در عربستان سعودی چندین شاهزاده زندانی شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۳۹۸/۱۲/۱۸ کد خبر: 162516 منبع: پرینت

بر اساس گزارش رسانه ها، درعربستان سعودی چندین عضو بلندرتبه خانواده شاهی دستگیر شدند. آنها متهم به توطئه در کشور گردیده اند.

روزنامه های امریکایی "والستریت ژورنال" و "نیوریارک تایمز" با نشر این خبر به استناد از "منابع معتبر" گزارش داده اند که دستگیری این افراد به اتهام توطئه صورت گرفته است.

در میان آنها برادر و برادر زاده سلمان، پادشاه عربستان نیز شامل هستند. این دو تن شاهزاده احمد بن عبدالعزیز السعود و شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز السعود می باشند.

این دو تن در گذشته مقام های مهمی را در وزارت داخله عربستان به عهده داشت و براساس گزارش رسانه ها، زمانی هم به عنوان جانشینان شاه عربستان سعودی مطرح بوده اند.

افزون برآن "نیوریارک تایمز" از زندانی شدن یک عضو سومی خانواده شاهی نیز گزارش داده است: شاهزاده نایف بن نایف. براساس این گزارش ها، ولیعهد محمد بن سلمان در عقب این دستگیری ها قرار دارد.

تا به حال نه خانواده شاهی و نه رسانه های عربستان سعودی از این دستگیری ها گزارش داد اند. "نیوریارک تایمز" از یک "دور جدید راه اندازی توطئه در کاخ سلطنتی" سخن گفته است.

در گذشته نیز این ولیعهد قدرتمند علیه اعضای بالاترتبه خانواده سلطنتی برخورد کرده بود. او در خزان سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۰ شخصیت رهبری کشور را در هوتل مجلل "ریتز چارلتون" توقیف کرد. آنها از جمله متهم به فساد مالی شده بودند. ناظران به این نظر اند که چنین برخورد شدید ولیعهد، تلاش برای تحکیم قدرتش می باشد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
زندان
شاهزاده
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است