آمادگی ها برای تحلیف دو رییس جمهور در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ کد خبر: 162483 منبع: پرینت

هیجده روز پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری، اکنون هم ریاست‌جمهوری و هم ریاست‌اجراییه برای برگزاری مراسم‌های جداگانۀ سوگند اشرف غنی و عبدالله عبدالله به‌حیث رییس‌جمهور افغانستان، آمادگی می‌گیرند.
به گزارش طلوع، قرار است ریاست‌جمهوری و ریاست‌اجرایی این مراسم‌ها را به روز دوشنبه، نوزدهم ماه حوت، برگزار کنند.

ریاست‌جمهوری می‌گوید که تمامی آمادگی‌ها برای مراسم سوگند اشرف غنی همچون رییس‌جمهور، در ارگ ریاست‌جمهوری گرفته شده‌اند.
لطیف محمود، معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری در اینباره گفت: «کمیته‌ای که در این خصوص توظیف است، روی فهرست کار می‌کند؛ بلی! هم از داخل وهم از بیرون مهمانانی خواهیم داشت.»

امید میثم، معاون سخن‌گوی ریاست اجرایی نیز افزود: «بزرگان افغانستان اشتراک کنند و همچنان همکاران بین‌المللی مان را هم دعوت می‌کنیم که آن‌ها هم در مراسم تحلیف رییس‌جمهور منتخب دولت همه‌شمول افغانستان اشتراک کنند.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مراسم تحلیف
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   دوستان عزيز از خداوند پاك ميخواهيم كساني كه براي از بين بردن كشور عزيز ما كمر بستند خداوندا هدايت شان كن اگر قابل هدايت نيستند به همين مرض كرنا مبتلا كن تا مردم از اين ها در امان باشند اين چه حال است كه دو مراسم گرفته ميشه

>>>   من شخصا درمراسم تحلیف حکیم تورسن شرکت میکنم
٫نه درمراسم تحلیف شاگردان چاینکی پز.
عاقل

>>>   یک بام ودو هوااز سابق زیاد شنیدم.
ولی یک ملک ودو تحلیف ودوریس جمهورنه.
وای مردم! خداوراستی یک رکوردنوماافغانها.
نبی

>>>   پدران ونیاکان ماازسابق میگفتند:
چیزی که دوشد٫سه هم میشود.
ببینیم اگرلطف خداوندشامل حال ماشودویک ریس جمهورسوم هم پیدا شود.
گه بازی ره گه بازی.
ارش

>>>   از یکی کرده دو بهتر است.
غنی یک تریلر بی برک است.
اگر عبدالله نباشد این تریلر بی برک افغانستان را خراب میکند.

>>>   اگر دو ریاست جمهوری باشد فایده اش اینست که هرکدام پنجصد مشاور برای خود انتخاب کنند برای هزار فرد زمینه کار مساعد میشود وچون آنها مشاور رئیس جمهور هستند میتوانند باقی اقارب وفامیل خودرا هم تعین وظیفه نمایندبه این ترتیب چندین فرد صاحب شغل میشود

>>>   یک نفر در خر سوار همراه با کاکایش میخواست از یک قریه به قریه دیگر برای مهمانی به خانه کاکایش برود.
در راه از کاکایش پرسید که حالا که به خانه خودت میرویم،برای چاشت به من چه پخته میکنی؟
کاکایش جواب داد:کدو پیاوه و نان جواری.
برادر زاده اش که یک کم ذره زرد رنگ بود و موهایش نیز زرد بود،گفت:کا کا دو زرد را یکجا نکن،کار خوب نیست.یک چیز دیگر پخته کن.
کاکایش جواب داد:سه زرد را یکجا میکنم.
برادر زاده اش پرسید،این زرد سوم دیگه چیست؟
کاکایش جواب داد:زرد سوم تو هستی!
حالا تنها داکتر عبدالله و اشرف غنی مراسم تحلیف بجا نخواهند کرد،بلکه طالبان نیز در فکر مراسم تحلیف خودشان هستند.
این که مردم افغانستان با این سه زرد چه خواهند کرد،آینده معلوم خواهد شد.

>>>   پایتخت عبدالله عبدالله کجا خواهد بید؟
کابل یا هرات یا مزار
لطفاً آگاهی دهید چون من میخواهم به زیر بیرق مناطق تحت حکومت عبدالله داخل شوم.
عبدالرحمان محیب

>>>   در این صورت من هرگز تحت ریاست اشرف غنی فاشیست نخواهم رفت.

>>>   كدام سوگند؟ سوگند كسي ياد كند كه با سوگند وفادار بماند و بالاي آن عقيده داشته باشد. در افغانستان سوگند دزدي، خيانت، وطن فروشي، تفرقه، سوء استفاده وغيره كإرهاي ناجايز ميكند. غني خو حتي پاپند قول و قرار خود نيست. اين فقط خاك زدن به چشم مردم ، فريب و ريا است. لطيف محمود هم از وقت از دسترخوان ارگ مستفيد شده، شخصيت و شرف خودرا باخته است. لعنت خدا به كسانيكه همه موازين اسلامي و انساني را بخاطر طمع دنيا زير پاي ميكنند.

>>>   داکتر عبدالله باید یک روز پیش از اشرف غنی مراسم تحلیف خود را دایر کند.

>>>   تلخ ترین حقیقت اینست که این متفکر فاشیست دوم جهان بعد از هیتلر( غنی به عدالت اجتماعی ، امر الله صالح به آزادی بیان باوری ندارند و هردو غنی و صالح دارای ایده دولت نظام استبدادیی هستند ) نه تنها جعلی و تحمیلی است بلکه آمدن انسانهای متقلب با رای گوسفدی در راس دولت نوپای دیمو کراتیک بزرگترین تهدید به امنیت ملی و منافع ملی افغانستان نیز می باشد. وقتی حرف راست را در جامعه افغانستان به عدالت اجتماعی« رعایت تناسب، استحقاق ‌ها و شایستگی‏ ها در ساحت اجتماع است » می زنید فقط انسان های فاشست عصبانی می شوند بخاطریکه تمام تاریخ زنده گی حاکمان قدرت طلب ستبداد گر بر دورغ گوی ، یاوه گوی استوار است. مروزعدالت خواهی مادران بی دفاع 48000 سربازشهید آزادی وطن از عدم مدریت رهبران قاتل حکومت وحشت ملی جلو ادامه کار غنی بحیث ریس جمهور خیزش بزرگ مردمی وابسط است .
غنى شووینیسم به هر چه باور داشته باشد اما به عدالت اجتماعى، برابرى اقوام و تبارها، دموكراسى، تقسيم مساويانه ثروت و ارزش هاى انسان ساز اقوام شریف افغانستان باور ندارد. غنى از دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردى پاکسان چكيده است و در جامعه قبيله ای جوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا شخصيت اش شكل گرفته است چنين مخلوطى نمى تواند انسانى فكر كند.
ایدیولو ژی بیمار گونه فاشیستی غنی نیمه قلب اش با قبیله ای کوچی یان آن سوی مرز دیورند برای اسکان آنها به وادی های شاداب و بهر برداری از چرا گاه های مراتع آبخیز دار کشور ما است.
غنی فقط تفرقه بهتر و سیستماتیک تر بین تمام اقوام شریف سرزمین مان و جایگزین کردن فاشیست های قبیله های متعصب بجای آزادیخواهان نو اندیش را به ارمغان آورد .
عزیزان اقوام مختلف با سیاست های متفاوت باید بکوشند در اطراف واژه های وحدت و همدلی که یگانه راه نجات از دست متعصبان فاشیست و سران به قدرت رسیده پوشالی طاغوتی است جمع شده و با وحدت و همدلی تمام برای ساختن سرزمینی آزاد و مستقل و متکی بخود و دور از فاشیست های زمان بکوشند.

>>>   این خیلی خوب است. مقاومت در مقابل نتیجه تقلب.
اگر باز هم مردم و طرف مقابل بی تفاوت باشند تقلب در انتخابات به یک اصل تبدیل می شود.

>>>   رییس جمهور حقیقی عبدالله است برایش تبریک میگویم انشاالله خداوند شر اشرف عنی را از این مملکت خراسانی ما بردارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است