رهبر بودن چقدر کار ساده و لذت بخشی است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۰    ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ کد خبر: 162493 منبع: پرینت

راستی این رهبر بودن در افغانستان هم چقدر کار ساده و لذت بخشی است.
یکبار که رهبر شدی اگر مردم را ده بار هم در چاه و یا در کوره ی آتش بیاندازی، بیرون که شدند دوباره دست و پایت را می بوسند، خود را خم تر و خر تر میسازند تا بالای شانه های شان سوار شوی.

اگر مردم مثل رمه گوسفند به رگبار هم بسته شوند همینکه جان خود را نجات دادی و برایشان پیام فرستادی که همه چیز به خیر گذشته است، به من و نزدیکان ام کدام آسیبی نرسیده است. همه خون و خون آلود خود را دو بارهر بخا‌ک میاندازند و از خدای خود شکر میکنند که خیریت است و به رهبر آسیب نرسیده.

یکبار که رهبر شدی یزید باشی از تو حسین میسازند، هیتلر باشی از تو ماندیلا و گاندی میسازند، احمق باشی از تو عالم و دانشمند میسازند، گمراه باشی برایت راه و روش و مکتب میسازند، کاه باشی از تو کوه میسازند، موش باشی از تو فیل میسازند.

خلاصه یکبار که رهبر شدی هفت پشت ات آرام میکند، حتی بعد از مردن ات هم مردم بنام ات جان خود را قربانی میکند، برایت آرامگاه میسازند و خاکِ خاک انداز حرام گاه ات را سرمه چشم خود میسازند.

معشوق رحیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبر
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Atash Afg
کمی عادلانه قضاوت کنید بااحساسات قضیه بزرگ وبغرنج افغانستان به این زودی حل نمیشود،ترامپ به این بروگز که سرنوشت یک ابر قدرت بدستش است به پای غنی برادر طالب بخاطر متافع کشورش سجده میکند شما هم بابزرگی تان درچنین شرایط آشفته آتش نفاق رادامن نزنید که سودش را مانند گذشته ها دیگران خواهند گرفت ،معشوق رحیم رامن باتمام معنی می شناسم به جزمنافع کشورش به هیچ چیز دیگر فکر نکرده واقعیت های جامعه اش رابازگو میکند چه دروجود غنی باشد ویا کسی دیگر .

>>>   قلم تان رسا حناب آقای رحیم واقعیت حامعه ما همین است که شما نوشتید . و این سالهاست که این مشکل ول کن ما نیست خداوند بالای ملت ما لطف و مرحمت شان ارزانی نموده دشمنان این وطن را نابود سازد .
با احترام
مسرت

>>>   و رهبر شدن هم هنر میخواهد.
چه طلسم است که غنی با دکتورایش و با مغز متفکر دوم در جهان بودنش برابر یک کشمش ارزش ندارد مگر دوستم بدون داشتن هیچ سند تحصیلی پادشاه ساز میشود؟
رهبر شدن یک شخصیت کاریزماتیک یا استعداد داد و ستد و جذب توده ها را نیاز دارد چنانکه مزاری را هزاران داکتر و پروفیسور بابه میگویند و جنازه اش را از بامیان تا مزار بر شانه حمل میکنند و فردا که غنی بمیرد ۲۸ حوت و روز ۲۹ حوت در خاک خواهد بود و جنازه اش را چند سرباز مزد بگیر منحیث وظیفه تا گور حمل خواهند کرد.

اگر رهبری با پول میشد دیدیم که خر پول هایی آمدند و پول مصرف کردند و رفتند وکس سر شان خبر هم نشد.
پس چه خوب است که هنر رهبر شدن و رهبریت را بیاموزیم وبعد از مقام خود سوء استفاده شخصی نکنیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است