پولیس از مساجد در برلین محافظت می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۸/۱۲/۱۵ کد خبر: 162476 منبع: پرینت

پولیس می خواهد بیشتر از نهادهای مذهبی در برلین محافظت کند.
۱۵۰ اماکن محافظ ندارد. سناتور داخلی وعده حمایت بیشتری میدهد، اما پولیس برلین تعداد بسیار کم پرسنل دارد.
مساجد به خصوص نماز جمعه مسلمان و همچنین کافه قلیان و رستوران های برلین در چهارسال گذشته اماکن ویژه حفاظت از ۲۵۰ به ۱۰۵۰ افزایش یافته است.

(اتحادیه پولیس) زنگ خطر را به صدا درمی آورد، برلین برای حفاظت بیشتر فاقد پرسنل است. تقریبآ دو هفته قبل سناتور داخلی برلین در واکنش به حملات هانانو و هاله چه چندین کشته و زخمی بر جای گذاشته است اشاره کرد. (اتحادیه پولیس) ما چنین واکنشی را درک می کنم، اما کسری پرسنل امکان حفاظت از همه اماکن را نمی دهد. مشکل کار در اینجا نیز بسیار شدید است، تنها در سال ۲۰۱۸ مقامات پولیس و افسران در برلین بیش از ۱،۷ میلیون ساعت برای حفاظت اماکن مهم اضافه کاری داشتند.

در برلین پایتخت آلمان دست کم 80 مسجد وجود دارد. این مسجدها چه قدیمی و یا مدرن متعلق به تاریخ برلین است و نشان دهنده کثرت و گوناگونی این شهر می باشد. البته بعضی از مساجد در زیر زمینی ها در عقب حیاط موجود است، که مسلمانان برای نماز جماعت و یا نماز جمعه در آن اشتراک می کنند.

ای کاش مقامات برلین بیشتر از ویژگی های مساجد به خصوص، دانش ملاها که چه موعظه می کنند و میزان دانش دینی، اخلاقی و رابطه اجتماعی شان تا چه اندازه است اگاه باشند. چون آنها مسوول دینی مسلمانان خصوصا جوانان در برلین میباشند و اگر توجه بیشتر نشود، امکان احتمالی افراطگرایی در بعضی از مساجد وجود دارد.

آیا مقامات باید از اینکه ملاها تا چه اندازه به زبان المانی آشنایی دارند و سایر مشکلاتی که در مساجد اتفاق می افتد اگاهی پیدا کنند؟ طوریکه در گذشته و همچنین حال در یکی از مساجد افغانها در فرانكفورت نفرت موعظه میشود و حتی سربازگیری برای داعش صورت گرفت، که مقامات امنیتی المان از آن باخبر می باشند. برای جلوگیری از چنین مساجدی باید مقامات امنیتی بیشتر توجه داشته باشند.

گفته میشود بعضی از مراکز فرهنگی و یا کانون ها و مساجد در محکمه راجستر نیستند و یا اگر هم راجستر باشند، طبق آن عمل نمی کنند و اصلا پروتکلی از جلسات طبق قواننی المان به محکمه ارسال نمیشود و طبق قوانین اتحادیه ها و یا مساحد انتخابات صورت نمیگیرد و یک فرد برای سالها رییس یک مسجد و یا کانون فرهنگی می باشد بدون آنکه هیات امنا تعیین شده باشد. در مجموع یک نفر تصمیم همه جیز را تنها میگیرد، در خیلی از چنین مراکزی اصلا تعداد اعضا معلوم نمی باشد. از همه مهمتر امکانات مالی این مراکز و مصارف مالی مساجد و یا اتحادیه های فرهنگی از چه راه هایی تامین می شود؟ موضوع ازدواج و طلاق هم بسیار مهم می باشد که در این مراکز صورت میگیرد که در آینده به آن خواهم پرداخت.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پولیس برلین
مساجد
نظرات بینندگان:

>>>   مسجدی که در فراکفورت از آن یاد آوری شده است ملا سيد خوبیب سادات مسؤل ان اس او سالهاست تلاش می کند ، تفرقه بین مسلمان بیاندازد این ادمک از اقراد گروه طالبان و با حکمتیار بسیار نزدیک و از او پشتیبانی کند چند بار پلیس املمان خواسته او را خارج کند ولی او می گوید من در افغانستنان تحت تحقیب هستم . لطفا دوستانی که در این مورد اطلاع دارند بیشتر اطلاع رسانی کنند
آصف از کاسل

>>>   اگرمسلمانان باشند فورا کلیسا رابه خاکستر تبدیل میکنند، اما آن مردمان خوب از مساجد محافظت میکنند
هرکس را خداونددیده چیزی داده است همین عمل شان است که امروز مسلمانان محتاج آنان هستند
ر

>>>   اگر مه صلاحیت میداشتم،تمام عبادت گاه ها،چه مسجد باشند و چه کلیسا و چه کنیسه یهودی ها و چه مندر هندو ها و چه عبادت گاه بودایی ها،همه را لابراتوار فزیک و کیمیا و بیولوژی جور میکردم و یک دانه میکروسکوپ و یک دانه تیلی سکوپ را در آن نصب میکردم و چند دانه روبات های آدم شکل را نیز در اًن قرار میدادم و برای مردم پیدایش جهان و زمان و ماده و زنده جانها و انسان را و قوانین طبیعت را و تخنیک و تکتالوژی و هوش مصنوعی و دیگر بخش های علوم تخنیکی و علوم طبیعی را برایشان یاد میدادم تا آراسته به لباس علم و دانش میشدند و از عقیده و خرافات خود را دور میکردند و منحیث یک انسان با دانش و علم،در پی اکتشافات و تحقیق و تجسس در روی زمین و در فکر تسخیر دیگر سیاره ها در فضای کیهان میشدند.
ازین تا کردن و بالا کردن خود بنام نماز و دور خوردن بر دور یک خانه بنام کعبه و خوردن و خوابیدن و اولاد به دنیا آوردن و محیط زیست را خراب کردن و جنگ های دینی و مذهبی و عقیده به داستان های کودکانه در قرن بیست و یکم بنام دین،هیچ چیزی نه می آموزید و نه هیچ چیزی بدست می آورید.

>>>   بنده ۹ سال است در مسجد بلال در هامبورگ عضو هستم هر دو سال یک بار انتخابات مخفی صورت میگرد صورت جلسه به محکه فرستاده میشود و هر سال تمام مخارج و مصارف در حضور عموم صورت میگیرد من هچ فکر نمیکرم که یک مرکز اسلامی که درج در محکمه است فقط یک ریس برای چندین سال داشته باشد و در ام مسجد انتخابات انجام مشود
رضا از هامبورگ

>>>   یکی از مسجدی که موضوع پولی آن بسیار پیچیده است مرکز فرهنگی افغانهادر برلین است که توسط اقای قاسم اکبر ریس یکی از بزرگترین شرکت های خانه های کرایه در برلین اداره میشود . انها برای اینکه از پرداخت مالیت زیاد از کرایه صد ها اپارتمان از وزارت مالیه فرار کنند . تمام مصارف مسجد از موبل گرفته تا لاوازم منزل برای خود و فامیل یخچال ، موتر برای فرزندان ، پول آب وبرق را دو ویا سه چند حساب نموده ۲۰ در صد مالیه انرا از دولت پس می گیرند . اگر یک کاشناس ادره مالیه این این مسجد و شرکت را زیر نظر بگیرد شاید ده ها هزار یورو جریمه شوند انها درعضو به یک حزب حاکم در برلین کمک پولی می کنند ، که انرا نیز از ۲۰ فیصد بیمه می گرند همکار دفتر شخصی مالیه در برلین
ح م

>>>   جناب اگر مه صلاحيت !
نگفتى كى هستى ، كجا هستى ؟ در چه رشته تحصيل كرده اى ؟
آدرس بده تا مردم اولاد خود را براى شاگردى نزد جنابعالى بفرستند.
هى كه پف و پتاق كردن چقدر آسان بود و چقدر آسانتر شده است در دنياى مجازى.
اگر مرد هستى بيا به ميدان و در دنياى حقيقى !
از تلاش و پشتكار و همت ملا ها است كه زور آلمان و انگليس به مسجد و ملا نمى رسد.
نزد آن گرفت جان برادر كه كار كرد.

>>>   پلیس المان نمیتواند همه مساجد المان را حفاظت کند شاید نتواند شماری از مساجد بزرگ و پر جمعیت را بتواند حفاظت نماید ولی دیده میشود که در بعضی مساجد خود افراد مسجد در بیرون و یا جلو مسجد استاده و تا اندازه ای کنترول می کند. ولی روز به روز افزایش ضد مسلمان را چطور میتواند مهار کرد . برلین

>>>   گفته میشود ملا احمد زاده با چشم سفیدی هنوز هم به مرکز فرهنگی افغانها در برلین میرود حالا دیگر کمتر کسی به این مسجد می رود همه از این ملا دلخورشده اند درمسجد می گویند هیگ کسی موافق بااین ملا نیست ولی یکی از ریسان مسجد اقای هاشم با او همدست است و میگوید من نرا از محکمه خلاص می کنم ولی تو باید مقاومت کنی و از مسجد نروی . حالا مسجد را فقط هاسم اداره می کند از این هفته تمام مساجد در المان نماز جمعه را برگذار نمی کنند . خدا کند مسجد هر چه زود تر از شر این ملا خلاص شود

>>>   یکی از اقوام بنده دو هفته قبل مراسم فاتحه در مسجد افغان ها در برلین داشت از شروع تا ختم مکرفون به دست ریس مسجد آقای هاشم اکبر بود که هر کس که او میخواست مکرفون را میداد ، که قران بخواهد و یا مداحی کند و تا یا سخنرانی نماید. یعنی صاحت عزا هیچ اختاری نداشت این اقا مرتب در بین مسجد راه می رفت و عکس می گرفت و فیلم برداری میکرد. به گونه اینکه این آقا هاشم عاشق مکروفون است فکر نیمکند که او صاحب مسجد است به صاحب عزا ام هر لحظه به ساعت نگاه میکند و به این و آن میگوید با اشاره دست و کله نشان میدهد که قران و یا مداحی را قطع کند این ادم فکر نمی کند که همه حاضرین او را می بینند و گاهی می خندند . اقالطفا در مراسم فاتحه مردم فرمان روایی نکن . حالا در مرام عادی مسجد هر کاری میخواهی بکن چون صاحب مسجد هستی
ج ود یکی از خادمان مسجد

>>>   من یکی از فراشان مرکز فرهنگی افغانها در برلین هستمشب جمعه در مسجد شنیدم که ملا محمد احمد زاده با ریس مسجد با هم گپ میزند حاجی قاسم ریس مسجد به احمد زاده میگوید از بابت شکایت خانمی که از تو به محکمه شکایت کرده غم نخور ما با این خانم گپ زدیم که هر طورشده شکایت خود را پس بگیرد و او را هر طور شده راضی می کنیم حتا با پول زیاد . اگر واقعا چنین چیزی صورت گیرد این مشگل کلان تر خواهد شد . چون موضوع پول رشوه دادن خود اش یک جرم دیگر است که احتمالا یک دویسه دیگر باز خواهد شد چون اول محکمه از این خانم سوال خواهد کرد که چرا شکایت خود را پش گرفتی انها فکر میکند شاید مواردی از تهدید صورت گرفته باشد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است