوش باوری هارا که یک کمی توانائی پیدا کنیم و رازما مدتی سربسته باند تا به یک نتیجه مطلوب برسیم.
دراین مذاکره رو به رو سیاست مدار کارکشته کار است تا اوضاع را به سرعت تحلیل کند چه میشد ترکیب را ازین حالت برون میآوردیم تا نتیجه مطلوب بدست میآمد.قرار نیست دراین وقت اساس از ترکیب قومی و حزبی استفاده میکردیم و یا ترکیب را بالا میبردیم بهتر بود.ما سیاست مدارآگاه و وطن دوست زیاد داریم که به خاطر وطن جان خودرا قربان میکنند نمیشود بانو آموزان بازی را دراختیار داشت.
خراسان زاده

>>>   این ها همه کیسه مال های عبدالله ایزک هستند یکی برایش لب سرین میزند دیگر برایش ارایش میکند و یکی اش لنگ حمام ایزک رادر دست میگرد دیگرش کیسه حمام اشرا از اینها هیچ چیزی ساخته نمی‌شود و دو کلمه در مقابل طالب سخن گفته نمیتواند.

>>>   انتخاب معقول است

>>>   نمیدانم اینها چه وقت عاقل میشوند. طالب نزدیک است سر کل شان سوار شود، و اینها همان بگیلهای قدیم را به حیث نمایندخودمعرفی میکنند.
کارته وال

>>>   اسدالله سعادتی ضعیف است در حزب وحدت هیچ کس اوره قبول نداره
باخبر

>>>   خداوند اين ملت خاموش و پله بين را غيرت و عقل نصيب گرداند، رياست اجرائيه و رئيس آن در طول بيست سال گذشته خواسته توسط زاغ شكار نمايد، با اين هيأت تنها قضيه قومي ميشود، چرا رهبران اين چهره ها ، بشمول سياف، حكمتيار و خود غني تنها با دو و يا سه نَفَر از رهبران بالائي طالب بشمول هيبت الله به مذاكره بنشينند، تا مرد و زن معلوم شود، طالب كدام اكثريت تام نيست، و زمينه پنجاه پنجاه را براي آنها باز نكنيد، طالب أصلاً گپ براي زدن ياد ندارد تنها چند كمونيست سابقه به نماينده گي استخبارات خارجي زبان درازي ميكنند، چون اين جنگ را آن ها جهاد ميدانند، بگذاريد كه ملا هاي چون سياف و لگام گسيخته مانند حكمتيار و ديگر رهبران جهادي با آنها مذاكره نمايند، اين طالبان اكثر شان بي سواد هستند، حتي قرآن را خوانده نمي توانند، همان قسمي در اويل ظهور شان طَي مذاكرات استاد سياف در اثناي نماز(جهر) جماعت از كدام شان خواسته بود كه ملا صاحب پيش شده امامت نمائيد كه بالاخره همه شان عقب شده و استاد سياف را جلو كردند كه شما عالم و بزرگ ما هستيد.

>>>   اين شش تن شش پياز را پوست نميتوانند باييد منتظر باشند تا طالب نزد اينها بياييد نه اينكه اينها دويده دويده نزد طالب. ديپلوماسي إيجاب ميكند طالب نزد دولت و ملت بياييد. شرط اول صلح باييد دي دي ار يا خلع سلاح طالب باشد در غير ان صلح كه نميشود و نميشود قتل عام مردم توسط طالب شروع ميشود.

>>>   نماينده هاي كه معرفي شدند از طرف آقاي عبدالله البته از نظر من نمي توانند به دوريتين صداي مردم افغانستانبلند كنند خصوصا زهرا نادري

>>>   مذاكره با طالب فايده ندارد . همه طالب را درين بيست و پنج سال گذشته شناخته اند كه طالب بخاطر اخذ قدرت به پدر خود هم رحم نميكند و همه را از تبغ ميكشد . هركه با طالب مذاكره كرده نتيجه نداشته شما مذاكره قهرمان ملي و شهيد مزاري را نباييد فراموش كنيد . اكثر سطح رهبري طالبان افغان نيستند يا پاكستاني اند ويا عرب . پاكستاني هاي شان را شناختن مشكل است پشتو گپ ميزنند.
به عوض فريب خوردن و مذاكره با اشخاص كه نه قول دارند و نه قرار و در مذاكره خود صادق نيستند باييد برويد امادگي براي دفاع از خود بگيريد چون اشرف غني خودش طالب است حكومت را تسليم طالب كردني است . اشرف غني در زمان حكومت مجاهدين به رهبري برهان الدين رباني سخنگوي طالبان در غرب بود هنوز نوار هاي مصاحبه هاي او وجود دارد كه عليه حكومت رباني به نفع طالبان سخنگويي ميكند . البته كه اشرف غني به طور شعوري ملا نيست و از دين هم خبري ندارد ولي از نظر قوم پرستي و تعصب با طالب همنظر و همسو است كه اين موضوع باعث شده او در دوران حكومت خود روحيه اردو ملي كشور را ضعيف ساخته و طالب را رشد دهد .
شهر ها را به نفع طالب سقوط دهد تا طالب بتواند اقوام غير پشتون را قتل عام نماييد كه نمونه ان ولايت كندز و ولسوالي هاي تخار و بدخشان و غور و هرات ميباشد .
بنابرين اقوام غير پشتون باييد درين مرحله حساس تصميم جدي و تاريخي اتخاذ نمايند تا مردم خود را از شر دسيسه هاي متعصبين قومي نجات دهند.
در غير ان فاجعه رخ خواهد داد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است