واکنش آمریکا: دولت موازی را قبول نداریم
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۰    ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ کد خبر: 162544 منبع: پرینت

آمریکا به برگزاری دو مراسم تحلیف در افغانستان که طی آن اشرف غنی و عبدالله هر دو سوگند یاد کردند واکنش نشان داد.

به گزارش بی بی سی، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ایالات متحده با تشکیل یک دولت موازی در افغانستان مخالف است و از حاکمیت ملی و یکپارچگی افغانستان حمایت می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت کشورش برای رسیدن به یک توافق بین دو طرف این مناقشه تلاش می‌کند. او تاکید کرد: "ما قویا با هرگونه اقدام برای تشکیل دولت موازی و استفاده از خشونت برای حل اختلافات سیاسی مخالف هستیم."

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
دولت موازی
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا به این بزرگی و فهم خود باز هم نمیداند که دولت گلمرجانی مانند دولت کودکان کوچه است که برای خود مدت چند لحظه دلخوشی و ساعتیری حکومت جور میکند

>>>   بلا خره گل مرجان به آرمان کدرکی اش رسید
تریک

>>>   جلالتماب پومپو صایب. امر شما مطاع. ملک از تو سلطانشم خودت. تو خودت میفمامی موازی جور میکنی مسلل جور میکنی مرکب جور میکنی. اما یک چیزه باید بدانی زیاد سر اعصاب ای مردم راه نرو یک دفه برو انگلیسا و روس ها ی ره که قبلا ده اوغانستان امده بودند ببین انگلیسا که شاید مرده باشند. روسهای که آمده بودند زنده استند. تنبانشانه لچ کده ببین تاپه ای مردم هنوزم ده وجود شان دیده میشه. یک دفه خدای ناخواسته صد خدای ناخواسته به شما هم تاپه نزنند یک مشوره دوستانه بود بازم دلت خودت.

>>>   ترامپ حرف آخر را زده
حال مامورین دولت ترامپ تلاش دارند تا اوضاع را حد اقل تا فرار آخرین سرباز امریکا از افغانستان به گونه یی مدیریت کنند که باعث باخت ترامپ در انتخابات امریکا نشود.
بعد از آن میدان شغالی میشود و پاکستان به حیث مالک اصلی طالبان وارد صحنه میشود و جبهه مقاومت دوباره به سنگر ها بر میگردند و بی ریشه های غربی اگر فرصت یافتند با پول های دزدی کرده به غرب خواهند رفت و یا هم در گور های گمنام خواهن خفت .

>>>   مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ایالات متحده با تشکیل یک دولت موازی در افغانستان مخالف است و از حاکمیت ملی و یکپارچگی افغانستان حمایت می کند.
پس چراایالات متحده آمریکا در ونزوئلا رئیس جمهورولت موازی و رئیس پارلمان موازى ساخت .
ونزوئلا اکنون دارای دو رئیس پارلمان و دو رئیس جمهور است.

>>>   چرا نباید دو یا چند رئیس جمهور در افغانستان وجود داشته باشند؟ گفته می شود که افغانستان یک کشور چند قومی "مانند هست" که کشور (حالت امروزى) ، یک کشور چند شکاف و چند تقسیم شده است. قرار است افغانستان یک کشور متحد و واحد درج در قانون اساسی باشد: از نظر ایده آل. (حالت بايد باشد)
700 سال پیش در کلیسای کاتولیک-روم نیز دو پاپ در واتیکان وجود داشت.
در حال حاضر در واتیکان نیز دو پاپ وجود دارد ، یک پاپ آلمانی: پاپ بندیکت شانزدهم و فرانسیس ارژنتنى.
در ارگ رييس تقاعدى هم وجود دارد. و رهبر طالبان را فراموش نکنيد.
مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ایالات متحده با تشکیل یک دولت موازی در افغانستان مخالف است و از حاکمیت ملی و یکپارچگی افغانستان حمایت می کند.
پس چراایالات متحده آمریکا در ونزوئلا رئیس جمهورولت موازی و رئیس پارلمان موازى ساخت .
ونزوئلا اکنون دارای دو رئیس پارلمان و دو رئیس جمهور است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است