گفتگوی تلفنی ترامپ با ملا برادر
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۳    ۱۳۹۸/۱۲/۱۴ کد خبر: 162463 منبع: پرینت

دونالد ترامپ تایید کرده که در گفتگویی تلفنی با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و مذاکره کننده ارشد گروه طالبان درباره توقف خشونت‌ها در افغانستان صحبت کرده است. آقای ترامپ دقایقی بعد از این گفتگو در حیاط کاخ‌سفید به خبرنگاران گفت که "گفتگوی خوبی با طالبان" داشته است.

دقایقی پیش از سخنان آقای ترامپ، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتر از این گفتگوی تلفنی خبر داده بود و عکسی هم که به نظر می‌رسد مربوط به هنگام برقراری این گفتگوی تلفنی است منتشر کرده بود.
طالبان می‌گوید این گفتگوی تلفنی حدود یک ساعت طول کشیده و آقایان ترامپ و ملابرادر درباره صلح افغانستان "گفتگوی خوبی" داشته‌اند.

به گزارش بی بی سی، گفتگوی تلفنی آقای ترامپ با ملا عبدالغنی برادر، روز سه‌شنبه، سوم مارس، در حالی روی داد که سال گذشته وقتی گزارش شد قرار بوده رهبران طالبان برای امضای توافق تاریخی با آمریکا به کمپ دیوید در نزدیکی واشنگتن بیایند، موجی از انتقادها علیه آقای ترامپ به راه افتاد و حتی جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آقای ترامپ چند روز بعد از لغو این دیدار کاخ‌سفید را ترک کرد.

آقای ترامپ در حالی از گفتگوی خود باملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان برای توقف خشونت‌ها در افغانستان سخن گفته که گروه طالبان روز گذشته اعلام کرد روند کاهش خشونت‌ها پایان یافته و آنها دوباره مانند گذشته به نیروهای دولتی افغان حمله خواهند کرد. اما این گروه گفته است که دیگر به نیروهای خارجی در افغانستان کاری ندارند.
روز، سه‌شنبه، گزارش شد که حملات طالبان به نیروهای دولتی افغانستان که در نقاط مختلف این کشور صورت گرفته به مرگ ۱۶ غیرنظامی و کشته شدن ۸ پیکارجوی طالبان منجر شده است.

در همین حال، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در واکنش به این اعلامیه طالبان، خواهان ادامه روند کاهش خشونت‌ها شده است.
این نهاد در توییتی گفته سازمان ملل خواهان ادامه روند کاهش خشونت‌ها است تا گفتگوهای بین‌الافغانی آغاز شود و آتش‌بس دایمی برقرار شود.

این در حالی است که وزارت داخله افغانستان می‌گوید طالبان در یک روز گذشته در ۱۶ ولایت افغانستان و در ۳۳ مورد به نیروهای دولتی حمله کرده‌اند که در نتیجه آن شش غیرنظامی کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
نصرت رحیمی، سخنگوی این وزارتخانه خبر داده است که نیروهای دولتی افغان نیز در پاسخ به حملات طالبان وارد عمل شده و هشت نفر از اعضای این گروه را کشتند و ۱۵ نفر دیگر را دستگیر کردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
ملابرادر
نظرات بینندگان:

>>>   Wahid Payman
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا ۳۵ دقیقه آن‌هم با معاون سیاسی طالبان (نه رهبر این گروه) با ملا برادر صحبت می‌کند، طالبان را مردمی قوی و وطن‌دوست می‌خواند و در نهایت برای‌شان قول می‌دهد موانعی که رئیس‌جمهور غنی در مقابل صلح ایجاد کرده را از مقابل‌شان بر می‌دارد و به وزیر خارجه‌اش دستود خواهد داد که با رئیس‌جمهور غنی صحبت کند.
از دو حالت خارج نیست.
یا امریکا بسیار خار و ذلیل شده یا طالبان بسیار قدرتمند و قوی شده‌اند.

>>>   به کدام زبان افهام و تفهیم کردند؟ چون طالبان پشتو زبان با غنی پشتو زبان توان گفتگو و افهام و تفهیم را ندارند و با زبان اسلحه صحبت میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است