زن مهاجر افغان نامزد ملکه زیبایی آسترالیا (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۸/۱۲/۱۵ کد خبر: 162470 منبع: پرینت

تهمینه جعفری که ده سال پیش به آسترالیا مهاجرت کرده است، اکنون برای به دست آوردن تاج ملکه زیبایی این کشور رقابت می کند. تهمینه مادر دو کودک و نیز دانشجوی یکی از دانشگاه های آسترالیا است.
تهمینه جعفری زن مهاجر افغان ده سال پیش برای داشتن یک زندگی بهتر کودک خورد سال اش را نزد خانواده اش رها کرده و راه آسترالیا را در پیش گرفت. اکنون این زن مهاجر افغان نه تنها دانشجوی یکی از دانشگاه های آسترالیا است، بلکه به مرحله نهایی رقابت های« مس گلکسی آسترالیا» رسیده است. او تلاش دارد در این رقابت ها برنده شده و تاج ملکه زیبایی آسترالیا را روی سر بگذارد.

تهمینه به دویچه وله گفت که دوسال دوری از کودک سه ساله اش و غربت؛ او را به یک زن قوی مبدل ساخت و توانست در بخش های زیادی پیشرفت داشته باشد. او اظهار داشت:« پسرم را به خانوادم سپردم چون که راه خطر بود می خواستم که مطمئن شوم زنده میرسم یا نه. نمی خواستم که طفلم را به خطر بیندازم »
مهاجرت تهمینه جعفری به آسترالیا نیز مانند هزاران افغان دیگر پراز فراز و نشیب بوده است. اومی گوید که ده سال پیش نخست به اندونیزیا رفته و با۳۰ مهاجر دیگر پس از سپری کردن هفت روز روی آب با قایق به آسترالیا رسیده است.

تهمینه جعفری اکنون مادر دو فرزند شش ساله و سیزده ساله است. وی که در چهار سالگی « لکنت زبان » داشت می افزاید که سالها به امید روزی بود که بتواند از حق خود دفاع کند و یا به کسانی که مانند او "لکنت زبان" دارند کمک کند. او اکنون در دانشگاه کوینزلند آسترالیا در بخش گفتار درمانی ( پتالوژی ) مصروف فراگیری آموزش است.
رقص و آواز خوانی از مهارت های دیگر تهمیه به شمار می روند. ناتوانی در برقرار کردن ارتباطات گفتاری با دیگران سبب شد که تهمینه به ورزش، موسیقی و رقص رو بیآورد. اوتاکید می کند ورزش پیهم سبب شد که لکنت زبان او به اندازه ای کاهش یابد که حتی اکنون آواز نیز می خواند.
تهمینه جعفری، عضو گروه موسیقی "افغان بریزبین" و عضو گروه موسیقی سنتی ایرانی"صبا" نیز است. افزون بر آواز خوانی، از یک سال به اینسو رقص را نیز به صورت حرفه یی فرا گرفته است.

تهمینه می گوید:« هرقدر که پیشرفت کردم در بخش آواز خوانی و دیگر بخش ها لکنت زبانم کمتر شد، چون داشتن اعتماد به نفس تاثیر زیادی برجلوگیری از لکنت زبان دارد.» اکنون تهمینه برای به دست آوردن لقب ملکه زیبایی آسترالیا رقابت می کند. این رقابت ها از امروز چهارم ماه مارچ آغاز شده است و تا هشتم ماه مارچ در ایالت کوینزلند ادامه خواهد داشت. تهمینه اضافه کرد:« مدلنگ را دوسال پیش آغاز کردم و ماه گذشته به عنوان بانوی شایسته ایالت ما انتخاب شدم.» تهمینه می گوید اگر در رقابت های بانوی شایسته آسترالیا برنده شود، برای به دست آوردن لقب ملکه زیبایی جهان به رقابت خواهد پرداخت.

کد (9)


تهمینه جعفری

تهمینه جعفری

تهمینه جعفری

تهمینه جعفری

تهمینه جعفری

تهمینه جعفری

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تهمینه جعفری
استرالیا
نظرات بینندگان:

>>>   اینهمه رنج وعذاب بکشی تا برسی استرالیا
تا در نهایت یک رقاصه ی بی مقدار بشی!
خاک توسرت تهمینه رقاص؟!

>>>   «جوا سیس خاد» که دست آموزان ونوکران (K.G.B) در افغانستان بودند، وبخاطر کسب رتبه ومدال ومقام ومعاشات فوق العاده مردم را حق وناحق بدام می انداختند،وسر به نیست میکردند، پس از سقوط دولت پوشالی، اکثراً به روسیه فدراتیف فرارکردند. آنان در روسیه هیچگونه ارزش واعتباری نداشتند وهرروز از سوی پولیس و نیروهای ماسک پوش معروف به "آمون"لت وکوب وتحقیر وتوهین میشدند ونشان دادن کارتهای خاد وجاسوسی شان نیز فایده ای بحال شان نمیکرد وهرچه در روز از دست فروشی در هوای سرد دربازارهای سرباز پیدامیکرند از ایشان گرفته میشد. فقط رده های بالائی خاد که با پشتاره های دالرواسعار خارجی به روسیه رسیده بودند، با اجارهً منازل گران قیمت واستخدام بادی گاردهای شخصی میتوانستند ازمنزل خود بیرون بروند، ولی چون هیچ خارجی کله سیاه در روسیه مصونیت جانی ندارد، آنها هم بزودی از روسیه بدر رفتند ودر کشورهای اروپای مرکزی به عنوان پناهنده پذیرفته شدند. گفته میشود بیشترین "جواسیس خاد" در هالند وآلمان ودنمارک وسوئد بسر می برند وگروهک های صنفی زیرسقفی (انجمن های فرهنگی ویا سیاسی) درست کرده اند وخود را در پناه این اتحادیه ها تسلیت میدهند.
اعظم سیستانی

>>>   خداکند برنده ومقام اول را نصیب شود
باعث افتخار هموطنانت هستی
هموطنت

>>>   این رقاصه را افغان نګوید بلکه افغانستانی تان هست شرم باد به شما

>>>   در خارج هزاره خود را افغان معرفي ميكند اما در داخل از افغان بودن منكر است ، طَي سالها است كه اين خانمان بنام بيوه و يا تجاوز شده به استراليا مي آيند و بعد از قبول شدن بصفت مهاجر در خواست ميكنند كه شوهر شان بعد از سالها از بند طالبان رها شده و او را هم ميخواهند به استراليا. اين تهمينه جان هم چندان قواره ندارد و شايد دربين مهاجرين دارفور سودان مسابقه زيبائي را ببرد، و هم شايد كدام پروگرام خاص آستراليا بخاطر تشويق مهاجرين به بي ستري و بي حجابي باشد، در غير آن با اين زيبائي تهمينه حتي در بين چينائي هاي آستراليا هم برنده نمي شود.

>>>   بیچاره تتله است.درست گپ زده نمیتواند.یک طفل شش ماهه خود را در افغانستان سیزده سال پیش رها کرده و بخاطر موفقعیت در راه کار زندگی با چقدر مشکلات توسط قایق خود را از اندونیزیا با دیگر پناهندگان به آسترالیا رسانده است.
خدا کند که در عین نمایش مود لباس کدام سوال از پیش اش نکنند که بیچاره تتله است.

>>>   رقص برای خودش نه برای دیگران
رقص یکی از راه های بازتوانی در لکنت زبانش است

>>>   به پدر و مادرش مبارک

>>>   خاک بر سر شما
دنیا دو روز بیش نیست
دین و آخرت خود را به بهای ارزان فروختید

>>>   این اطلاع رسانی با گذاشتن این عکس های یک زن که انسانیتش در حد یک حیوان تنزل کرده، در شان شبکه اطلاع رسانی افغانستان نیست، یک نوع تبلیغ فحشاء وبی حیایی است.
لعنت خدا و عباد صالحش به چنین ویروس های جدیدی که به مراتب بد تر از کرونا باعث آلودگی روح و روان در جامعه می‌شود.

>>>   عجبا واعجبا از جهالت مدرن چه بر سر انسان آورده این آدم که انسانیتش مسخ شده افتخار هم می کند.

>>>   این همه دوندگی و پذیرفتن ذلت و زبونی تا یک رقاصه شوی و این گونه خودت را به دیگران عرضه کنی؟ واقعا بیچاره پدر و مادرت که برای که زحمت کشیده این زن نه تهمینه است و نه جعفری زن بیچاره اگر دنبال این کارها بودی حد اقل نامت را تغییر می دادی همان گونه که هویتت را کاملا فراموش کرده ای؟

>>>   غلط کرده افغانی را چه رسیده به این کارها اگر هم اینجور مقامی باشد درواقع در شان ملت نجیب ومتمدن که از نژاد فوق البشری آریایی ومهر تایید پان پارسی داشته باشد میرسد اینها عجب پرو شده اند کاش از اول نمیزاشیم مملکت خودمان که درسایه ماها ببین به چه جاهایی رسیدهاند،بی معرفت ها لا اقل یک اجازه از ما نمی گیرند ،درسته حجاب از نظر قاعد اعظم رضا شاه کبیر قدغن شده ولی افغانی باید اول ثابت کند که آیا درنظر دارد قاعد اعظم مارا بر خودش تاج سر قبول کند یا نه درسته افغانی ها از قوم نامتمدن موغول واوغان هستند ولی بایستی زبان شیرین فارسی را مثل ما نازک نارنجی حرف بزنند،تا کمی تحویلشان بگیریم.

>>>   - خدا و راستى نه چشم و ابروى زيبا دارد و نه .... و جذاب
- دولت استراليا دست نشانده دولت بريتانياى كبير است.
- دولتمردان انگليسى تبار استراليا بوميان يا مردمان اصيل اين سرزمين را تا توانستند نسل كشى كردند.
- دولتمردان بريتانيا نشان استراليا ، كودكان بوميان را به زور از خانواده هاى شان جدا كردند و به خانواده هاى انگليسى دادند تا هويت و فرهنگ يا به گفته خود ما ، اصل و نسب خود را فراموش كنند براى هميشه.
- دولتمردان امروزى استراليا ، بازماندگان انگشت شمار بوميان را به انواع مواد مخدر و مشروبات الكلى معتاد ساخته اند كه حتى معناى كلمات مثل وطن و اصالت و فرهنگ و هويت را نمى دانند.
- روشنفكران قلم بدست هزاره ، همه بدبختى ها و حقارت هاى خود را از اسلام مى دانند براى همين با خدا و رسولش دست در گريبان شده اند و پنجه در پنجه ى شاه مردان افكنده اند.
- روشنفكران هزاره به اين كار ميگويند: آزادى ، دموكراسى ، تساوى و برابرى
و سر انجام نميدانم چرا من غيرتى ميشوم ؟ شايد بخاطر اين هست كه من از افغانستان هستم و هزاره افغانستانى !

>>>   تهمینه جعفری افتخار ما ....ها هستی.

>>>   خو دیگه وقتی از طفل خود بگذرد از این زن چه توقع

>>>   بیچاره بخیال خودش زیبا است بنظر من یک زن معمولی است امیدوارم که برنده شود ولی فکر نکنم برنده شود چون معیار ملکه حسن را ندارد.
یک مهاجر از استرالیا

>>>   صد هزار بار شرف بر این کافران که به گفته بعضی ها مهاجر را به بهانه زیبایی بها می دهند
اما هزار اندر هزار بار لعنت بر تو اوغان یا افغان که با انتحار و انفجار جز کشتن و خونریزی دیگر هنر نداری
لعنت بر تو اسلام نما های که به نام اسلام به بیراهه رفته اید
شما کجا و اسلام کجا
کجای اسلام انتحار دارد
کجای اسلام قتل در مسجد دارد
کجای اسلام کشتن اطفال دارد
نه شما اسلام هستید و نه بیهوده نام اسلام را بد نکنید
بازهم هزاران هزاربار شرف بر این کافرانی که بوی از دین و اسلامی که تو باور داری نبرده وگرنه مثل شما وحشی و یاغی می شد
شما فقط دیده ای یک بها دادن به یک زن را تحمل ندارید چی رسد به بها دادن به زن و انسانیت
هر گونه توهین به چهره و رنگ و شکل انسان توهین به ساحت خالق بی همتاست که مثل شما حیوان صفت ها جزیی از مخلوقاتش هستین
هر عیب است در ذهن و باوری شماست نه در مخلوقات خدا او خالق بی همتاست و همه مخلوقاتش نمونه ای از توانایی هایش در خلق کردن است پس تو چی هستی که عیب بگیری و عیب های خالق را نمایان کنی ؟؟؟!!!
عبدالرحمن از ادیلایت استرالیا

>>>   اگر ملكه زيبايي همين باشد پس ديگر در زيبايي هم تقلب صورت گرفته. اگر يك نورستاني يا امرخيل داور باشد او را ملكه ميسازد.

>>>   آقاى عبدالرحمن از اديلايت !
راست گفتى راست ميگويى !!!
انتحار و انفجار از من ، مدنيت و دموكراسى از تو
ادى پرده نشين از من ، ملكه زيبايى از تو
مولوى از من ، روشنفكر از تو
قوم پرستى از من ، ميخ بر سر انسان كوبيدن از تو
آرى راست ميگويى من كجا و اسلام كجا
تو كجا و اسلام كجا. اسلام ميگويد : راست را بگوييد حتى اگر به ضرر خودتان و خويشاوندان و حتى اگر به ضرر پدر و مادر تان باشد( نساء ١٣٥)
من اگر شرف ندارم ، ولى نعمتان تو هزار بار از من بى شرف تر هستند.
- دولت استراليا ، سر جوانان بومى را به آخور هاى كاباره و ديسكو تيك ، بند كرده است تا هرگز به فكر اظهار وجود و تثبيت هويت نيافتند.
- هر كسى در استراليا اگر خانه يا موتر بخرد بايد شيرينى اش را به حساب بانكى ملكه انگليس واريز كند.
- امريكا ، انگليس ، فرانسه و آلمان ، مرگبارترين و خطرناكترين سلاح ها را توليد ميكنند.
- براى بازار يابى و فروش محصولات ضد بشرى خود ، آب گل آلود شده ميان من و تو را ، كثيف تر و گل آلودتر ميكنند.
- براى قيافه حق به جانب گرفتن ، امتياز گرفتن از سازمان ملل و براى جذب نيروى كار جوان و تازه نفس ، من و تو را به عنوان مهاجر مى پذيرند.
- به مواد خام و معدنى سخت محتاجند به بهانه مبارزه با تروريزم مثل گله گرگ گرسنه به معادن و منابع ما حمله ور شده اند.
- از دموكراسى و حقوق بشر ، چوبى ساخته اند به درازا و پهناى تمدن شان كه بنا بر اقتضاى سياست شان ، هر از گاهى بر فرق من و تو مى كوبند.
- هميشه أفضل التفضيل و صفت برتر از آن ايشان بوده است.
پس ولى نعمتان ما هزار بار از من و هزار بار از تو ، بى شرف تر هستند.

>>>   حالا من کاری به این که از افغانستان با هزار بدبختی رفته استرالیا تا مدل بشه ندارم ولی یعنی تو استرالیا از این خانم زیباتر پیدا نمیشه که ایشون بشه ملکه زیبایی؟! بر و رویی نداره آخه.

>>>   زنان زیبا درافغانستان بسیارند نوبت او نمیشود

>>>   سلام خو چی کاردارین حالا او میخواهد ملکه زیبای شود ویانشود چی به من وشما می رسد که اینقدر باهم دیگر تعنه پرانی می کنید در دنیا صدها چنین چیز های هست که ما وشما ازش خبر نداریم و جشن واره های بر گزار می شود که اگر شماها بیدانید برای چی هست خودتان خنده تان میگیرد حال هزاره باشد پشتون باشد یاتاجیک باشد خوباشد خب اگر شما خودت زیبا باشی خوشحا نمی باشی کلی از زیبابودند کیف نمی کنی ؟؟؟ باور کنید که چنین هست من نمی گویم که این کار بسیار خوب است یا بسیار بد است ولی یک چیز را فراموش نکنیم که هر چه باشد از آدم کشتن و از انحاری کردن از یتیم کردن بد تر نیست ما باید اول خودمان را و کار های خودمان را نگاه کنیم و بعد خود مان را با کارهای دیگران مقایسه کنیم که مدامش بد تر هست .
طاهر

>>>   به نویسنده آقای عبدالرحمن از ادیلایت

تو هنوز هم بیراهه میروی و بوی تعصب در مشام توست تعصب شما بحدیست که با یک دفاع از یک انسان سریع به قوم می چسبید و با مردم مظلوم هزاره تعصب و دشمنی داشته و دارید که خدا خودش مگر شما را ببخشد از ببخشش بشر خلاص هستید بخاطری همین است که تعصب چشمان شما را کور کرده است ،تو فکر میکنی من یک هزاره و از قوم و نژاد خود دفاع میکنم ،نه اشتباه کردی اوغان جان ، به دیگر اقوام شما چی کردید که تنها حالا تعصب را به طرف هزاره نشانه رفتی شرم و حیا یک چیزی خیلی با ارزش است
منطقه شمالی سرتاسر بوی تعصب و جنایات شما را میدهد و هر گیاه درخت شمالی گواه تعصب شما به بقیه اقوام است به همه و همه
نیاز نیست که تنها هزاره ها را نشانه بگیری و به دیگران خود را نزدیک کنی.

کاش تو به جای این همه دانستگی یک کمی شرم و حیا میداشتی و سر بگریبان خود پایین میکردی و به صفات قهقرایی خود می اندیشیدی و لااقل برای چند روزی خود را برای آرام زیستن دیگران هم که شده اصلاح میکردی
کاش به جای انتحار درس انسانیت می آموختی
کاش به جای تعصب و دشمنی، محبت یاد میگرفتی ، اما هرگز...

از دست شما قوم جاهل نه تنهایک قوم بلکه همه اقوام غیراوغان دلی خوش ندارند نیاز به بیان جنایات تان نیست هر روز همه شاهد و ناظرند
بگذار ما با همین کافران و شما با همان اسلام و مسلمانان تان
در خانه اگر کس است یک حرف بس است

عبدالرحمن فاروقی ادیلایت

>>>   آفرین برغیرت شیرمردان افغانی که چهل سال است با ابر قدرتهای شرق وغرب میجنگند وتسلیم کفار نمیشوند واقعا مامسلمانهای کشور آذربایجان برایتان افتخار وآرزوی موفقیت داریم وهمیشه در کنارتان هستیم خدا شمارا پیروز گرداند،دنیا باید ازشما درس بگیرد. واماشیر بانوی قهرمان افغانی واقعا تبریکومبارکباد میگوییم توثابت کردی که زن افغانی هم مثل مردش شکست ناپذیر وقهرمان زنان دنیاست زیبایی زن یک هدیه خداونیست که زنان افغان هم لایق این هدیه هستند زنان افغان همراه مردانشان درمیدان جنگ هم حضوردارند، زنده باد دوستی ملتهای افغانستان وآذربایجان.

>>>   کشور های انساندوست بخاطری انسانیت هرکاری که از دست شان بیاید میکنند
احترام به انسانیت و بازتوانی و بازگرداندن این خانم باعث شده که او را ملکه زیبایی اعلان کنند
شبکه های خنده را متوجه شده اید که برای خنداندن مردم چی کارهای که نمکنند
اینها می خواهند به همه نشان بدهند که چقدر انساندوستند
کسانی که میدانند ناگفته میدانند
بیان الفاظ اینجا بیانگر شخصیت بیانگرست

>>>   به به چه زن زیبایی ماشاالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است