یونان ۴۵ مهاجر را بازداشت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۸/۱۲/۱۵ کد خبر: 162473 منبع: پرینت

نیروهای امنیتی یونان ۴۵ مهاجری را که به صورت غیرقانونی از ترکیه وارد این کشور شده اند بازداشت کرد. در عین زمان مقام‌های یونان ادعای رییس جمهور اردوغان مبنی بر کشته شدن دو مهاجر را رد کرده اند.

به گزارش دويچه وله، تلویزیون دولتی یونان (ای آر تی) روز سه شنبه، سوم مارچ، گزارش داد، این مهاجران که از کشورهای افغانستان، پاکستان، بنگله دیش و مراکش هستند، شب سه شنبه از مرز ترکیه وارد یونان شدند و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
این رسانه یونان گزارش داده است که پولیس یونان مانع ورود حدود ۵۰۰۰ مهاجر غیرقانونی از روز دوشنبه به این سو شده است.

سربازان و پولیس ضد شورش یونان روز سه شنبه در امتداد مرز زمینی با ترکیه در حالت آماده باش به سر می‌برند.
ترکیه روز پنج شنبه هفته گذشته گفت که دیگر توافقنامه مهاجرت با اتحادیه اروپا را رعایت نمی‌کند. براساس این توافقنامه، ترکیه به مهاجران در خاک خود جای می‌دهد و در عوض آن از سوی اتحادیه اروپا کمک پولی به دست می‌آورد.
بعد از این اعلام ترکیه، حدود ۱۰ هزار مهاجر تلاش کرده اند که از مرز گذشته و خود را به یونان برسانند.

مقام‌های یونان وضعیت منطقه مرزی را در شب سه شنبه آرام توصیف کرده اند، برخلاف شب گذشته‌اش که میان نیروهای امنیتی و مهاجران درگیری صورت گرفت و پولیس علیه مهاجران به شمول زنان و کودکان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.
یک افسر اردوی یونان در نزدیکی گذرگاه مرزی کاستانی گفت: «امروز فقط چند تلاش محدود برای عبور از مرز وجود داشت. امیدواریم که آن‌ها پیام را گرفته باشند.»
موترهای اردو در منطقه مرزی گزمه می‌‌زنند و سرک‌های منتهی به رودخانه ایوروس که مرز میان ترکیه و یونان را تشکیل می‌دهد، مسدود شده اند.

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان گفت: «مرزهای یونان مرزهای اروپا نیز هستند.» او قرار است بعد از ظهر با سه مقام اتحادیه اروپا از محل دیدار کند.
قرار است رؤسای کمیسیون اتحادیه اروپا، شورای اتحادیه اروپا و پارلمان این اتحادیه از یونان دیدار کرده و همبستگی خود را با این کشور ابراز دارند.
ترکیه قبلاَ ۳.۷ میلیون مهاجر سوریایی را جا داده است و بعد از تشدید جنگ در سوریه موج دیگری از مهاجران عازم ترکیه شده اند. ترکیه گفته است که نمی‌تواند بیش از این مهاجران را بپذیرد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه مدعی شد که سربازان یونانی دو مهاجر را کشته و سه تن را زخمی کرده اند. مقام‌های یونان از این اظهارات اردوغان خشمگین شده و این ادعا را رد کرده اند.

وزارت خارجه یونان در یک پیام تویتری گفت: «وقتی که یک کشور از مردم به عنوان دستگاه دژکوب استفاده می‌کند، اخبار جعلی نشر می‌کند تا آن‌ها را گمراه کند، و تمامیت ارضی و حق حاکمیت همسایگان خود را به صورت سیستماتیک نقض می‌کند، در موضعی قرار ندارد که انگشت را به طرف دیگران نشانه بگیرد.»

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یونان
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است