پدرام: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۴    ۱۳۹۸/۱۲/۲۱ کد خبر: 162572 منبع: پرینت

پس از آنکه وزیر خارجه آمریکا درباره تشکیل دولت موازی توسط عبدالله گفته بود که واشنگتن از هرگونه تلاش برای ایجاد دولت موازی یا هرگونه استفاده از زور برای حل اختلافات سیاسی مخالفت می‌کند، داکتر عبداللطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی افغانستان گفت: واشنگتن جز تجاوزگری و اشغال چیزی را به‌رسمیت نمی‌شناسد و اکنون دیگران را از دفاع از حقوق شان منع می‌کند.

پدرام در توییتی نوشت: آمریکا رژیمی است که جز ادبیات و منطق زور، تجاوزگری و اشغال هیچ صلح و خیر و حق بشری و عدالتی را به‌رسمیت نمی‌شناسد و دیگران را حتی از انجام یک حرکت مدنی برای دفاع از حق و حقوق مسلم شان برحذر داشته و در واقع تهدید می‌کند.

رهبر حزب کنگره ملی افزود: پامپئو و دولت آمریکا اگر به حق و عدالت و مدنیت و اراده‌ آزاد مردم احترام داشتند، اشرف غنی را با استفاده از زور و اجبار رئیس جمهور ما اعلام نمی‌کردند .
پدرام در ادامه تصریح کرد: نه فریب آمریکا را می‌خوریم و نه از آن می‌ترسیم، اگر مردم اراده کنند، به قول یکی از بزرگان: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پدرام
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   چمشوته صدقه پدرام درد وبلایت بالای همه ای دیگران خداکند که خودت هم امریکای نباشی و میترسم که مثل کرزی بر نیای ای خدا کاش یک نفر ضد امریکا باشد اگر هیچ کار نتواند حرفش هم بس است
ملا کندل

>>>   بلی تحلیل پدرام خیلی علمی است! امریکا هیچ غلطی کرده نمیتواند! فراموش نموده که چگونه با راکت های کروز از آن سوی ابحار این کشور را به خاک و خون کشاند! از یاداش رفته که چگونه طیارات جنگندۀ B52 هوای کشور را شگافته و هر خطوۀ این خاک را بمبارمان نمود! آیا این عمل امریکا غلطی نبود؟ البته که از دید پدرام غلطی نبود، چون آن وقت حکومت ربانی در آخرین نقطۀ بدخشان بود و همین بمبارمان ها راه آمد به کابل را به این حکومت هموار ساخته بود! ای کاش حادثۀ یازدهم سپتمبر رخ نمیداد که امروز شاهد آن میبودیم که این آقایان حالا از کدام آدرس ظاهر میبودند! مردم فرار این آقایان از گزند لشکر مهاجم طالبان را فراموش نکرده است، اینان اکنون سنگ مقاومت را بر سینه میزنند اما آنزمان را فراموش کرده اند که هریک برای زنده ماندن شان جاه امن جستجوه میکردند، بلی این غلطی امریکا نبود زیرا با این غلطی پدرام و پدرامها به قدرت و به پول رسیدند اما حال منافع شخصی شان در خطر است، بهر ترتیب به راستی از یک ناحیه امریکا هیچ غلطی نخواهد کرد و این گروه نحس را بقدرت باز نخواهد گرداند، زیرا اینان امتحان شان را با ناکامی سپری نموده اند.
میهن زرغون

>>>   پدرام عزیز، میخواهم بدانم که چرا در عقب تان به اندازه یک ارباب قریه نفر استاده نمیشود؟ دلیلش این نیست که شما یک شخص بی ثبات هستید، و استاد شدن در صف شما خطا است ، عضویت چند حزب و سازمان را داشتید اما به یکی آن وفا دار نماندی.
چند تا از جوانان ساحل رود آمو (درواز تا واخان) بدخشان در محافل و مجالس بگونه علنی وغیر علنی از شما حمایت میکردند اما در یک سخن رانی ات همه آنها را پیش مردم شان شرمسار کردی .
داریوش

>>>   پدرام با استعمال این اصطلاحات خودرا مشکوک جلوه میدهد ، آدم دانا چی ضرورت که این اصطلاحات را استعمال میکند اگر نظر خودت است باید طوردیگری آنر ا ارائه میکردی
ر

>>>   دولت در تحت رهبری جلالت مهاب داکتر عبذالله عبدالله فرزند اصیل با ایمان حب وطن به با رای پاک بایمتریک حقیق مردم پیروزی رسید مبارک مبارک به هم وطنان عزیز من فقط خواهان شکستن طلسم انحصار قدرت فاشستی تکه قومی قبیلههستم من متعصب نیستم و ادامه دولت غنی متقلب کوچی قبیله طرفدار پشتون خواه نیستم که به همین سبب هرروز ریختن خون پاک هزاران کود کان ، پیر و برنا و سربازان بی دفاع ما در شهر ها و دهات بخاطر پشتنون خواه پاکستان باعث نابودی ملت ما در سرزمین نیاکان ما است .

>>>   امريكا طرفدار تقلب اشرف غني نيست . اين زلمي خليلزاد است بخاطر پشتون بودن و متعصب بودنش با اشرف غني كمك كرده و نام امريكا را در ميان مياورد . أفكار سياسيون امريكا از راپور هاي غلط خليلزاد اب ميخورد . اگر حكومت مردمي به رهبري داكتر عبدالله يك تيم انگليسي دان را وظيفه دهد تا در مديا عليه تعصب و مداخلات خليلزاد پرده برداري كنند واقعيت ها و تقلبات اشرف غني به گوش سياسيون امريكا ميرسد و خليلزاد از وظيفه اش برطرف ميشود و راپور هاي غلط او به امريكايي ها نمايان ميشود.
وظيفه اصلي خليلزاد گفتگو با طالبان است او وظيفه مداخله در انتخابات افغانستان را ندارد ولي از موقف خود سوي استفاده نموده به نفع اشرف غني تا حد حمايت از تقلب پيش رفته كه ممكن است اين موضوع باعث محاكمه او در اينده ها در امريكا شود چون يكتعداد سياسيون امريكا او را علت ناكامي سياست هاي امريكا در افغانستان ميدانند. ولي دولت داكتر عبدالله ضرورت مبرم دارد تا يك تيم مطبوعاتي مسلط به انگليسي ايجاد كند و خليلزاد و كاركرد هاي غلطش و تعصبات قومي اش را براي امريكا اشكار بسازد.

>>>   با عرض درود و خسته نباشی،سعی کنید از کلمات فارسی بیشتری استفاده کنید تا فارسی زبانان دیگر کشورها از مطالب شما استفاده کنن یا تلاش کنید کلماتی رو که در گویش افغانی رایج هستن رو با معنی فارسی روان بیان کنید.
با تشکر امین از ایران

>>>   پدرام عزیز امام خمینی (ره) چهل سال پیش گفته بود امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند راست گفته بود --- آمریکا باید از افغانستان اخراج گردد یا باتوافق یا با زور

>>>   برادر عزیز امین جان زبان ما و شما یکی است و همان فارسی شیرین و دُرّ دری است اگر شما مشاهده کردی زبان اشرفغنی و یا بخشی از صحبت های داکتر عبدالله را متوجه نمی شوید از این خاطر هست که زبان پشتو صحبت میکنند اما فرقش در این است که اشرفغنی در گفتن خود که آن را دری مینامد دری وری زیاد می‌گوید و با لغات پشتو خود زبان نامأنوس ایجاد میشود که آن. را افغانی می‌نامند اما ما زبان و لهجه ای بنام افغانی نداریم زبان اوغانی همان زبان پشتو است اما مردم فارسی زبان ما خود لهجه های خراسانی هراتی و بلخی بدخشی کابلی غوری غزنوی داریم که همه تفاوت های اندک دارند و یک لهجه فارسی هزارگی هم داریم که بطور عمده در هزاره جات سخن گفته میشود و خود بخشهای کوچکترین دارد بامیانی دایزنگی دایکندی بهسود و.. هستند.
حامد از کابل

>>>   درود برپدرام عزیز که راست گفت.

>>>   آقای پدرام شخصیت سیاسی عدالتخوا و مستقل هستند. ایشان به همه اقوام افغانستان می اندیشند، یگانه کسیکه برنامه درست در ساختار حکومتی کشور دارد ایشان هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است