"دخترم، خط سرخ من است"
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۷    ۱۳۹۸/۱۲/۱۵ کد خبر: 162477 منبع: پرینت

طالب، نامی که گره خورده با انتحار، وحشت، خشونت، جنایت، جنگ، خانه نشینی زنان، انزوای آنان، منع تحصیل دختران، و اشتغال شان و در یک کلام قهقرا
در این بین، انزوای زنان، شاید شاخص ترین نماد حضور طالب باشد، مبحث زنان همیشه مبحث اجتماعی، نه اشتباه شد مبحث سیاسی پیچیده ای است که شامل نیمی از جمعیت جامعه می شود اما اینبار این نیمه جمعیت، دیگر تسلیم نمیشوند، اینبار که طالب نه، هر کسی بدتر هم بیاید زنان و دختران ما خانه نشین نمی شود. زنان ما به آگاهی رسیده اند، لذت دانستن را چشیده اند، جایگاه خود را درک کرده اند، به نقش خود پی برده اند و برای آن مبارزه کرده اند، قربانی داده اند، جامعه جهانی حمایت شان کرده و خودشان همت به خرج داده اند و ایستاده اند.

اینبار که طالب بیاید دیگر دخترانمان در خانه نمی نشینند و اجازه نمی دهند دروازه مکاتب شان بسته شود، زنان به عقب برنمیگردند، زنان دیگر خود را محصور در چهاردیواری جهل آنان نمی کنند، در این 18 سال که فرصت داشتیم، بیکار ننشسته بودیم، برای تثبیت حضور خود در جامعه قلم زدیم، در حرکات مدنی به سرک آمدیم و حضور خود را فریاد زدیم، در رسانه ها به بحث نشستیم، سمینارها برگزار کردیم، آگاهی عامه را بالا بردیم، به زنان و مردان همجوار خود روشنایی بخشیدیم که باور کنند زن هم می تواند نفس بکشد، کار کند، درس بخواند، بایسیکل رانی کند، درایوری کند، پیلوت باشد، داکتر باشد، وکیل باشد، وزیر باشد و در یک کلام زندگی کند و زندگی ببخشد.

آری باور همه زنان و دختران هموطنم این است که حق من است که در اجتماع، در سیاست، در اقتصاد و خلاصه که در جامعه باشم و حضورم حس شود.
من به عقب برنمی گردم نه، من ذره ای از حقوق انسانی و اجتماعی و مسلم خود کوتاه نمی آیم، دخترم خط سرخ من است، او باید درس بخواند مکتب برود، پوهنتون برود، رشد کند، سفر کند و به دنیا نشان دهد که دختر افغان دختر مبارزیست که دیگر اجازه معامله حقوقش را به کسی نمی دهد، و نمی گذارد بازی های سیاسی مردانه، آینده اش را تباه کند.

دخترم وقتی امروز گفتی "مادر، طالب از کرونا هم بدتر است" با تمام وجود حس کردم که خودت به عمق فاجعه پی برده ای. دخترم و دختران وطنم ما برای حق خود و آینده شما مبارزه می کنیم.
صلحی که در آن عزت من و آزادی تو حفظ نشود را چه کنم؟

فاطمه رضایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دختر
طالب
زن
نظرات بینندگان:

>>>   من هم با تو ام خواهر

>>>   خواهر اکثریت مردم کشور با شما همنوا و همفکر است یکجا با شما بر ضد تعصب نگری علیه زن کار و پیکار و مبارزه دوامدار میکنند شما مطمن باشید براردران تان در پهلوی تان ایستاده و شما که نیمه جامعه را تشکیل میدهید هیچکس بشمول گروه ترورستی اله دست پاکستان دشمن افغانستان بنام طالب و یا گروه های دیگر مانع پیشرف و ترقی زنان کشور ما شده نمیتوانند و سد راه شان قرار گرفته نمیتوانند زنده باد ترقی و پیشرف و ازادی زنان کشور ما زیر پرچم جمهوری اسلامی کشور ما مرگ بر دشمنان و جاسوسان اله دست استخبارات بیگانگان مرگ .

>>>   هر چه كنيم جايي را نخواهد گرفت، امريكا دانسته كه بغير از طالب كدام جهت و يا گروي ديگر نميتواند حكومت كند، امن بيايد از همه چيز مهم تَر است ، نه حق مرد و نه آزادي حيوان درد ملت فقير را مداوا ميشود، امن و عزت زن مهم تَر از تحصيلش است.

>>>   طالبان تروریست جاهل چوچه های ای اس ای دیگر در افغانستان جای ندارد. این اولادهای شیطان را باید یکجا و متحد به زادگاه اصلی شان پاکستان روان کنیم.

>>>   احسنت

>>>   آفرین خواهر گرامی اگر الباقی خواهر های مسلمان ما با شما هم نظر باشند .هیچ کور مغز وکودن.بیسواد نمی تواند برای زنان و دختران کشور ما شاخ و شانه بکشند

>>>   طالبان أن آرزو به گور ببرد

>>>   خانم فاطمه رضای!
زنان افغان حد اقل از ۸۰ سال بدینسو از زمان دوره صدارت اول سردار محمد داود خان شهید به پخته گی کامل رسیده بودند در زندگس اجتماعی شریک ودر جامعه ای افغانی وابادانی وتعلیم وکار وامور اجتماعی سهم بارز داشتند حینی که مجاهدین امدند در دفاتر وشعبه های دولتی در کار ها وشغلهای مهم مصروف بودند ولی بلای را که خارجی ها بنام طالب بالای این ملت اورد به هیچ وجه قابل پیش بینی ودفاع نبود دستور خارجی هانیز چنین بود که بایددر برابر زنان خشونت شود وباغها وزمینهای زراعتی رااز بین ببرندوهرکه را دیدند به قتل برسانند تا جهان بداند که اسلام طالبانی وحشت وبربریت بیش نیست وگرنه اکثریت خلقی ها وروشن فکران سابق در صفوف طالب جا داشتند واینبار هم اگر خدای نخواسته انها را بیاورند که در وشک اوردن اند عین همان سناریو تکرار خواهد شد زیرا هنوز برنامه های خارجی ها در تشویه اسم اسلام ومسلمین تکمیل نگردیده وهنوز دوبند مهم توافقنامه ای صلح سری ومرموز میباشدوهراس داریم که اینبار انها کابل را اشغال وبا غرب کابل در گیر شوند وسربازان مهدی رابا لشگریان دجال مواجه نمایندوهردو طرف این جنگ را مقدس دانسته صدها هزار افغان دیگر درین کارزار خدای نخواسته جانهای خودرااز دست بدهند در همچو یک حالت اگر مسولین بتوانند تاءید وحمایت جنبش ملی وتعداد از افراد جمعیت راباخود داشته باشند انگاه مبارزه شکلی ملی را خواهد گرفت وخون ملیونها نفر ضایع نمیشودامان وپناه از نقشه های دشمن اگر این بلا را دوباره نازل نمایندبعد این زنان ودخترکان تن ناز الله گویان جلو این سیل مدحش را به هیچ صورت نمیتوانند بگیرند فاطمه جان دعا نماید که چنان نشود وانها را دوباره نیاورند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   امید طرز دید طالبان هم تغیر نموده باشد و علم و دانش همانطوریکه به همه مسلمانان فرض است باید مسلمانان چه از خانمها و چه از اقایان مبدآ همه کار های درست خود در علم جستجو کنند ،چون. بدون علم نتوان پروردگار را شناخت انسان عاقل کسی است که در پی علم بشتابد و. بیاموزد و عمل نماید.
طالبان همانطوریکه راه صلح را در پیش گرفته پس کوشش نمایند که از این قافله دانش هم عقب نمانند
عبدالله ریحان

>>>   خاطر تان جمع باشد طالب مالب امده نميتواند يگان مسعود در همين روز ها براي نجات ملت از دست طالب ظهور ميكند . خداوند ج سبب ساز است فقط اماده پيوستن به مسعود جديد باشيد

>>>   راست میگوهید روز فاحشه ها و رقاصه ها با آمدن طالبان بد می شود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است