هیچکس حق ندارد تروریست را ببخشد
هیچکس حق ندارد به نیابت از قربانیان انتحاری، سنگسار، شلاق، ترور و حذف شدن، تروریست را ببخشد و او را با نام «طالبان» شناسایی کند و مفهوم آنرا از تروریست و جنایتکار به یک نام معمولی تقلیل دهد 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۵    ۱۳۹۸/۱۲/۲۱ کد خبر: 162580 منبع: پرینت

متاسفانه در پنج سال گذشته همانطور که اپوزیسیون از میان برچیده شد،جامعه ی مدنی هم دچار گسست شد.
بسیاری از چهره های مطرح جامعه ی مدنی به حکومت پیوستند و چاره ای جز سکوت یا حمایت از منافع دولت در برابر پولی که می گیرند ندارند، عده ای دگر اندیش و غیر قابل خرید هم ترک وطن کردند چرا که افکار و نوع عملکرد آنان در برابر دولت و بنیادگراها خطر جانی به همراه داشت.

رنگین کمان چادری با تمام ادعای هنری یا اجرای اعتراضی که دارد، حرکتی شتابزده، خام و از روی بی تجربگی است که مجریان آن حتی به خود زحمت انتخاب نام نداده اند و نامم کجا است را به صدایم کجا است تبدیل کردند تا به گونه ای آن را به یک کار گروهی موفق و خود جوش فمینیستی ربط دهند.

من تمام پست هایی که این بانوان پیش از راهپیمایی در فضای مجازی نشر کرده بودند را خواندم، گزارش طلوع را با دقت تماشا کردم و متاسفانه اثری از یک ایده ی فمینیستی و توأم با آگاهی مبارزه در آن دیده نشد، این پست ها به صراحت بیان کرده اند که برای بخشیدن طالبان شرطی دارند، که همانا ممنوعیت شلاق و سنگسار و ترور زنان است.
مساله ای که جزو ابتدایی ترین حقوق هر شهروندی فراتر از جنسیت، مطرح و قابل بحث و معامله نیست.

آنها باید از دستگاه‏های مربوطه و نهادهایی که مدیریت برگزاری و هماهنگی چنین اعتراضاتی را برعهده دارند، مجوز می گرفتند تا نیروهای امنیتی مطلع باشند و معمولا هم آنها متعهد می‏شوند از این اعتراضات حفاظت کنند، که چنین نشده.

از نظر من این یک اجرای اعتراض آمیز خیابانی نه بلکه یک راهپیمایی پروژه ای در حمایت از پیوستن طالبان و معامله ی حکومت با آنهاست، چرا که هیچ اعتراضی در آن دیده نمی شود به جز پیامی که به نمایندگی از ملیون ها شهروند افغانستان ندای بخشش از روی نادانی، سادگی، ضعف و پذیرفتن شرایط تحمیلی دارد.
چادری های رنگی با لباسهای معمولی که زیر آن پوشیده شده عدم هماهنگی و شتابزدگی و بی تجربگی را عینیت می بخشد و ‌نمی توان آن را به هنر ربط داد.

انتخاب چادری از نظر خودشان با شناختی که در نوشته های فیسبوکی حاصل می شود، ابزاری گیج و گنگ صرفا جهت حفظ امنیت و هویتشان است و البته یادآوری پوشش زنان در دوران امارات اسلامی که در گذر زمان دچار تنوع در رنگ شده. رنگ ها فقط کمک کرده اند تا جلب توجه و واکنش ها بیشمار شود.
در غیر آن چادری سرخ و سبز و موزه ی چرمی سیاه و‌ دامن پلیسه و ابزاری که به گونه ای سمبولیک در دست داردند، به هیچ عنوان نشان آگاهی و دید هنری در این راهپیمایی نیست.

هیچکس، هیچ نهادی و هیچ هنرمند مدعی حق ندارد به نیابت از قربانیان انتحاری، سنگسار، شلاق، ترور و حذف شدن، تروریست را ببخشد و او را با نام «طالبان» چیزی شبیه «مجاهدین» شناسایی کند و مفهوم آنرا از تروریست و جنایتکار به یک نام معمولی تقلیل دهد.
بازی های سیاسی ارگ و رهایی تروریستان از زندان هیچ ربطی به تسویه حساب مردم ندارد و مواردی از این دست نباید مضحکه و پروژه ی تمرین هنر اعتراضی برای افرادی وابسته به حکومت در خیابان شود.

متاسفانه به کمک رسانه ها با مدیریت و اجرای کارمندان بیسواد و غیر حرفه ای، فمینیسم و فعالیت در حوزه ی زنان شغلی جنسیت زده شده و هر زنی با کمترین آگاهی لقب «فمینیست» و «فعال حقوق زنان» به خود می‌دهد و اینگونه است که فمینیسم در افغانستان با این ابتذال و رسوایی برنامه ای مشخص و جبهه ای قدرتمند ندارد و به حیثیت و اعتبار آن لطمه وارد شده است.

بهار سهیلی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تروریست
طالب
نظرات بینندگان:

>>>   زور است یا کچالو
سزای قروت آب گرم

>>>   شايد خودت هم به يك نوعى تروىيست ويا همكار تروريست هاى اشغالگر باشى كه هزاران انسان بيگناه ما را با بمباردمان طياره هاى بى پيلوت و با پيلوت به شهادت رسانيدند .

>>>   خانم سهیلی یسیار معقول ، تمام افراد مجرم باید به جزای اعمال شان برسند .
در افغانستان از سال 1989 که قوای شوروی افغانستان را ترک کرد دگر جهاد فرض نبود باید تشنه گان قدرت که هزاران انسان به شهادت رسانده اند چه از حزب گلو، چه از شوروای نصوار چه از خیل هزاره و طالب، باید جوابگوی اعمال خود باشند ، نه اینکه تا سال 2003 قهرمانها به بعد از آن تروریستها اگر چنین باشد توهین به عدالت است
لطفا دشت لیلی سینه های بریده ، رقص مرده و انواع تجاوز و بی ناموسی را به حق ملت شده فراموش نکنند چون همه شامل ترور و جنایات چنگی است.

>>>   هیگکس حق ندارد بجز ترامپ !

>>>   طالب قاتل مردم است و انتحاری کرده است و جنایت کرده است باید محاکمه شود. خدا و پیغمبر قاتل را نمیبخشند. کسی حق ندارد که از طرف خدا تصمیم بگیرد. حق مردم به مردم تعلق دارد. امریکا اشغالگر و قاتل است باید در دادگاه بین المللی محاکمه شود. طالب و امریکا و پاکستان قاتل و مجرم اند.

>>>   طالب ادمکش حیوان از اوغان های خودش است بیشرفغنی تو چه کاره هستی که این اوغان نافام یهودی قاتل را ازاد میکنید

>>>   از ترورستان طالبان کرده ترورستان وابسته به ریس ارگ خطر ناکتر است بطور مثال چهار جوان با تحصیل در یک فامیل در ولایت پکتیا را روی هر ملحوظی بود بدستور ریس ارک در محضر عام مردم بروی شان بدون هیچگناهی شلیک مرمی کردند و انها را بشهادت رساندند و همچنان در داخل شهر کابل منطقه خیر خانه که نظر به وعده دادگی ریس ارگ در بدل هر رای بخودش پول پرداخت میکند پس از رایگیری و رای دهی همان قوماندان مربوط ولسوالی غوربند جهت گرفتن پول به نزد ریس ارگ رفته بود و وعده پول را از ریس ارگ بگیرد شب در خانه یکی از دوستان اش در خیر خانه میرود بوقت نماز شان ترورستان ریس ارگ بخانه میزبان هجوم برده میزبان را با پسر اش و یک طفلش و قوماندان غوربندی را قبل از دادن پول بقتل رساند چندین دیگری هم است که قابل گفتن دارد بهر صورت ترورستان دریشی پوش سلاح دولتی بدست تحت فرمان ریس ارگ که بدون تحقیق و محاکمه و عدم ثبوت جرم و گناه بشهادت میرسانند که رساندند فرق بین این ترورستان ارگی و ترورستان طالبان خارج ارگ فرقی وجود ندارد هردو مردم ما را میکشند و قاتلین مردم هستند خداوند جزای شان را بدهد که انشاءالله میدهد .

>>>   غنی به خاطر خوشی بی بی گل تمام ملت افغانستان را به خاک و خون میکشاند.

>>>   فعلا که جناب رئیس جمهور صاحب هزار هزار تروریست جنایت کار را می بخشد
در افغانستان که به حق و حقوق توجه دارد که اینها دومی اش باشد.

>>>   خانم بهار سهیلی یکی از اسباب ظهور مجدد طالبان وطرفداری مردمی از ان یا لا اقل تایید بعضی افکار انان،در نتیجه تندروی وهوی وهوس شما فمنیست ها بوده که خودتان در خارج وبرای زنان فقیر افغانستان هنرمند های را که با پیچکاری لب میپندانند وخود میپنداندند،تحفه دادید،بالاخره نتیجه این شد که تیم فاشیست غنی و همسر صلیبی اش از شما فمنیست ها استفاده برده و نهادهای خارجی را برای قبول حکومت فاشیستی قانع سازند و نتیجه دیگر اینکه مردمی که از ظلم طالب بر زن مینالیدند یا بی تفاوت یا عقده مند شوند.
صبور یفتلی

>>>   پس چه باید کرد ؟
آیا میشود که از نهال تازه غرس شده میوه پخته و حسب المطلوب ( آنچه در جهان توسعه یافته و باغ های گل آن وجود دارد ) تمنا داشت ؟
انتقاد شما قبول < بیایید داخل عرصه ای مبارزه شوید تا باغ یا باغ های نو احداث را به ثمر و پختگی رسانیم .
صابره حبیب دانش آموز

>>>   صابره جان عزیز .
درک کامل دارم قریحه شعر گفتن داری و سخن را با آرایه های ادبی شروع کردید . نظر شما وارد است فیمینیزم در افغانستان جنبش نو است ولی در
دنیای دیگر تاریخ طولانی دارد ایجاب میکند عناصر آگاه دست به فعالیت های
تاثیر گذار و دسته جمعی بزنند . فیمینیزم بصورت موجز چیزی جز تساوی
حقوق زن و مرد نیست قرآن هم در آیات متعدد به آن صراحت دارد . یک تفسیر
مدرن و تاویل هرمنوتیک مغز مایه ای قرآنی را آشکار میسازد نه انتزاعات
عناصر عقب نگر و دور از ایجابات و شرایط عصر حقیقت شناسی امروز.
م. زمین بوس

>>>   امنیت=طالبان

>>>   امیداست باپیروزی وآغاز حکومت طالبان این خانم حجاب اسلامی رارعایت کند .

>>>   این خانم آینده خودرا بااین مطالب تباه نکند دوسوم افغانستان در تصرف طالبان است درصورت پیروزی طالبان نظرات این خانم تغییرخواهدکرد.

>>>   مردم مظلوم وستم کشیده افغانستان برای حکومت طالبان لحظه شماری میکنند تا حداقل درامنیت باشند.

>>>   کمی به خود تکان بدهید ؛تا کی به عقل گوسفندی
تان ادامه میدهید و بیگانگان منحوس را میگزارید
که سرنوشت تانرا تعین کند ..امریکا هیچ حقی ندارد
که به مردم بگوید اینطور و آنطورکن..امریکا اینجا
قرار سند بین المللی برای از بین بردن ترورستهای
طالب و آی اس آی پاکستان و عرب آمده نه برای
قدرت دادن ترورستها به نام پروژه صلح ،عقل گوسفندی
تان را بگزارید و از خرد به پیش بروید زیرا عقل گاو
و خر هم دارند که راه شان را پیدا کنند..،به پیش به سوی
پادشاهی خورآسان ..این مظهر امنیت ،عدالت،آزادی و
انسانیت سایت خوراسان بزرگ سرزمین خورشید..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است