حملات هوایی آمریکا به طالبان نقض توافقنامه است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۸/۱۲/۱۵ کد خبر: 162472 منبع: پرینت

حمله هوایی آمریكا به طالبان در ولایت هلمند، توافقنامه میان واشنگتن و گروه طالبان را نقض می كند.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور فدراسیون روسیه برای افغانستان، مدیر گروه دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه گفت: "حمله هوایی آمریكا به طالبان در ولایت هلمند افغانستان، توافقنامه میان واشنگتن و گروه طالبان که به تاریخ 10 حوت را نقض می كند".

روز چهارشنبه، نیروهای مسلح آمریكا در افغانستان اعلام كردند كه برای اهداف دفاعی حمله هوایی علیه طالبان در ولایت هلمند را انجام داده اند ، در همین حال فرماندهی آمریكا که حمله هوایی انجام دادند از گروه طالبان خواسته است که حملات خود در افغانستان بر اساس توافق نامه امضا شده به ایالات متحده متوقف کنند و پایبندی خود را به تعهدات انجام شده طبق این توافق نامه نشان دهند.

یادآوری می کنیم، که روز شنبه (10 حوت) طی یک مراسم تشریفاتی در دوحه پایتخت قطر، امریکا و گروه طالبان نخستین توافقنامه شان را پس از 18 سال جنگ به امضا رسانیدند. در این مراسم نمایندگان بیش از سی کشور حضور داشتند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات هوایی
آمریکا
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   محمود منجم زاده
نخستین حمله هوایی امریکا بر مواضع طالبان بعد از امضای توافقنامه
امریکا سر صلح را با افغانستان ندارد ، نیروهای بین المللی وظیفه شان است از نیروهای افغانستان دفاع کنند .
( تا طالبان به افغانستان نیاید و خاک پاکستان را ترک نکنند نمیتوان به انها اعتماد کرد)
با وجود توافق: سربازان آمریکایی پس از کشته شدن نیروهای امنیتی افغان ، حمله هوایی علیه مبارزان طالبان را آغاز می کنند - آخرین تحولات روند صلح درافغانستان ایالات متحده و طالبان درحال مذاکره با روش های پایان دادن به درگیری های چند دهه هستند . (به گزارش تی انلاین) ۴ مارچ ۲۰۲۰ سخنگوی نیروهای امریکایی درافغانستان روز چهارشنبه گفته است که حمله هوایی علیه جنگجویان طالبان در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند صورت گرفته است . گفته می شود که توافق با طالبان صلح را برای افغانستان به ارمغان می آورد. همانطور که سخنگوی تأکید کرد ، اکنون ارتش آمریکا حملات علیه مبارزان اسلامگرا را آغاز کرده است . ایالات متحده پس از امضای این توافق ، تأکید کرد که همچنان انتظار دارد سطح خشونت کم شود. طالبان گفته بودند که حملات به نیروهای آمریکایی پایان خواهد یافت ، اما حملات علیه اهداف افغانستان تا رسیدن به یک توافق درون افغانستان ادامه خواهد یافت
به گفته سیاستمداران محلی ، در روز چهارشنبه تنها چهار نیروهای امنیتی در دو حمله در شمال افغانستان کشته شدند. سخنگوی طالبان ، یوسف احمدی ، از حملات در هلمند ، ارزگان و كندز خبر داد . صفی‌الله امیری معاون شورای ولایتی کندز، صبح چهارشنبه (۱۴ حوت) به رادیو آزادی گفت که به اساس اطلاعات او در حمله‌های دیشبِ طالبان بر قرارگاه‌های امنیتی در باغ شرکت و چله مزار ۱۹ نیروی افغان کشته شده‌اند.
"ما مسئولیت داریم" امریکا گفته ما مسؤلیت داریم .

>>>   توافقنامه صلح در کارنیستم صلح که مردوم افغانستان شرکت نداشته باشد صلح نیست آمریکا با نماینده های پاکستان در قطر صلح کردن

>>>   این حمله نه تنها که توافقنامه را نقص می کند بلکه کمک می کند که طالبان به سر عقل آمده دست از لجاجت و وحشیگری بر دارد. اگر این حمله به هدف رسیده باشد و هدفمندانه بوده باشد نه تظاهر پس مرحبا.

>>>   با امریکا یا بی امریکا
طالب را نابود میکنیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است